Η ανεξάρτητη εταιρία ερευνών Ipsos κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 65% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιούν καλοκαιρινά ελαστικά καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ το 40% πιστεύει ότι η εναλλαγή μεταξύ καλοκαιρινών και χειμερινών ελαστικών δεν αξίζει τον κόπο. Αυτό αναμφισβήτητα μειώνει τόσο την απόδοση όσο και την ασφάλεια. Και η λειτουργία των all-season δεν λύνει το πρόβλημα, διότι αυτά υπολείπονται σε αρκετά στοιχεία, και με τα Cross Climate+ της Michelin δεν κάνεις συμβιβασμούς.

Τι είναι αυτό που κάνει το Cross Climate+ τόσο αποτελεσματικό all-rounder; Η Michelin ισχυρίζεται ότι οι λόγοι έγκεινται στην κατασκευή και το πέλμα του ελαστικού. Το πρώτο αποτελείται από δύο κύρια στρώματα: το ένα σχηματίζει το εξωτερικό πέλμα, το δεύτερο βρίσκεται κάτω και εργάζεται για να ελαχιστοποιήσει τη μεταφορά θερμότητας.

Το χαρακτηριστικό V σχήμα του πέλματος και η 3D χάραξη βελτιστοποιεί την πρόσφυση στο χιόνι, ενώ παράλληλα συμβάλλει στη βελτίωση της πλευρικής απόδοσης χάρη στο πλάτος των αυλακώσεων. Τα μικρά αυλάκια (που είναι κρυμμένα βαθιά στο πέλμα) αυξάνουν την πρόσφυση στο χιόνι, ενώ βελτιώνουν και την απόδοση πέδησης με την “σύσφιξη” της επιφάνειας του ελαστικού. Εξυπνο.

Έχοντας μπει -εδώ και λίγες ημέρες- επίσημα στην άνοιξη, και την θερμοκρασία να έχει πάρει την ανιούσα είναι η κατάλληλη στιγμή να γίνει η δεύτερη αξιολόγηση των CrossClimate+ ελαστικών της Michelin, που μας έχει τοποθετήσει η γαλλική εταιρία σε ένα Renault Clio.

Όπως πιθανώς θυμάσαι –από το πρώτο άρθρο– η τοποθέτηση της τετράδας έγινε την πρώτη εβδομάδα του περασμένου Αυγούστου, με το αυτοκίνητο να είχε τότε 70.917 χλμ., σε μια άκρως διαδεδομένη διάσταση για τα μοντέλα του b-segment, 195/55 με τροχούς 16 ιντσών. Το παρόν άρθρο είναι το δεύτερο -από τα συνολικά τέσσερα- που αξιολογεί την συμπεριφορά και την αντοχή των ελαστικών της Michelin σε βάθος ενός έτους.

Από τον Νοέμβριο μέχρι και σήμερα, το αυτοκίνητο έχει προσθέσει άλλα 9.800 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι μέσα σε σχεδόν 8 μήνες έχει “γράψει” 18.000 χλμ. Όπως καταλαβαίνεις οι καιρικές συνθήκες του συγκεκριμένου διαστήματος είναι αυτές που συναντάμε πιο συχνά στα βόρεια τμήματα της χώρας, καθώς οι συνεχείς βροχοπτώσεις και οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του χειμώνα, τόσο στην Αθήνα, όσο και στην υπόλοιπη επικράτεια.

Αν σε αυτά προσθέσεις και τις εξορμήσεις στα διάσπαρτα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας μας, καταλαβαίνεις γιατί η τοποθέτηση ενός ελαστικού που να είναι ικανό να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες -χωρίς την παραμικρή υποχώρηση- είναι κάτι δυσεύρετο στην αγορά.

Το CrossClimate+ της Michelin είναι το μοναδικό θερινό ελαστικό με πιστοποίηση χειμερινού, που το καθιστά ιδανικό για χρήση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο, έχεις ήσυχο το μυαλό σου είτε μένεις στην Κρήτη με ελάχιστα χλστ. ετήσιας βροχόπτωσης, είτε μένεις στην Αλεξανδρούπολη, που οι βροχές είναι καθημερινό φαινόμενο, είτε ταξιδεύεις στην Ευρώπη τους χειμερινούς μήνες που απαιτείται δια νόμου η χρήση χειμερινών ελαστικών.

Επίσης, σε βγάζει από το άγχος του να πατήσεις χιόνι, καθώς όπως φάνηκε από την επίσκεψη μας στα χιονοδρομικά κέντρα Παρνασσού και Καρπενησίου, το ελαστικό εκπληρώνει τους στόχους του και σου παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια, και σιγουριά, φτάνοντας ήσυχος στον προορισμό σου.

Και θα επαναλάβω, μη μπερδέυεις, και κυρίως μην συγκρίνεις το νέο αυτό ελαστικό της Michelin με τα όλων εποχών (all season) ελαστικά. Το CrossClimate+ δεν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία, καθώς τα all season ελαστικά υστερούν στις επιδόσεις το καλοκαίρι, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει, καθώς αυτό δεν κάνει κανένα συμβιβασμό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αυτό που με εξέπληξε κατά την διάρκεια των χειμερινών μηνών ήταν κυρίως η συμπεριφορά του ελαστικού στο βρεγμένο οδόστρωμα. Με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης του αυτοκινήτου, θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι με ταχύτητες 90 χλμ/ώρα έκαναν την εμφάνιση τους τα πρώτα συμπτώματα της υδρολίσθησης. Όπως ξέρεις, μία από τις κύριες λειτουργίες του ελαστικού είναι να μπορεί να αποστραγγίζει το νερό από το πέλμα κατά την οδήγηση σε βρεγμένο έδαφος.

Η υδρολίσθηση προκαλείται όταν το νερό περνάει ανάμεσα στο ελαστικό και το οδόστρωμα και συσσωρεύεται μέσα στα αυλάκια του ελαστικού, σχηματίζοντας μια στρώση νερού. Με την χάραξη των CrossClimate+, και κυρίως την σωστή πίεση του αέρα, το νερό φάνηκε να αποστραγγίζεται αποτελεσματικά, χωρίς να υπάρχει απώλεια επαφής με το οδόστρωμα, κάτι που μου έδινε την ευκαιρία να “βουτάω” άφοβα στα λιμνάζοντα νερά που συναντάς συχνά στους ελληνικούς δρόμους. Φυσικά, πάντα προσέχοντας να μην υπάρχουν πεζοί κοντά.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις για αντίσταση στην κύλιση, που επηρεάζει την οικονομία καυσίμου, είναι αντίστοιχο με ένα premium καλοκαιρινό ελαστικό. Η πραγματικότητα, όμως, έδειξε ότι η μέση κατανάλωση από την προηγούμενη περίοδο έχει πέσει στα 4,6 λίτρα/100 χλμ., κάτι που τελικά αποδεικνύει ότι η τοποθέτηση τους δεν επηρεάζει την κατανάλωση.

Ένα ακόμα θετικό των CrossClimate+ σε σχέση με τα χειμερινά ή τα all-season ελαστικά, είναι ο ήχος κύλισης, καθώς δείχνουν ότι δεν έχουν καμία διαφορά από τα “συμβατικά” καλοκαιρινά ελαστικά. Το CrossClimate+ είναι διαθέσιμο για ζάντες από 15 μέχρι 18 ίντσες, ενώ υπάρχει και το CrossClimate SUV.