Όταν είσαι η πιο επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία της Formula 1, είναι λογικό να συγκεντρώνεις και την περισσότερη δύναμη επάνω σου. Η Ferrari, εκτός από πιο δημοφιλής ομάδα στο grid, είναι και η μοναδική που μπορεί να ασκεί βέτο σε αποφάσεις που αφορούν τη διακυβέρνηση του αθλήματος, παρόλο που πολλοί δε συμφωνούν με αυτό.

Η τελευταία φορά που η ομάδα του Maranello το εκμεταλλεύτηκαν αυτό ήταν το 2015, όταν η Παγκόσμια Ομοσπονδία προσπάθησε να επιβάλλει ένα ανώτατο όριο στην τιμή των ακριβών power units. Η Ferrari άσκησε βέτο, έτσι τελικά το μέτρο δεν πέρασε. Το δικαίωμα αυτό των Ιταλών λήγει στα τέλη του 2020, και ο Jean Todt επισημαίνει ότι σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να υπάρξει παράταση.

Όταν ο Enzo Ferrari ήταν στο Maranello, ήταν η μοναδική ομάδα που έδινε κινητήρες και σασί ενάντια σε κάποιες άλλες ομάδες, που όλες είχαν κινητήρα της Ford. Οπότε, εκείνη τη στιγμή αποφασίστηκε ότι, φεύγοντας από από που λεγόταν Silicon Valley του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Βρετανία, η Ferrari χρειαζόταν να έχει προστασία. Αυτή είναι η ιστορία πίσω από το βέτο.

Προσωπικά, νιώθω ότι τώρα δεν μ’ αρέσει πολύ αυτό. Δεν είμαι υπέρ αυτού, διότι οι καιροί έχουν αλλάξει. Όταν το επαναφέραμε, και ήταν κάτι που είχα αναφέρει πολλές φορές, ήμουν πολύ έκπληκτος επειδή μιλήσαμε για τη Συμφωνία Concorde κοντά στο 2012 για μια περίοδο 13 ετών και προσωπικά ήμουν αντίθετος για το βέτο της Ferrari. Ήμουν ο μόνος που ήταν αντίθετος. Ο μόνος.

Θυμάμαι, υπήρξε μια συνάντηση στο Παρίσι για τη Συμφωνία Concorde με τους κατόχους των εμπορικών δικαιωμάτων και όλες τις ομάδες, και αυτή ήταν η θέση για να πάρει η Ferrari το βέτο. Θα ήταν ανάρμοστο για ‘μένα να πω μόνος μου «είμαι κατά του βέτο της Ferrari». Τροποποιήσαμε τη διατύπωσή του.

Ο Πρόεδρος της FIA αναφέρθηκε και στις απειλές της Scuderia για αποχώρηση από το άθλημα. Ο Γάλλος δηλώνει πως είναι ελεύθερη να φύγει, αλλά δε θα το ήθελε ο ίδιος. Επιπλέον, λέει πως η Ferrari θα έπρεπε να έχει κέρδη από τους αγώνες και όχι να ξοδεύει τόσα πολλά όπως συμβαίνει τώρα.

Ειλικρινά, αν αυτή είναι η επιλογή τους, είναι ελεύθεροι. Σίγουρα, ελπίζω ότι δε θα φύγουν, αλλά πάντα μπορεί να συμβεί. Έχουμε δει μεγάλες εταιρείες να φεύγουν και να επιστρέφουν. Αλλά, και πάλι, είναι δική τους επιλογή. Γνωρίζοντας αυτούς τους ανθρώπους και το πόσο έξυπνοι είναι στις επιχειρήσεις, που είναι λογικοί άνθρωποι, είναι ένας λόγος που θέλουμε να μειώσουμε το κόστος, επειδή, για μια εταιρεία όπως είναι η Ferrari, οι αγώνες δε θα έπρεπε να αποτελούν έξοδο. Θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο ή ακόμα και κέρδος γι’ αυτούς. Θα έπρεπε να βγάζουν χρήματα από αυτό.

Αυτό θα ήταν πολύ πιο υγιές συγκριτικά με ό,τι έχει γίνει τα τελευταία χρόνια, όταν και ξόδευαν τόσα πολλά. Αυτή τη στιγμή, είμαι σίγουρος ότι τώρα έξι με εφτά ομάδες δυσκολεύονται με τη Formula 1. Δεν είναι αποδεκτό να έχουμε ένα μηχανοκίνητο άθλημα όπου το 60% ή 70% του grid δυσκολεύεται να επιβιώσει.