Το φορτηγό της Tesla είναι πολύ γρήγορο στην επιτάχυνση, μιας και είναι σε θέση να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε μόλις 5 δευτερόλεπτα όταν δεν κουβάλα καρότσα, ενώ όταν ρυμουλκεί φορτίο 36.290 κιλών είναι σε θέση να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε 20 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να ανέβει ανηφόρα κλίσης 5% με σταθερή ταχύτητα 105 χλμ/ώρα.

Στο video αυτό θα διαπιστώσεις και εσύ ο ίδιος το πόσο γρήγορα επιταχύνει ο ηλεκτροκίνητος τράκτορας της Tesla, ο οποίος ξεκινά από τις 150.000 δολάρια.

Το Tesla Semi έχει χωρητικότητα μπαταριών περίπου 1 MWh, και χρησιμοποιεί 4 ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες που δίνουν κίνηση στους τέσσερις πίσω τροχούς, με τον κάθ’έναν να ρυθμίζει δυναμική την ροπή του

Η αυτονομία του σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων ανέρχεται στα 805 χλμ, με την αεροδυναμική του φορτηγού, το επίπεδο πάτωμα και τα πλευρικά πτερύγια που κλείνουν το κενό ανάμεσα στον τράκτορα και στη καρότσα, να συμβάλουν θετικά στην αυτονομία. Η Tesla αναφέρει μάλιστα πως το φορτηγό της, έχει καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,36 Cd) σε σχέση με την Bugatti Chiron (0,38 Cd) και πολύ καλύτερη από τα φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά (0,65-0,70 Cd).

Φυσικά, το μεγάλο ζήτημα είναι ο χρόνος επαναφόρτισης. Η Tesla για να το λύσει, παρουσιάζει ένα νέο δίκτυο ταχυφορτιστών, το DC megacharger, που μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες στο 80% (643 χλμ) μέσα σε μόλις 30 λεπτά! Οι φορτιστές αυτοί θα είναι εγκατεστημένοι σε στάσεις φορτηγών και σε άλλες τοποθεσίες, έτσι ώστε τα φορτηγά να μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες τους ακόμη και σε πολύ μεγάλα ταξίδια.

Στο εσωτερικό του Tesla Semi υπάρχει μονάχα μια θέση καθίσματος, με δύο οθόνες αφής να πλαισιώνουν το τιμόνι. Οι κάμερες βοηθούν στην παρακολούθηση των τυφλών σημείων, ενώ φυσικά εξοπλίζεται με μια σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης. Μάλιστα διαθέτει και μια αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, όταν το φορτηγό κινείται σε ένα κομβόι φορτηγών, με το αυτόνομο σύστημα να ακολουθεί το κομβόι.

Επίσης το Enhanced Autopilot, που βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό, διαθέτει σύστημα υποστήριξης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και αυτόνομο φρενάρισμα.

Η Tesla ισχυρίζεται πως οι ιδιοκτήτες θα κάνουν εξοικονόμηση καυσίμου ύψους 200.000 δολαρίων μέσα σε 1 εκατομμύριο μίλια (1,61 εκατ. χλμ). Το μοντέλο θα περάσει στη παραγωγή το 2019 και ήδη η Tesla δέχεται κρατήσεις, αρκεί κάποιος να της καταθέσει 5.000 δολάρια ανά φορτηγό. Σε ότι αφορά την εγγύηση, η Tesla δίνει εγγύηση στο Semi 1,61 εκατομμυρίων χιλιομέτρων.

  • πραγματικα εντυπωσιακο να βλεπεις ενα τετοιο θηριο να πηγαινει τοσο γρηγορα….
    ΑΛΛΛΛΛΛΛΑ !!!
    για τον επαγγελματια τον νοιαζει το ποσο γρηγορα θα κανει το φορτηγο του το 0-100 ??στα παπακια του αμα περναει στο φαναρι το χοτ χατς με τον καγκουρα !!!!
    πιο πολυ τον νοιαζει…που δεν το ξεκαθαριζουν……αυτη η αυτονομια ειναι με το φορτηγο αδειο η να σερνει και τους 30 τονους ????
    σε μια ανηφορικη διαδρομη η αυτονομια με πληρες φορτιο ποσο γρηγορα πεφτει ???

    λενε πως σε 1.000.000μιλια θα εχεις κανει αποσβεση 200.000$ απο τα καυσιμα…..το ζητημα ειναι ποσο θα κοστιζει μια αλλαγη στις μπαταριες αν χρειαστει τοτε ??
    και γενικα να το πω λιγο χοντρα……κρυβοντε πισω απο ενα ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ 0-100 ……που ειναι τερμα ακυρο για την κατηγορια….ενω δεν μιλανε για αλλα σημαντικα προβληματα που απασχολουν τους επαγγγελματιες !!!

    • xtra

      χεχε! το 0-100 ειναι γιατι και οι επαγγελματιες εχουν ψυχη !
      Σαν να κανουν κοπλιμεντο σε κουραμενο οικογενειαρχη οτι μετραει σαν γκομενος (και ας μην του χρειαστει πλεον ξανα στην ζωη του)

      Απλα μεχρι πρότινος πονταραν μονο στην ιπποδυναμη και τον ογκο. Τωρα θα παινεύονται και για κατι ακομα στις παρεες των φορτιγατζιδων ;-)
      Η αυτονομια μαλλον ειναι θεμα χρησης , αλλα ειναι σχεδον σιγουρο οτι στο μελλον θα υπαρχουν και αλλες λυσεις αντικαταστασης τους.. ;-)

    • διαφωνω οτι ειναι λογος για να αγορασεις ενα τετοιο φορτηγο…..οκ στα πλαισια της καζουρας θα εχει πλακα….αλλα κανενας σοβαρος επαγγελματιας δεν θα το αγορασει αν δεν απαντηθουν αυτα τα ερωτηματα που εχω εγω …και αλλα τοσα !!!!

    • xtra

      ε, ναι ! εννοειται !
      Αυτο το 0-100 ειναι για να κανει buzz !
      Φανταζομαι οτι και τα συμβατικα φορτηγα , χωρις ρυμουλκα και με τις κοντες τους σχεσεις και μπολικηιπποδυναμη , θα εχουν καλη επιταχυνση !

    • ειδικα οι τρακτορες πανε αρκετα καλα !!! αλλα σε καμια περιπτωση δεν γραφουν χρονους supercar 20ετιας !!!
      οπως βεβαια η ταχυτητα των 105χλ/ω για τα φορτηγα στην ευρωπη ειναι απαγορευτικη !!! οχι οτι δεν υπαρχουν και αλλα πχ scania/volvo/mercedes/daf που δεν μπορουν να πανε εμ τοσα !!!

    • xtra

      εχεχεχεχχε! υπαρχουν και τα αρρωστακια ! https://www.youtube.com/watch?v=LdWsgCgKUN4

    • xxaxaxaxaxaaxaxxaaxaxxa αυτο παιζει να εχει μικορτερη αυτονομια και απο ηλεκτρικο σκουτερ..και ας καιει και πετρελαιο !!!! :-P

  • xtra

    μτφ: …γατακια βενζινολατρεις , θα γινετε απολιθώματα ! http://3.bp.blogspot.com/-nWMKOqC1vFI/T-mmugz_lII/AAAAAAAACFo/oDREhye_Zrw/s1600/14989_0983_5_lg.jpg

  • a_f_a

    ε και;