Με την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς της Leaf, η εισαγωγική εταιρία της Nissan στην Ελλάδα τόλμησε να εισάγει το δημοφιλές αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο και στην χώρα μας. Το Leaf είναι το best seller ηλεκτρικό μοντέλου του κόσμου, έχοντας πουλήσει περισσότερες από 350.000 μονάδες και επιτέλους θα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, με τιμή εκκίνησης τα €33.990. Το μοντέλο προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Accenta, το N-Connecta και το Techna, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και από την βασική έκδοση, όπως μπορείς να δεις αναλυτικά εδώ.
Η πανελλήνια παρουσίαση έγινε σήμερα στην Θεσσαλονίκη, στο κέντρο διάδοσης επιστημών και μουσείο τεχνολογίας, Νόησις, με τα πρώτα αυτοκίνητα να έρχονται στην χώρα μας μέσα στο καλοκαίρι. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο μόνο από μια αντιπροσωπεία της εταιρίας στην Αθήνα, για να ακολουθήσει αργότερα και η Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με την εταιρία, στην Ευρώπη λαμβάνει κατά μέσο όρο μία παραγγελία κάθε 12 λεπτά, νούμερο που ισούται σε περισσότερα από 3.000 το μήνα. Ακόμα, οι παραγγελίες παγκοσμίως ανέρχονται σήμερα σε περίπου 60.000. Ο Carlos Ghosh, το αφεντικό της Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, έχει δηλώσει πως η εταιρία του είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου που παρουσιάζει κέρδη από την πώληση των ηλεκτρικών της μοντέλων, όπως το Nissan Leaf και το Renault Zoe.
Ηλεκτροκινητήρας
Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 ίππων (110 kW) στις 3.283 σ.α.λ, και 320 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 0 σ.α.λ.
Μπαταρία
Το ιαπωνικό αυτοκίνητο εφοδιάζεται με μια μπαταρία 40 kWh, η οποία του χαρίζει αυτονομία 275 πραγματικών χλμ., ή 400 χλμ. με κίνηση μόνο στην πόλη. Για όσους επιθυμούν να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια με το νέο τους Leaf, η Nissan θα λανσάρει σε ένα χρόνο από σήμερα μια έκδοση με μεγαλύτερη ιπποδύναμη και χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh, η οποία θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία.
Επιδόσεις
Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 7,9 δευτ., με την μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει είναι 144 χλμ/ώρα. Ο χρόνος για τα 0-100 χλμ/ώρα έχει βελτιωθεί κατά 15% και για τα 60-100 χλμ/ώρα κατά 30%. Το συνολικό βάρος του να αγγίζει τα 1.535 κιλά.
Φόρτιση
Η φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό δίκτυο με σούκο πρίζα να απαιτεί 21 ώρες, ενώ με -προαιρετικό- wallbox φορτιστή 6,6 kW να πέφτει στις 7,5 ώρες. Από την άλλη, σε ταχυφορτιστή 50 kW το 80% της μπαταρίας φορτίζει σε μόλις 40 λεπτά.
Το αυτοκίνητο
Η σχεδίαση του νέου Nissan Leaf εκφράζει τη κατεύθυνση της εταιρίας για το μέλλον, με το αυτοκίνητο να αντλεί έμπνευση από το IDS Concept, το οποίο παρουσιάστηκε στο έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το 2015. Το μπροστινό μέρος διαθέτει τη χαρακτηριστική μάσκα V-motion της Nissan, η οποία αντανακλά το DNA που μοιράζεται με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, όπως το X-Trail και το Qashqai.
Ωστόσο, ξεχωρίζει το μπλε χρώμα της μάσκας, που αποτελεί το νέο χαρακτηριστικό για τα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan Η πλωτή οροφή προσθέτει στυλ και αίσθηση κίνησης, με τα κομψά και λεπτά LED φωτιστικά σώματα να διαθέτουν το χαρακτηριστικό σχεδιασμό τύπου μπούμερανγκ της εταιρίας. Η Nissan έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, καθώς αυτή είναι το κλειδί για το πόσο αποτελεσματικά μπορεί να κινηθεί, με τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (μόλις Cd 0,28) να του επιτρέπει να διανύσει μεγαλύτερες αποστάσεις με έναν πλήρη κύκλο φόρτισης.
Το μήκος του Leaf αγγίζει τα 4.490 χλστ., το πλάτος τα 1.790 χλστ., και το ύψος τα 1.540 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.700 χλστ. κάτι που σημαίνει ότι μπορεί με περίσσια άνεση να φιλοξενήσει 5 επιβάτες, και τις αποσκευές τους, με τον συνολικό χώρο φόρτωσης να ακουμπά τα 850 λίτρα. Σε σχέση με τη πρώτη γενιά είναι 35 χιλιοστά μακρύτερο, 10 χιλιοστά υψηλότερο, 20 χιλιοστά ευρύτερο, με το κέντρο βάρους έχει μειωθεί κατά 5 χιλιοστά. Πατάει σε ζάντες 16 ιντσών, με ελαστικά 205/55 ή σε ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 215/50, ενώ θα προσφέρεται σε 7 εξωτερικά χρώματα.
Ασφάλεια
Στις δοκιμές του Euro NCAP που έκανε στο δημοφιλέστερο ηλεκτρικό μοντέλο παγκοσμίως, το Leaf απέσπασε εύκολα την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων. Συγκεκριμένα, το Nissan Leaf συγκέντρωσε 93% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 86% στη προστασία παιδιών, 71% στη προστασία πεζών, και 71% στα συστήματα ασφαλείας.
Εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό, διακρίνουμε αρκετά γνωστά στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της Nissan, με τον πίνακα οργάνων να χωρίζεται σε δύο μέρη. Στα αριστερά υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη, ενώ στα δεξιά παραμένει παραδοσιακό με συμβατικές βελόνες. Ακόμα υπάρχουν δερμάτινες και alcantara επενδύσεις, με δίχρωμες λεπτομέρειες, με το φινίρισμα να δείχνει πολύ καλό, ενώ η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί.
Οδηγός και επιβάτες θα προσέξουν τη μπλε ραφή στα καθίσματα, στο ταμπλό και στο τιμόνι, καθώς και τη νέα οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η διάταξη της οθόνης έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως οι τεχνολογίες του Safety Shield, η κατάσταση φόρτισης, οι πληροφορίες του συστήματος ήχου και πλοήγησης κλπ. Ακόμα διαθέτει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, στα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με σύστημα πλοήγησης.
Τεχνολογίες
Το νέο Leaf είναι το πρώτο αυτοκίνητό της Nissan που εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης τεχνολογίας ProPilot, ενώ μοιράζεται την πλατφόρμα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης με το νέο Renault Zoe, με την πίσω ανάρτηση να αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα.
Το ProPilot λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 30 και 100 χλμ/ώρα και μπορεί να κατευθύνει μόνο του το αυτοκίνητο εντός λωρίδας κυκλοφορίας, μπορεί να το ακινητοποιήσει, ενώ έχει τη δυνατότητα και να το παρκάρει σε έναν χώρο στάθμευσης. Επίσης, το νέο Leaf διαθέτει τα συστήματα Intelligent Lane Intervention, Lane Departure Warning, Intelligent Emergency Braking, Blind Spot Warning, Traffic Sign Recognition, Rear Cross Traffic Alert και Intelligent Around View Monitor.
Κίνηση χωρίς χρήση του φρένου
Το νέο Leaf εφοδιάζεται με το e-Pedal, μια επαναστατική τεχνολογία οδήγησης που ”μεταμορφώνει” τον τρόπο που οδηγούμε, όπως το χαρακτηρίζει η Nissan. Χάρη σε ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, η συγκεκριμένη τεχνολογία μετατρέπει το πεντάλ του γκαζιού σε ένα ηλεκτρονικό πεντάλ, επιτρέποντας στον οδηγό να επιταχύνει, να επιβραδύνει, όπως και να ακινητοποιεί το όχημα, χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.
Η τεχνολογία e-Pedal είναι η πρώτη παγκοσμίως λειτουργία σε πεντάλ, που επιτρέπει στους οδηγούς να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο ακόμη και σε δρόμους με κλίσεις (ανωφέρειες και κατωφέρειες) παραμένοντας στην θέση τους. Οι οδηγοί θα μπορούν να καλύψουν το 90% των αναγκών τους με ένα μόνο πεντάλ, καθιστώντας τη διαδικασία οδήγησης πιο συναρπαστική και λιγότερο κουραστική.
Παραγωγή
Η παραγωγή της νέας γενιάς του Nissan Leaf γίνεται σε τρία εργοστάσια της εταιρίας παγκοσμίως, ένα στην Ιαπωνία, ένα στην Αμερική και ένα στην Ευρώπη, και πιο συγκεκριμένα στο Ssunderland της Αγγλίας. Η ιαπωνική εταιρία έχει λάβει ήδη 25.000 παραγγελίες μόνο στην Ευρώπη, εκ των οποίων οι 13.000 ήταν πριν καν τοποθετηθεί το νέο μοντέλο στις εκθέσεις της Nissan.