Πόσα άλογα χάνει ένα αυτοκίνητο όταν βάζεις μεγαλύτερες ζάντες;

Σχετικά άρθρα

Για την περίσταση έχουμε ένα Subaru XV, το οποίο κάτω από το καπό έχει έναν 2,0-λιτρο boxer κινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 194 Nm ροπής. Από το εργοστάσιο εφοδιάζεται με 17άρες ζάντες και ελαστικά 225/60, με την διάμετρο του κάθε τροχού να είναι 701 χλστ.. Όταν μετρήθηκε στο δυναμόμετρο, η ιπποδύναμη του ανήλθε σε 143 άλογα και η ροπή του σε 178 Nm, με τις απώλειες από την μετάδοση να είναι μέσα στα φυσιολογικά πλαίσια.

O ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, όμως, θέλησε να βάλει άλλους τροχούς και ελαστικά για πιο off-road καταστάσεις. Έτσι, πλέον πατάει σε 15άρες ζάντες, οι οποίες “ντύνονται” με ελαστικά 235/75. Η διάμετρος του κάθε τροχού πλέον ανέρχεται στα 734 χλστ., και όταν ανέβηκε πάλι στο δυναμόμετρο -την ίδια μέρα- η ιπποδύναμη που έφτανε στους τροχούς είχε μειωθεί σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, ο υπολογιστής έδειξε ότι στον δρόμο φτάνουν 129 άλογα και 165 Nm ροπής.

Που οφείλεται αυτό θα ρωτήσεις; Η απάντηση είναι στην περιστροφική αδράνεια, η οποία επηρεάζεται από τη μάζα του τροχού. Πιο απλά, οι βαρύτεροι τροχοί και ελαστικά σημαίνουν λιγότερη ενέργεια που φτάνει στον δρόμο. Κοινώς, όσο πιο χαμηλή είναι η μη αναρτώμενη μάζα τόσο το καλύτερο και για τον κινητήρα, καθώς “κουράζεται” λιγότερο, όσο και για την αίσθηση του τιμονιού.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Πολύ καλή επίδοση για το Opel Corsa στο τεστ αποφυγής ταράνδου

Το Opel Corsa δοκιμάστηκε στο τεστ αποφυγής ταράνδου, με το μοντέλο να περνά με επιτυχία τη συγκεκριμένη δοκιμασία, με μέγιστη ταχύτητα τα 79 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr