Η Αυστραλία μας έδειξε ότι η Mercedes διαθέτει για πέμπτη συνεχόμενη σεζόν το ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά ήταν σώφρον να περιμένουμε τουλάχιστον τρεις αγώνες μέχρι να βγάλουμε τα πρώτα συμπεράσματα για την ιεραρχία των φετινών μονοθέσιων. Στην Κίνα, λοιπόν, σε μια πίστα που η γερμανική ομάδα έχει κυριαρχήσει στο παρελθόν, η Ferrari έκανε ένα εύκολο «1-2» στις κατατακτήριες, δείχνοντας ότι ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε.

Στον αγώνα τα πράγματα ήταν καλύτερα και ο Valtteri Bottas ήταν αρκετά κοντά στη νίκη, μέχρι που η Red Bull αποφάσισε να βάλει τους οδηγούς της για φρέσκια μαλακή γόμα. Ο ρυθμός του Daniel Ricciardo ήταν σε άλλο επίπεδο και ο Αυστραλός έφτασε -μέσα από εκπληκτικά προσπεράσματα- στην έκτη νίκη της καριέρας του.

Το Grand Prix ήταν το χειρότερο μέχρι στιγμής για τη Mercedes, όσον αφορά καθαρά την απόδοση, και ο Toto Wolff λέει ότι οι μηχανικοί στο Brackley θα πρέπει να κατανοήσουν την W09, πιστεύοντας στις ικανότητές τους, ενώ επισημαίνει ότι τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν αρκετά γρήγορα.

Είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε πολλά ακόμα να καταλάβουμε για το μονοθέσιό μας. Όλο το 3ήμερο δεν ήταν καλό για ‘μάς. Το μόνο θετικό που βλέπω είναι ο ρυθμός του Valtteri. Ήταν ο μοναδικός χωρίς λάθη. Δεν είχαμε ρυθμό. Συνολικά, δεν είναι το επίπεδο που περιμέναμε κι ελπίζαμε. Θα πρέπει να δράσουμε μαζί. Υπέρ-θερμαίναμε τα ελαστικά, δεν είχαμε καλό ρυθμό, και ήμασταν μεταξύ ακραίων θερμοκρασιών.

Στη Formula 1, ποτέ δεν υπάρχει γρήγορη λύση. Αλλά, έχουμε δει πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξει η εικόνα. Στις δοκιμές και στη Μελβούρνη, ο κόσμος έλεγε ότι θα κατακτούσαμε το πρωτάθλημα επειδή το μονοθέσιο ήταν κυρίαρχο. Είμαστε στους τρεις αγώνες και αυτό δε συμβαίνει.

Είναι μια ομάδα σπουδαίων ανθρώπων που πρέπει να ενώσουν τα μυαλά τους, να μείνουν ψύχραιμοι και να φέρουν λύσεις. Έχω τεράστια αυτοπεποίθηση σ’ αυτούς και το έχουν αποδείξει στο παρελθόν.

Εν αντιθέσει με τη Red Bull, η Mercedes προτίμησε να μην βάλει τους οδηγούς της για αλλαγή, με το pit stop να ήταν μάλλον καλή κίνηση για τον Lewis Hamilton, αφού ο ρυθμός του Βρετανού δεν ήταν καλός. Παρ’ όλα αυτά, οι υπεύθυνοι στρατηγικής αποφάσισαν πως και οι δύο οδηγοί πρέπει να μείνουν εκτός, όμως Wolff θεωρεί πως το undercut του Bottas απέδωσε καρπούς, καθώς πέρασε μπροστά από τον Sebastian Vettel, ενώ τα πράγματα είναι περίπλοκα όταν έχεις να κάνεις με έξι κορυφαία μονοθέσια.

Ήμασταν πολύ ευέλικτοι. Νομίζω ότι έχουμε μια πολύ καλή ομάδα ανθρώπων για τη στρατηγική. Το undercut για τον Valtteri δούλεψε περίφημα, αλλά γίνεται περίπλοκο αν έχεις έξι μονοθέσια που βρίσκονται στο ενδεχόμενο νίκης, απ’ ό,τι ένα ή δύο. Ξαφνικά, υπάρχουν τόσο περισσότερες διαθέσιμες επιλογές και η Red Bull έκανε μια πολύ τολμηρή κίνηση, βάζοντας και στα δύο μονοθέσια τη μαλακή γόμα. Ήταν ενδιαφέρον και αποδείχθηκε ότι ήταν 100% σωστό.

Η Ferrari και η Mercedes αποφάσισαν την ίδια στρατηγική. Δε νομίζω ότι έγινε επειδή ήμασταν επικεντρωμένοι στη Ferrari. Είχε να κάνει με τον ταχύτερο αγώνα και αυτό μας έδειξαν οι προσομοιώσεις μας. Δεν ξέρω αν η Red Bull ήταν έκπληκτη από τον δικό της ρυθμό, αλλά εμείς ήμασταν, όπως και όλοι οι άλλοι. Για εκείνες τις συνθήκες, ήταν το σωστό πράγμα και αυτό δεν το είδαμε εμείς.

  • Βασιλης

    Χωρις να ειμαι σε θεση να πω ποιο ειναι το ποιο γρηγορο μονοθεσιο γιατι ειναι πολυ νωρις ακομα πιστευω οτι η mercedes αυτο που ηθελε να αποφυγει με την περσινη “ντιβα” μαλλον δεν το καταφερε και για αυτο δυσκολευεται τωρα και το μεγαλυτερο προβλημα τους ειναι το παραθυρακι λειτουργιας των ελαστικων….

  • Βασιλης

    Χωρις να ειμαι σε θεση να πω ποιο ειναι το ποιο γρηγορο μονοθεσιο γιατι ειναι πολυ νωρις ακομα πιστευω οτι η mercedes αυτο που ηθελε να αποφυγει με την περσινη “ντιβα” μαλλον δεν το καταφερε και για αυτο δυσκολευεται τωρα και το μεγαλυτερο προβλημα τους ειναι το παραθυρακι λειτουργιας των ελαστικων….

    • Βασίλη, είχαμε ακριβώς την ίδια σκέψη!!!!
      Την περασμένη χρονιά η W08 θεωρούνταν ντίβα από τα στελέχη και τους μηχανικούς της Mercedes και για τον λόγο αυτόν, οι τεχνικοί του της ομάδας του Brackley άλλαξαν άρδην τη σχεδίαση του φετινού μονοθεσίου παράλληλα με το νέο PU που είναι τροποποιημένο σε διάταξη σε σχέση με τον προκάτοχό του.
      Πέρυσι, οι μηχανικοί των Hamilton και Bottas δυσκολευόταν πολύ για να “σετάρουν” το γερμανικό μονοθέσιο και ήδη από τα πρώτα αποτελέσματα από τα CFD, από την αεροδυναμική σήραγγα και τις δοκιμές της Βαρκελώνης είχαν δηλώσει ότι είναι πολύ ευχαριστημένοι με το νέο μονοθέσιο και την γενική συμπεριφορά του.
      Μετά το τέλος του αγώνα στο GP της Κίνας, ο James Allison (τεχνικός διευθυντής της Mercedes) ανέφερε ότι χρειάζονται άμεση αντίδραση ως ομάδα και ο Andrew Shovlin (επικεφαλή μηχανικό αγώνα της Mercedes) δήλωσε ότι υπάρχουν πολλά μέρη στα οποία χρειάζεται βελτίωση η W09

    • Βασιλης

      Λογικα στην ισπανια που παραδοσιακα ολες οι ομαδες φερνουν αναβαθμισεις θα δουμε ποιος εχει κανει την καλυτερη δουλεια και ποιος ειναι λιγο ποιο μπροστα απο τους αλλους….παντως δεν μου αρεσε η κινηση της pirelli που σε μερικα gp θα φερει ποιο λεπτη γομα το οποιο ζητουσε η mercedes εδω και 2 χρονια….

    • Καλά, εδώ η Pirelli έκανε το χατίρι της Mercedes για τις μυστικές στην Βαρκελώνη την άνοιξη του 2013, οπότε και η γερμανική ομάδα έμαθε πως συμπεριφέρονται τα ελαστικά των Ιταλών, στην πιο λεπτή γόμα θα κολλήσουν…………
      Πάντως, τα προβλήματα της Mercedes με την διαχείριση των ελαστικών είναι εμφανή, όταν στο προηγούμενο GP, ο Bottas είχε πολύ μεγάλη φθορά στον πίσω δεξιό τροχό με την μέση γόμα.

    • Βασιλης

      Απο οτι εχω καταλαβει τα υπερθερμαινουν παρα πολυ και για αυτο δεν εχουν καλη διαχειρηση στον αγωνα οπου σε αυτο το κομματι ferrari και rbr τα πανε καλυτερα

  • Akis-F1 FAN

    Θα ακουστεί κακό, αλλά χαίρομαι να τους βλέπω να ζορίζονται μετά από 4 χρόνια που κάναν την πλάκα τους