Αναμφίβολα, η Fiat αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν το λέω εγώ, τα νούμερα πωλήσεων το αποδεικνύουν. Το 2017 έκλεισε με σχεδόν 770.000 πωλήσεις, μια αύξηση 4,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή ήταν η 5η συνεχόμενη χρονιά που σημείωσε θετικό πρόσημο, καθώς από το σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα που πωλούσε πριν το 2010, το 2013 έπεσε στις μόλις 570.000.

Παρόλα αυτά, ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, θεωρεί ότι οι επενδύσεις του ομίλου είναι καλύτερο να διοχετευθούν σε κάποια άλλη μάρκα, τονίζοντας σε συνέντευξη του στην Γενεύη:

Κάναμε σημαντικές προσπάθειες στην Jeep και στην ανάπτυξη των Alfa Romeo και Maserati. Αυτή είναι μια καλύτερη χρήση των πόρων μας.

Και κάπου εκεί γυρίζει το βλέμμα του προς τον Alfredo Altavilla, επικεφαλής της Fiat στην Ευρώπη, και του λέει:

Λυπάμαι Alfredo, ίσως αυτό ακούγεται ως μια κακή απάντηση.

Ο Marchionne θεωρεί ότι τα 500, 500X και Panda είναι αυτοκίνητα που αξίζουν να επενδύσουν, όμως δεν είναι το ίδιο αισιόδοξος για τα υπόλοιπα μοντέλα, λέγοντας:

Είμαι λιγότερο ερωτευμένος με το Tipo. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην ανάπτυξη μεγάλων ποσοτήτων κεφαλαίων για να κυνηγούμε μια υπερπλήρη αγορά.

Αυτό που θέλει να πει ο Ιταλός είναι ότι δεν θα αναλώσει πόρους σε μια εταιρία που δεν ακολουθεί την τάση της αγοράς, προσθέτοντας:

Συζητάμε για τα SUV στην Ευρώπη. Η εικασία σας είναι τόσο καλή όσο η δική μου, θα αυξηθούν, αλλά πρέπει να κάνουμε μια εκτίμηση και λέμε ότι το 40% της ευρωπαϊκής αγοράς θα είναι σύντομα SUV. Είναι ανόητο να μεταμορφώσουμε την Fiat σε μια τέτοια μάρκα, όταν έχουμε την Jeep.

Μίσησα τον περιορισμό της Lancia στην Ιταλία. Είμαι κάτοχος και οδηγώ μια Integrale. Αλλά πρέπει να είμαστε ψυχροί. Η Fiat θα διαδραματίσει λιγότερο σημαντικό ρόλο στην Ευρώπη.

Κλείνοντας, ο Marchionne τουλάχιστον παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος στην εκτίμηση του ότι από το 2018 η Alfa Romeo θα πουλάει 400.000 αυτοκίνητα ετησίως, αλλά “το νερό έχει μπει στο αυλάκι”, λέγοντας:

Είτε φτάσουμε τις 400.000, είτε όχι, το πραγματικό ερώτημα είναι εάν το πακέτο Alfa Romeo-Maserati λειτουργεί. Βρισκόμαστε τώρα σε έναν τεχνικό χώρο που προορίζεται για τους λίγους. Η αναγέννηση έγινε. Αφήστε τους ανθρώπους των εμπορικών τμημάτων να δουλέψουν τώρα.

  • mixalhs7

    Προσωπικά καμία έκπληξη δεν έκρυβαν οι δηλώσεις Μαρκιονε.
    Ειτε πουλάει SUV Jeep ειτε Fiat στην ιδια τσέπη μπαίνουν, αρα αν οι έρευνες αγοράς δείχνουν πως η Jeep θα πουλήσει πιο πολύ σε σχέση με την Fiat καλά θα κάνουν να επικεντρωθουν στη Jeep. Γι αυτο άλλωστε την αγόρασαν!
    Απ τη στιγμή που ο γάμος με την GM δεν έκατσε και λεφτα δεν υπάρχουν, κάθε brand του γκρουπο πρέπει να παράγει μόνο οτι θα πουλήσει καλά.
    Γι αυτο άλλωστε ψάχνει τοσο καιρό συμπαίκτη για να παράγουν απο κοινού το νέο punto.
    Τελος επειδη βλέπω πως το πακέτο Alfa Maserati δεν λειτουργεί (λόγο της εμπορικής πορείας της maserati στις ΗΠΑ) δεν θα εκπλαγω αν την δούμε στο μέλλον η μαζερατι να έχει τη μοίρα της Λαντσια.

    • Christos

      Γενικά το ότι αυτές οι δύο εταιρίες (Alfa-Maserati) βρίσκονται κάτω από τον ίδιο όμιλο, μόνο κακό δημιουργεί

    • mixalhs7

      Καποιος ομως θα σου πει πως αυτες οι δυο ηταν εκτος ομιλου οταν χρεοκόπησαν. Και εσυ εχεις ενα δικιο και αυτός!
      Η αληθεια ειναι καπου στη μεση.

    • Christos

      Δεν θα διαφωνήσω, αλλά η γνώμη μου είναι πως δεν χωρούν και οι δυο. Η Alfa νομίζω πρέπει να επιλέξει ένα Target Group. Απλά ο Marchionne δεν ξέρει τι θέλει να κάνει. Δεν μπορεί να χτυπήσει τους Γερμανούς και με τις δυο.

    • mixalhs7

      Εχεις αναρωτηθει γιατι δεν υπαρχει αυτη τη στιγμη νεο μοντελο Αλφα Ρομεο με κινητηρα κατω των 2χιλκυβ?

    • Christos

      H Αλήθεια είναι πως όχι, και αυτό διότι έχω χάσει κάθε ενδιαφέρον για αυτήν την εταιρία.

    • mixalhs7

      Ο Μαρκιονε δεν ειναι χαζος. Καθε αλλο,ειναι πραγματιστής. Οταν σημερα το μεγαλυτερο κομματι της αγορας το εχουν οι Γερμανοι και οι Ιαπωνες και οι εταιριες σου ειναι απουσες εδω και 30 χρονια δεν μπορεις να ανατρεψεις το σκηνικο μεσα σε μια 5ετια επειδη καποτε τα brand σου κυριαρχουσαν σε αγωνες.
      Οι πρωταγωνιστες της premium κατηγοριας δεν εγιναν απο την μια μερα στην αλλη, αλλα κατεκτησαν τη κορυφη μεθοδικα κανοντας σταθερα βηματα εδω και 5-6 δεκαετιες. Σημερα λοιπον το πακετο Αλφα Μαζερατι πρεπει να πιασει το παιχνιδι απ την αρχη κανοντας κατι παρομοιο,αλλα αυτο θελει χρονια για να στρωσει.
      Το πλανο διαχείρισης του πακετου Αλφα Μαζερατι ειναι σωστο στη θεωρία γιατι προσπαθει να πουλησει σε συγκεκριμενα πορτοφολια συγκεκριμενα προϊόντα και οταν σταθεροποιηθει η κατασταση να απευθυνθει και σε αλλης δυναμης πορτοφολια (βλεπε μικροτερα κυβικα).
      Ολα αυτα ομως θελουν χρονο και χρημα.
      Αρα το γκρουπο πρεπει πρωτα απ ολα να μην κανει αλογιστες σπαταλες χρηματων (που δεν εχει) για το θεαθηναι.
      Αυτο ουσιαστικα ειπε ο Μαρκιονε σημερα.
      Το προβλημα του πακετου Αλφα Μαζερατι κατα τη γνωμη μου ειναι πως δεν ξερουν να προωθήσουν σωστα στις ΗΠΑ τα μοντελα τους.
      Γι αυτο πιστευω πεταξε το μπαλακι στο τμημα πωλησεων ο Σερτζιο.

  • biiALFA

    ρε σερτζιο, δε βγαινεις στη συνταξη σιγα σιγα μπας και ηρεμησουμε γιατι ετσι οπως το πασ, μετα τη λαντσια θα κλεισεις και την φιατ !!δηλαδη δεν υπαρχει χωρος για την φιατ επειδη ο κοσμος ζηταει suv και εχεις στον ομιλο την jeep?? εε,ωραια, να βγαζει η jeep αστικα crossover που δε πατανε χωμα με τιποτα (γιατι αυτα θελει η αγορα, ετσι?) να την γ@μ$σεις κι αυτη…

  • ισως ενα ηλεκτροκινητο fiat πουντο ή μπραβο θα ταιριαζε καλυτερα στην εικονα της φιατ …

  • Mika

    Οταν απο τη πρωτη στιγμη λεγαμε, με επιχειρηματα κιολας, γιατι ειναι πολυ δυσκολο να επιτευχθουν τετοια νουμερα για την Αλφα Ρομεο, ΤΟΣΟ συντομα, οι φανς της μας ελεγαν εμπαθεις και haters. Tωρα που ο πουλοβερακιας, αποσυρει με κωλοτουμπες, τις δηλωσεις που εχει κανει,και τις αντικαθιστα με “θα δουμε, αφηστε τους, θα πετυχουμε καποια στιγμη”, το πραγμα βρισκει τη λογικη του μορφη, για καποιον που εχει το μυαλο να σκεφτεται ανοικτα και να μη τρωει αμασητο οτι του σερβιρουν στο διαδικτυο τσιρακια τυπου 8C2900..
    Δεν ειπε κανεις, πως με τις τοσες επενδυσεις που εγιναν, σε βαρος μαλιστα κι αλλων ιστορικων μαρκων μεσα στον ομιλο, πως δεν θα αρχισει να ανεβαινει η μαρκα..Απο εκει που δεν πουλουσε σχεδον τιποτα, εφτασε να πουλαει κατι..Κι οσο θα αυξανονται οι εκδοσεις και τα μοντελα, θα μεγαλωνει κι ο αριθμος αυτος..
    Αυτες οι δηλωσεις επρεπε να ειχαν γινει εξαρχης…Με τη μεγαλομανια του ομως και τον ενθουσιασμο του να πεισει μετοχους και φανς οτι ειμαστε ΟΝ Α ROLL, εχουμε παρει φωτια, πεταει η ομαδα κλπ, ξεστομισε κατι οτι να ναι νουμερα, δημιουργωντας και μεγαλες προσδοκιες, στις οποιες ηταν εξαρχης δυσκολο η αγορα να ανταποκριθει..
    Καλυτερα να μασας παρα να μιλας, που λενε…..

    • η πλακα ειναι οτι αυτος το παραδεχτηκε οτι εκανε λαθος…..τα φαν μπουζ τα εχω ικανα να πουνε πως ο προεδρος δεν ξερει……..
      παντως για μενα λογικοτατες οι δηλωσεις του…οταν δεν εχεις χρημα για πεταμα……κοβεις/παγωνεις αυτους που σε πανε πισω..και εστιαζεις στα δυνατα σου χαρτια !!!

    • Mika

      Γι αυτους και μ αυτους ειναι να χτυπας το κεφαλι σου στον τοιχο…Και τις τελευταιες μερες μου ερχεται συνεχως στο μυαλο η διαφημιση του Τ Roc με τα προβατα και τον νεο τραγουλη!!!!
      Μη πας με τους αλλους, μαθε να σκεφτεσαι μονος σου γαμωτο!!!
      :p

    • Ιωάννης

      Καλά αυτό ήταν για γέλια. Και μου κάνει εντύπωση που ενώ πλέον οι επιχειρήσεις αυτές διαθέτουν πολύ εξελιγμένα συστήματα για διαχείριση και δημιουργία πληροφορίας και γνώσης, βγαίνει ο CEO και πετάει ένα τρελό νούμερο από το πουθενά. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι βασιζόταν κάπου, εκτός και αν όντως φέτος έπρεπε να έχει γκάμα 10 μοντέλων και όχι 5(με ένα halo car και 2 μοντέλα δεκαετίας).

    • Mika

      Click bait ηθελε να κανει ο τυπος παιδι μου!!
      :p :p
      Αλλα δεν τσιμπησε κανεις!!!
      :-)

    • MPAMPIS

      με 57604 σχόλια • 113155 ψήφους δεν νομίζω να υπάρχει μεγαλύτερο διαδικτυακό τσιρακι απο εσένα !εν τω μεταξύ ειναι ζήτημα αν κατάλαβες γρι από αυτά που είπε ο πουλοβερακιας ….

    • Mika

      Θα ηθελα πολυ να μου πεις εσυ, αν μπορεις, τι καταλαβε το δικο σου 15αχρονο μυαλο…Αν μπορεσεις να το βαλεις σε λεξεις…Διαφωτισε ολους μας λοιπον! Go ahead!

    • MPAMPIS

      και να σου πω τζάμπα θα πάει …συνέχισε να μας διασκεδάζεις

    • Mika

      Kι ομως, θα ηθελα πολυ να καταλαβω τι επιασε το δικο σου πολυταλαντο μυαλο, αν μπορουσε να το μετουσιωσει σε λεξεις…Εχει πολυ ενδιαφερον να δεις τι σκεφτεται ενας φαν και πως γινεται η πλυση στο δικο του μυαλο απο τον προεδρο του group FCA..
      Αν δεν μπορουμε και το ριχνουμε στο χαβαλε, δες Σεφερλη, μπορει να πιασεις κι εκει κατι..Αν εισαι μεχρι το ” α καλο εεεε??”, δεκτο….Παυει η κουβεντα εκει..

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Παρακαλω,περιμενουμε.

    • MPAMPIS

      που χάθηκες εσύ? ακόμα με ψάχνεις να με δειρεις ?

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ξερεις κατι αγαπητε,δεν χρειαζεται,τα καταφερνεις και μοναχος.

  • a_f_a

    το ξαναλέω. η ιταλία θα πρέπει και στο τέλος πιστεύω εκέι θα καταλήξει (λουκέτα και πωλήσεις νομίζω έρχονται) να κατασκευάζει τα 2 Φ. Φερραρι και Φιατ. μόνο σε αυτές τις 2 μάρκες έχει λόγο ύπαρξης και προσφέρει κάτι. όλα τα λοιπα ειναι μαρκετίστικες ανοησίες που δε μπορεί να υποστηρίξει (δε μιλάω μόνο για τα προϊόντα που κάποια μπορεί να είναι ανταγωνιστικά).
    η Φιατ θα πρέπει να κατσκευάζει οτιδήποτε κάτω από 4μ. ότι άλλο θα ειναι απλά αποτυχία.
    έκανε λάθος που δε πούλησε στους κινέζους. προφανώς η ιστορία της βολβο δε τους άρεσε.
    η ιταλία πάει κατα διαόλου γενικά. δυστυχώς ισως πέρα από τη φερραρι να μην υπάρχει συντομα αμιγώς ιταλική εταιρία.

  • xtra

    …στην μοιρα της lancia λοιπον..
    δυο μοντελα που γινονται ενα και μετα κανενα