Το AAA, το Αμερικανικό Ίδρυμα για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας, θέλησε να διαπιστώσει το κατά πόσο τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αποτελούν πηγή απόσπασης της προσοχής του οδηγού, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος για ένα ατύχημα. Έτσι διεξήγαγε μια έρευνα στην οποία συμμετείχαν 130 άνθρωποι που κάθισαν μέσα σε 30 νέα αυτοκίνητα και ασχολήθηκαν με τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας,

Το ίδρυμα, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Γιούτα, χρησιμοποίησαν κάμερες και πνευματικές ασκήσεις, κατέγραψαν το μέγεθος του περισπασμού και της έλλειψης προσοχής του οδηγού. Έτσι βαθμολόγησαν τα μοντέλα με μια κλίματα -όσο χαμηλότερη τόσο το καλύτερο- 4 επιπέδων (Low, Moderate, High, Very High).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δημιουργούν σημαντικά προβλήματα σε ότι έχει να κάνει με την απόσπαση προσοχής του οδηγού. Το σημαντικότερο είναι ο χρόνος που απαιτείται για τον προγραμματισμό του συστήματος πλοήγησης, μιας και η έρευνα έδειξε πως χρειάζονται 40 δευτερόλεπτα, με το αμέσως επόμενο πρόβλημα να εντοπίζεται στις φωνητικές εντολές. Σημαντικό ποσοστό απόσπασης προσοχής έδειξαν πως έχουν και οι απλές διαδικασίες, όπως η τηλεφωνική κλήση μέσω Bluetooth, ή ακόμη και η επιλογή ενός ραδιοφωνικού σταθμού.

Οι ερευνητές συμπληρώνουν πως μαζί με την απόσπαση της προσοχής που προκαλούν τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των νέων μοντέλων, παράγουν και εκνευρισμό στον οδηγό λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στον έλεγχο τους. Το AAA καταλήγει στο συμπέρασμα πως μέχρι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν πιο φιλικά στον χρήστη τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν να κάνουν σύνθετες ενέργειες με αυτά, ενώ συμβουλεύει να μην στέλνονται μηνύματα, ούτε να γίνεται έλεγχος των κοινωνικών δικτύων κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα είναι τα εξής: