Η ανεξάρτητη εταιρία ερευνών Ipsos κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 65% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιούν καλοκαιρινά ελαστικά καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ το 40% πιστεύει ότι η εναλλαγή μεταξύ καλοκαιρινών και χειμερινών ελαστικών δεν αξίζει τον κόπο. Αυτό αναμφισβήτητα μειώνει τόσο την απόδοση όσο και την ασφάλεια. Και η λειτουργία των all-season δεν λύνει το πρόβλημα, διότι αυτά υπολείπονται σε αρκετά στοιχεία, και με τα Cross Climate+ της Michelin δεν κάνεις συμβιβασμούς.

Τι είναι αυτό που κάνει το Cross Climate+ τόσο αποτελεσματικό all-rounder; Η Michelin ισχυρίζεται ότι οι λόγοι έγκεινται στην κατασκευή και το πέλμα του ελαστικού. Το πρώτο αποτελείται από δύο κύρια στρώματα: το ένα σχηματίζει το εξωτερικό πέλμα, το δεύτερο βρίσκεται κάτω και εργάζεται για να ελαχιστοποιήσει τη μεταφορά θερμότητας.

Το χαρακτηριστικό V σχήμα του πέλματος και η 3D χάραξη βελτιστοποιεί την πρόσφυση στο χιόνι, ενώ παράλληλα συμβάλλει στη βελτίωση της πλευρικής απόδοσης χάρη στο πλάτος των αυλακώσεων. Τα μικρά αυλάκια (που είναι κρυμμένα βαθιά στο πέλμα) αυξάνουν την πρόσφυση στο χιόνι, ενώ βελτιώνουν και την απόδοση πέδησης με την “σύσφιξη” της επιφάνειας του ελαστικού. Εξυπνο.

Έχοντας μπει -εδώ και λίγες ημέρες- επίσημα στην άνοιξη, και την θερμοκρασία να έχει πάρει την ανιούσα είναι η κατάλληλη στιγμή να γίνει η δεύτερη αξιολόγηση των CrossClimate+ ελαστικών της Michelin, που μας έχει τοποθετήσει η γαλλική εταιρία σε ένα Renault Clio.

Όπως πιθανώς θυμάσαι –από το πρώτο άρθρο– η τοποθέτηση της τετράδας έγινε την πρώτη εβδομάδα του περασμένου Αυγούστου, με το αυτοκίνητο να είχε τότε 70.917 χλμ., σε μια άκρως διαδεδομένη διάσταση για τα μοντέλα του b-segment, 195/55 με τροχούς 16 ιντσών. Το παρόν άρθρο είναι το δεύτερο -από τα συνολικά τέσσερα- που αξιολογεί την συμπεριφορά και την αντοχή των ελαστικών της Michelin σε βάθος ενός έτους.

Από τον Νοέμβριο μέχρι και σήμερα, το αυτοκίνητο έχει προσθέσει άλλα 9.800 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι μέσα σε σχεδόν 8 μήνες έχει “γράψει” 18.000 χλμ. Όπως καταλαβαίνεις οι καιρικές συνθήκες του συγκεκριμένου διαστήματος είναι αυτές που συναντάμε πιο συχνά στα βόρεια τμήματα της χώρας, καθώς οι συνεχείς βροχοπτώσεις και οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του χειμώνα, τόσο στην Αθήνα, όσο και στην υπόλοιπη επικράτεια.

Αν σε αυτά προσθέσεις και τις εξορμήσεις στα διάσπαρτα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας μας, καταλαβαίνεις γιατί η τοποθέτηση ενός ελαστικού που να είναι ικανό να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες -χωρίς την παραμικρή υποχώρηση- είναι κάτι δυσεύρετο στην αγορά.

Το CrossClimate+ της Michelin είναι το μοναδικό θερινό ελαστικό με πιστοποίηση χειμερινού, που το καθιστά ιδανικό για χρήση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο, έχεις ήσυχο το μυαλό σου είτε μένεις στην Κρήτη με ελάχιστα χλστ. ετήσιας βροχόπτωσης, είτε μένεις στην Αλεξανδρούπολη, που οι βροχές είναι καθημερινό φαινόμενο, είτε ταξιδεύεις στην Ευρώπη τους χειμερινούς μήνες που απαιτείται δια νόμου η χρήση χειμερινών ελαστικών.

Επίσης, σε βγάζει από το άγχος του να πατήσεις χιόνι, καθώς όπως φάνηκε από την επίσκεψη μας στα χιονοδρομικά κέντρα Παρνασσού και Καρπενησίου, το ελαστικό εκπληρώνει τους στόχους του και σου παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια, και σιγουριά, φτάνοντας ήσυχος στον προορισμό σου.

Και θα επαναλάβω, μη μπερδέυεις, και κυρίως μην συγκρίνεις το νέο αυτό ελαστικό της Michelin με τα όλων εποχών (all season) ελαστικά. Το CrossClimate+ δεν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία, καθώς τα all season ελαστικά υστερούν στις επιδόσεις το καλοκαίρι, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει, καθώς αυτό δεν κάνει κανένα συμβιβασμό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αυτό που με εξέπληξε κατά την διάρκεια των χειμερινών μηνών ήταν κυρίως η συμπεριφορά του ελαστικού στο βρεγμένο οδόστρωμα. Με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης του αυτοκινήτου, θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι με ταχύτητες 90 χλμ/ώρα έκαναν την εμφάνιση τους τα πρώτα συμπτώματα της υδρολίσθησης. Όπως ξέρεις, μία από τις κύριες λειτουργίες του ελαστικού είναι να μπορεί να αποστραγγίζει το νερό από το πέλμα κατά την οδήγηση σε βρεγμένο έδαφος.

Η υδρολίσθηση προκαλείται όταν το νερό περνάει ανάμεσα στο ελαστικό και το οδόστρωμα και συσσωρεύεται μέσα στα αυλάκια του ελαστικού, σχηματίζοντας μια στρώση νερού. Με την χάραξη των CrossClimate+, και κυρίως την σωστή πίεση του αέρα, το νερό φάνηκε να αποστραγγίζεται αποτελεσματικά, χωρίς να υπάρχει απώλεια επαφής με το οδόστρωμα, κάτι που μου έδινε την ευκαιρία να “βουτάω” άφοβα στα λιμνάζοντα νερά που συναντάς συχνά στους ελληνικούς δρόμους. Φυσικά, πάντα προσέχοντας να μην υπάρχουν πεζοί κοντά.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις για αντίσταση στην κύλιση, που επηρεάζει την οικονομία καυσίμου, είναι αντίστοιχο με ένα premium καλοκαιρινό ελαστικό. Η πραγματικότητα, όμως, έδειξε ότι η μέση κατανάλωση από την προηγούμενη περίοδο έχει πέσει στα 4,6 λίτρα/100 χλμ., κάτι που τελικά αποδεικνύει ότι η τοποθέτηση τους δεν επηρεάζει την κατανάλωση.

Ένα ακόμα θετικό των CrossClimate+ σε σχέση με τα χειμερινά ή τα all-season ελαστικά, είναι ο ήχος κύλισης, καθώς δείχνουν ότι δεν έχουν καμία διαφορά από τα “συμβατικά” καλοκαιρινά ελαστικά. Το CrossClimate+ είναι διαθέσιμο για ζάντες από 15 μέχρι 18 ίντσες, ενώ υπάρχει και το CrossClimate SUV.

  • Φωτόνιον

    Φανταστικό λάστιχο το Crossclimate, αλλά μην τρελαθούμε ρε παιδιά, δεν είμαστε Ελβετία με χιόνια 6 μήνες το έτος. Το σύνολο σχεδόν των νησιών δεν βλέπουν ούτε καν βροχή πόσο μάλλον χιόνια, και η ανατολική Ελλάδα γενικότερα ‘διψάει’. Για όσους πάνε στα χιόνια και θέλουν να δώσουν τα (ουκ ολίγα) χρήματα να το αποκτήσουν καλώς… Για τη συντριπτική πλειοψηφία της Ελλάδας καλύτερα ένα φθηνότερο (αλλά καλό) σετ θερινών που να αλλάζει όμως πιο συχνά, γιατί ο ήλιος στους 50+ βαθμούς τα κάνει τα λάστιχα (όλα ανεξαιρέτως…) ΄καινούργια’…

    • alexandros

      Ακριβώς αυτό. Ένας που μένει Μέτσοβο πχ να τον βολεύει. Τους περισσότερους όμως όχι. Εμένα πχ που μένω Αθήνα το αυτοκίνητο μου τα τελευταία 5 χρόνια οι φορές που πάτησε χιόνι είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ένα καλό λάστιχο και ας βάλω και 2 φορές αλυσίδες στη ζωή μου.

    • alexandros

      Ακριβώς αυτό. Ένας που μένει Μέτσοβο πχ να τον βολεύει. Τους περισσότερους όμως όχι. Εμένα πχ που μένω Αθήνα το αυτοκίνητο μου τα τελευταία 5 χρόνια οι φορές που πάτησε χιόνι είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ένα καλό λάστιχο και ας βάλω και 2 φορές αλυσίδες στη ζωή μου.

  • Rebel

    Με τον συμπαθή κ. Αστυνομικούλη που με σταματά στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Τριπόλεως και ο οποίος υποστηρίζει πως δε μπορώ να συνεχίσω αν δε βάλω αλυσίδες στα λάστιχα ενώ επιμένω πως τα ελαστικά μου ενδείκνυνται και για χειμερινή χρήση, τι γίνεται;

  • Rebel

    Με τον συμπαθή κ. Αστυνομικούλη που με σταματά στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Τριπόλεως και ο οποίος υποστηρίζει πως δε μπορώ να συνεχίσω αν δε βάλω αλυσίδες στα λάστιχα ενώ επιμένω πως τα ελαστικά μου ενδείκνυνται και για χειμερινή χρήση, τι γίνεται;

    • κατά την τοποθέτηση των ελαστικών, σου δίνει η εταιρία ένα έγγραφο -το οποίο το κρατάς στο ντουλαπάκι του συνοδηγού- το οποίο αποδεικνύει ότι μπορείς να κινηθείς σε χιονισμένο δρόμο χωρίς αλυσίδες

    • Rebel

      Άψογα.

    • Rebel

      Άψογα.

    • κατά την τοποθέτηση των ελαστικών, σου δίνει η εταιρία ένα έγγραφο -το οποίο το κρατάς στο ντουλαπάκι του συνοδηγού- το οποίο αποδεικνύει ότι μπορείς να κινηθείς σε χιονισμένο δρόμο χωρίς αλυσίδες

    • Dentdim

      Δεν υπάρχει περιπτωση ο αστυνομικός να δεχτεί έγγραφο ιδιώτη ,θα σου ζητήσει επίσημο εγγραφο.Αυτο ειναι το φύλλο της κυβερνησεως αρ. Φυλλου 57 , νομος 2696, αρθρο19(σου βαζω φωτο).Αυτο κουβαλάω μαζι μου εδω κ 15 χρόνια .Αν σε θεωρήσει απειρο πάντως οτι κ να του δείξεις θα επιμείνει σε αλυσιδες https://uploads.disquscdn.com/images/f680e8887fc8cacd0744983758abd5e252b18711993e2c24b93cb17671877c42.jpg

  • Dentdim

    Καλό ελαστικό βοηθάει αρκετά. Δεν το φοράς αν εχεις γρήγορο αυτοκίνητο ή εαν είσαι συχνα σε μεγαλα υψομετρα.Σε πατημενο χιονι σε κατηφόρα βραδυ με αρνητικές θερμοκρασιες δεν θα αποδώσει με την ασφαλεια του αμιγως χειμερινου.Ούτε αν εισαι δικινητος και σε κόψει καποιος σε ανηφόρα παλι με αρκετα μειον κ πατημένο. Ειναι μια καλη λύση μεν αλλα οχι για απαιτητικές συνθηκες.Εκεί πας στο χειμερινό.

  • P4G

    Μένω Βόρεια Ελλάδα και τα συγκεκριμένα ελαστικά τα φοράω εδώ και 2 χρόνια. Πέρυσι με τον χαλασμό κυρίου, τα απίστευτα χιόνια και τα συνεχόμενα μείον, το ελαστικό ήταν ΑΨΟΓΟ. Απίστευτα ασφαλές στο χιόνι (καλύτερη συμπεριφορά από χειμερινό ελαστικό), εντυπωσιακό κράτημα στη βροχή και αθόρυβο. Το μειονέκτημά τους εντοπίζεται στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες (όσο παράδοξο κι αν ακούγεται αυτό για θερινό ελαστικό), όπου άνω των 34-35 βαθμών (στην ατμόσφαιρα), παρατηρώ ένα λίγο πιο κακό κράτημα στο δρόμο. Μπορεί να οφείλεται στην ποιότητα της ασφάλτου ή στο γεγονός ότι λόγω των διαστάσεων (225/45/17) τα ελαστικά αργούν να “ζεσταθούν” μέσα στην πόλη.

    Όπως και να έχει, πρόκειται για ένα ελαστικό που συνδυάζει πάρα πολύ σωστά όλες τις καιρικές συνθήκες, σου λύνει τα χέρια αν έχεις μάθει να έχεις το κλασικό δίδυμο χειμερινά-θερινά και τονίζω πάλι ότι η συμπεριφορά του σε ακραίες συνθήκες (-10 βαθμούς, έντονη χιονόπτωση ή βροχόπτωση, λίμνες στον δρόμο κτλ) είναι υποδειγματική, τόσο που πιστεύεις ότι πρόκειται περισσότερο για χειμερινό παρά για θερινό ελαστικό. Αυτά!

    • jim_1

      Επειδή είναι ενδιαφέρον ελαστικό την κατανάλωση την έχει επηρεάσει καθόλου?

    • P4G

      Δε την έχει επηρεάσει προς τα πάνω, ίσα ίσα παρατηρώ ότι όταν θέλω να πάω οικονομικά, πάω πραγματικά οικονομικά. Και λέω “θέλω”, γιατί λόγω turbo μετράει κυρίως το βάρος του ποδιού! Ίσως μία μικρή αύξηση παρατηρείται στο βρεγμένο, αλλά αυτό το λες και γενικό φαινόμενο. Παρ’ όλα αυτά στο ανταποδίδει με το πολύ καλό κράτημά του.