Χθες η VW συμφώνησε με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να πληρώσει 4,3 δισ. δολάρια λόγω του Dieselgate, δηλώνοντας ένοχη, ενώ απαγγέλθηκαν κατηγορίες και σε 6 υψηλόβαθμα στελέχη της.

Τώρα, στον απόηχο του σκανδάλου της VW, η EPA, η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ, στοχεύει την Fiat Chrysler Automobiles (FCA), την οποία και κατηγορεί για παράνομο λογισμικό σε 103.828 Jeep Grand Cherokee και Ram 1500 που εξοπλίζονται με τον EcoDiesel 3,0-λιτρο V6 turbodiesel κινητήρα.

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της EPA (μπορείς να τις βρεις εδώ και εδώ) παράνομο λογισμικό χειραγώγησης εκπομπών διαθέτουν τα:

  • 2014 Dodge Ram 1500 – 14.083 αυτοκίνητα
  • 2014 Jeep Grand Cherokee – 14.652 αυτοκίνητα
  • 2015 Dodge Ram 1500 – 31.948 αυτοκίνητα
  • 2015 Jeep Grand Cherokee – 8.121 αυτοκίνητα
  • 2016 Dodge Ram 1500 – 32.219 αυτοκίνητα
  • 2016 Jeep Grand Cherokee – 2.469 αυτοκίνητα

Η EPA σε δοκιμές της ανακάλυψε 8 παράνομα λογισμικά που κάνουν τα παραπάνω οχήματα να μπορούν να παίρνουν τις εγκρίσεις από την EPA. Αυτό σημαίνει πως η FCA παραβίασε την νομοθεσία περί Καθαρού Αέρα, με τα λογισμικά να κάνουν τους κινητήρες να πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών NOx κατά τη διάρκεια των δοκιμών, αλλά σε υψηλές ταχύτητες ή κατά την οδήγηση για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μείωναν την αποτελεσματικότητα του συστήματος εκπομπών NOx.

Η λίστα με τα οκτώ λογισμικά είναι:

  • AECD #1 (Full EGR Shut-Off at Highway Speed)
  • AECD #2 (Reduced EGR with Increasing Vehicle Speed)
  • AECD #3 (EGR Shut-off for Exhaust Valve Cleaning)
  • AECD #4 (DEF Dosing Disablement during SCR Adaptation)
  • AECD #5 (EGR Reduction due to Modeled Engine Temperature)
  • AECD #6 (SCR Catalyst Warm-Up Disablement)
  • AECD #7 (Alternative SCR Dosing Modes)
  • AECD #8 (Use of Load Governor to Delay Ammonia Refill of SCR Catalyst)

Τα λογισμικά, σύμφωνα με την EPA, δείχνουν πως λειτουργούσαν με παρόμοιο τρόπο με το παράνομο λογισμικό της VW, μιας και “κορόιδευαν” τις αρχές κατά τις επίσημες δοκιμές πιστοποίησης. Η EPA για την ώρα έχει στείλει στην FCA μια ειδοποίηση παραβίασης, ζητώντας από την εταιρεία να της αποδείξει πως τα παραπάνω λογισμικά δεν αποτελούν λογισμικά χειραγώγησης των εκπομπών.

Η FCA δηλώνει “απογοητευμένη” με την EPA που εξέδωσε την ανακοίνωση παραβίασης και λέει πως θα συνεργαστεί πλήρως με τη νέα κυβέρνηση του Donald Trump για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Στο δελτίο τύπου της, η FCA συμπληρώνει πως οι κινητήρες της διαθέτουν προηγμένα συστήματα ελέγχουν των εκπομπών, ενώ αναφέρει πως κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων πρέπει να χρησιμοποιεί διάφορες στρατηγικές για τον έλεγχο των εκπομπών ρύπων προκειμένου να εξισορροπήσει τις κανονιστικές απαιτήσεις της EPA για χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), αλλά και τις απαιτήσεις για την αντοχή, την ασφάλεια και τις επιδόσεις του κινητήρα, όπως επίσης και την αποδοτικότητα των καυσίμων.

Η FCA θεωρεί πως τα συστήματα της ελέγχου των εκπομπών, πληρούν τις ισχύουσες απαιτήσεις του νόμου και δεν είναι παράνομα. Όπως αναφέρει, τεχνικοί της έχουν δαπανήσει μήνες παρέχοντας πάρα πολλές πληροφορίες στην EPA αλλά και σε άλλες κυβερνητικές αρχές, προκειμένου να εξηγήσουν την τεχνολογία ελέγχου των εκπομπών των κινητήρων της. Η FCA συμπληρώνει, πως έχει προτείνει μια σειρά δράσεων για την αντιμετώπιση των ανησυχιών της EPA, συμπεριλαμβανομένου της ανάπτυξης νέου λογισμικού για τον έλεγχο των εκπομπών των κινητήρων της, που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στα οχήματα της αμέσως, για την περαιτέρω βελτίωση των εκπομπών.

Η EPA καταλήγει πως τα οχήματα που επηρεάζονται από την συγκεκριμένη ιστορία παραμένουν ασφαλή και μπορούν να κινηθούν νόμιμα στον δρόμο, με τους ιδιοκτήτες τους να μην χρειάζεται ακόμη να προβούν σε οπουδήποτε ενέργεια σχετικά με τα αυτοκίνητά τους.

Ο Sergio Marchionne σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, χαρακτήρισε ως “ανοησίες” τα περί παράνομων λογισμικών και πως τα λογισμικά της FCA δεν έχουν τίποτα κοινό με αυτό της VW,

Αν τελικά η FCA κριθεί ένοχη, τότε θα μπορούσε να πληρώσει πρόστιμο έως και 44.539 δολάρια ανά επηρεαζόμενο αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει πρόστιμο ύψους 4.624.395.292 δολαρίων.

  • ak156

    Και καπως ετσι δενει το γλυκο με την πιθανη πωληση της αλφα ρομεο που ακουστηκε τελευταια…Για να δουμε πως θα διαχειριστει το γκρουπ την κριση που θα ξεσπασει.

    • Neos

      το θεωρω αδυνατο να πωληθει η αλφα ρομεο κ η μαζερατι.
      ο ομιλος εχει επενδυσει πολλα πανω τους,τα νεα μοντελα ειναι απο πολυ καλα(ghibli) εως κορυφαια(guilia) και ουσιαστικα αποτελουν την βιτρινα του ομιλου μαζι με την φεραρι.
      για μενα το δυσκολο ηταν η εξαγορα της chrysler.ολα τα υπολοιπα παλευονται.

    • ak156

      Συμφωνω και γω οτι δεν προκειται να πωληθει.Απλα δεν μπορουσα να καταλαβω γιατι συζητιόταν κατι τετοιο…και μ φαινεται καλος λογος αυτος.

  • SAMURAI-66

    Ο ενας σκοτωνει…ο αλλος κλεβει…ο αλλος εξαπατα και εγω σαν πελατης-καταναλωτης και μ@λ@κ@ς πληρωνω τα ωραια μου λεφτα,που δεν φτανουν κιολας να επιβιωσεις,για τους κοπριτες κατασκευαστες αγοραζοντας ενα ματσο λαμαρινες που δεν ξερω τι θα μου βγει στο τελος τελος…ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΣ ΑΠΑΤΕΣ ΣΑΣ ΡΕ!!!
    Το μοναδικο αυτοκινητο του πλανητη τελικα και το καθαροτερο θα ανακηρυχθει το tata nano που ολοι το κοροιδευαν θαρρω,τουλαχιστον εκει ξερεις τι αγοραζεις!!
    ………..https://youtu.be/dy1CXQ8_lX8

    • να φοβασαι μονο αυτους που σε σκοτωνουν !!!! οι αλλοι δεν σε επιρρεαζουν…οκ μπορει ενα euro6 της VW να εκπεμπει καρκινο οπως θα πεις…….αλλα διπλα σου κυκλοφορουν πολλα euro 4 και κατω…που τον ιδιο καρκινο εκπεμπουν….μπορει και χειροτερα………

    • Mika

      Αψογος!!!!

    • Εγώ πάντα είχα την ίδια άποψη στο θέμα ρύπων …. Φώναζα να καούμε υπομονή γιατί θα σκάσουν και για τους άλλους παρόμοια θέματα ….. Και βλέπω σιγά σιγά να τα αποδέχονται όταν βέβαια βγήκε το όλο μενος και η εμπάθεια στους Γερμανούς …. Αλλά εγώ θα πάρω θέση στο επίσημο και εχω στις υποψίες ….

    • Εγώ πάντα είχα την ίδια άποψη στο θέμα ρύπων …. Φώναζα να καούμε υπομονή γιατί θα σκάσουν και για τους άλλους παρόμοια θέματα ….. Και βλέπω σιγά σιγά να τα αποδέχονται όταν βέβαια βγήκε το όλο μενος και η εμπάθεια στους Γερμανούς …. Αλλά εγώ θα πάρω θέση στο επίσημο και εχω στις υποψίες ….

    • SAMURAI-66

      Μηπως εννοεις αυτους εδω οτι δεν σκοτωνουν???
      Γιατι εδω βλεπουμε οτι για αλλα τους κατηγορουν περα απο το σκανδαλο dieselgate….αναθεωρησε της αποψεις σου παρακαλω!!
      ……http://www.huffingtonpost.gr/2015/09/23/diethnes-volkswagen-skandalo-vrazilia_n_8181440.html

    • οπως λετε πιο κατω…..ας αποδειχθει και θα δουμε !!
      οπως βεβαια εγω σαν καταναλωτης ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΑΥΤΟ !!!!! αντιθετα πχ με τα κολλημενα γκαζια εσυ ο καταναλωτης θα ειχες το θεμα !!!!
      ειναι σαν να μου λες να μην παρω apple..γιατι το φτιαχνουν παρθενες κινεζες σε ενα υπογειο……….οταν το σκεφτομαι ναι με πειραζει….αλλα μετα ξεχνιεμαι οσο σερφαρω στο iphone !!! αντιθετα το προβλημα το εχω με τα SAMSUNG που μπορουν να μου ανατιναξουν το κεφαλι μου !!!!! και ας τα φτιαχνουν μιλφαρες…….

      ποσο πιο απλα να στο πω οτι κρινω σαν καταναλωτης και οχι σαν FAN BOY ??????????
      οταν θα δω οτι δεν μου κανει πραγματικα κακο ενα προιον του γυρναω την πλατη…..δεεν εχω λογο να κανω σαν μικρομετοχος σε αντιθεση με αλλους !!!! :-)

    • mother1russia

      Τι ξεσπασμα ηταν αυτο δικε μου ?? Οταν νευριαζεις λες αληθειες ομως.
      Σου λεω απο καιρο οτι ειναι ολες εταιριες και εχουν στοχο το κερδος αλλα εσυ εκει.
      Γυρνα το στα σοβιετικα LADA να χαρει και η Παπαρηγα, τα τιμια αυτοκινητα του λαου μακρια απο τους κακους φασιστες καπιταλιστες

    • mother1russia

      Τι ξεσπασμα ηταν αυτο δικε μου ?? Οταν νευριαζεις λες αληθειες ομως.
      Σου λεω απο καιρο οτι ειναι ολες εταιριες και εχουν στοχο το κερδος αλλα εσυ εκει.
      Γυρνα το στα σοβιετικα LADA να χαρει και η Παπαρηγα, τα τιμια αυτοκινητα του λαου μακρια απο τους κακους φασιστες καπιταλιστες

    • SAMURAI-66

      Οντως….φασιστες ναζι υπανθρωποι και δολοφονοι!!!
      ……..https://www.autoblog.gr/2016/03/10/h-bmw-ekfrazei-thn-lyph-ths-gia-ta-xronia-twn-nazi/

    • mother1russia

      Σωστα, ζητω οι Σιωνιστες και οι Σοβιετικοι αυτοι μας εκτελουσαν με τροπο. Μονο LADA

  • ας περιμενουμε καναν μηνα ακομα…για να μιλησουμε κανονικα !!και να μην εχουμε κωλοτουμπες !!!

    • Mika

      Λογικα, για να βγαζει ανακοινωση η EPA, που τους εχει παει ολους αιμα, κατι θα συμβαινει..Δεν θα εφερνε κατι στην επιφανεια,αν δεν ηταν σιγουρη, αλλωστε ειναι ξεκαθαρη…
      Οποτε τωρα, τρεχουν κι αυτοι να δουν πως θα το μαζεψουν,και με τι κοστος..

  • Yiannis Kontopoulos

    Ρε τον πουλοβεράκια που την έμπλεξε τη Φιατ!!!!! Για να δω τι θα κάνει τώρα!!!

  • skeptikos
  • gv

    όταν με το καλό αποδειχτεί κιόλας φαντάζομαι ότι ο σερτζιο θα δηλώσει σοκαρισμένος με τα ευρηματα και θα διατάξει εσωτερική έρευνα..
    καλά ξεμπερδεματα κι εσείς πουλάκια μου..
    άντε σιγά σιγά να παίρνουν κι άλλοι σειρά..
    καλά που είναι και οι ΗΠΑ και μαθαίνουμε κι εμείς οι καψεροι οι ευρωπαίοι μερικα από τα εκατοντάδες πράγματα που μας κρυβουν!
    ‘τανα ευρωπη!
    όχι πως το θεωρώ πιθανό αλλά αναρωτιέμαι αν πουλιόταν η άλφα σε ποιον όμιλο θα ταίριαζε πάντως σίγουρα όχι σε γερμανικό γιατί θα δημιουργούσε πρόβλημα..
    πιο πολύ στους ινδους θα ταιριαζε πιστεύω που ψάχουν για premium ή σε κάνα κινέζο..
    εκτός και αν βγουν από κάνα παραθυράκι του νόμου αλλά το βλέπω δύσκολο..

  • skeptikos

    https://uploads.disquscdn.com/images/812fc060ec59c005fb8dccda2bdd18f5146b5a3738381ec2db0ebc727a4638fb.png https://uploads.disquscdn.com/images/676cd5b6ef5c774b0a98025296c58dccaf914d9dde7670a6de27922a43f4427e.png

    Η απάντηση από τον aka insider, όπερ έδει δείξε, Κυριακή κοντή γιορτή που λέει ο λαός.
    Προσωπικά πιστεύω άνθρακες ο θησαυρός, συμπαθώ τα Ιταλά.

    • sergio360

      Συμφωνω.Τον Trump τον πολεμανε ακομα οι αριστεροι,αλλα μονο για 8 μερες ακομα.Τους εχει τσουξει πολυ αλλα δεν θα τους περασει.Και γω πιστευω ειναι πολιτικο το θεμα.

    • θα γλεντησει πολυ κοσμο ο πορτοκαλακιας…μου ηταν αδιαφορος…αλλα το γουσταρω τωρα….γιατι οσο τον πανε κοντρα…τοσο θα τους πηδηξει !!!
      μου θυμιζει αυτο που γινετε εδω…….χρονια στην εξουσια…..και οταν ερχεται η ωρα να αλλαξει η καρεκλα…μερικοι δεν θελουν να την αφησουν !!! :-)

  • skeptikos
  • skeptikos
  • sijune50

    Οταν λεμε οτι λιγο πολυ ολοι εχουν λερωμενη την φωλια τους ειναι αληθεια,το θεμα ειναι να τιμωρηθουν ολοι οσοι φταινε και οχι μονο το vag επειδη ετσι θελησαν οι αμερικανοι.

    Ελα εδω κυρια fiat,τι εκανες,εξαπατουσες για εκπομπες ρυπων,τοσο προστιμο,επιβολη υποχρεωτικης δωρεαν διορθωσης η αποζημιωσης στους πελατες που εχουν το προβλημα,να δεις πως σφιγγουν οι κ@λοι,το vag εχει τους πιο καθαρους ντιζελ μετα το σκανδαλο,οχι τυχαιο.

  • sijune50

    Οταν λεμε οτι λιγο πολυ ολοι εχουν λερωμενη την φωλια τους ειναι αληθεια,το θεμα ειναι να τιμωρηθουν ολοι οσοι φταινε και οχι μονο το vag επειδη ετσι θελησαν οι αμερικανοι.

    Ελα εδω κυρια fiat,τι εκανες,εξαπατουσες για εκπομπες ρυπων,τοσο προστιμο,επιβολη υποχρεωτικης δωρεαν διορθωσης η αποζημιωσης στους πελατες που εχουν το προβλημα,να δεις πως σφιγγουν οι κ@λοι,το vag εχει τους πιο καθαρους ντιζελ μετα το σκανδαλο,οχι τυχαιο.

  • hellboy

    γατακια ειναι ……..8 λογισμικα για κατι που μπορει να κανει μονο ενα…….. αδικουνε τον εαυτο τους.. δεν διδαχτηκαν καλα απο την vw…….-_-

  • spiros

    ωχ ωχ ωχ γλεντια που θα εχουμεεεεεεεε
    https://uploads.disquscdn.com/images/00ce4367eb55292f7dbd0880ec563b54bc74d95f6282f69a5bbb558f48ad5b75.jpg

  • spiros

    ωχ ωχ ωχ γλεντια που θα εχουμεεεεεεεε
    https://uploads.disquscdn.com/images/00ce4367eb55292f7dbd0880ec563b54bc74d95f6282f69a5bbb558f48ad5b75.jpg

    • Nikolaos

      εγώ θυμάμαι σπόρια… το ριξες στα βαριά….

    • spiros

      POP CORN ή πιτσα συνήθως. τωρα λογω κρύου να πιουμε και κάτι με τα φυστίκια.:)

    • spiros

      POP CORN ή πιτσα συνήθως. τωρα λογω κρύου να πιουμε και κάτι με τα φυστίκια.:)

  • mother1russia

    ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΣ ΑΠΑΤΕΣ ΣΑΣ ΡΕ!!!

  • stemi

    Η τιμή της μετοχής κατρακύλησε 16,1% μέσα σε μια μέρα, ενώ ήταν σε ανοδική τροχιά εδώ και πολύ καιρό. https://uploads.disquscdn.com/images/c3a41ba7ea1de6e2c3289fc1aa55a9924734b9f7057f2b256e17ee5b81d81cab.jpg

  • Smartass

    H Chrysler είναι καταραμένη, παραλίγο να βουλιάξει την Merc!!
    Τώρα θα καταστρέψει την Fiat!!
    Ο πουλοβεράκιας δυστυχώς είναι η αρχή του τέλους της ιστορικής Fiat, κρίμα.

  • mixalhs7

    O πόλεμος ανάμεσα στις πολυεθνικές δεν πρέπει να μας απασχολεί.
    Το μεγάλο ερώτημα που γεννάτε διαβάζοντας για την ύπαρξη ενός έως οκτώ λογισμικών εξαπάτησης, είναι γιατί? γενικά οι κατασκευαστες επέλεξαν αυτή την λύση και δεν στράφηκαν στα υβριδικά diesel.

    • Mika

      Οι ελαχιστοι που το εκαναν, η Volvo με το S60 hybrid κι η Peugeot με το προηγουμενο 3008 που μ αυτη τη διαταξη γινοταν και τετρακινητο αν θυμαμαι καλα, το εγκατελειψαν λογω υπερβολικου κοστους, διαταξης και βαρους…
      Κι η DS5 νομιζω ειχε μια παρομοια εκδοση…

    • mixalhs7

      To vag & το fca έχουν μοντελα που μπορούσαν να το κάνουν αποσβένοντας γρήγορα το κόστος εξέλιξης το οποίο υποθέτω πως θα ήταν πολύ μικρότερο από το ύψος των προστίμων που καλούνται να πληρώσουν.
      Το ερώτημα λοιπόν παραμένει το ίδιο. Γιατί δεν το έκαναν?

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Mα πολύ απλά, διότι τα ΚΑΙ ΤΑ diesel υβριδικά, ΔΕΝ ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΡΥΠΩΝ.Με τις νέες μετρήσεις ρύπων που έρχονται σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ, ΟΥΤΕ κατά φαντασίαν.
      Ειδικά ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΕΩΝ, που κάνουν τα περισσότερα χιλιόμετρα ετησίως,
      ΘΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ.

      Στο Ελλαδιστάν, μας ήρθαν (ευτυχώς) τελευταία τα σαπιοdiesel και λίγοι γνωρίζουν πως οι μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, έχουν καταντήσει χρεποτριμπούρδελα από την ρύπανση των πετρελαίων.
      Οι βενζινοκίνητες ΜΕΚ (πολύ πιο καθαρό καύσιμο) σε κύκλο Άτκινσον με ρεύματα,είναι πολύ πιο καθαρές.

      Υ.Γ Εν τέλη, όλες αυτές οι ερπετοπαπάτζες, σε λίγα χρόνια με την πλήρη έλευση των καθαρόαιμων ηλεκτρικών, θα είναι εφιάλτης του παρελθόντος.
      Άν και λίγο αργά, Καλή Χρονιά με Υγεία και Ευτυχία σε όλους Μιχαλιό!

    • το like πιο πολυ γιατι ειχες λειψει !!!!!!!!!!!WELLCOME BACK !!!!!!!!! :-D

  • Nikolaos

    Αυτο το σχολιο του Σερχιο περι ανοησίας, παρακαλώ κρατήστε το καπου να το θυμομαστε στην ετυμηγορία…

    • stemi

      Ας δούμε πως θα πάει η υπόθεση. Ο Marchionne είναι αλεπού, μην είστε σίγουροι για την έκβαση. Φαντάσου ότι ο Trump βγήκε πριν αναλάβει τα καθήκοντά του και ευχαρίστησε την FCA!

    • stemi

      Ας δούμε πως θα πάει η υπόθεση. Ο Marchionne είναι αλεπού, μην είστε σίγουροι για την έκβαση. Φαντάσου ότι ο Trump βγήκε πριν αναλάβει τα καθήκοντά του και ευχαρίστησε την FCA!

    • αμα τα καταφερει ο sergio να μην πεσει ποινη…ενω αποδειχθει οτι παραποιησαν τους ρυπους με μη θεμιτα μεσα…..εγω σαν καταναλωτης τι πρεπει να πω ?

    • stemi

      Αν αποδειχθεί ότι παραποίησαν αθέμιτα τους ρύπους, τότε (και καλά θα κάνει) σίγουρα θα πέσει πρόστιμο. Μέχρι τώρα έχουμε μια πρόταση για διερεύνηση της υπόθεσης με σοβαρή υποψία αθέμιτων προγραμμάτων. Αν ο Marchionne αποδείξει ότι είναι νόμιμος (που εκεί θα το πάει), ότι δηλαδή ο νόμος υπό αυτές τις συνθήκες του επιτρέπει την παραποίηση, τότε θα δεις που θα ζητήσει και αποζημείωση για δυσφήμιση. Δεν λέω ότι θα γίνει έτσι, αλλά μην το ακούτε και πολύ παράλογο. Από τα λόγια του αυτό φαίνεται ότι θα ισχυρισθεί. Είδομεν …

    • stemi

      Η τιμή της μετοχής σήμερα άρπαξε +4,64%. Αυτό είναι ασύμβατο με το πρόστιμο που ανακοινώθηκε ότι δυνητικά μπορεί να μπει. Ένα πρόστιμο 4,6 δις θα γονατίσει την FCA. Η VAG (με πολύ καλήτερα οικονομικά) πλήρωσε λιγότερο (4,3) και σκεφτόταν πώληση κάποιων μαρκών. Φαντάσου τι θα πάθει η FCA. Απορώ λοιπόν γιατί αντίδρασε έτσι η αγορά. Και εγώ στην αγορά μετοχών διακρίνω μια σοφία, τίποτα δεν γίνεται τυχαία. Κι ενώ εχτές έβλεπα μαύρο το μέλλον της FCA, σήμερα λέω ότι ίσως κάτι δεν ξέρουμε καλά.

    • επειδη μιλαμευποθετικα….και εισαι απο αυτους που βλεπω μπορω να κανω μια συζητηση….ασφαλως και πρεπει να περιμενουμε τι θα ισχυσει πραγματικα!!!! εξαλλου και γω αυτο ειπα στο αρχικο μου σχολιο….
      απλα σε υποθετικο σεναριο εως και απιθανο…σε περιπτωση που αποδειχθει παραποιηση….αλλα δεν υπαρξει ποινη…….σαν καταναλωτης δεν θα ειμαι αδικημενος ?

    • stemi

      Προφανώς. Αλλά ποτέ δεν θα σου πουν: παρανόμησαν, αλλά τους την χαρίζουμε. Ή θα πουν παρανόμησαν και θα πληρώσουν (και εκεί θα παίξει το πόσο θα πληρώσουν, ανάλογα με το πόσο παρανόμησαν), ή θα πουν είναι τελικά νόμιμοι και δεν θα πληρώσουν. Προσωπικά, πιστεύω ότι το πιο πιθανό είναι να πληρώσουν, αλλά πολύ μικρότερο πρόστιμο από τα 4,6 δις. Χωρίς όμως να αποκλείω τίποτα (προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση). Σίγουρα θα πεχτούν πάρα πολλά στο πολιτικό παρασκήνιο. Για μένα παρασκηνιακά θα πεχτεί και θέμα βιοσημότητας (άρα κλείσιμο εργοστασίων και ανεργίας) της FCA. Σήμερα έχει χρέος 6,4 δις και ζορίζεται. Για φαντάσου να πάει ξαφνικά στα 11;

    • stemi

      Όσο για την ουσία του πράγματος. Η FCA στη συγκεκριμένη περίπτωση για μένα παρανομεί. Τα συγκεκριμένα diesel της ρυπαίνουν παραπάνω από ότι δηλώνουν. Και αυτοί κοροϊδεύουν. Σε τι βαθμό όμως δεν ξέρω. Όσο για τα άλλα που είπα είναι παιχίδια για δικηγόρους, πολιτικούς, τραπεζίτες και managers. Αυτοί περνάνε καλά και ο απλός κοσμάκης και το περιβάλλον την πληρώνουν!

    • με καλυψες απολυτα !!!

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Το θεμα με την παραποιηση των ρυπων το σπρωχνουν σιγα σιγα και στους κινητηρες βενζινης που θα καταντησει και για αυτους το μελλον δυσοίωνο.Οπως μερικες χωρες απο τωρα συμφωνησαν να μην δεχονται ΜΕΚ στο κεντρο της πολης,να τους καρτεργησουν τοτε ολους να ηρεμησουμε και να μην μας τα ζαλιζουν,να κλεισουν και ολα τα πρατηρια καυσιμων παγκοσμιως και να υπαρχει μονο ο ηλεκτρισμος.

  • stemi

    Μια πολύ καλή ανάλυση για την αντίδραση της μετοχής και το ενδεχόμενο προστίμου, από μεγάλο επενδυτικό site. Είναι στα αγγλικά: Milan: Fiat Chrysler Automobiles (FCA) shares rose yesterday as investors played down the potential impact of the US Environmental Protection Agency (EPA) accusing the company of concealing diesel emissions. Fiat’sMilan-listed rose more than 7 percent in early trade and stood 3.53 percent higher at 9.09 euros at 1101 GMT. The shares tumbled 16 percent on Thursday after the EPA accused the world’s seventh-largest carmaker of illegally using hidden software to allow excess diesel emissions to go undetected, suggesting a maximum fine of about $4.6 billion. Larger rival Volkswagen has admitted to cheating diesel emissions tests and agreed to spend up to $22 billion in the United States to address claims from owners, environmental regulators, US states and dealers. FCA lacks Volkswagen’s cash pile but analysts said its case looked much less severe than that of its German counterpart.The EPA said FCA failed to disclose engine management software in 104,000 US vehicles leading to an increase in emissions of nitrogen oxides (NOx). However, the authority has not yet labeled them “defeat devices” as in Volkswagen’s case. FCA Chief Executive Sergio Marchionne categorically rejected the allegations on Thursday saying there was no wrongdoing and the company never attempted to create software to cheat emissions rules. He also stressed FCA’s situation cannot be compared with VW’s.Analysts drew best and worst case scenarios, estimating potential fines ranging from several hundred million dollars to $4 billion. But they said the likelihood of hefty fines were very low. “Our base case is that the current violation notice is settled as a reporting violation of $140 million, a very manageable figure for FCA,” said Stuart Pearson, an analyst at Exane BNP Paribas. “However, until the issue is settled, emissions uncertainty is likely to remain a significant overhang to the shares and break the stock’s impressive recovery since Trump’s election.” Analysts also noted that FCA’s vehicles are equipped with selective catalytic reduction (SCR) systems, so could likely be fixed at a relatively immaterial cost. Before this week’s tumble FCA’s shares had risen by around 70 percent since Donald Trump’s election on expectations of less stringent emissions policies under the next US administration.

  • stemi

    Μια πολύ καλή ανάλυση για την αντίδραση της μετοχής και το ενδεχόμενο προστίμου, από μεγάλο επενδυτικό site. Είναι στα αγγλικά: Milan: Fiat Chrysler Automobiles (FCA) shares rose yesterday as investors played down the potential impact of the US Environmental Protection Agency (EPA) accusing the company of concealing diesel emissions. Fiat’sMilan-listed rose more than 7 percent in early trade and stood 3.53 percent higher at 9.09 euros at 1101 GMT. The shares tumbled 16 percent on Thursday after the EPA accused the world’s seventh-largest carmaker of illegally using hidden software to allow excess diesel emissions to go undetected, suggesting a maximum fine of about $4.6 billion. Larger rival Volkswagen has admitted to cheating diesel emissions tests and agreed to spend up to $22 billion in the United States to address claims from owners, environmental regulators, US states and dealers. FCA lacks Volkswagen’s cash pile but analysts said its case looked much less severe than that of its German counterpart.The EPA said FCA failed to disclose engine management software in 104,000 US vehicles leading to an increase in emissions of nitrogen oxides (NOx). However, the authority has not yet labeled them “defeat devices” as in Volkswagen’s case. FCA Chief Executive Sergio Marchionne categorically rejected the allegations on Thursday saying there was no wrongdoing and the company never attempted to create software to cheat emissions rules. He also stressed FCA’s situation cannot be compared with VW’s.Analysts drew best and worst case scenarios, estimating potential fines ranging from several hundred million dollars to $4 billion. But they said the likelihood of hefty fines were very low. “Our base case is that the current violation notice is settled as a reporting violation of $140 million, a very manageable figure for FCA,” said Stuart Pearson, an analyst at Exane BNP Paribas. “However, until the issue is settled, emissions uncertainty is likely to remain a significant overhang to the shares and break the stock’s impressive recovery since Trump’s election.” Analysts also noted that FCA’s vehicles are equipped with selective catalytic reduction (SCR) systems, so could likely be fixed at a relatively immaterial cost. Before this week’s tumble FCA’s shares had risen by around 70 percent since Donald Trump’s election on expectations of less stringent emissions policies under the next US administration.