Αν θυμάσαι την Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ελληνικό, τότε που έβλεπες Lamborghini-Maserati-Lotus στο ίδιο περίπτερο και τις Ferrari λίγο πιο δίπλα, τότε έζησες γεμάτα παιδικά χρόνια. Ακόμα και η Αυτοκίνηση που έχει υποκαταστήσει το διεθνές σαλόνι τα τελευταία χρόνια, με τις μισές αντιπροσωπείες και τις απειροελάχιστες πρεμιέρες, σου κεντρίζει το ενδιαφέρον να την επισκεφτείς.

Η ιδέα και μόνο πως μαζεύονται τόσα καινούργια αυτοκίνητα στο ίδιο μέρος, στα περισσότερα εκ των οποίων μπορείς να μπεις, να ψιλαφήσεις τα πλαστικά, να “καρφώσεις” τις ταχύτητες και να φαντασιωθείς ανοίγματα και πλασαρίσματα, αρκεί για να κάνουν τα πλήθη να συρρεύσουν. Κάτι το οποίο είναι καλό για τον διοργανωτή του εκάστοτε event. Οι κατασκευαστές, ωστόσο, έχουν αρχίσει να βλέπουν την άλλη όψη του νομίσματος. Και είναι screenshot από τις παρουσιάσεις των εταιριών πολυμέσων, καλή ώρα Apple και iPhone X.

1Η νέα εποχή

Κάθε γενιά του δημοφιλούς smartphone λανσάρεται σεμιναριακά, στον δρόμο που χάραξε ο ιδρυτής της Apple, Steve Jobs. Τα events είναι πριβέ, όλα τα φώτα είναι στραμμένα πάνω στο συγκεκριμένο προϊόν και η εταιρία μπορεί να εξυμνήσει τα πλεονεκτήματα του “τέκνου” της με όλη την άνεση χώρου και χρόνου. Τί από όλα αυτά θα μπορούσε να κάνει σε μια έκθεση στυλ CES ή Mobile World Congress; Σίγουρα πολύ λιγότερα, καθώς το iPhone θα έπρεπε να αναμετρηθεί με δεκάδες άλλες παρουσιάσεις/πρεμιέρες/τεχνολογίες που θα εμφανίζονταν λίγα τετραγωνικά μακριά από το περίπτερο της Apple.

2

Για να περάσουμε στα δικά μας, στο φετινό Σαλόνι της Φρανκφούρτης η Honda μας σύστησε το καινοτόμο Urban EV Concept. Ένα μοντέλο που “φωτογραφίζει” μια πτυχή από το άμεσο μέλλον του Ιάπωνα κατασκευαστή. Ταυτόχρονα, εμφανίστηκε η μετενσάρκωση των μονοθεσίων Formula 1 σε αυτοκίνητο δρόμου, ονόματι Mercedes-AMG Project One. Για ακόμα μεγαλύτερο τζέρτζελο, οι Γερμανοί επιστράτευσαν τον Lewis Hamilton στην παρουσίαση. Αναμενόμενα, το hypercar της Mercedes “έσβησε” τα πάντα από τον χάρτη της Φρανκφούρτης, αφήνοντας τη Honda και αρκετούς ακόμα να αναρωτιούνται τον λόγο που ξοδεύτηκαν για να νοικιάσουν χώρο, να στήσουν περίπτερα, να διοργανώσουν προωθητικές εκδηλώσεις και να τρέχουν φαινομενικά άδικα.

3Ιδιωτικές εκδηλώσεις

Ήδη η τάση έχει στραφεί στις ιδιωτικές εκδηλώσεις. Η Hyundai διοργάνωσε την παρουσίαση του Kona στη Νότιο Κορέα, σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο των κεντρικών γραφείων της. Όλο το ενδιαφέρον ήταν στο crossover της. Καμία Aston Martin 100 μέτρα παραπέρα να τραβάει κόσμο και δημοσιογράφους, κανένα Ford GT να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα και να αφήνει τους υπόλοιπους στον άσο (όπως την έπαθαν τα Chevrolet Bolt και Toyota Tacoma στο Ντιτρόιτ, το 2015). Στο ίδιο μοτίβο και η Nissan με το ολοκαίνουργιο Leaf και πιο πρόσφατα η Porsche με την νέα Cayenne. Και οι δύο είχαν παρουσία στην Φρανκφούρτη, αλλά είχαν φροντίσει ώστε οι πρεμιέρες τους να γίνουν σε κλειστές δημοσιογραφικές εκδηλώσεις.

Προφανώς, οι μεγάλες εκθέσεις επιπέδου Γενεύης, Φρανκφούρτης, Παρισιού, Ντιτρόιτ, Τόκιο και Νέας Υόρκης δεν θα εκλείψουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Ωστόσο, η χαλαρή προσέγγιση των κατασκευαστών στο Ντιτρόιτ (πλην Αμερικανών) και το Τόκιο (πλην Ιαπώνων) φανερώνουν ένα καρέ από το μέλλον. Ειρήσθω εν παρόδω, 9 κατασκευαστές πήραν απουσία φέτος από το γερμανικό σαλόνι. Η κόντρα της μαρκίζας υπήρξε για πολλά χρόνια ιντριγκαδόρικη, όμως πλέον επικρατεί η λογική. Κι αυτή επιτάσσει την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση κονδυλίων για την προώθηση ενός μοντέλου. Από το ξέσπασμα της κρίσης και δώθε, τα blockbusters του Hollywood τηρούν έναν άγραφο κανόνα και δεν “ανοίγουν” ταυτόχρονα. Σιγά-σιγά, ενδέχεται να ακολουθήσουν οι μπομπίνες της αυτοκίνησης.