Ο CEO της Fiat Chrysler Automobiles απέλυσε τον εκπρόσωπο τύπου της εταιρείας το 2015 για τη δήλωσή του ότι η εταιρεία δεν εξόπλισε τα οχήματά της με παράνομο λογισμικό, προκειμένου να περάσει δοκιμές εκπομπών, σύμφωνα με έγγραφα που κατατέθηκαν σε σχετική αγωγή.
Ένα απόσπασμα του ηλεκτρονικού μηνύματος του 2015 από τον διευθύνοντα σύμβουλο Sergio Marchionne προς τον τότε επικεφαλής των επικοινωνιών των ΗΠΑ, Gualberto Ranieri, της Fiat Chrysler αποκαλύφθηκε τη Δευτέρα στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν. Ο εκπρόσωπος, το 2015, εξέδωσε ανακοίνωση λίγες μέρες μετά την παραδοχή ότι η Volkswagen εξαπάτησε σε δοκιμές εκπομπών, στην οποία ανέφερε ότι η Fiat Chrysler δεν χρησιμοποίησε παράνομο λογισμικό.
“Έχεις χάσει το μυαλό σου;” έγραψε ο Marchionne σε email που έστειλε στον Ranieri στις 22 Σεπτεμβρίου του 2015. προσθέτοντας πως πρέπει να απολυθεί, χαρακτηρίζοντας τις ενέργειές του “εντελώς ηλίθιες και ασυγχώρητες“.
Η εταιρεία δήλωσε πως ήταν “κατανοητό πως ο Διευθύνων Σύμβουλος θα έδινε σθεναρή απάντηση σε κάθε υπάλληλο που θα μπορούσε να υποστηρίξει ένα τόσο σημαντικό και περίπλοκο ζήτημα, χωρίς το θέμα να έχει εξεταστεί πλήρως μέσω των κατάλληλων καναλιών της εταιρείας”. Ο Marchionne είπε πως ήθελε να είναι 100% σίγουρος για τον αν η FCA χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό και μετά να έβγαζε σχετική ανακοίνωση. Τελικά η FCA αποδείχτηκε πως σχεδόν 104.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα (Ram 1500 και Jeep Grand Cherokee με τον 3,0-λιτρο EcoDiesel) ήταν εξοπλισμένα με 8 λογισμικά εξαπάτησης εκπομπών ρύπων, τα οποία έκαναν τα συστήματα ελέγχου εκπομπών των οχημάτων να λειτουργούν διαφορετικά και λιγότερο αποτελεσματικά κατά τη διάρκεια ορισμένων συνθηκών οδήγησης, σύμφωνα με δήλωση του Οργανισμού Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA).
Η Fiat Chrysler κατηγορήθηκε το 2015 από τους μετόχους της πως τους παραπλάνησε σχετικά με τους νόμους για την ασφάλεια των οχημάτων της, αλλά και με τη συμμόρφωσή της με τους νόμους περί εκπομπών. Η αγωγή που υποβλήθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν ως κατηγορία, υποστηρίζει ότι η Fiat Chrysler δεν συμμορφώθηκε με τους νόμους περί ασφάλειας των οχημάτων και περί εκπομπών των Η.Π.Α., σε αντίθεση με τα όσα ισχυρίστηκε ο εκπρόσωπος και προκάλεσαν την οργή του CEO, ενώ δεν υπέβαλε τις απαιτούμενες πληροφορίες έγκαιρης προειδοποίησης στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, τις καθυστερημένες ανακλήσεις, τις υποτιμημένες έρευνες στις ΗΠΑ και τα χαμηλά έξοδα ανακλήσεων.