Πηγές μέσα από την Volkswagen αποκάλυψαν ότι έχουν ήδη κατασκευαστεί τα πρώτα πρωτότυπα του Polo R με σκοπό να αξιολογηθεί το ενδεχόμενο κυκλοφορίας της γρηγορότερης έκδοσης του μοντέλου, αλλά ακόμα δεν έχει παρθεί η τελική απόφαση για ύπαρξη μοντέλου παραγωγής.

Η αναβάθμιση του κινητήρα είναι σχετικά εύκολη, καθώς το νέο Polo GTI κινείται με ένα 2-λιτρο TSI κινητήρα, την ίδια μονάδα που χρησιμοποιείται και στο Golf R. Ο διευθυντής των μικρών αυτοκινήτων της Volkswagen, Ralf Kölling, δήλωσε ότι υπάρχει αρκετός χώρος για πρόσθετη ψύξη στο Polo, ενώ το γερμανικό supermini θα μπορούσε επίσης να δεχτεί και το σύστημα τετρακίνησης του Golf R, επειδή τα αυτοκίνητα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, την MQB.

Το μόνο πρόβλημα εντοπίζεται στο επιπλέον βάρος και στο κόστος, που ουσιαστικά δεν θα υπάρχει σαφής διαχωρισμός με το Golf.