Πρόστιμο 880 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η αρχή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Scania για συμμετοχή της σε καρτέλ εταιρειών κατασκευής φορτηγών.

Η Κομισιόν συμπέρανε ότι το καρτέλ ήλεγχε το κόστος παραγωγής των φορτηγών, επηρεάζοντας εμμέσως και τη λιανική τιμή τους, ενώ ταυτόχρονα μετακυλούσε το κόστος εφαρμογής νέων περιβαλλοντικών τεχνολογιών, για την κάλυψη των αυστηρότερων κανόνων εκπομπών αερίων, στους πελάτες της.

Αντί να συνομιλούν υπόγεια για τις τιμολογήσεις, οι κατασκευαστές θα έπρεπε να ανταγωνίζονται ο ένας με τον άλλον,

δήλωσε λακωνικά η αρμόδια επίτροπος ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Πέραν της Scania, στο καρτέλ συμμετείχαν οι MAN, DAF, Daimler, Iveco και Volvo/Renault, οι οποίες ελέγχουν την ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών σε ποσοστό 90%. Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί έως τώρα στις έξι εταιρείες ανέρχονται σε 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Scania, ήταν η μοναδική από τις έξι εμπλεκόμενες εταιρείες που δεν δέχτηκε τον συμβιβασμό που της πρότεινε η Κομισιόν. Οι Βρυξέλλες είχαν προτείνει μείωση του προστίμου κατά 10% εάν οι εταιρείες παραδέχονταν ότι είχαν συστήσει ολιγοπώλιο.

Το πρόστιμο της Scania είναι το δεύτερο μεγαλύτερο που επιβλήθηκε στην έρευνα για το καρτέλ, πίσω από αυτό της Daimler, η οποία πλήρωσε 1 δισ. ευρώ. Η MAN απέφυγε τις ποινές διότι ήταν η εταιρεία που ενημέρωσε τις Αρχές για την ύπαρξη του όλου σχήματος.

  • manowar

    Ακομα δεν εχει σχολιαστεί το άρθρο.. Θα μπει σε λιγο ο σαμουράι και θα γραψει κατι για τα ματια του κοσμου.. Μονο οι Γερμανοί βρομανε.. Εκει στην ριζοσπαστα ομως δεν τους ειπαν οτι απο γερμανο θα πεφτουν οι μεγαλύτερες….. Οι μεγαλυτερες……. Αυτό το πρωτο που σκεφτηκατε

  • Anestis Genk

    “Αντί να συνομιλούν υπόγεια για τις τιμολογήσεις, οι κατασκευαστές θα έπρεπε να ανταγωνίζονται ο ένας με τον άλλον”
    Τι ιδεολογικές αγκυλώσεις είναι αυτές βρε;

    • Scooby r22b

      Καρα-inter-χοντροfabricado 😉.

  • Nikpap

    Αλλη μια αποδειξη οτι ο ορος ”ελευθερη αγορα” που μας εχουν πρηξει τα συκωτια υπαρχει μονο στα βιβλια, σιγα μην αφησουν τα μεγαθηρια τα πραγματα στην τυχη τους

    • Giorgos Papaspyros

      Ο όρος “αγορά” δεν είναι μόνο όταν συστήνονται τα καρτέλ
      αλλά και όταν επιβάλλονται τα πρόστιμα.

      Ο όρος “ελεύθερη αγορά” είναι η αρχή στη βάση της οποίας επιβάλλονται τα πρόστιμα.
      Και καλώς έτσι πρέπει να γίνεται, έγκλημα και τιμωρία.
      Ελεύθερη αγορά και όχι ασύδοτη, με όρους ανταγωνισμού και όχι καρτέλ.

      Το ‘άλλο σύστημα’ λειτούργησε επί χρόνια
      και μέχρι τη στιγμή που κατέρρευσε παρήγαγε οχήματα επιπέδου Trabant και μόνον.

    • Nikpap

      Καπως πρεπει να δικαιολογησουν οι μηχανισμοι ελεγχου την υπαρξη τους. Ομως αυτο δεν θα σταματησει τις πολυεθνικες να συνεχισουν να συστηνουν καρτελ. Αν οι διοικησεις των εν λογω εταιρειων πιστευαν στην ελευθερη αγορα δεν θα φτιαχνανε καρτελ. Ο λογος ειναι οτι η απολυτως ελευθερη αγορα απλα δεν συμφερει τους μεγαλους γιατι δεν μπορουν να ασκησουν κανεναν ελεγχο επι αυτης.

    • Giorgos Papaspyros

      Δεν έχει σημασία τί συμφέρει τις εταιρείες,
      όσο το σύστημα λειτουργεί ως οφείλει.

      Και μην ταυτίζουμε τις αρχές λειτοργίας με όσους τις παραβαίνουν.
      Δεν ευθύνεται η ύπαρξη κανόνων για την παραβατικότητα.
      Οι αρχές είναι για να διαφυλάττονται
      και ακριβώς η ατιμωρησία απέναντι σε όσους τις παραβαίνουν είναι που εκτρέπει τη λειτουργία της αγοράς.

      Το ‘άλλο σύστημα’ είναι ένα ολοκληρωτικό σύστημα.
      Είναι σα να λέγαμε πως αφού κανείς μπορεί να παρανομήσει,
      ας του κόψουμε όλες τις ελευθερίες για να μη μπορεί.
      Ελευθερία κινήσεων, σκέψης, οικονομική ελευθερία και πάει λέγοντας.

      Χώρια που το ‘αλλο σύστημα’ για να λειτουργήσει
      είχε ένα ασήκωτο τίμημα:
      περιόριζε τα πάντα μέχρι και τις ανθρώπινες ελευθερίες
      και όταν το έκανε
      είχε κατά νου ένα ταξικό πρόσημο και μια ευνοιοκρατία απέναντι σε μια κομματική νομενκλατούρα
      και υποβίβαζε την αξία του ανθρωπισμού σε απολύτως ζωώδεις έννοιες.

      Στο τέλος το αποτέλεσμα κιόλας ήταν
      πως καταργούσε κάθε δυναμικό δημιουργικότητας και προόδου
      και τα αποτελέσματα τα έβλεπες σε προϊόντα τύπου Trabant με τα οποία ακόμα και σήμερα θα μετακινούνταν ολόκληρες χώρες.

      Λοιπόν για να επανέλθουμε,
      το να πιστεύουν στην ελεύθερη αγορά
      είναι δουλειά των αρχών που τις υπηρετούν
      και είναι αυτές που περιφρουρούν τις αρχές λειτουργίας του ανταγωνισμού
      όταν επιβάλλουν πρόστιμα.

    • PAO

      Ευτυχως επεσε και πηραμε ferrari , γιατι δεν πηγαινε αλλο μ αυτα τα σκουπιδια

    • jim_1

      Πάντα θα υπάρχουν καρτέλ όταν τα προσφερόμενα προϊόντα είναι από λίγες εταιρείες…Ευτυχώς στα ιχ δεν είναι έτσι να είναι καλά οι Ιάπωνες πιο παλιά και οι Κορεάτες πλέον…

  • Giorgos Papaspyros

    Scania, MAN, DAF, Daimler, Iveco και Volvo/Renault
    πρόστιμο 0,63 δισ ευρώ έκαστος μεσοσταθμικά

    Scania 0,88 δισ ευρώ

    Το θέμα είναι όχι το πώς επιμερίστηκε το πρόστιμο,
    αλλά το ότι επιβλήθηκε πρόστιμο για σύσταση καρτέλ σε 6 εταιρείες.
    Ο τίτλος λίγο άκυρος με την εννοια αυτή, η καμπάνα δεν έπεσε μόνο στη μια από τις 6 εταιρείες.

  • George Liverpool

    Η Γαιρμανοι εχουν την σκανια,ωποται αφτι κρυβονται πισο απ ωλα.Αρχωνταις της απατις κε τοις δωλοπλοκηας!!

  • Nikpap

    Ωραια η διαλεξη περι κομμουνισμου αλλα δυστυχως και το τρεχον συστημα της ελευθερης υποτιθεται αγορας εχει ουκ ολιγα μειονεκτηματα…τραστ, καρτελ, διαφθορα κρατικων λειτουργων ή και ολοκληρων κυβερνησεων απο πολυεθνικες με σκοπο τον ελεγχο της αγορας. Το οτι ξεσκεπασανε το συγκεκριμενο καρτελ δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν δεκαδες αλλα. Μπορει ως εννοια οπως περιγραφεται στα βιβλια να φανταζει ιδανικη (οπως αντιστοιχα το ιδιο συμβαινει στη θεωρια περι κομμουνισμου) αλλα ουτε εφαρμοζεται πληρως ουτε και προκειται να εφαρμοστει. Παντως συμφωνω οτι ειναι προτιμοτερο συστημα…

    • Giorgos Papaspyros

      η διάλεξη περί κομμουνισμού ήρθε αναγκαστικά ως απάντηση στη διάλεξη περί καπιταλισμού

      προς το παρόν
      τα μόνα μαθήματα τα δίνει ο καπιταλισμός
      και η περιφρούρηση της ελεύθερης αγοράς

      εκείνοι που δεν μπορούν να καταλάβουν τί σημαίνει περιφρούρηση των κανόνων της αγοράς
      θα εξακολουθήσουν να συγχέουν την ελεύθερη με την ασύδοτη αγορά

      ΥΓ: η διαφθορά δεν είναι ίδιον ενός συστήματος,
      η διαφθορά ήταν ριζωμένη στα έγκατα μέχρι την αφρόκρεμα του κομμουνισμού

    • Nikpap

      Δεν ειχα καμμια διαθεση να υπερασπιστω τον κομμουνισμο με τον οποιο δεν συμφωνω κιολας. Απεναντιας το σχολιο μου ειχε σκοπο να επισημανει οτι στην ουσια ελευθερη αγορα δεν υπαρχει ή τουλαχιστον δεν υπαρχει στον βαθμο που βαυκαλιζονται οι διαφοροι φιλελευθεροι οικονομολογοι. Αν υπηρχαν αποτελεσματικοι και αδιαφθοροι μηχανισμοι ελεγχου δεν θα ξεσπουσε η κριση του 2008 στην κοιτιδα του καπιταλισμου με την ασυδοσια στην αγορα των δανειων (που στη συνεχεια επεκταθηκε ευρωπη και εδω). Εδω δεν υπαρχει ελευθερη αγορα στην πωληση ντονατ στις παραλιες, τι συζηταμε τωρα…

    • Giorgos Papaspyros

      το πρώτο που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι πως ούτε και εγώ υποστηρίζω ότι είναι τα πάντα αγγελικά πλασμένα

      όμως μια και το αναφέρεις
      και αντίθετα εντελώς από αυτό που πιστευεις,
      ένας φιλελεύθερος ακραιφνής οικονομολόγος θα υποστήριζε πως οι τράπεζες που έπεσαν έξω στην κρίση του 2008 ,
      ΔΕΝ θα έπρεπε να διασωθούν από το κράτος

      γενικότερα μιλώντας
      ένας φιλελεύθερος δεν μπορεί να δεχτεί την ιδέα ότι μπορεί το κράτος να παρεμβαίνει στον ιδιωτικό τομέα και ειδικότερα να διασώζει ακόμα τη μη υγιή επιχειρηματικότητα

      και υπάρχει διαφορά ανάμεσα στον καπιταλισμό της ελεύθερης αγοράς και στον κομμουνισμό:

      στη μεν λειτουργία της ελεύθερης αγοράς,
      η διαφθορά αποτελεί παραφθορά του συστήματος που πρέπει να διώκεται

      στον κομμουνισμό από την άλλη,
      η διαφθορά είναι δομικό στοιχείο και στη θεωρία και στην πράξη

      μια και τα έφερε η κουβέντα

      ΥΓ: η Ελλάδα φυσικά δεν αποτελεί κανενός είδους πεδίο εφαρμογής φιλελεύθερων πολιτικών,
      ακόμα και στη μετά θάνατον ζωή η Ελλάδα θα είναι η Κούβα της Μεσογείου με τον ένα ή τον άλλο τρόπο