Η Kobe Steel θα γίνει η νέα Takata; Όπως αποκάλυψαν οι αρχές της Ιαπωνίας, ο κολοσσός χάλυβα Kobe Steel, χάλκευσε στοιχεία αναφορικά με την ισχύ και την ανθεκτικότητα προϊόντων αλουμινίου και άνθρακα που χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη, αυτοκίνητα, ακόμα και διαστημόπλοια. Η Kobe Steel είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής μετάλλων στην Ιαπωνία και μάλλον μιλάμε για ένα νέο σκάνδαλο. Σύμφωνα με τις ιαπωνικές αρχές, οι υπάλληλοι της εταιρίας, πλαστογράφησαν δεδομένα που αφορούσαν την αντοχή μετάλλων αλουμινίου και χαλκού που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτοκίνητα, αεροσκάφη και σε διαστημόπλοια.

Αυτό είναι ένα νέο πλήγμα στην αξιοπιστία των ιαπωνικών επιχειρήσεων, με την μετοχή της ιαπωνικής εταιρείας να κλείνει με πτώση 22% στο Τόκιο, καθώς πελάτες όπως η Τοyota, η Honda, η Nissan, η Mazda, η Suzuki, η Mitsubishi και η Subaru ανέφεραν ότι έχουν χρησιμοποιήσει προϊόντα της Kobe Steel που υποβλήθηκαν σε παραποίηση στοιχείων. Όλες οι εταιρίας έκαναν γνωστό πως ήδη έχουν ξεκινήσει έρευνες σχετικά με το ζήτημα, αναζητώντας τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα όπου έχουν χρησιμοποιηθεί τα επίμαχα μέταλλα, προκειμένου να διεξάγουν ελέγχους για το κατά πόσο επηρεάζεται η παρεχόμενη ασφάλεια. Τα μέταλλα έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή πορτών, καπό, περιφερειακών τμημάτων του αμαξώματος. Η Boeing που παίρνει κάποια ανταλλακτικά από τη Subaru, ανέφερε πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για θέματα ασφαλείας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Kobe Steel, το 4% των ποσοτήτων αλουμινίου και χαλκού που έχει στείλει σε πελάτες της μεταξύ Σεπτεμβρίου 2016 και Αυγούστου 2017, δεν συμβαδίζει με τις προδιαγραφές αντοχής που είχαν ζητηθεί, φέροντας πλαστές ενδείξεις. Τα προϊόντα αυτά, παραδόθηκαν σε πάνω από 200 εταιρείες παγκοσμίως, χωρίς ωστόσο η εταιρία να αποκαλύπτει τα ονόματα των πελατών. Η εταιρία στη δήλωσή της αναφέρει πως δεν υπάρχουν αναφορές για προβλήματα ασφάλειας που να συνδέονται με τα συγκεκριμένα φορτία μετάλλων.

Η χάλκευση των στοιχείων γινόταν σε τέσσερα εργοστάσια της εταιρίας στην Ιαπωνία, με τα στοιχεία να δείχνουν πως αυτό γινόταν συστηματικά και για ορισμένα μέταλλα, πάει πίσω σε βάθος δεκαετίας. Η Kobe Steel ενδεχομένως θα κληθεί να αναλάβει το κόστος τόσο της ανάκλησης των επηρεαζόμενων προϊόντων, όσο και της αντικατάστασής των τμημάτων που έχουν κατασκευαστεί από τα επίμαχα μέταλλα.

Η παραδοχή της παραποίησης στοιχείων από εργαζομένους της, δημιούργησε νέες ανησυχίες για τους Ιάπωνες κατασκευαστές και έπεται του σκανδάλου της Takata που είχε παραπλανήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την ασφάλεια των αερόσακων που κατασκευάζει. Υπενθυμίζεται επίσης ότι, την περασμένη εβδομάδα, η Nissan είχε ανακαλέσει 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα μετά την αποκάλυψη ότι τα πιστοποιητικά ποιότητας είχαν δοθεί από αναρμόδιους επιθεωρητές ασφαλείας.