Ακόμη μια έρευνα της J.D Power, που μπορεί να μην έχει την βαρύτητα της Initial Quality Study, αλλά και αυτή βγάζει τα δικά της συμπεράσματα. Πρόκειται για την Tech Experience Index (TXI) η οποία διενεργείται για δεύτερη φορά.

H καινούργια αυτή μέτρηση έχει το ίδιο βάθος χρόνου (90 ημέρες), αλλά εστιάζει αποκλειστικά στον τομέα της τεχνολογίας. Όπου “τεχνολογία” βάλε 35 συστήματα προστασίας σύγκρουσης, βοηθητικά συστήματα οδήγησης, άνεση, συνδεσιμότητα με ηλεκτρονικές συσκευές, συστήματα ψυχαγωγίας και πλοήγησης, καθώς και συμβατότητα με smartphones (πώς αλλάζουν οι καιροί και τα κριτήρια, ε;) κτλ. O διαχωρισμός της τεχνολογίας από την αρχική ποιότητα δίνει μια ακόμα οπτική στους εν δυνάμει αγοραστές, μιας και έχει φτάσει να παίζει πρωτεύοντα ρόλο στα κριτήρια αγοράς η ποιότητα σύνδεσης ενός αυτοκινήτου με το smartphone…

Εκτός από την ψηφιακή κατεύθυνση, η έρευνα είναι και πιο απλοϊκή από ό,τι συνήθως. Τα μοντέλα χωρίζονται σε 7 κατηγορίες, καθαρά βάσει μεγέθους. Έτσι βλέπουμε να κάνουν παρέα τα Kia Rio, Kia Sportage και Jeep Renegade στην κατηγορία Small, τα Hyundai Elantra, Chevrolet Cruze και Honda CR-V στη κατηγορία Compact, τα Chevrolet Camaro, Chevrolet Malibu και Ford Mustang στη κατηγορία Midsize, τα Chevrolet Tahoe, Nissan Maxima και GMC Yukon στη κατηγορία Large, τα Audi A3 και Mercedes GLA στη κατηγορία Small Premium, τα Linkoln MKC, Audi A4 και Porsche Macan στη κατηγορία Compact Premium και τα Audi Q7, Lincoln Continental και Lincoln MKC στη κατηγορία Midsize Premim. Όπως βλέπεις από τα αποτελέσματα, η εταιρία που απέσπασε τα περισσότερα βραβεία είναι η Chevrolet (3), με την Audi να ακολουθεί (2).

Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι καταναλωτές είναι κατά μέσο όρο ικανοποιημένοι από τις τεχνολογίες των νέων αυτοκινήτων τους με βαθμό ικανοποίησης τα 750 σημεία (730 πέρυσι), σε μια κλίμακα με ανώτατο όριο 1.000 σημείων. Ανά κατηγορία έχουμε τα εξής αποτελέσματα:

  • large: 777
  • compact: 753
  • compact premium: 751
  • midsize premium: 746
  • midsize: 744
  • small premium: 739
  • small: 732

Σύμφωνα με την μελέτη, οι ιδιοκτήτες ήταν πολύ ικανοποιημένοι με τις τεχνολογίας ασφαλείας (787), με τα βασικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου, όπως τα καθίσματα και την δυνατότητα τηλεφωνικών κλήσεων, ενώ ένιωθαν ευτυχισμένοι όταν οι αντιπρόσωποι τους εξηγούσαν το τι κάνει το κάθε σύστημα. Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως τα συστήματα πλοήγησης πήραν τον χειρότερο μέσο όρο με 714 μονάδες, Τέλος, οι περισσότεροι οδηγοί βρίσκουν τα συστήματα φωνητικών εντολών αρκετά απογοητευτικά.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως premium και μη premium μοντέλα πλέον προσφέρουν τα ίδια επίπεδα τεχνολογίας, σε αντίθεση με το παρελθόν που όταν κάποιος αγόραζε ένα premium μοντέλο, απολάμβανε τεχνολογίας υψηλότερου επιπέδου. Τα πολυτελή μοντέλα εξακολουθούν να προσφέρουν χαρακτηριστικά υψηλής ποιότητας, τα οποία ωστόσο είναι πολύ περίπλοκα και έτσι οι κάτοχοί τους απλά δεν τα χρησιμοποιούν.

Το συμπέρασμα της έρευνας είναι ένα. Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να αγοράσεις ένα νέο αυτοκίνητο και δεις τον πρόσθετο εξοπλισμό που διαθέτει, προτού τον επιλέξεις, σκέψου το πόσο συχνά θα τον χρησιμοποιείς πραγματικά. Είναι κρίμα να πληρώσεις μια τεχνολογία που σχεδόν ποτέ δεν θα χρησιμοποιήσεις.

  • Demetris Katsaris

    Το βρίσκω απολύτως φυσιολογικό και απαραίτητο να έχουν την ίδια τεχνολογία.εν έτει 2017 αγοράζει κανείς κινητό τηλέφωνο των 100 ευρώ και βρίσκει 4-πυρηνους επεξεργαστές και 2-3 GB ram.

  • Gmph fast

    Αφού το κόστος σε όλα αυτά τα συστήματα αφορά την έρευνα και την ανάπτυξη τους, οι αισθητήρες έχουν αμελητέο κόστος και το software άπαξ και δημιουργηθεί μπαίνει παντού.
    Άσχετο, αλλά τι ωραία είναι αυτά στις κατηγορίες των αμερικάνων: Compact->Macan, Midsize->Q7 = 5 μέτρα γομάρι

  • manowar

    Την ιδια τεχνολογία σε οτι αφορα τα multimedia επικοινωνία με σμαρφονς ναι πλεον προσφέρουν τα ιδια σχεδον,,, οοοολαα τα αλλα ομως είναι διαφορετικα τα πριμιουμ ειναι 2 κλασεις πάνω σε ολα τα άλλα..αν κατέβαινα απο το βολβο μου και εμπαινα σε c5 σε ενα accord η οτι δηποτε αλλο εβρισκα 1000 2 διαφορες.. Αλλα σε ηλεκτρικες συσκευες οθονες κτλ ηταν ιδια

  • Smartass

    To πρόβλημα είναι όταν δεν ταυτίζονται η τεχνολογία με την αξιοπιστία του προϊόντος.
    Στην προκειμένη περίπτωση το αυτοκίνητο.
    Ο νοών νοείτω!!