Η General Motors μας δίνει μια πρώτη γεύση από το πρώτο πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητό της που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους το 2019 και δεν διαθέτει ούτε τιμόνι, αλλά ούτε και πεντάλ.

Το όχημα βασίζεται στο Chevrolet Bolt και ονομάζεται Cruise AV. Θα γίνει το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως χωρίς κανένα από τα κλασικά συστήματα ελέγχου, καθώς δεν θα έχει ανάγκη από οδηγό για να κινηθεί.

Η GM έχει ξεκινήσει τις απαραίτητες συζητήσεις με την Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), προκειμένου να αλλάξουν μερικές νόρμες που θα επιτρέψουν την έγκριση τύπου του νέου αυτοκινήτου, μιας και με βάση στο σημερινό κανονιστικό πλαίσιο, κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στο δρόμο χωρίς… τιμόνι.

Στόχος της GM είναι να γίνει η πρώτη εταιρεία που θα διαθέσει μαζικά αυτόνομα κινούμενα οχήματα. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της GM τα αυτόνομα κινούμενα Cruise AV δεν θα απευθύνονται σε πρώτη φάση σε ιδιώτες, καθώς το κόστος τους θα είναι μάλλον απαγορευτικό, αλλά σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών μετακίνησης.

Χωρίς το εργατικό κόστος των οδηγών, τα αυτόνομα κινούμενα οχήματα θα είναι για τις εταιρείες αυτές (βλέπε Uber, Lyft κτλ) «μάννα εξ ουρανού», καθώς θα μπορούν να αποσβήνουν πολύ γρήγορα την μεγάλη αρχική τους αξία, εργαζόμενα 24 ώρες το 24ωρο και μάλιστα χωρίς απαιτήσεις για δώρα, άδειες και άλλα εργασιακά δικαιώματα.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ Χάρος στο δρόμο!
    Χωρίς τιμόνι και πεντάλ έτσι και δυσλειτουργήσει κάτι, και στουκάρεις πάει!!!

    Ελεος…

    • οι πιθανοτητες ειναι σιγουρα αρκετες χιλιαδες φορες να το πω..λιγοτερες απο το να στουκαρεις ενας ανθρωπος !!

    • georgekaras

      εγω θα λεγα οτι αυτα τα ρομποτ αμαξια θα λειτουργησουν οπως πρεπει οταν ειναι ολα μαζι στο δρομο και οχι με τα υπολοιπα συμβατικα που τα οδηγουν οι ανθρωποι και ειναι απροβλεπτα .Οταν θα ειναι ολα μαζι και θα επικοινωνουν μεταξυ τους εκει θα ειναι και το μεγιστο της ασφαλειας τους

    • τοτε θα ειναι το ιδανεικο !!!
      τα πρωτα χρονια….πιστευω θα σε πηγαινουν απο το Α σημειο στο Β απλα με ασφαλεια…και παντα θα παροχωρουν προτεραιοτητα στα συμβατα οχηματα…

  • Γιώργος Βαρδου

    είναι άσχημο οπτικά γιατί μοιάζει άδειο και γιατί δεν είναι συμμετρικό

  • georgekaras

    https://assets.logitech.com/assets/65057/k840-mechanical-pdp.png με ενα πληκτρολογιακι μια χαρα θα το οδηγας με τα βελακια

  • Scooby r22b

    Εγώ εκεί μέσα δεν μπαίνω.

  • a_f_a

    χαχαχχα! μου αρέσει που έχει κουμπι-αλαρμ… τόσο σουπερ ντουπερ αυτοκίνητο και το φλασακι για παρκαρισμα θα πρέπει να το πατήσει ο άμπαλος που ειναι μέσα.

  • απο τη στιγμη που δεν εχει γκαζι/φρενο και τιμονι…για μενα τερμα ακυρο το εσωτερικο του που θυμιζει τα συμβατικα !!!!
    εξοικονομση χωρου καθολου!!!για μενα το ιδανεικο θα ειναι οι μπροστινες θεσεις να γυρνανε αναποδα….και η ”κεντρικη κοσνολα” να ειναι στο κεντρο για να μπορουν να την χειριστουν ταυτοχρονα ολοι !!

    • georgekaras

      πιστευω θα υπαρχει θεμα ασφαλειας αν ειναι αναποδες οι μπροστινες αν γινει ατυχημα το σωμα θα κινηθει προς τα πισω με μεγαλη ενταση στον αυχενα .Σε λιγα χρονια ισως το λυσουν και αυτο .Παντως αν βγει οπως στις φωτο πανω ,μειωνονται οι πιθανοτητες τραυματισμου στον θωρακα λογω μη υπαρξης τιμονιου

    • ισα ισα λιγοτερη πιεση δεν δεχεται ο αυχενας ???? σε ολες τις μετωπικες στουκες το σωμα φευγει προς τα μπροστα…αντιθετα ετσι…..δεν θα βρισκει κοντρα στο προσκεφαλο ???

    • georgekaras

      θα βυθιζεται πιο εντονα το σωμα στην καρεκλα με μεγαλυτερες επιταχυνσεις απο οτι στην μπροστινη προσκρουση πιστευω

    • δεν νομιζω πως τα αυτονομα θα σου κανουν καγκουριες…και για να εχεις προβλημα στις επιταχυνσεις…θα πρεπει να εχει πολλλλλλλαααα αλογα !!!

      πιστευω οτι με την ελευση των αυτονομων….θα αλλαξει ο τροπος που σκεφτομαστε γενικα την ασφαλεια…μιας και οπως ειπα εγω (δεν ξερω αν ειναι σωστη η σκεψη μου η οχι) θα εκμεταλλεθτουμε τον εσωτερικο χωρο με τροπο που ως τωρα ηταν αδυνατο!!