Υπάρχουν δηλώσεις από αθλητές, πολιτικούς και λοιπές περσόνες που δεν ξεφεύγουν από τα όρια της τυποποίησης. “Δεν έχει σημασία που έβαλα 5 γκολ και μοίρασα 8 ασίστ, η ομάδα να κερδίζει”, “αυτό που θα πρέπει να ενδιαφέρει όλους μας είναι η εθνική ενότητα”, “δεν έκανα τίποτα, παρά τη δουλειά μου” και λοιπά νερόβραστα.

Υπάρχουν, ωστόσο (κι ευτυχώς), άνθρωποι σαν τον Zlatan Ibrahimovic, τον Jacque Villeneuve και τον Walter Röhrl. Ο μυθικός Γερμανός “χεράς” υποστήριξε πως σιχαίνεται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κι ότι αποτελούν πληγή για το περιβάλλον (ν’ αγιάσει το στόμα του).

Φυσικά οι ιθύνοντες της Porsche, που έχουν ρίξει εκατομμύρια για την εξέλιξη και την προώθηση του ηλεκτρικού Mission E, δεν άνοιξαν σαμπάνιες με τις δηλώσεις του πρεσβευτή τους. Για την ακρίβεια, σχεδόν αμέσως ξεκίνησε ενδοεταιρική “σταυροφορία” προκειμένου να απολυθεί/συνταξιοδοτηθεί ο Röhrl. Κι επειδή πιο πιθανό είναι ο Γερμανός να ζητήσει υπηκοότητα Κιργιστάν παρά συγγνώμη, θυμόμαστε 10 στιγμές που οι “γιακάδες” του VAG -κι εμείς μαζί τους- ήπιαν νερό στο όνομα του Walter Röhrl.

1Porsche 959

H σχέση πάθους μεταξύ Röhrl και Porsche ξεκίνησε στα μέσα των 80’s, όταν η γερμανική εταιρία αποφάσισε να εξελίξει ένα αυτοκίνητο-διαστημόπλοιο για την εποχή του.

Ο Röhrl ανέλαβε το fine tuning και την συνεργασία μεταξύ ενεργητικής τετραδιεύθυνσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης/τετρακίνησης και την βελτιστοποίηση των 450 ίππων του διτούρμπινου boxer των 2,9 λίτρων. Για το ποσοστό επιτυχίας, μπορούμε να ρωτήσουμε την Ιστορία.

2Porsche 964 3.8 RS

H 964, από την άλλη, ήταν σαν να μπαίνεις σε Corsair μετά από Concorde (από άποψη τεχνολογικής αιχμής, ε). Βέβαια τα γράμματα “RS” απαιτούν πολλά κιλά καμπάνια για να τα στηρίξουν, τα οποία ανέλαβε να προσδώσει στην 2η γενιά της 911 ο ήρωας μας.

Η απλή 964 ήταν εξαιρετικό αυτοκίνητο μεν, κομματάκι υποτονικό δε-ειδικά συγκρινόμενο με την βαρβαρότητα της Turbo. Η 3.8 RS υιοθέτησε το “μπιλντέρικο” look της, αύξησε τον κυβισμό στα 3.800 κυβικά (από 3.600) και την ιπποδύναμη στα 300 άλογα (από 260), αφού πέρασε πρώτα από το φροντιστήριο του Γερμανού προφέσορα.

Η Porsche Βορείου Αμερικής αρνήθηκε να την εισάγει, γιατί -λέει- το στήσιμο ήταν πολύ σκληρό για την Αμερική. Ο Röhrl απάντησε πως και να την εισήγαγε. οι Αμερικανοί δεν θα μπορούσαν να την πάνε βήμα.

3Porsche 993 Turbo

Από τις ελάχιστες φορές που ασχολήθηκε με non-RS ή GT μοντέλο, ήταν όταν του ζητήθηκε να προσαρμόσει το πνεύμα της 959 σε ένα mainstream μοντέλο.

Η προσπάθεια οδήγησε στην καλύτερη -και ομορφότερη- Turbo που έχουμε δει, αλλά και σε μια από τις πιο συγκλονιστικές 911 όλων των εποχών.

4Porsche 993 GT2 Clubsport

Αρκετά απλούστερη η αποστολή της -κατά τον Niki Lauda- οδηγικής διάνοιας. Ο 3,6 twinturbo boxer της Turbo S στο κορμί της RS, με ταυτόχρονη τήρηση των κανονισμών για την homologation της κατηγορίας GT2. Ψιλοπράγματα.

Τελικώς, οι δρόμοι -και όσοι Avengers στάθηκαν πίσω από το τιμόνι της- βίωσαν ένα από τα πιο ωμά αυτοκίνητα που συνέλαβε ανθρώπινος νους τα τελευταία 30 χρόνια. 430 ίπποι για 1.250 κιλά, μέσω των πίσω τροχών κι ενός μεταξονίου που δεν ξεπερνούσε σε μήκος αυτό ενός Opel Astra. Μαγεία.

5Porsche Cayenne

Πριν αρχίσουν να φεύγουν οι πέτρες σαν στραγάλια, ρίξε μια ματιά στις Porsche πιο κάτω.

Ενδεχομένως να μην είχε δει καμιά τους το φως του ήλιου, αν δεν υπήρχε η Cayenne. Το Τσουφενχάουζεν αποφάσισε να παρουσιάσει ένα αιρετικό -προς την ιστορία της φίρμας- μοντέλο, προκειμένου να διατηρήσει την βιωσιμότητά της. Προφανώς και τα πρωτόγνωρα κέρδη δεν χάλασαν κανέναν, ωστόσο ο ρόλος που έπαιξε η Cayenne στην σημερινή ευμάρεια της Porsche είναι αδιαμφισβήτητος.

Ο Röhrl “ξίνισε” αρκετά όταν έμαθε τα μαντάτα, όμως έβαλε το χεράκι του ώστε να μπορεί ένα VW Touareg να φέρει τον θυρεό της Βάδης-Βυρτεμβέργης και να “μπαίνει”.

6Porsche 997 GT3 RS

Εντυπωσιακοί οι χρόνοι, “πυραυλωτική” η εμφάνιση και εκκωφαντικές οι 9.000 στροφές ανά λεπτό της σημερινής GT3 RS, όμως αυτή που έβαλε τις RS στην νέα εποχή ήταν η 997.

Σαφώς πιο γρήγορη και κοφτερή από την 996, αποτελεί ένα από τα “χαϊδεμένα” του . Δεν είναι τυχαίο πως έχει 2 στην κατοχή του, μια απλή (ο Röhrl να την κάνει) και μια 4.0. Κι ύστερα σου λένε πως οι πατεράδες δεν ξεχωρίζουν τα παιδιά τους.

7Porsche 911 GT2 RS

Μπορεί να μοιράζεται πλέον το φορτίο με τον Mark Webber, όμως στο Goodwood ο Röhrl συγκέντρωσε όλα τα βλέμματα.

Η μετάλλαξη της GT2 RS από σεσημασμένη “σκοτώστρα” σε διακορευτή ρεκόρ στο Nurburgring, φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή 2 τίτλων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

8Porsche 918 Spyder

Το πράγμα στράβωσε από την αρχή εδώ. Με το που άκουσε ο Röhrl για υβριδικό hypercar, έφυγε ντριφτάροντας για τον δερματολόγο. Κάπως ηρέμησε όταν έμαθε για πρώην αγωνιστικό, ατμοσφαιρικό V8 4,6 λίτρων και 610 ίππων, αλλά η 918 Spyder το κράτησε μανιάτικο

Παρ’όλη τη διαφορά φιλοσοφίας μεταξύ τους, ο Γερμανός δήλωσε εντυπωσιασμένος από τις επιδόσεις της 918 (αυτό έλειπε, 0-100 σε 2,4 δευτερόλεπτα και 0-300 σε 19,9″ κάνει) και πως κάποιες στιγμές του θυμίζει το Audi Quattro S1. Ένα καβγαδάκι να βγουν τα ‘πωθημένα κάνει θαύματα.

9Porsche Carrera GT

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα προτιμούσε την 918 Spyder μόνο με τον μανιασμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, ιδανικά με χειροκίνητο κιβώτιο και δίχως την παραμικρή υποψία ηλεκτρονικής συνδρομής. Μια πραγματική διάδοχο της Carrera GT, δηλαδή.

Μετά την Ferrari F50, κανένα supercar δεν εμφάνισε τόσο ισχυρούς δεσμούς με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όχι μόνο από πλευράς μηχανολογικής διάταξης, αλλά και από το επίπεδο ικανοτήτων που απαιτούσε από τον οδηγό της

Ο κινητήρας μπορεί κάλλιστα να πρωταγωνιστήσει σε μυθιστόρημα: ξεκίνησε την καριέρα του το 1992 για το μονοθέσιο της Footwork στην F1, αλλά η ομάδα βάρεσε κανόνι και έμεινε ορφανός. Προς τα τέλη της δεκαετίας υπέστη επέμβαση η οποία ανέβασε τον κυβισμό του στα 5,7 λίτρα, προκειμένου να συμμετάσχει στο Le Mans. Η ατυχία ξαναχτύπησε και το project εγκαταλείφθηκε. Τελικά, πήρε την τρίτη -και επιτέλους τυχερή- ευκαιρία ως καρδιά του πρώτου υπεραυτοκινήτου της Porsche μετά από μιάμιση δεκαετία.

10Και το 10 το καλό

  • Renesis1

    993 Τurbo και Carrera GT, 2 ορισμοί διαχρονικότητας..

  • xtra

    Αν και μου αρεσουν τα κειμενα να εχουν και την προσωπικη αποψη, νομιζω ειναι λιγο κουραστικο οταν η αποψη γινεται εμμονη.
    Γι’αυτο υπαρχουν τα σχολια απο κατω..νομιζω τα κειμενα ειναι πιο ενημερωτικα οταν μεταδιδουν κυριως την πληροφορια αντικειμενικα και με πιο μετρημενη /διακριτικη/σπαρτιατικη προσωπικη αποψη σε μια προταση εστω.

    Φιλικα πάντα , για ενα site που λατρεύουμε και επιλεγουμε πιστα και καθημερινα

  • Moby Dick

    Ένα σωρό βλακείες του Ντότσικα, όπως πάντα.

    Το άρθρο αυτό εντάσσεται στα πλαίσια της έξυπνης προπαγάνδας ανθρώπων που ενώ δεν έχουν ουδεμία γνώση για την Porsche και ούτε την εκτιμούν ιδιαίτερα σαν εταιρεία, βγαίνουν με ύφος 1000 καρδιναλίων να κάνουν και μαθήματα, ψαρεύοντας κείμενα απ’ το διαδίκτυο και κάνοντας αναδημοσιεύσεις.

    Απώτερος σκοπός του γνωστού προβοκάτορα Ντότσικα είναι να χτυπήσει – υποβαθμίσει την Porsche.

    Κανένας δεν αμφισβήτησε ποτέ την συνεισφορά του Ρερλ στην εξέλιξη και το στήσιμο πολλών Porsche του παρελθόντος. Αυτή είναι και η δουλειά του στην Porsche εξάλλου όλα αυτά τα χρόνια και γι’ αυτό τον πληρώνει (και τρώει ψωμί από αυτήν). Επίσης κανένας δεν αμφισβήτησε την ιστορία και τον θρύλο του Ρέρλ ως οδηγό αγώνων (έβαλε και videaki για να δείξει πόσο σπουδαίος οδηγός ήταν…).

    Αυτά είναι δεδομένα όλα και δεν αλλάζουν.

    Άλλο αυτό όμως και άλλο η κριτική που του ασκείται όταν βγαίνει και δηλώνει βλακείες σε συνέντευξη εναντίον του (αδιαμφισβήτητου) ηλεκτρικού μέλλοντος της αυτοκίνησης, την ώρα μάλιστα που η Porsche ετοιμάζεται να βγάλει στην παραγωγή το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό supercar.

    Ο Ρέρλ δεν έχει το ακαταλόγιστο, ο Ρέρλ δεν είναι στο απυρόβλητο και ο Ρέρλ δεν έχει δικαίωμα να βγαίνει και να δηλώνει βλακείες υπονομεύοντας το ηλεκτρικό project της Porsche, στο πιο κρίσιμο timing. Τηρουμένων των αναλογιών είναι σαν να δουλεύει ένα μεγαλοστέλεχος της Coca Cola στην εξέλιξη και προώθηση των προϊόντων της και ξαφνικά να βγει να μιλήσει εναντίον της Coca Cola Zero σε παγκόσμια μετάδοση. Που θα ήταν την άλλη μέρα άραγε;; Κλωτσιδόν θα είχε φύγει λέω εγώ.

    Όπως ο Ρέρλ ουσιαστικά “χτύπησε” την Porsche με τις δηλώσεις του, έτσι και ο Ντότσικας (γνωστός προβοκάτορας απο παλιά) βγαίνει να υποστηρίξει τον Ρέρλ για να χτυπήσει την Porsche και να δημιουργήσει εντυπώσεις γενικότερα.

    • DJ_D

      Θα έλεγα που κολλάει όλο αυτό, αλλά μετά διάβασα τις 3ς πρώτες παραγράφους του κυρίως άρθρου.

    • δυστυχώς βλέπεις φαντάσματα, αν νομίζεις ότι κρύβεται τίποτα προβοκατόρικο πίσω από το άρθρο
      κανείς στο Autoblog.gr δεν εχει, και ούτε θα εχει σκοπό να υποτιμήσει οποιαδήποτε εταιρία, πόσο μάλλον την Porsche
      καλώς η κακώς, η ηλεκτροκίνηση γενικώς και ειδικώς δεν επηρεάζεται από κανένα άρθρο…έχει πάρει τον δρόμο της…(προσωπικά έχοντας οδηγήσει Model S, i3 και Leaf, ούτε εγώ είμαι υπέρμαχος, αν και αναγνωρίζω τα όποια προτερήματα μπορεί να έχει)
      γι’αυτό σε καλώ τουλάχιστον να ανακαλέσεις τους άτοπους ισχυρισμούς σου…και να είσαι πιο προσεκτικός

    • biiALFA

      …….αντε και ο ντοτσικαςς είναι προβοκάτορας,δηλαδή τι??χτύπησε με τις δηλώσεις του την πορσε και η Πόρσε τωρα χ$στηκ$,δε θα πουλήσει καλά τώρα. ..μετοχές τιης πορσε έχετε? ?

    • morbid

      Ναι,προφανώς και έχει ο τύπος.Παρακολούθησε τον.Δεν υπάρχει η φανατίλα καφενείου που βγάζει.Ουτε τα ΜΠΑΟΚΙΑ δεν κανουν ετσι.Οποιοσδηποτε πει κατι αντίθετο από αυτόν ειναι ασχετος.

    • dimitris90

      Ευστοχότατος.

  • Anestis Genk

    Αν εξαιρέσουμε την καγιέν, όλα τα άλλα είναι ένα κι ένα, λείπουν όμως οι 2 πιο extreme Porsche και ίσως τα πιο extreme κάρα ever….911 GT1 και 962 :)

    • mixalhs7

      Δε νομιζω πως ειχε καποιου ειδους συμμετοχη ο Ρερλ σε αυτα τα δυο!

    • Moby Dick

      Δεν ειχε.

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Ο σωστός τίτλος του άρθρου θα έπρεπε να είναι : ”Oι 10 ΓΚΡΕΜΟΧΑΡΙΚΛΕΙΕΣ εξελιγμένες από τον φρενοβλαβή”.
    Πάμπολα είχαν την μηχανή στην εξάτμιση,και σε άλλα μοντέλα φύτρωσε η μηχανή στην μέση του αυτοκινήτου.H χαρά του εκκρεμούς σε κάθε στροφή.

    Ακόμα και στο Αudi Group B, έβαλε την μηχανή ο στόκος, μπροστά στα φώτα κρεμασμένη από τον μπροστινό άξονα.
    Και αναρωτιόταν ο ασχετόβιος, πως δεν μπορούσε να το συγκρατήσει στον δρόμο.
    Πως να το συγκρατήσεις ρε στόκε, όταν έχεις όλο το βάρος μπροστά στα φώτα και το έκανες υποστροφικό κουράδι;;

    Υ.Γ 1 Τα μοναδικά Porsche εκείνης της εποχής που αξίζουν και που θα αγόραζα άνετα, είναι οι μπροστομήχανες 924-928-944-968.
    Όλα τα άλλα γκρεμοσαπάκια, βάψιμο μπλε και στην θάλασσα.

    Υ.Γ 2 Φυσικά οι πλέον ασχετόβιοι οδηγοί και συλλέκτες των Porsche,κυνηγάνε να αγοράσουν πανάκριβα με το τουφέκι καρούλι,ότι πιο τρισάθλιο ανισόρροπο πισωμήχανο 911, έχει βγάλει η Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
    Το κοινωνικό αυτό φαινόμενο-συμπεριφορά, κάποτε θα καταχωρηθεί από την Παγκόσμια Ψυχιατρική, ως ψυχικό νόσημα, μαζί με τους Ιphoνάκιδες.

    • Radical88

      Εισαι για πολλες ντοματες, τολμας και μιλας για το νουμερο 1 σουπερκαρ που ενω σας πεταει τα ματια στις πιστες σαν νικαει και σε αξιοπιστια.

      Αντε τραβα στο prius δεν ειναι αυτα για σενα

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Νικολααααα!!!!!
      Χα χα χα χα Γκρεμόχαρικλιες.
      Οπως παντα με το δικο σου μοναδικο τροπο,απολαυστικα καυστικος,μπορει να μην συμφωνούμε στα περι αυτοκινησης,ελαχιστη σημασια το αυτο.
      Συνεχισε να γραφεις για τα σημαντικα,συνεχισε να αφυπνιζεις συνειδησεις απ τον βαθυ ληθαργο,συνεχισε να ξεπροστιαζεις τον πολεμο αξιων.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Ευχαριστώ να είσαι καλά και ευτυχισμένος εώς τα βαθιά γεράματα φίλτατε Αλέξανδρε!
      Μην ανησυχείς, τα αναρχοκομμούνια και οι ”φιλελευθεροι” σάπιοι, πλέον παίρνουν αυτό που ήθελαν από δεκαετίες.
      Συσσίτια-δελτίο τροφίμων-φτώχεια-κατάργηση της περιουσίας του ως ”ταξικά αγαθά” δεν γούσταραν;;

      Οι προδότες που ψηφίζουν δεκαετίες, τρώνε με χρυσά κουτάλια στις Ελβετίες-Εκάλες και αυτοί κατέληξαν φτωχομπινέδες στην σφαλιάρα και στο έγκλημα από τα όρκς. : )
      ΕΣΥ-ΕΓΩ ΚΑΙ οι όμοιοι μας, τα γνωρίζαμε και είμασταν-είμαστε έτοιμοι ψυχολογικά-σωματικά,ακόμα και για τα πιο δύσκολα.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Νικολα μου,επειδη την ταυτη χρονικη περιοδο βιοποριζω στο νυχτοκαματο,συναναστρέφομαι με νεολαίους.
      Νικολα,δυστηχως δεν εχω καλα να σου μεταφερω.
      Τα νεα παιδια,ειναι μορφωμενα,καλιεργημενα,εφυη,μα και εφησυχασμενα στην απροσωπη,πλασματικη ασφαλεια της οθονης.
      Οταν ξεκινας διαλογο και λες
      -Μαγκες στην απεναντι πλευρα του Αιγαίου διαφεντεύει ενας
      μεγαλομανης ,παράφρων που ορεγεται νεοοθωμανικες αυτοκρατοριες,σε λενε ακραίο και οτι ξεσηκωνεις τον κοσμο…
      Οταν,ελεγες πριν απο μερικους μηνες οτι μας την ειχαν στημενη στο Εβρο για να εχουν ισχυ διαπραγματεύσεις ,σου λεγαν ενας ακομα ξερολας.
      Οταν τους λες οτι σε ενδεχομενη σύγκρουση η Ελλαδα κινδυνεύει να διχοτομηθει στην ανατολικη Θρακη ,σε λενε φασιστα.
      Οταν λες για τον επιχειρούμενη αποβαση και τον εξισλαμισμο της Ευρωπης σου λενε για ταξικα αδερφια.
      Παντως να ξερεις οτι οσο η καρδια ‘βαρα’τον μυαλο ‘παραγει’και τα ποδαρια ‘βαστουν’ θα τιμήσουμε ορκους και προγόνους.

    • ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗΣ

      Έτσι ακριβώς …

    • LIKE γιατι πιστευω οτι τρολαρεις τοσο πολυ και τοσο μοναδικα !!!! που για μια στιγμη πιστεψες αυτα που γραφεις !!!! :-P