Η Force India και η Toro Rosso έχουν απομείνει για να μας παρουσιάσουν τα νέα τους μονοθέσια, κάτι που θα συμβεί σήμερα, όταν και θα ξεκινήσουν οι χειμερινές δοκιμές της φετινής σεζόν. Την αρχή κάνει η ινδική ομάδα, η οποία τράβηξε το σεντόνι της VJM11, του μονοθεσίου που ελπίζει ότι θα την διατηρήσει στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας, κάτι που θα είναι δύσκολο, αν σκεφτούμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι πιο σκληρός.

1Εμπρός μέρος

Δεν εντοπίζουμε σημαντικές αλλαγές συγκριτικά με την VJM10 στο εμπρός μέρος, μιας και η εμπρός πτέρυγα έχει μεταφερθεί από το μονοθέσιο του 2017, έχοντας τα ίδια στοιχεία. Και τα endplates της αεροτομής δεν έχουν αλλάξει, επίσης, όπως και τα brake ducts, τα οποία στο επάνω μέρος τους έχουν κάποια μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα.

Η εμπρός ανάρτηση είναι σαφώς γεωμετρίας push-rod, με τα wishbones να μην έχουν αλλάξει ύψος σε σχέση με την VJM10. Το «σκαλοπάτι» που υπήρχε πέρυσι στο ρύγχος, στο σημείο των μπράτσων της ανάρτησης, είναι πιο ομαλό, ενώ δεν εντοπίζουμε για την ώρα το S-Duct, ίσως επειδή οι τεχνικοί της ινδικής ομάδας δεν βρήκαν μεγάλα οφέλη από αυτό.

2Sidepods και Barge Boards

Μεγαλύτερες, αλλά όχι σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται στο μέσον του μονοθεσίου. Κατ’ αρχάς, τα sidepods είναι πιο μικρά, λόγω του καλύτερου πακεταρίσματος του power unit της Mercedes, με τις εισαγωγές αέρα να είναι μικρότερες σε μέγεθος και τραβηγμένες λίγο πιο πίσω. Δίπλα και γύρω από αυτές, το κάθετο πτερύγιο δεν έχει αλλάξει, ενώ νέα είναι και τα στοιχεία μπροστά από τους καθρέφτες, οι οποίοι έχουν διαφορετικά στηρίγματα, με αντίθετη καμπυλότητα απ’ ό,τι πέρυσι.

Όσον αφορά τα barge boards, κατά κύριο λόγο είναι ίδια με πέρυσι, με μικρές μόνο αλλαγές. Οι κάθετες διατρήσεις είναι ίδιες με το 2017, ωστόσο το οριζόντιο κομμάτι στο κάτω μέρος είναι μικρότερο φέτος, με αρκετές σχισμές μπροστά του, ενώ πίσω από αυτό υπάρχει ένα αρκετά ψηλό κάθετο πτερύγιο. Το Halo είναι βαμμένο σε ροζ χρώμα, ώστε να κρύβεται, με την εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού να μην έχει αλλάξει.

3Πίσω μέρος

Το πρώτο που βλέπουμε είναι φυσικά η απουσία του Shark Fin, αλλά και του τριπλού T-Wing με διπλά στοιχεία που είχε η περσινή VJM10. Επίσης, δεν υπάρχουν τα χαρακτηριστικά «δόντια» στο επάνω μέρος του καλύμματος του κινητήρα, τα οποία βρισκόταν εκεί για να συνεργάζονται με το T-Wing. Το κάλυμμα είναι όσο το δυνατό τραβηγμένο πιο πίσω, ώστε να είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

Το πίσω μέρος είναι σαφώς πιο λεπτό φέτος, με την πίσω ανάρτηση να παραμένει γεωμετρίας pull-rod. Εμφανής είναι η απουσία του «monkey seat», την ώρα που η πίσω πτέρυγα παραμένει ίδια με πέρυσι, έχοντας όμως αλλαγμένα endplates, με διαφορετικές διατρήσεις στο κάτω μέρος και πιο εξευγενισμένο κομμάτι πίσω από τις πάνω οριζόντιες σχισμές.

4Χρώματα και οδηγοί

Το ροζ είναι φυσικά και φέτος το χρώμα της Force India, μόνο που υπάρχουν κάποιες τροποποιήσεις. Το λευκό είναι πολύ περισσότερο, αφού αυτό βρίσκεται στο πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα, γύρω από το cockpit, φτάνοντας μέχρι το ρύγχος, ενώ υπάρχει και μία μεγάλη ρίγα στο κάτω μέρος του μονοθεσίου, διαχωρίζοντας το ροζ από το φυσικό χρώμα του carbon.

Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος οι οδηγοί της ινδικής ομάδας θα είναι οι Sergio Perez και Esteban Ocon. Πέρυσι, ο Μεξικανός κέρδισε για 13 βαθμούς τον Γάλλο, έτσι ο 21χρονος θα προσπαθήσει να πάρει φέτος το αίμα του πίσω.

5Φωτογραφίες