Αν θυμάσαι την Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ελληνικό, τότε που έβλεπες Lamborghini-Maserati-Lotus στο ίδιο περίπτερο και τις Ferrari λίγο πιο δίπλα, τότε έζησες γεμάτα παιδικά χρόνια. Ακόμα και η Αυτοκίνηση που έχει υποκαταστήσει το διεθνές σαλόνι τα τελευταία χρόνια, με τις μισές αντιπροσωπείες και τις απειροελάχιστες πρεμιέρες, σου κεντρίζει το ενδιαφέρον να την επισκεφτείς.

Η ιδέα και μόνο πως μαζεύονται τόσα καινούργια αυτοκίνητα στο ίδιο μέρος, στα περισσότερα εκ των οποίων μπορείς να μπεις, να ψιλαφήσεις τα πλαστικά, να “καρφώσεις” τις ταχύτητες και να φαντασιωθείς ανοίγματα και πλασαρίσματα, αρκεί για να κάνουν τα πλήθη να συρρεύσουν. Κάτι το οποίο είναι καλό για τον διοργανωτή του εκάστοτε event. Οι κατασκευαστές, ωστόσο, έχουν αρχίσει να βλέπουν την άλλη όψη του νομίσματος. Και είναι screenshot από τις παρουσιάσεις των εταιριών πολυμέσων, καλή ώρα Apple και iPhone X.

1Η νέα εποχή

Κάθε γενιά του δημοφιλούς smartphone λανσάρεται σεμιναριακά, στον δρόμο που χάραξε ο ιδρυτής της Apple, Steve Jobs. Τα events είναι πριβέ, όλα τα φώτα είναι στραμμένα πάνω στο συγκεκριμένο προϊόν και η εταιρία μπορεί να εξυμνήσει τα πλεονεκτήματα του “τέκνου” της με όλη την άνεση χώρου και χρόνου. Τί από όλα αυτά θα μπορούσε να κάνει σε μια έκθεση στυλ CES ή Mobile World Congress; Σίγουρα πολύ λιγότερα, καθώς το iPhone θα έπρεπε να αναμετρηθεί με δεκάδες άλλες παρουσιάσεις/πρεμιέρες/τεχνολογίες που θα εμφανίζονταν λίγα τετραγωνικά μακριά από το περίπτερο της Apple.

2

Για να περάσουμε στα δικά μας, στο φετινό Σαλόνι της Φρανκφούρτης η Honda μας σύστησε το καινοτόμο Urban EV Concept. Ένα μοντέλο που “φωτογραφίζει” μια πτυχή από το άμεσο μέλλον του Ιάπωνα κατασκευαστή. Ταυτόχρονα, εμφανίστηκε η μετενσάρκωση των μονοθεσίων Formula 1 σε αυτοκίνητο δρόμου, ονόματι Mercedes-AMG Project One. Για ακόμα μεγαλύτερο τζέρτζελο, οι Γερμανοί επιστράτευσαν τον Lewis Hamilton στην παρουσίαση. Αναμενόμενα, το hypercar της Mercedes “έσβησε” τα πάντα από τον χάρτη της Φρανκφούρτης, αφήνοντας τη Honda και αρκετούς ακόμα να αναρωτιούνται τον λόγο που ξοδεύτηκαν για να νοικιάσουν χώρο, να στήσουν περίπτερα, να διοργανώσουν προωθητικές εκδηλώσεις και να τρέχουν φαινομενικά άδικα.

3Ιδιωτικές εκδηλώσεις

Ήδη η τάση έχει στραφεί στις ιδιωτικές εκδηλώσεις. Η Hyundai διοργάνωσε την παρουσίαση του Kona στη Νότιο Κορέα, σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο των κεντρικών γραφείων της. Όλο το ενδιαφέρον ήταν στο crossover της. Καμία Aston Martin 100 μέτρα παραπέρα να τραβάει κόσμο και δημοσιογράφους, κανένα Ford GT να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα και να αφήνει τους υπόλοιπους στον άσο (όπως την έπαθαν τα Chevrolet Bolt και Toyota Tacoma στο Ντιτρόιτ, το 2015). Στο ίδιο μοτίβο και η Nissan με το ολοκαίνουργιο Leaf και πιο πρόσφατα η Porsche με την νέα Cayenne. Και οι δύο είχαν παρουσία στην Φρανκφούρτη, αλλά είχαν φροντίσει ώστε οι πρεμιέρες τους να γίνουν σε κλειστές δημοσιογραφικές εκδηλώσεις.

Προφανώς, οι μεγάλες εκθέσεις επιπέδου Γενεύης, Φρανκφούρτης, Παρισιού, Ντιτρόιτ, Τόκιο και Νέας Υόρκης δεν θα εκλείψουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Ωστόσο, η χαλαρή προσέγγιση των κατασκευαστών στο Ντιτρόιτ (πλην Αμερικανών) και το Τόκιο (πλην Ιαπώνων) φανερώνουν ένα καρέ από το μέλλον. Ειρήσθω εν παρόδω, 9 κατασκευαστές πήραν απουσία φέτος από το γερμανικό σαλόνι. Η κόντρα της μαρκίζας υπήρξε για πολλά χρόνια ιντριγκαδόρικη, όμως πλέον επικρατεί η λογική. Κι αυτή επιτάσσει την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση κονδυλίων για την προώθηση ενός μοντέλου. Από το ξέσπασμα της κρίσης και δώθε, τα blockbusters του Hollywood τηρούν έναν άγραφο κανόνα και δεν “ανοίγουν” ταυτόχρονα. Σιγά-σιγά, ενδέχεται να ακολουθήσουν οι μπομπίνες της αυτοκίνησης.

  • Ε ναι. Παλιά οι εκθέσεις ήταν μία ευκαιρία για πολύ κόσμο να δει ένα προϊόν που υπό συνθήκες ήταν εφικτό να το αποκτήσει. Εξ’ού και ήταν ανοιχτές γενικά στο κοινό. Υποψήφιοι αγοραστές=πιθανά κέρδη.
    Τώρα πια που τα αυτοκίνητα είναι expensive toys for rich boys σχεδόν ανεξαιρέτως, εκτός από τα econoboxes, δηλαδή αυτά που δείχνει πλέον η έκθεση αυτοκίνηση, σιγά μην κάτσουν οι rich boys να ανακατευτούν με εμάς τους πλεμπαίους.
    Ιδιωτικές παρουσιάσεις με προσκλήσεις. Εμείς; youtube και πεζώ δύο.

  • οι εκθεσεις αυτοκινητου ειναι σαν τις μεγαλεις εμποροπανηγυρεις…..
    καποτε για τον ”λαουτζικο” ηταν ευκαιρια να τα δει ολα μαζεμενα…..αφου δεν μπορουσε να τα δει οχι ολα…….αλλα και μερικα μοντελα που τον ενδιεφεραν !!!

    πλεον εχουμε παντου αντιπροσωπειες….το ιντερνετ σου εχει δωσει την πληροφορηση που θελεις για οτι σε ενδιαφερει…..και πλεον με τεχνολογιες VR που θα κανουν το μπαμ σιγα σιγα……θα τα βλεπεις σαν να εισαι μεσα και σε συνδιασμο με το γεγονος οτι οι πετρολχεντς ”πεθαινουν”….αληθεια υπαρχει λογος καποιος να σπαταλησει το χρημα και τον χρονο του για μια τετοια εκθεση ???? ;-)

  • Renesis1

    Θυμάμαι μικρός να πηγαίνω παρέα με τον πατέρα μου στις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου στο ελληνικό και να παίρνω σειρά για να καθίσω κυρίως στα σπορ κουπέ και στις μεγάλες υπερπολυτελείς λιμουζίνες. Εγώ πέρναγα καλά, ο πατέρας μου (από ένα σημείο και μετά) όχι τόσο, λόγω της μεγάλης αναμονής του με περιμένει να κάτσω σε όλα. Αλλά στο τέλος βλέποντας τον παιδικό ενθουσιασμό μου, τον έβλεπα να χαίρεται και αυτός με την όλη διαδικασία..

    Τα χρόνια περάσανε και άρχισα να πηγαίνω στις εκθέσεις με φίλους και η όλη διαδικασία μεταμορφωνόταν σε μια ευχάριστη ιεροτελεστία με πολλές εικόνες, μυρωδιές καινουργίλας, από τη θέση του οδηγού και του συνοδηγού. Τα 3ωρα – 4ωρα, φεύγανε για πλάκα.. Και μετά βόλτα για ποτάκι και ανάλυση όλων των μοντέλων, τετράτροχων και μη.. ;)

    Στη τελευταία (μνημονιακή) έκθεση του 2016 αν και με πολύ πιο λίγα μοντέλα, το ευχαριστήθηκα περισσότερο από όλες, κυρίως επειδή είχα την ευκαιρία να ξαναπάω με το πατέρα μου. Αλλά επειδή τα χρόνια περάσαν, δεν ήθελα να τον κουράσω με πολύ ορθοστασία και ταλαιπωρία και την βγάλαμε σχετικά γρήγορα. Το ξέρω οτι οι εταιρείες δεν νοιάζονται καθόλου για αυτές τις εμπειρίες, αλλά μακάρι οι εκθέσεις αυτοκινήτου να συνεχίσουν να υπάρχουν. Γιατί εκτός από μια επίσκεψη για επιλογή αυτοκινήτου, αποτελούν μια πάρα πολύ ωραία ευκαιρία για μικρούς και μεγάλους petrolhead, για να περάσουν όμορφα κάποιες στιγμές, μακριά από ρουτίνα και να ενημερωθούν για τα τελευταία νέα της αυτοκίνησης..

  • Anestis Genk

    Ο ανταγωνισμός σκοτώνει τα κέρδη. Το κάνεις πριβέ και η πλαστική φραπεδιέρα με τα κινέζικα ηλεκτρονικά δείχνει permium και σούπερσταρ.
    Όσο για τα κινητά, εξωτερικά πολύ μικρές διαφορές βλέπω αλλά δεν μπορώ να πω πως έχω εκπαιδευμένο μάτι.
    Εσωτερικά είναι κυρίως του πως διαχειρίζεσαι το software παρά καθαρά specs.

  • rafael

    δεν ειναι η νεα ταση…..ειναι το ιντερνετ…παλια εβλεπες σε ενα περιοδικο 5 φωτογραφιες και τα αλλα ηταν φαντασια…πηγαινες εκθεση να δεις απο κοντα αυτο που φανταζοσουν….. τωρα στο δειχνουν στο κανουν τεστ drive μεσω υπογιστη βλεπεις 2000 βιντεο…τι να πας να κανεις να πιασεις το πλαστικο….πας και στην αντιπροσωπεια…δεν συμφωνω με οτι γραφω αλλα ειναι η πραγματικοτητα

  • Mika

    Eλπιζω οχι, γιατι θα ειναι πολυ λυπηρο..
    Γι αυτο ισως και το Autoblog δεν ταξιδεψε φετος στη Φρανκφουρτη????
    Χανεται η μαγεια…..Αλλα δυστυχως η εποχη μας που επιτασει on line παρουσιασεις που συνοδευονται απο teasers και countdown δειχνει να ενισχυει ολο αυτο το σκηνικο…