Πρόστιμο 880 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η αρχή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Scania για συμμετοχή της σε καρτέλ εταιρειών κατασκευής φορτηγών.

Η Κομισιόν συμπέρανε ότι το καρτέλ ήλεγχε το κόστος παραγωγής των φορτηγών, επηρεάζοντας εμμέσως και τη λιανική τιμή τους, ενώ ταυτόχρονα μετακυλούσε το κόστος εφαρμογής νέων περιβαλλοντικών τεχνολογιών, για την κάλυψη των αυστηρότερων κανόνων εκπομπών αερίων, στους πελάτες της.

Αντί να συνομιλούν υπόγεια για τις τιμολογήσεις, οι κατασκευαστές θα έπρεπε να ανταγωνίζονται ο ένας με τον άλλον,

δήλωσε λακωνικά η αρμόδια επίτροπος ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Πέραν της Scania, στο καρτέλ συμμετείχαν οι MAN, DAF, Daimler, Iveco και Volvo/Renault, οι οποίες ελέγχουν την ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών σε ποσοστό 90%. Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί έως τώρα στις έξι εταιρείες ανέρχονται σε 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Scania, ήταν η μοναδική από τις έξι εμπλεκόμενες εταιρείες που δεν δέχτηκε τον συμβιβασμό που της πρότεινε η Κομισιόν. Οι Βρυξέλλες είχαν προτείνει μείωση του προστίμου κατά 10% εάν οι εταιρείες παραδέχονταν ότι είχαν συστήσει ολιγοπώλιο.

Το πρόστιμο της Scania είναι το δεύτερο μεγαλύτερο που επιβλήθηκε στην έρευνα για το καρτέλ, πίσω από αυτό της Daimler, η οποία πλήρωσε 1 δισ. ευρώ. Η MAN απέφυγε τις ποινές διότι ήταν η εταιρεία που ενημέρωσε τις Αρχές για την ύπαρξη του όλου σχήματος.