Νωρίτερα σήμερα, οι ταξιτζήδες της Αττικής προχώρησαν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΣΑΤΑ στην Οδό Μάρνη προς το υπουργείο Οικονομικών στην οδό Νίκης, ενώ παράλληλα πραγματοποιούν στάση εργασίας από τις 8 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα.

Μάλιστα υπήρξε ένταση όταν οι συγκεντρωμένοι απεργοί, αντιλήφθηκαν ταξί τα οποία δούλευαν κανονικά , με τους ίδιους να επεμβαίνουν εμποδίζοντας τα οχήματα αυτά. Επίσης οι απεργοί επιτέθηκαν και σε αυτοκίνητα της Uber, προπηλακίζοντας τους οδηγούς και χτυπώντας τα αυτοκίνητα, προκαλώντας τους υλικές ζημιές.

Οι διαδηλωτές επιτέθηκαν φραστικά στους οδηγούς και σε κάποιες περιπτώσεις άρχισαν περικύκλωναν τα οχήματα και τα χτυπούσαν με κλωτσιές και αντικείμενα. Χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας καθώς υπήρξαν και συμπλοκές μεταξύ επαγγελματιών.

Εκπρόσωποι των οδηγών ταξί συναντήθηκαν με τους συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, οι οποίοι τους διαβεβαίωσαν πως σύντομα θα συναντηθούν με τον κ. Τσακαλώτο και τον κ. Χουλιαράκη και ακόμη πως το νομοσχέδιο έχει υπογράφει και από το υπουργείο Οικονομικών παρά τις πιέσεις και τις δυσκολίες που προέβαλλε η Τρόικα.

Ωστόσο όπως είπε ο κ. Λυμπερόπουλος αν δεν γίνουν έλεγχοι, οι οδηγοί ταξί θα κάνουν Κούγκι τον τουρισμό το καλοκαίρι. Ουσιαστικά οι ιδιοκτήτες ταξί αντιδρούν «για την υποκλοπή έργου από την Uber, για όλους αυτούς που φρέναραν μέχρι σήμερα το νομοσχέδιο, καθώς και για κάθε καινοτομία – πλατφόρμα που κλέβει τον ταξιτζή και την χώρα μας».

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), οι οδηγοί ταξί δηλώνουν την αντίθεσή τους στην «παράνομη και αυθαίρετη εισβολή της Uber στις επιβατικές μεταφορές» κάνοντας λόγο «για υποκλοπή του έργου», «στην κάθε καινοτομία – πλατφόρμα που κλέβει τον ταξιτζή και τη χώρα μας» ενώ καταγγέλλουν όλους όσους μέχρι σήμερα φρέναραν το νομοσχέδιο που ήδη βρίσκεται στη Βουλή και αφορά τα ταξί.

1Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ είναι:

Εδώ και τρία χρόνια δίνουμε έναν μεγάλο και καθημερινό αγώνα, για να αποκρούσουμε την παράνομη και αυθαίρετη εισβολή της Uber στις επιβατικές μεταφορές.

Επιλέξαμε και ακολουθήσαμε κάθε νόμιμο τρόπο για να υπερασπιστούμε τη δουλειά μας και το μεταφορικό έργο που μας αναλογεί. Προσφύγαμε στην Ελληνική δικαιοσύνη, καταθέσαμε μηνύσεις και αγωγές. Ζητήσαμε από τις ελεγκτικές αρχές να κατανοήσουν το μέγεθος του προβλήματος και να εντατικοποιήσουν τους ελέγχους για τον εντοπισμό των παράνομων ΙΧ. Προκαλέσαμε την IRU (Παγκόσμιος Οργανισμός Μεταφορών) να αλλάξει την τακτική της και συμμετείχαμε ενεργά στο να πειστούν οι Ευρωπαϊκές Αρχές (Ε.Ε., Ευρωπαϊκό Δικαστήριο) για τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δέχεται το ταξί σε όλη την Ευρώπη. Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είναι πλέον ένα εργαλείο για κάθε χώρα, για κάθε κυβέρνηση, για κάθε δημόσια αρχή που επιζητά την δικαιοσύνη στην οικονομία και τη νομιμότητα σε κάθε επιχειρηματική ή εμπορική δραστηριότητα, σε κάθε κομμάτι της αγοράς.

Η ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Μεταφορών ήξερε από την αρχή ότι ο κλάδος των ταξί έχει απόλυτο δίκιο όταν φωνάζει, για ωμή υποκλοπή έργου. Πριν από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου όμως, κάθε προσπάθεια να νομοθετήσουν με δίκαιο τρόπο, έπεφτε πάνω σε τοίχο που ύψωναν οι θεσμοί.

Τόσο ο Υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο υφυπουργός Νίκος Μαυραγάνης πήραν δημόσια θέση υπέρ των αιτημάτων του κλάδου μας. Το νομοσχέδιο που βρίσκετε στη βουλή και σύντομα θα γίνει νόμος του κράτους, είναι η δική μας απάντηση στην παρανομία και στην απάτη, που είχαν στήσει ξένα και εγχώρια συμφέροντα με τις ευλογίες προηγούμενων κυβερνήσεων.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

Δεν υπάρχει ταξιτζής, που να μην πνίγετε από οργή και αγανάκτηση. Δεν υπάρχει ταξιτζής που να μην θέλει πίσω το κλεμμένο μεταφορικό έργο. Δεν υπάρχει ταξιτζής που θα μείνει με σταυρωμένα χέρια όταν αισθανθεί ότι του κλέβουν τη ζωή του. Το πιο εύκολο για την διοίκηση του ΣΑΤΑ ήταν να επιλέξει το ρόλο του ήρωα και να σηκώσει το λάβαρο της επανάστασης με απρόβλεπτες όμως συνέπειες και για τον κάθε συνάδελφό χωριστά και για τον κλάδο γενικότερα. Τότε θα ήμασταν αρεστοί σε όλους. Προτιμήσαμε όμως την υπεύθυνη στάση και την λύση του προβλήματος μέσα από το νομοσχέδιο που βρίσκετε στη Βουλή. Και την κατά μέτωπο αντιπαράθεση με εταιρείες και πλατφόρμες που με πρόσχημα την καινοτομία κλέβουν τον ιδρώτα μας και υπονομεύουν το μέλλον μας.

Υπάρχουν πράγματα που λέγονται, αλλά δεν γίνονται. Και πράγματα που γίνονται, αλλά δεν λέγονται. Σαφώς επιλέξαμε το δεύτερο.

Σε κάθε συνάδελφο που οδηγείται από δυσπιστία ή εμπάθεια προς τη διοίκηση του ΣΑΤΑ, του λέμε ξεκάθαρα ότι ο αγώνας μας είναι κοινός. Είμαστε όλοι στο ίδιο μετερίζι, στην ίδια πλευρά. Πολεμάμε όλοι τον ίδιο εχθρό. Χώρος και χρόνος για εσωτερικές διαμάχες δεν υπάρχει.

  • δεν εκατσα να διαβασω το αρθρο….μιας και σε γενικες γραμμες δεν συμφωνω σχεδον ποτε με αυτα που ζητανε οι ταξιτζηδες…….αλλα το βιντεακι το ειδα… ΜΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ !!!

    • Mika

      Η κιτρινη φυλη εχει δικους της κανονες!!

    • ειδα πανο που εγραφε κατω η καθε καινοτομια !!!! τετοιοι ειμαστε….100 χρονια πισω να μεινουμε !!!
      το ζητημα ειναι……γιατι πραγματικα τα κανουν ολα αυτα ?? αποψη μου ειναι γιατι εφτασαν να εχουν πληρωσει με ”λαμογιες” καποιοι για μια αδεια ταξι μεχρι και 200.000+ και καπως πρεπει πλεον ναδιαφυλλλαξουν αυτο το ποσο που εχουν δωσσει….

    • Bad Belmondo

      Χεστήκαμε για τους κανόνες της! :-P

  • Petros K

    Δυστυχώς οι παλαιότερες πράξεις των ταξιτζήδων, τόσο εντός κυκλοφορίας με τον τρόπο που οδηγούν ορισμένοι, όσο και σε θέματα εξυπηρέτησης, καθαριότητας, συμπεριφοράς και ενίοτε λαμογιάς, έχουν κάνει τον κλάδο τους έναν από τους πιο αντιπαθείς στην ελληνική κοινωνία! Το κράτος γενικά δεν μπόρεσε ποτέ να “συμμορφώσει” και να εκσυγχρονίσει το ταξί, οπότε η αλλαγή του κλάδου ήρθε αρχικά με την είσοδο νέων ατόμων με σύγχρονες ιδέες (Taxibeat-Taxiplon) αλλά και με την είσοδο της Uber.. Όμως πλέον η κατάσταση με την Uber έχει γίνει σχεδόν ανεξέλεγκτη όποιος θέλει ουσιαστικά μπορεί να γίνει οδηγός της και έτσι ένας κλάδος με την πρόφαση του εκσυγχρονισμού νεκρώνει. Σε καμία περίπτωση δεν δίνω δίκιο σε αυτά που έγιναν σήμερα και ούτε είμαι ταξιτζής για να τους υποστηρίξω (ίσα-ίσα που η γνώμη μου δεν είναι η καλύτερη) αλλά θεωρώ ότι ένα δίκιο το έχουν.

  • Contor

    Τροχός είναι και γυρίζει και κάποιοι μάγκες του κλάδου που έκοβαν και έραβαν θα έπρεπε να το ξέρουν εδώ και καιρό. Όταν χρεώνεις χωρίς να προσφέρεις και παράλληλα θεωρείς ότι το σύμπαν γυρίζει γύρω από σένα πέφτεις ευκολότερα από τα σύννεφα. Η δε μαγκιά-κλωτσομπουνιά στο αυτοκίνητο της Uber δείχνει για ακόμα μια φορά το ανύπαρκτο επίπεδο της φάρας του ταρίφα.

  • DimitrisBXL

    Τοση μεγαλη η στεναχωρια μου, που σπαει σιγα σιγα το καρτελ της κιτρινης φυλης που εφαγα δυο μπουγατσες.

  • Grekko

    Κωλόζωα ,η εταιρία για την οποία δουλεύει σας φταίει όχι το αυτοκίνητο- περιουσία του,που να σας κάψουν τρόμπα πετρελαίου όσοι του κάνατε ζημιά στο αμάξι!

    • Scooby r22b

      Στοιχεία υπάρχουν από το βίντεο, αρμόδιες αρχές υπάρχουν επίσης και το μόνο που μένει είναι να επιληφθούν του θέματος.

      Μετά βλέπουμε πόσα απίδια βάζει ο σάκος.

  • DarkV12Tdi

    Κίτρινη φυλή σου λέει,αυτό είναι το επίπεδό τους και έτσι σκέφτονται. Αλλά για να είμαι δίκαιος ,έχουν πληρώσει πανάκριβη άδεια και κάπως πρέπει να την διαφυλάξουν,αλλά το να χτυπάς ξένο αμάξι ,δεν σου φταίει το αμάξι και ο οδηγός του αλλά η εταιρία,το κράτος των 300 , να πάνε στα γραφεία τους και σπάστε τα,όχι τα ξένα αμάξια που τα έχουν πληρώσει οι οδηγοί με όλους τους πανάκριβους φόρους.

    Γενικά δεν έχω τις καλύτερες εντυπώσεις από τους ταξιτζήδες αυτούς και οι περισσότεροι είναι αγροίκοι,άξεστοι,απολίτιστοι ουγκάνοι , χωρίς να τους βάζω όλους στο καζάνι,υπάρχουν και οι καλοί ,αλλά σε όσα ταξί έχω μπει στην πλειοψηφία τους ήταν άξεστοι και αγενείς και μιλάνε απότομα.

    Επίσης θυμήθηκα όσο γράφω το πόστ,ένας ταξιτζής με είχε χτυπήσει με το ταξί του,ένα παλιό ταξί, μόλις είχα κατέβει από το λεωφορείο που επέστρεφα από την σχολή , κάπου στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον Κεραμεικό περνάω απέναντι στον δρόμο και στην μέση του άδειου δρόμου εμφανίζεται ξαφνικά από στροφή ερχόμενος στην γωνία βιαστικός ,τον βλέπω και τρέχω να ξεφύγω αλλά δυστυχώς με πρόλαβε και με χτύπησε από το φανάρι του και ανέβηκα στο καπό και γλίστρησα έως στον καθρέφτη του οδηγού και μετά έπεσα στον δρόμο ,αλλά ευτυχώς δεν χτύπησα άσχημα και σηκώθηκα γρήγορα ,με λίγο χτυπημένο τον αστράγαλο να με πονάει. Ο ταξιτζής φυσικά δεν σταμάτησε να δει αν είμαι καλά και έφυγε βρίζοντας,ούτε αριθμό πρόλαβα να πάρω,βγήκαν κόσμος από καταστήματα που είδαν την φάση και οι περαστικοί μου έλεγαν τρελός ήταν ο τύπος,” τυχερός ήσουν που πρόλαβες και δεν σε πάτησε” μου λέγανε.

  • Νικόλαος244turbo

    “Δώσαμε 100.000€ για να πάρουμε την άδεια” λένε…
    Ρίσκο ήταν μάγκες…λες και εμείς που επενδύσαμε σε επιχειρήσεις(και δημιουργήσαμε και θέσεις εργασίας για επιστήμονες) δεν μπορούσαμε να πάρουμε μια άδεια…Αλλά εμένα δεν μου εξασφαλίζει ΚΑΝΕΝΑΣ ότι δε θα κλείσει η επιχείρησή μου,ότι το Κράτος δε με υπερφορολογήσει-για μια ακόμη φορά, ότι δε θα μου αυξήσει τις εισφορές που πληρώνω για τους εργαζομένους μου και συνεπώς δε θα χάσω το αρχικό μου Κεφάλαιο.Εσένα ταρίφα γιατί να σε λυπηθώ που πήρες ένα ρίσκο όπως όλοι μας;Ποιο “μάγκας” και καλά;

  • Anestis Genk

    we kill for money!

  • Bad Belmondo

    Έτσι ρε καναρίνια, να δείτε τί καλά είναι όταν πέφτει το μονοπώλιο! Που να σας σκάσουν ταυτόχρονα όλες οι τρόμπες πετρελαίου και να καταχρεωθείτε στα εργατικά! Ζώα! Ούγκανοι! Βόδια! Αγελάδες! Ναααα!

    https://www.youtube.com/watch?v=W1VLtai_M0U

  • Sciroccakias

    Καλά να πάθουν τα λαμόγια… έχουν βγάλει κι αν δεν έχουν βγάλει οι αλκαπόνιδες
    Και κανείς δεν έδινε και δεν δίνει απόδειξη. Πειραγμένα ταξίμετρα και δεν συμαζεύεται.
    Μόνο UBER