Με το Polo να είναι τo δεύτερο μακροβιότερο και ιστορικότερο μοντέλο στην γκάμα της γερμανικής εταιρίας, στα 42 χρόνια και τις 5 περασμένες γενιές του έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 14 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, ενώ στην χώρα μας -από το 1992 που υπάρχουν στοιχεία- 110.500 Έλληνες το έχουν επιλέξει.

Με την 5η γενιά να βρισκόταν στην αγορά από το 2009, στις αρχές του φετινού καλοκαιριού η Volkswagen παρουσίασε την έκτη γενιά του Polo. Αυτή έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση της Φρανκφούρτης, πριν περίπου ένα μήνα, και από την επόμενη εβδομάδα είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά.

Για το λόγο αυτό, η εισαγωγική εταιρία πραγματοποίησε μια εκδήλωση, και αφότου έγινε η προϊοντική παρουσίαση στις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας της Volkswagen Karenta στο Μαρούσι, έπειτα πήραμε το αυτοκίνητο μέχρι το Ναύπλιο, όπου και επιστρέψαμε μετά από κάποιες ώρες.

1Το αυτοκίνητο

Μιλώντας σχεδιαστικά για το νέο Polo, η VW έχει προσπαθήσει να το κάνει πιο ελκυστικό, χωρίς να χάνεται η σοβαρή προσωπικότητα από τη νέα εκφραστική σχεδίασή του. Εν ολίγοις, συνεχίζει να είναι ένα κλασικό διαχρονικό Polo, χωρίς όμως να χαρακτηρίζεται φρέσκο.

Το μπροστινό μέρος είναι σχεδιασμένο ώστε να βγάζει περισσότερο συναίσθημα, να είναι περισσότερο κυριαρχικό και σπορ από το προηγούμενο μοντέλο. Τα φωτιστικά σώματα διατίθενται προαιρετικά σε τεχνολογία LED, και μαζί με την εταιρική μάσκα σχηματίζουν το νέο “πρόσωπο” του Polo, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Ο προφυλακτήρας τονίζει επίσης το πλάτος του οχήματος, ενώ υπάρχουν έντονες καμπυλοειδείς γραμμές, όπως το καπό που κατεβαίνει πιο κάτω. Χαμηλά στον προφυλακτήρα, και δίπλα από τα φώτα ομίχλης βρίσκονται τα LED φώτα ημέρας, με τον προφυλακτήρα να διαθέτει τρισδιάστατες καμπυλωτές γωνίες, ενώ οι δύο αεροεισαγωγές (η μία στη μέση σε σχήμα V και μια δεύτερη στενή από κάτω) τονίζουν όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Από την ευθεία γραμμή του μπροστινού παραθύρου ξεκινάει μια άλλη γραμμή που καταλήγει μπροστά και ενώνεται με τα φωτιστικά σώματα, κάνοντας το Polo να φαίνεται πιο μακρύ απ’ότι πραγματικά είναι. Κάτω από τη γραμμή των παραθύρων υπάρχει μια διπλή γραμμή σε σχήμα βέλους, γνωστή ως tornado line, και είναι μια νέα σχεδιαστική λεπτομέρεια που ξεχωρίζει στο νέο Polo. Η πάνω -από αυτές τις δύο διπλές γραμμές- αρχίζει από την πίσω κολόνα και φτάνει στα εμπρός φτερά, με την δεύτερη να είναι χαμηλά, και να ξεκινάει από τα τρισδιάστατα γραφικά των πίσω φώτων, για να “σβήσει στα μπροστινά φτερά, όπου υψώνεται ελαφρώς και συναντάει την πάνω γραμμή.

Η σχεδίαση του πίσω μέρους του Polo είναι πρακτικά απαράλλαχτη σε σχέση με την πέμπτη γενιά του μοντέλου. Η αρμονική συνολική αρχιτεκτονική του, όμως, έχει εξελιχθεί περαιτέρω, με τα τραπεζοειδή φώτα να μοιάζουν ενσωματωμένα στο αμάξωμα, τα οποία προαιρετικά διατίθενται με τεχνολογία LED. Μια οριζόντια γραμμή -κάτω από τα πίσω φώτα πάνω στην πόρτα του πορτμπαγκάζ- καταλήγει στον προφυλακτήρα, και υπογραμμίζει το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στον προφυλακτήρα.

2Πλατφόρμα

Η έκτη γενιά του Polo είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, και όλα ξεκινούν από την πλατφόρμα. Αυτή είναι η MQB A0, όμοια με αυτή των Golf, Touran, Tiguan, Passat και Arteon, με την έκδοση Α0 να προσαρμόζεται στα μικρότερα μοντέλα. Έχει πληθώρα αλλαγών, με κυριότερη την αύξηση των διαστάσεων σε σχέση με το παρελθόν, ενώ ενισχυμένη είναι η στιβαρότητα του αμαξώματος, με την γερμανική εταιρία να αναφέρει ότι έχει πολύ καλές αντιδράσεις σε ενδεχόμενη σύγκρουση. Έτσι, παρότι το νέο Polo δεν έχει ακόμα δοκιμαστεί από τον EuroNCAP, η VW είναι βέβαιη ότι θα αποσπάσει την ανώτερη βαθμολογία. Ακόμα, το αυτοκίνητο έχει πρακτικά το ίδιο βάρος με την προηγούμενη γενιά, παρά το μεγαλύτερο μέγεθος του και τα ενισχυμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας.

Η χρήση της MQB Α0 έχει αντίκτυπο στις αναλογίες του οχήματος και στη σχεδιαστική γραμμή του, με το μοντέλο να έχει πιο δυναμικές αναλογίες και σημαντικά μακρύτερη σιλουέτα, επειδή το μεταξόνιο, το εξωτερικό μήκος και το πλάτος έχουν μεγαλώσει, ενώ το ύψος παραμένει σχεδόν το ίδιο. Μιλώντας γι’αυτές, το μήκος του μικρού Volkswagen έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 81 χιλιοστά και πλέον φτάνει τα 4.053 χλστ., το πλάτος είναι τώρα 69 χιλιοστά μεγαλύτερο και φτάνει τα 1.751 χλστ., με το ύψος του να έχει μειωθεί κατά 7 χιλιοστά, φτάνοντας τα 1.446 χλστ. Τέλος, το μεταξόνιό του είναι κατά 94 χιλιοστά μεγαλύτερο και αγγίζει τα 2.564 χλστ., κάτι που σημαίνει ότι οι τροχοί είναι τοποθετημένοι πιο κοντά στο μπρος και στο πίσω μέρος, μικραίνοντας τους προβόλους και δίνοντας στο αυτοκίνητο μια εμφάνιση γεμάτη δυναμισμό.

Οι εξωτερικές και εσωτερικές διαστάσεις του νέο Polo το καθιστούν με διαφορά το μεγαλύτερο της κατηγορίας, με το μόνο μοντέλο που διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 25 χλστ.) να είναι το Renault Clio. Για να καταλάβεις το μέγεθος του νέου Polo, αυτό είναι πιο μεγάλο από το Golf III, που παρουσιάστηκε πριν 26 χρόνια, ενώ υπολείπεται κατά μόλις 10 και 15 εκατοστά από το Golf IV και Golf V αντίστοιχα, που παρουσιάστηκαν πριν 20 και 14 χρόνια.

3Εσωτερικό

Οι μεγαλύτερες αλλαγές για το νέο Polo έγιναν εκεί που περνάς τον χρόνο σου οδηγώντας το. Στο εσωτερικό. Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα νέο πίνακα οργάνων και νέα διάταξη της κονσόλας, με το εσωτερικό να έχει επαναστατικές αλλαγές, αντί για απλά εξελικτικές.

Έτσι, η ομάδα σχεδίασης εσωτερικού χώρου ξεκίνησε από το μηδέν, αφήνοντας εντελώς πίσω της την κάθετα προσανατολισμένη διάταξη του ταμπλό του προηγούμενου μοντέλου, και ανέπτυξαν μια οριζόντια αρχιτεκτονική για το νέο Polo. Όλες οι σημαντικές λειτουργίες -εκτός από τον κλιματισμό- τοποθετήθηκαν μέσα στο κεντρικό μέρος του ταμπλό, το οποίο συνεχίζεται μέχρι τις μπροστινές πόρτες και είναι βαμμένο σε διάφορους χρωματισμούς, ανάλογα με τις εκδόσεις εξοπλισμού και τις επιλογές σου.

Στη μέση της κονσόλας βρίσκεται η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, που περιβάλλεται από την κεντρική φάσα. Στο ίδιο ύψος βρίσκεται και ο πίνακας οργάνων, δημιουργώντας έτσι μια ενιαία διάταξη και ένα συνεκτικό ψηφιακό τοπίο, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το Active Info Display. Κάτω από την οθόνη του infotanment έχουν μετακινηθεί οι αεραγωγοί, και πιο χαμηλά οι λειτουργίες του κλιματισμού. Ακόμα, το οριζόντιο ταμπλό έχει μια ελαφρά γωνία προς τον οδηγό.

Το Polo είναι το πρώτο Volkswagen, και το πρώτο αυτοκίνητο του ομίλου, που προσφέρει τη δεύτερη γενιά του Active Info Display, δηλαδή του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων. Αυτός έχει μια εντελώς νέα εμφάνιση, και έχει εξελιχθεί συστηματικά, με την διαγώνιο της οθόνης να είναι 11,7 ίντσες, ενώ έχει καλύτερη ανάλυση με υψηλής ποιότητας γραφικά (133 dpi/ανάλυση 1.280 x 480 pixels). Ακόμα έχει μεγαλύτερη φωτεινότητα και αντίθεση, πιο έντονα χρώματα και λιγότερα συμβατικά λαμπάκια ενδείξεων. Με το κουμπί “View” πάνω στο τιμόνι, μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε τρεις βασικές διαρθρώσεις απεικόνισης, εύκολα και γρήγορα.

Αυτές είναι: 1) μια εικόνα με δύο βαθμονομημένους στρογγυλούς δείκτες, έναν για το στροφόμετρο και έναν για το ταχύμετρο, 2) μια ψηφιακή εικόνα χωρίς βαθμονομημένους στρογγυλούς δείκτες, και 3) μια ψηφιακή εικόνα με συμπληρωματικές πληροφορίες, χωρίς βαθμονομημένους στρογγυλούς δείκτες. Αυτές οι συμπληρωματικές πληροφορίες μπορούν να οργανωθούν και να παρουσιαστούν μέσω του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, με το Active Info Display να εξατομικεύεται σε μεγάλο βαθμό από τον οδηγό.

Η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας διατίθεται σε δύο διαστάσεις, 6,5 και 8 ίντσες. Στην βάση υπάρχει το σύστημα Composition Colour (σύστημα ραδιοφώνου – ενημέρωσης/ψυχαγωγίας 6,5 ιντσών), ακολουθεί το Composition Media (σύστημα ραδιοφώνου – ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με CD player, 8 ιντσών) και τέλος το Discover Media (σύστημα πλοήγησης, ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με CD player, 8 ιντσών), με τα δύο τελευταία να έχουν γυάλινη επιφάνεια.

Με το νέο Polo μπορείς να είσαι πάντα συνδεδεμένος, δηλαδή να είσαι online όποτε θες. Επίσης είναι διαθέσιμες οι εφαρμογές της Car-Net, App-Connect, Media Control και Guide & Inform, ενώ ενσωματώνει το Apple CarPlay, το Android Auto και το MirrorLink.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλά και θυμίζει crossover, κάτι που βοηθάει στην πανοραμική ορατότητα, με τα εμπρός καθίσματα να διαθέτουν σωστή στήριξη. To Polo προσφέρει υπέρ άνετους χώρους για 4 μεγαλόσωμους ενήλικες, ενώ υπό προϋποθέσεις μπορούν να βολευτούν και πέντε επιβάτες, με τους τρεις πίσω να μην κάνουν σημαντικές παραχωρήσεις. Τέλος, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 355 λίτρα, όντας ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, πλην της βασικής Trendline), αυτός ανέρχεται στα 1.155 λίτρα, και δημιουργείται επίπεδη επιφάνεια.

Η έκδοση beats, όμως, που διαθέτει subwoofer δίπλα από τη ρεζέρβα μειώνει την χωρητικότητα κατά 50 λίτρα, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 305. Το άνοιγμα του καλύμματος του χώρου αποσκευών είναι μεγάλο και δεν δημιουργεί “σκαλοπάτι” στο κατώφλι του.

4Κινητήρες

Μηχανικά τώρα. Το νέο VW Polo κατά το λανσάρισμα του στην Ελλάδα θα προσφέρεται με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 75 ίππων, και την TSI έκδοση του απόδοσης 95 και 115 ίππων. Αργότερα θα είναι διαθέσιμος και ο νέος 1.500αρης TSI Evo με σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων απόδοσης 150 ίππων.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων συναντάμε τον 1.600αρη TDI απόδοσης 95 ίππων, ενώ επίσης υπάρχει ο 1.0 TGI απόδοσης 90 ίππων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν προδιαγραφές Euro 6, διαθέτουν σύστημα start/stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, με όσοι κινητήρες αποδίδουν περισσότερα από 95 άλογα να μπορούν να συνδυαστούν και με DSG αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αναλυτικά οι κινητήρες είναι οι εξής:

Φυσικού Αερίου

  • 1.0 TGI 90 ίππων, 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Βενζίνης

  • 1.0 MPI 75 ίππων, 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
  • 1.0 TSI 95 ίππων, 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων / 7-τάχυτο DSG
  • 1.0 TSI 115 ίππων, 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων / 7-τάχυτο DSG
  • 1.5 TSI 150 ίππων, 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων / 7-τάχυτο DSG
  • 2.0 TSI 200 ίππων, 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων / 7-τάχυτο DSG

Πετρελαίου

  • 1.6 TDI 95 ίππων, 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων / 7-τάχυτο DSG

5Εξοπλισμός

Όπως προανέφερα, το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με το νέο Polo να προσφέρεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: την Trendline, το Comfortline και το Highline, ενώ υπάρχει και η ειδική έκδοση Beats.

Ο βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος από την πρώτη έκδοση, και ενδεικτικά διαθέτει σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με City Emergency Braking, σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, πολυλειτουργικό τιμόνι, σύστημα infotainment Composition Color, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, coming home/leaving home, hill hold assist,LED φώτα ημέρας, ένθετα διακοσμητικά και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω.

Στην έκδοση Comfortline διαθέτει επιπλέον, ζάντες αλουμινίου διαστάσεων 15 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, cruise control, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών, θήκες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων.

Η έκδοση Highline εξοπλίζεται επιπρόσθετα με, ζάντες αλουμινίου διαστάσεων 16 ιντσών, adaptive cruise control, πίσω φωτιστικά σώματα LED, sport comfort καθίσματα εμπρός, κρυφός εσωτερικός φωτισμός, και αυτόματο κλιματισμό.

Τέλος, η έκδοση Beats έχει ένα ηχοσύστημα 300 watt, που αποτελείται από 7 ηχεία και subwoofer από την ομώνυμη εταιρία ηχοσυστημάτων Beats by Dr. Dre, και μια ολόκληρη σειρά εξατομικευμένων χαρακτηριστικών, όπως ζάντες αλουμινίου “Torsby” διαστάσεων 16 ιντσών, λογότυπα beats στις μεσαίες κολόνες, τηλεχειριζόμενο κλείδωμα beats, σήμα beats στις γρίλιες των ηχείων, κεντρική επιφάνεια του ταμπλό σε χρώμα Velvet Red, αυτοκόλλητα στο καπό και στην οροφή, επενδύσεις στο κατώφλι των εμπρός θυρών με λογότυπου “beatsaudio”, sport καθίσματα εμπρός σε συνδυασμό ύφασμα/δέρμα και λογότυπο “beats” στις πλάτες των καθισμάτων. Τέλος, το νέο Polo προσφέρει επαγωγική φόρτιση του smartphone και keyless access,

6Τιμές

H Volkswagen προσφέρει το νέο Polo αποκλειστικά σε πεντάθυρο αμάξωμα, ενώ είναι διαθέσιμο σε 14 εξωτερικά χρώματα, 12 διαφορετικές ζάντες διαστάσεων από 14 έως 18″, 13 διαφορετικά διακοσμητικά στο ταμπλό, 2 διαφορετικές εσωτερικές επενδύσεις και 11 διαφορετικά καλύμματα καθισμάτων, προσφέροντας έτσι μια μεγάλη δυνατότητα παραμετροποίησης από τους ιδιοκτήτες του. Αναλυτικά τις τιμές μπορείς να τις δεις εδώ.

7Στον δρόμο

Κατά την παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Polo στην beats έκδοση, με τον 1.000άρη TSI κινητήρα και τα 95 άλογα. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, με το βάρος του αυτοκινήτου να ανακοινώνεται στα 1.070 κιλά και δύο άτομα στο αυτοκίνητο φάνηκε να είναι απλά επαρκής. Έχει πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς έντονα ξεσπάσματα, και συνεργάζεται σωστά με το σχετικά αραιά κλιμακωμένο 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.

Αυτό που εντυπωσίασε είναι η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, που δεν επιτρέπει να περνούν στο εσωτερικό θόρυβοι από τον κινητήρα και το περιβάλλον. Μόνο υπό έντονη πίεση και λειτουργώντας τον κινητήρα ψηλά θα ακούσεις ένα βουητό από το εμπρός μέρος.

Αυτό σημαίνει ότι το νέο Polo κάλλιστα μπορεί να παίξει το ρόλο του κύριου αυτοκινήτου, καθώς μπορεί να τα καταφέρει εξαιρετικά στον αυτοκινητόδρομο, με τις επιδόσεις που ανακοινώνει η εταιρία για το συγκεκριμένο σύνολο να είναι 10,8 δευτ. για το 0-100 χλμ/ώρα και τελική στα 187 χλμ/ώρα.

Σε καμία περίπτωση δεν θα νιώσεις ότι οδηγείς έναν 1.000άρη κινητήρα, με τον μικρό turbo να λειτουργεί ιδανικά μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ.. Κατά την πρώτη επαφή ένιωσα ότι το σχετικά αυξημένο βάρος κάνει οριακή την συγκεκριμένη απόδοση για μια οικογένεια, καθώς με φορτωμένο το αυτοκίνητο θα νιώσεις ότι “λαχανιάζει” πιο σύντομα απ’ότι πρέπει. Σε καθημερινές συνθήκες κίνησης, όμως, δείχνει υπεραρκετός. Κατά την διάρκεια της δοκιμής και τα περίπου 360 χλμ. που γράψαμε -τα οποία όμως ήταν σε αρκετά πιεσμένο ρυθμό- το trip computer έδειξε μια τιμή λίγο κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., νούμερο που εύκολα μπορεί να πέσει μέχρι και 1,5 λίτρ0/100 χλμ.

Στο δρόμο, από τα πρώτα κιόλας χλμ. αντιλαμβάνεσαι στην πολύ στιβαρή κατασκευή, και το γεροδεμένο πλαίσιο, με την ανάρτηση να έχει μαλακό setup. Από πλευράς διάταξης δεν υπάρχουν εκπλήξεις, και έτσι συναντάμε γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με την εταιρία να έχει δώσει προτεραιότητα στη μέγιστη ενεργητική ασφάλεια.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε 16άρες ζάντες, και παρόλα αυτά σχεδόν ποτέ δεν πέρασαν έντονοι κραδασμοί και αναπηδήσεις -από εγκάρσιες ανωμαλίες- στην καμπίνα. Σε υψηλές ταχύτητες είναι ευθύβολο, πολύ σταθερό και ασφαλές, με το τιμόνι να “χαζεύει” ελάχιστα γύρω από το “νεκρό” σημείο. Το Polo διαθέτει στάνταρ EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό), κάτι που μειώνει την τάση του εσωτερικού τροχού να χάσει πρόσφυση, με το μη απενεργοποιούμενο ESP να επεμβαίνει από νωρίς και αρκετά δραστικά

Τέλος, το Polo διατίθεται με τρία διαφορετικά σχήματα ανάρτησης. Έτσι, εκτός από το βασικό, υπάρχει το σπορ σύστημα ανάρτησης, το οποίο περιλαμβάνει ειδική ρύθμιση των ελατηρίων, με το αμάξωμα να χαμηλώνει κατά 15 χιλιοστά. Τέλος, το σύστημα Sport Select εξοπλίζει το νέο Polo με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, που συνοδεύεται από το Driving Profile Selection.

Έτσι, μπορείς να διαφοροποιήσει τα χαρακτηριστικά των ρυθμιζόμενων αμορτισέρ, μέσω των προφίλ οδήγησης Normal, Sport, Eco και Individual.

8Συμπέρασμα

Με το νέο Polo να είναι μεγαλύτερο και περισσότερο τεχνολογικά προηγμένο από ποτέ, η VW συνεχίζει να προσφέρει ένα εξαιρετικά “δυνατό” σύνολο. Χάρη στη νέα πλατφόρμα και τους εξαιρετικούς εσωτερικούς χώρους, το αυτοκίνητο έχει όλα τα φόντα να συνεχίσει την εξαιρετική του πορεία.

  • μου φαινετε οι περικοπες για το ντιζελγκειτ ξεκισαν απο τους σχεδιαστες ..

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Με σχεδίαση χωρίς τόλμη πιο άτολμο κι απ’ το προηγούμενο (που φαίνεται καλύτερο), σοβαρό και συντηρητικό το νέο Polo παρότι είναι ολοκληρωμένο χάνει σε σχέση με τα Micra/C3 και το Ibiza. Μπροστά θυμίζει Golf και μου φαίνεται μέτριο, πλάι και πίσω καλό αλλά όχι ξεχωριστό και στο πορτοκαλί μ’ αρέσει καλύτερα γιατί δείχνει πιο νεανικό. Αρκετά ωραίο και το εσωτερικό του (που όμοιο του είδαμε και στο νέο Τ-ROC) νεανικότατο και όμορφο. Έχει και high-tech στοιχεία, αλλά δε θα το διάλεγα θα προτιμούσα καλύτερα το Micra που είναι ακόμα ομορφότερο και ξεχωριστό.

  • Anestis Genk

    Το εργοστασιακό αέριο ίσως να αξίζει. Αλλιώς δεν ξέρω γιατί να μην επιλέξεις άλλα του group ή το Fiesta ή κάποιο γαλλικό.
    Η εξωτερική εμφάνιση είναι το τελευταίο που κοιτάω σε αυτή την κατηγορία.

  • Χρήστος Χριστοφορίδης

    Ωραίο το άρθρο με πολύ ωραίες φωτογραφίες. Αλλά θα ήθελα να είχατε επισημάνει την έλλειψη γάντζου ή χειρολαβής που δεν βρίσκεται πάνω από τα κεφάλια των επιβατών.Πράγμα εντελώς απαράδεκτο για σύγχρονο αυτοκίνητο.Επίσης το κουμπί του alarm δεν είναι λίγο μακριά;Πάλι καλά που δεν το έβαλαν σε τέτοια θέση που να το πατά μονάχα ο συνοδηγός!!!!!

  • george

    Αν το δω στο δρομο απο μπροστα θα το περασω για Golf η για το προηγουμενο Polo.. Ελεος καμια προτοτυπία. Μονο το εσωτερικο του ειναι καπως μοντερνο.. Δε θα αγοραζα ποτε Vw. Εχουμε ενα Polo του 2001 στην οικογενεια με 120.000km και εχει βγαλει πολλα προβληματα.. Ειδικά ποιοτικα είναι ότι πιο αθλιο υπάρχει.. Μεσα τα πλαστικά του σε ταμπλο και ειδικα σε πορτες ξεκολλανε.. Τα πάντα σχεδον έχουν καταρευσει στο εσωτερικο του.. Απορώ με σαλιο κολλάνε τα πλαστικά στα Vw και ξεκολλανε? Τριζουν τα παντα μεσα απο τα σκληρα ξεχαρβαλωμενα πλαστικα του.. Δεν ξερω αν θα ειναι αξιοπιστο το νεο Polo αλλα μέχρι στιγμης όλο προβληματα βλέπω και ακουω για τη συγκεκριμενη μαρκα.. Το νεο Polo βλεπω έχει καλό εξοπλισμό στη βασική έκδοση αλλά έχει πολλές ελλήψεις στην πλούσια έκδοση.. Τα περισσότερα της κατηγορίας του έχουν στάνταρ στην πλούσια έκδοση κάμερα οπισθοπορείας, navi, αισθητηρες παρκαρισματος.. Από το Polo λείπουν (αναμενομενο) όλα αυτα.. Στις diesel εκδοσεις είναι πανακριβο.. 16.600 η βασικη trendline diesel?? Στα περισσότερα diesel της κατηγορίας τόσο κοστίζει η πλούσια έκδοση και όχι η βασικη.. Θα επέλεγα Citroen C3 στη συγκεκριμένη κατηγορια!

    • dimitris_

      πάρε το C3 και έλα μετά από 16 χρόνια να μας πεις για τα πλαστικά αν ξεκολλάνε…

    • george

      Σε ένα C4 12 χρονων που οδηγω με 160.000km (έχει περισσοτερα χιλιομετρα δηλαδη απο το Polo) δεν ξεκολλαν τα πλαστικα ούτε τριζει ούτε έχει ξεβάψει το χρώμα του από έξω. Αυτές τις γελοιότητες μόνο σε αυτοκινητα του Vw group τις βλεπω.. Τωρα εσείς που δεν τις βλέπετε να πάτε σε οφθαλμιατρο

    • Dimitris

      Έχω C4 του 2012 με 80 χιλιάδες χιλιόμετρα και BMW TOY 2017…..μαντεψε πιο διαλύετε…μην ανακυκλώνεται πράγματα που διαβάζουμε οι ιδιοκτήτες και βάζουμε τα γέλια. Εκτος αν θέλεις να μιλήσουμε για λάδια και καδένες!
      ΤΑ γαλλικά είναι απείρως πιο καλοφτιαγμένα και προσεγμένααπο τα γερμανικά τα οποία υπερτερούν οριακά στο φινίρισμα.

    • ad276

      Τα γαλλικά καλοφτιαγμένα; χαχαχαχαχα το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις?
      Φαντάζομαι γνωριζεις οτι εδώ και κάποια χρόνια τα tsi δεν έχουν καδένα.Όσο για τα λάδια προσωπικα έχω 2 vw (polo ,golf) και φιλοι μου scirocco tsi 160,polo tsi 105 (με καδένα) και ουδείς έχει θέμα με λάδια.
      Αλλά για να λέμε και τα πραγματα με το όνομα τους το δικο μου Γκολφ 5 έχει θεματακια με ουρανό και ξεφτισμα πλαστικών,αλλά μέχρι εκεί.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πιο ώριμο σαν Golf που θα το κάνει να το προτιμήσουν κάποιοι λόγω πολλών ολοκληρωμένων στοιχείων του. Δεν προκαλεί εκπλήξεις με την εμφάνισή του. Καθόλου ξεχωριστό.

  • ωραιο αρθρο και TD !!!
    παντως ειδικα στο μαυρο….μεχρι να δω τον κωλο……χαλαρα εφαγα τον προλογο και το περασα για GOLF !!! :-P
    παντως σαν κατοχος GOLF V….πραγματικα οι διαστασεις του ειναι υπεραρκετες για εναν οικογενειαρχη χωρις ιδιαιτερες απαιτησεις…..οποτε τωρα που διαβαζω πως μεγαλωσε τοσο πολυ το POLO…αληθεια αξιζει καποιος να δωσει το κατι παραπανω για ενα GOLF ????
    παντως πιστευω σχετικα ακριβουτσικο γιαυτα που σου δινει……..ειδικα για τον ανταγωνισμο που εχει πρωτα μεσα απο το ιδιο το γκρουπ !!!

    οταν υπο πιεση ο κυριος Αγαπητος αναφερει οτι εγραψε 7/100 και οτι χαλαρα θα μπορουσε να γραψει ενα 5.5…..αληθεια υπαρχει λογος καποιος να παρει το ντιζελ πυ αυτο γραφει ενα πανω κατω 4.5 ?????τη διαφορα δηλαδη στην τιμη τους δεν παιζει να την καλυψεις ποτε……..

    • Φωτόνιον

      Παίζει μπαμπίνε να έχεις και το πιο όμορφο golf που κατασκευάστηκε ποτέ. Ο υπέρ-τετραγωνισμός που ακολούθησε τα έκανε όλα ίδια. Όταν βλέπω το δικό σου (V) στο δρόμο πραγματικά ξεχωρίζει και έχει παραμείνει σύγχρονο και όμορφο και σήμερα. Τα νεότερα χαλαρά τα περνάς για polo ή και το αντίθετο.

    • freedoom1013

      Πες τα!
      Τα ίδια χάλια και η Audi με τον γεμάτο γωνίες νέο σχεδιασμό της.

    • a_f_a

      φιλος που έχει όμως το ίδιο με του μπαμπίνου, έχει τρομερά θέματα με τα πλαστικά και τη ποιότητα. με 50.000 πάντα σε κλειστό παρκινγκ, ήδη έχουν ξεφτίσει τα πλαστικά μέσα, έχει πέσει όλο το ύφασμα οροφής και δεν ανοίγει το παραθυρο συνοδηγού. ωστόσο της συγκεκριμένης εποχής τα ΦΒ είχαν αρκετά θέματα σε αυτους τους τομείς. διαβασα παρόμοια και για Πόλο της εποχής.
      έχουν λυθεί ομως αυτά. ηταν γυφτια οικονομικής φύσης ή λάθος επιλογή υλικού/προμηθευτή από τη ΦΒ τότε.

    • γιατι ποιος σου επε οτι εγω δεν εχω τα θεματακια μου????

    • a_f_a

      φαντάζομαι θα έχεις γιατι έχω δει και άλλο γκολφ 5 με χάλια εσωτερικό. Λούπο που είχα, επίσης τα πλαστικά χερουλια στις πόρτες είχαν ξεφλουδίσει άγρια και έβγαζαν κάτι σα κόλλες.
      σίγουρα έπαίζε θέμα μεγάλο. μου κάνει πιο πολύ σα κακή επιλογή υλικού.
      αουντι όμως α3/α4(διαφόρων εποχών)/α1 που είχαμε οικογενειακά/είχα εγώ, δεν έβγαλαν ποτέ θέμα πλαστικών ή τριγμών.

    • ακριβως αυτα που ανεφερες……τωρα ειναι κακη επιλογη υλικου ??? κακιστη χρηση απο τη μερια μου ?? εχω διαβασει μεχρι και οτι οφειλεται επειδη ειναι απο οικολογικα υλικα ντεμεκ !!! σημασια εχει οτι εχει φθορες λες και μεσα εμπαιναν αρκουδες !!! τεσπα…..λεπτομεριες που τις προσεχω εγω..οσοι εχουν μπει μεσα….το βλεπουν σαν καινουριο !!! :-P

    • Mika

      Δεν εχει καμια σχεση το Α3 εκεινης της εποχης με το Golf V, εχω το ενα κι ο αδερφος μου το αλλο, ειναι η μερα με τη νυκτα, το Α3 φαινεται 5 χρονια νεοτερο αμαξι..

    • a_f_a

      αουντι α3 του ’99 (μκ1), με 150.000χλμ, άψογα ολα τα πλαστικά μέσα και δεν ακους τίποτα εκτος απο το κάθισμα του οδηγου που σε καποιες λακουβες να κανει ενα ελαφρυ τριξιματάκι. όλα τα άλλα τα πλαστικά σχεδόν του κουτιου.
      μια μιζα και ενας ιμαντας μονο εχουν αλλαχτεί.

      τουλάχιστον τότε, η διαφορά α3/γκολφ ήταν κτηνώδης και εμφανέστατη. σε α1 που οδηγουσα και σε Πολο που εκανα τεστ ντραιβ πριν λιγους μήνες η διαφορά σε θέμα πατήματος/θεσης οδήγησης ήταν υπαρκτή αλλά γενικότερα οχι τόσο μεγάλη όσο πριν 2 γενιές πίσω.

      γενικά, αουντι και παλι αουντι και να τσιρίζουν όλοι.

  • VictorRav4

    Να δινεις σχεδον 18.000€ για το diesel και το χειροκινητο σασμαν να εχει 5 ταχυτητες….

    • Christos Dimou

      Μικρό, σχετικά, βάρος με πολύ ροπή σε όλο το φάσμα. Θέλεις 6 ταχύτητες; Αξίζει;

  • ad276

    Ενα ακομη αψογο μοντελο απο την vw.Παρατηρησεις.Δεν υπαρχουν χειρολαβες οροφης,δεν εχει θυρα usb και ειναι λιγο υπερκοστολογημενο.Καποιοι λενε για την αξιοπιστια και μας φερνουν παραδειγματα με μοντελα του 2000 και κινητηρες που δεν υπαρχουν πλεον στην γκαμα της vw.Ας μας πουν αυτοι γιατι στην Ευρωπη σκιζει σε πωλησεις και σαν καινουριο και σαν μεταχειρισμενο,γιατι κραταει μεταπωλητικη αξια και γιατι τα ιαπωνικα πατωνουν.Αυτοι ειναι οι βλακες και οι Ελληνες ειμαστε οι ξυπνιοι?Περιμενω απαντησεις γιατι σε καθε αρθρο που αφορα την vw εμφανιζονται ενα σωρο πολυξεροι και κραζουν την vw αλλα δεν ειδα κανενα να κραζει τους ιαπωνες με τους αεροσακους της takata.

    • Tony T

      θύρα usb έχει….
      κοίτα την εικόνα 42…
      εκτός αν αφορά πλούσια έκδοση οπότε πάω πάσο…..

    • ad276

      Ναι ειναι η πλουσια εκδοση (beats) ηοποια εχει δυο θυρες.Οι πιο φτωχες δεν εχουν(trendline,comfortline) :)

  • SAMURAI-66

    Μονο οι τιμες κρινονται λογικες σημερα γιατι οτι υπολοιπο υπαρχει ειναι απλη φωτοτυπια vw του παλιου polo χωρις τιποτα το αξιο αναφορας….διπλα στο κλασης ανωτερο nissan micra ειναι αμελητεα ποσοτητα αν οχι ανυπαρκτη!

    • manowar

      Το ανωτερο μικρα πως βγηκε;;μικρα οδηγαω τωρα 7 χρονια εχω αλαξει 2 μεχρι το προηγουμενο μοντελο απο που;;
      ποτε των ποτων το μικρα δεν εφτασε το πολο σαν αμαξι…γενικα πιστευω οτι δεν μπορεις να κρινεις σωστα ουτε πατινι…και αυτο αναποδα το ειπες…το σχεδιο ειναι υποκειμενικό

  • jim_1

    Μια διόρθωση προς τον αρθογράφο μου κάνει εντύπωση που αναφέρεται στο κορυφαίο μεταξόνιο της κατηγορίας και με διαφορά όταν υπάρχουν το Nissan note με το κορυφαίο μεταξόνιο 2,6 μ., μαζί με το Clio(2,589) και το sendero όπως επίσης και το Kia Rio(2,58) και το i20(2,57) που έχουν μεγαλύτερα μεταξόνια.

  • gv

    μεσα ειναι απροσδοκητα σκατα για vw,μονο η οθονη το σωζει!
    κοιτωντας τη φωτογραφια αν αφαιρεσεις νοητα την οθονη δε μενει τιποτα..
    απο εξω ειναι βαρετο αλλα οχι ασχημο και λογικα θα ειναι ενα πολυ καλο αμαξι πιστευω..
    βεβαια για αλλη μια φορα εγω αγχωνομαι για την αξιοπιστια..
    αν επισκεφτειτε γνωστο αυτοκινητιστικο site απο a.. και διαβασετε σχολια κατοχων για vw group θα φριξετε και δε νομιζω να ειναι ολοι βαλτοι γιατι διαβαζεις προβληματα απο εταιρειες που δε περιμενες..
    αν αυτα τα προσθεσω σε εμπειριες φιλων τοτε αστα να πανε δε προκειται να παρω ποτε αμαξι απο seat/audi/vw/skoda..
    βεβαια παραδοξως ενας απο τους ελαχιστους φιλους που δεν εχει ουτε ενα θεμα με το vw του ειναι εκδοση φυσικου αεριου!

  • Αννίβας

    Δεν είναι όμορφο σας το Micra.
    Δεν είναι άνετο και ξεχωριστό σαν το c3 και δεν έχει και τα φρένα του.
    Και δεν έχει την τιμή του Ibiza ή την εγγύηση του rio, Fiesta.
    Άλλο ένα πολύ καλό αυτοκίνητο στην κατηγορία που βρήκα τελικά σε τι ξεχωρίζει.
    Στην τιμή!!!

  • Tony T

    εξωτερικά πολύ μέτριο…. αλλά αφού πουλάει αυτό το forma καλά κάνουν και δεν το αλλάζουν…

    εσωτερικά είναι όμορφο, μπράβο στην VW που το έκανε νεανικό και σύγχρονο…

    για πρώτο αυτοκίνητο είναι σοβαρή λύση.
    για δεύτερο θα ήθελα κάτι άλλο, πιο όμορφο και ίσως πιο φθηνό..

    Υ.Γ. το κουμπί του alarm πάλι καλά που δεν το έβαλα πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού….

  • xtra

    χμμμμ…
    Το polo 6n ηταν το πρωτο μου αυτοκινητο.
    Το ειχα λατρεψει (σαν πρωτο που ηταν , αν και δεν ηταν αποκλειστικα δικη μου επιλογη) αλλα μεσα μου κατι μου ελεγε “τι συντηριτικατζουρα πηρες”…ειχε ομως τους σπορ προφυλακτηρες , τα μαυρισμενα πισω φωτα/ασπρα φλας μπροστα και τις εξακτινες ζαντες, και το ημιbucket εσωτερικο και ηταν νοστιμουτσικο…ακομα και οταν αρχισε να βγαζει σοβαροτατες ζημιες και απαξιωθηκε στα ματια μου..
    Αυτο εδω μου βγαζει στο ιδιο συναισθημα, αυτο του συντηρητικού , χωρις ομως να εχει τις νοστιμες λεπτομεριες που θα το εκαναν να το αγαπησει ενας νεαρος. Κατι που πιστευω το καταφερνε καλυτερα η προηγουμενη γενια.
    Αρα λοιπον απευθυνεται στο κοινο των 30+…μην πω 40 με παιδια .Κοινο που υποτιθεται οτι αποσκοπει το γκολφ. Και δημιουργει ενα τεραστιο χασμα (ηλικιακο , γκαμας) μεταξυ υp και polo.
    Και με τετοια “βραζιλιανικη” εμφανιση !

    Αν τοτε το 1998 με ρωτουσες polo ή micra θα γελουσα με το δευτερο.
    Αν με ρωτουσες το 2018 θα γελουσα με το πρωτο.

    • a_f_a

      πολύ καλές παρατηρήσεις. οντως υπαρχει πια μεγάλο κενό μεταξύ Απ και Πόλο. και όντως το συγκεκριμένο έχει κάργα “βραζιλιάνικο” αέρα…

  • Smartass

    Όταν γίνεται τεστ οδήγησης το αυτοκίνητο δεν καλωδιώνεται όπως παλιά;
    Θυμάμαι και το Ελληνικό auto motor und sport άλλα και οι 4τροχοι καλωδίωναν τα αυτοκίνητα. Από τις μετρήσεις που έκαναν έδιναν πραγματικές τιμές κατανάλωσης, φρεναρίσματος, που ροπιάζαν ακομα και βαλίτσες έβαζαν στο χώρο αποσκευών για τα δουν τα πραγματικά lt κλπ.
    Τώρα δεν;;;;;;;;

  • a_f_a

    αν και δεν εχει την απλότητα και αρμονία του προηγούμενου, αλλά διθενιές κλπ., αρχιζω να το χωνεύω σα σχήμα.
    οι τιμές σχετικά οκ και με συμπαθητικό εξοπλισμό. προσωπικά, ανάλογα με την έκδοση τα μόνα που θα έβαζα θα ήταν ζάντες και κάμερα οπισθοπορίας, άρα μιλάμε κανα 1.500 χιλιαρικο πάνω από την όποια τιμή (1000 ειναι μόνο η κάμερα με πακέτο κάτι άλλες μπουρδες που είχα ρωτήσει για το προηγούμενο).
    λόγω του πρόσφατου επαναπατρισμού τα έξοδα ήταν/ειναι αρκετά. αλλά αν κλείσουν 1-2 δουλειές δε ξέρω, αλλά το σκέφτομαι να πουλήσω το Σουιφτ και να πάω στο πόλο και ας σκάσω αλλά 3 χιλιάρικα.
    όσο διαβάζω (και είμαι σίγουρος) για την ησυχεία μέσα από θορύβους, και όσο με έχει κουράσει το Σουιφτ (ακόμα και στη Συγγρού με το κωλοθόρυβο που ακούς καθε πετραδακι που χτυπαει από τη ροδα στο θόλο) τόσο μου έρχεται να κάνω καμια τρέλα και να το αλλάξω στους 3-4 μήνες που το έχω.

    • jim_1

      Αν θέλεις άνετο και ξεκούραστο αυτοκίνητο για μέσα στην πόλη δοκίμασε το clio θα με θυμηθείς…Αν δεν σε χαλάνε κάποια μειονεκτήματα που έχει, αν και για μένα τέλειο αμάξι δεν υπάρχει όλα έχουν + και – οδηγείς και κρίνεις πάντα ανάλογα με το τι σου αρέσει…

  • manowar

    Ειναι το χειρότερο πολο σχεδιαστικά απο ολα τα προηγουμενα…μεσα δεν βλεπετε αλλα σαν αμαξι πιστευω οτι οδηγικα και πρακτικα ειναι το τοπ αυτοκινητο…αν ο αγαπητος εχει οδηγισει κατι καλυτερο ας το αναφερει τυχον εμπειρία γιατι ειμαι περιεργος να μαθω πιο ειναι το πιο πρακτικο,,αλλα και το πιο

    φαν του ντραηβ. μικρο σημερα

  • Χρήστος Μπ.

    Σε αυτά τα λεφτά (γύρω στα 17.000) η επιλογή μου θα ήταν Dacia duster 4×4 πετρέλαιο με όλα τα καλούδια του στα 17400. Φτάνει με τα γερμανικά.. που είναι καλά μεν αλλά δεν δικαιολογούν τα λεφτά που ζητούν δε. Στις αγορές προϊόντων νομίζω ότι πρέπει να κοιτώ περά από το προϊόν και την τιμη…..και την ηθική.
    Συγχαρητήρια για το άρθρο και τις πολύ ωραίες φωτογραφίες.

  • κυνικά αποτελεσματικό. ο σχεδιασμός ήπιος, ώριμος, βαρετός ναι, αλλά μιλάμε για το μακροβιότερο μοντέλο στη γκάμα της vw. που σημαίνει ότι θα μακροημερεύσει και αυτή η γενιά, άρα η βαρετή σχεδίαση είναι σύμμαχος. τα έντονα σχέδια τα βαριέται γρήγορα το μάτι. επίσης, θα διοχετευτεί σε λήζινγκ εταιρίες για εταιρικούς στόλους κλπ. το αδιάφορο και εδώ είναι σύμμαχος.
    Μεγάλωσε σε διαστάσεις, πολύ σημαντικό για την κατηγορία, ο χώρος αποσκευών είναι 80 λίτρα παραπάνω, κανονικού αυτοκινήτου δηλαδή και το εσωτερικό που θα περνάς την ώρα σου έγινε πολύ ευχάριστο από όσο βλέπω στις φωτό. δε θες κάτι άλλο από μίνι. και τιμολογιακά πάλι ανταγωνιστικό. 17500 η highline(αυτή παίρνεις δεν το συζητάω) με το 1.0 & dsg.
    όταν οι άμεσοι ανταγωνιστές είναι στα 20 χιλιάρικα με αντίστοιχα πακέτα και αυτόματα.
    σχεδόν μονόδρομος στην κατηγορία και στο κοινό που απευθύνεται.

    • jim_1

      Με μια πρόσφατη έρευνα που έκανα στις αντίστοιχες εκδόσεις από άποψη εξοπλισμού αναφέρω clio 1.2tce dynamic auto 120hp 17030, pegeuot 208 1.2 allure auto 110hp 17300, citroen c3 1.2 shine auto 110hp 17165, baleno 1.0 auto 112hp 17280, swift 1.0 auto 112hp 17030, yaris 1.5 active plus auto 111hp 15800 (η style plus έκδοση κάπου στα 16600), ibiza 1.0 style auto 115hp 15150 (η FR έκδοση λογικά κάπου 16800).Δεν βλέπω ανταγωνιστή στα 20.000 εκτός από το jazz στα 19250 με 102hp όμως που θεωρώ ότι είναι απάτη αυτά που ζητάνε…

  • Sciroccakias

    Σαν το 6R δεν είναι κανένα μέχρι τώρα για ‘μένα. Φυσικά η οδηγική αίσθηση είναι κορυφαία για την κατηγορία αλλά θεωρώ φάουλ να προσπαθούν να το κάνουν να μοιάσει στο Golf. Θα το ήθελα με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η τιμή φυσικά απαράδεκτη για ένα supermini στην ουσία.. Άλλη μια φορά προβάδισμα για την Seat. https://uploads.disquscdn.com/images/94f770c123abd070fbdead77f67b3bfd326fee6771f6b8c89b7511f67f7fd6c1.jpg

  • Mika

    Θελω να το δω απο κοντα, αλλα απο τις φωτος μου φαινεται λιγο πλαδαρο σε σχεδιαση, ειδικα μπροστα….Μεσα ομως ειναι καλυτερο απο το προηγουμενο…
    Ειναι θετικο που ειναι πολυ πιο ανετο σε χωρους και πορτμπαγκαζ..Ειμαι περιεργος να δω ποσο θα εχει η εκδοση Beats με τα 150 αλογα του 1.5..