Το AAA, το Αμερικανικό Ίδρυμα για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας, θέλησε να διαπιστώσει το κατά πόσο τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αποτελούν πηγή απόσπασης της προσοχής του οδηγού, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος για ένα ατύχημα. Έτσι διεξήγαγε μια έρευνα στην οποία συμμετείχαν 130 άνθρωποι που κάθισαν μέσα σε 30 νέα αυτοκίνητα και ασχολήθηκαν με τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας,

Το ίδρυμα, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Γιούτα, χρησιμοποίησαν κάμερες και πνευματικές ασκήσεις, κατέγραψαν το μέγεθος του περισπασμού και της έλλειψης προσοχής του οδηγού. Έτσι βαθμολόγησαν τα μοντέλα με μια κλίματα -όσο χαμηλότερη τόσο το καλύτερο- 4 επιπέδων (Low, Moderate, High, Very High).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δημιουργούν σημαντικά προβλήματα σε ότι έχει να κάνει με την απόσπαση προσοχής του οδηγού. Το σημαντικότερο είναι ο χρόνος που απαιτείται για τον προγραμματισμό του συστήματος πλοήγησης, μιας και η έρευνα έδειξε πως χρειάζονται 40 δευτερόλεπτα, με το αμέσως επόμενο πρόβλημα να εντοπίζεται στις φωνητικές εντολές. Σημαντικό ποσοστό απόσπασης προσοχής έδειξαν πως έχουν και οι απλές διαδικασίες, όπως η τηλεφωνική κλήση μέσω Bluetooth, ή ακόμη και η επιλογή ενός ραδιοφωνικού σταθμού.

Οι ερευνητές συμπληρώνουν πως μαζί με την απόσπαση της προσοχής που προκαλούν τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των νέων μοντέλων, παράγουν και εκνευρισμό στον οδηγό λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στον έλεγχο τους. Το AAA καταλήγει στο συμπέρασμα πως μέχρι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν πιο φιλικά στον χρήστη τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν να κάνουν σύνθετες ενέργειες με αυτά, ενώ συμβουλεύει να μην στέλνονται μηνύματα, ούτε να γίνεται έλεγχος των κοινωνικών δικτύων κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα είναι τα εξής:

  • Smartass

    Δεν συγκρίνω με τίποτα το εργοστασιακό 2DIN ραδιοcd με χειριστήρια στο τιμόνι του ΙΧ μου.

  • Anestis Genk

    Τι ωραία θα ήταν αν τις παλιές εποχές είχαν βγει τπτ νόμοι να μην υπάρχουν στα αμάξια συσκευές που μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού

  • freedoom1013

    Έτσι είναι!
    Έβλεπα τα βίντεο, που δημοσιεύσατε χτες, από το νέο Α8 και απορούσα πώς αυτές οι οθόνες, που είναι και αφής μάλιστα, είναι εύχρηστες για τον οδηγό. Ειδικά σε οδήγηση εντός πόλης. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα πολυτελή αυτοκίνητα.

    • μα το λεει κιολας οτι ειναι αρκετα δυσκολο!!!! αλλα οι φωνητικη λειτουγια βοηθουσε πολυ αν και κουραζε με την κατανοηση των εντολων….αλλα τουλαχιστονδεν σου αποσπουσε την προσοχη απο το δρομο !

  • JohnnyXP64

    εμενα με ενοχλει γαμωτο που εχω τωρα δεξιοτιμονο, δεν θα μπορεσει ποτε το αριστερο μου χερι να ειναι τοσο ακριβες σε touchscreen οσο το δεξι και αναγκαζομαι να περνω τα ματια απο το δρομο για να αλλαζω μια οθονη. ευτηχως τα επρισσοτερα ειναι στο τιμονη και voice command βοηθαει. το χειροτερο ειναι να παρεις τηλεφωνο να βγαινει τηλ Κεντρο και να σου λεει:
    Πατα 1 για πωλησεις
    2 για service
    3 για Λογιστηριο
    και να πρεπει να οδηγησεις μεσα σε στροφες κ πολη και το χερι να παει πανω κατω προσπαθοντας να επιλεξεις το ριμαδι το σωστο νουμερο που θες…ο αντιχηρας μπαινει κοντρα και ο δικτης πρσπαθει να κλικαρει…..

    καλα αμα παρω model s θα το παρω αριστεροτημονο.

    • μπορει και να τα εχουν κανει ”δυσκολα” ωστε αμα θελεις πχ να παρεις τηλεφωνο..να κανεις στην ακρη !!!! μιας και το να μιλας οσο οδηγας ειναι παρανομο !!! :-P