Με την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς της Leaf, η εισαγωγική εταιρία της Nissan στην Ελλάδα τόλμησε να εισάγει το δημοφιλές αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο και στην χώρα μας. Το Leaf είναι το best seller ηλεκτρικό μοντέλου του κόσμου, έχοντας πουλήσει περισσότερες από 350.000 μονάδες και επιτέλους θα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, με τιμή εκκίνησης τα €32.990. Το μοντέλο προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Accenta, το N-Connecta και το Techna, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και από την βασική έκδοση, όπως μπορείς να δεις αναλυτικά εδώ.

Η πανελλήνια παρουσίαση έγινε σήμερα στην Θεσσαλονίκη, στο κέντρο διάδοσης επιστημών και μουσείο τεχνολογίας, Νόησις, με τα πρώτα αυτοκίνητα να έρχονται στην χώρα μας μέσα στο καλοκαίρι. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο μόνο από μια αντιπροσωπεία της εταιρίας στην Αθήνα, για να ακολουθήσει αργότερα και η Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με την εταιρία, στην Ευρώπη λαμβάνει κατά μέσο όρο μία παραγγελία κάθε 12 λεπτά, νούμερο που ισούται σε περισσότερα από 3.000 το μήνα. Ακόμα, οι παραγγελίες παγκοσμίως ανέρχονται σήμερα σε περίπου 60.000. Ο Carlos Ghosh, το αφεντικό της Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, έχει δηλώσει πως η εταιρία του είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου που παρουσιάζει κέρδη από την πώληση των ηλεκτρικών της μοντέλων, όπως το Nissan Leaf και το Renault Zoe.

1Ηλεκτροκινητήρας

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 ίππων (110 kW) στις 3.283 σ.α.λ, και 320 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 0 σ.α.λ.

2Μπαταρία

Το ιαπωνικό αυτοκίνητο εφοδιάζεται με μια μπαταρία 40 kWh, η οποία του χαρίζει αυτονομία 275 πραγματικών χλμ., ή 400 χλμ. με κίνηση μόνο στην πόλη. Για όσους επιθυμούν να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια με το νέο τους Leaf, η Nissan θα λανσάρει σε ένα χρόνο από σήμερα μια έκδοση με μεγαλύτερη ιπποδύναμη και χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh, η οποία θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία.

3Επιδόσεις

Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 7,9 δευτ., με την μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει είναι 144 χλμ/ώρα. Ο χρόνος για τα 0-100 χλμ/ώρα έχει βελτιωθεί κατά 15% και για τα 60-100 χλμ/ώρα κατά 30%. Το συνολικό βάρος του να αγγίζει τα 1.535 κιλά.

4Φόρτιση

Η φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό δίκτυο με σούκο πρίζα να απαιτεί 21 ώρες, ενώ με -προαιρετικό- wallbox φορτιστή 6,6 kW να πέφτει στις 7,5 ώρες. Από την άλλη, σε ταχυφορτιστή 50 kW το 80% της μπαταρίας φορτίζει σε μόλις 40 λεπτά.

5Το αυτοκίνητο

Η σχεδίαση του νέου Nissan Leaf εκφράζει τη κατεύθυνση της εταιρίας για το μέλλον, με το αυτοκίνητο να αντλεί έμπνευση από το IDS Concept, το οποίο παρουσιάστηκε στο έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το 2015. Το μπροστινό μέρος διαθέτει τη χαρακτηριστική μάσκα V-motion της Nissan, η οποία αντανακλά το DNA που μοιράζεται με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, όπως το X-Trail και το Qashqai.

Ωστόσο, ξεχωρίζει το μπλε χρώμα της μάσκας, που αποτελεί το νέο χαρακτηριστικό για τα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan Η πλωτή οροφή προσθέτει στυλ και αίσθηση κίνησης, με τα κομψά και λεπτά LED φωτιστικά σώματα να διαθέτουν το χαρακτηριστικό σχεδιασμό τύπου μπούμερανγκ της εταιρίας. Η Nissan έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, καθώς αυτή είναι το κλειδί για το πόσο αποτελεσματικά μπορεί να κινηθεί, με τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (μόλις Cd 0,28) να του επιτρέπει να διανύσει μεγαλύτερες αποστάσεις με έναν πλήρη κύκλο φόρτισης.

Το μήκος του Leaf αγγίζει τα 4.490 χλστ., το πλάτος τα 1.790 χλστ., και το ύψος τα 1.540 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.700 χλστ. κάτι που σημαίνει ότι μπορεί με περίσσια άνεση να φιλοξενήσει 5 επιβάτες, και τις αποσκευές τους, με τον συνολικό χώρο φόρτωσης να ακουμπά τα 850 λίτρα. Σε σχέση με τη πρώτη γενιά είναι 35 χιλιοστά μακρύτερο, 10 χιλιοστά υψηλότερο, 20 χιλιοστά ευρύτερο, με το κέντρο βάρους έχει μειωθεί κατά 5 χιλιοστά. Πατάει σε ζάντες 16 ιντσών, με ελαστικά 205/55 ή σε ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 215/50, ενώ θα προσφέρεται σε 7 εξωτερικά χρώματα.

6Ασφάλεια

Στις δοκιμές του Euro NCAP που έκανε στο δημοφιλέστερο ηλεκτρικό μοντέλο παγκοσμίως, το Leaf απέσπασε εύκολα την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων. Συγκεκριμένα, το Nissan Leaf συγκέντρωσε 93% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 86% στη προστασία παιδιών, 71% στη προστασία πεζών, και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

7Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, διακρίνουμε αρκετά γνωστά στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της Nissan, με τον πίνακα οργάνων να χωρίζεται σε δύο μέρη. Στα αριστερά υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη, ενώ στα δεξιά παραμένει παραδοσιακό με συμβατικές βελόνες. Ακόμα υπάρχουν δερμάτινες και alcantara επενδύσεις, με δίχρωμες λεπτομέρειες, με το φινίρισμα να δείχνει πολύ καλό, ενώ η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί.

Οδηγός και επιβάτες θα προσέξουν τη μπλε ραφή στα καθίσματα, στο ταμπλό και στο τιμόνι, καθώς και τη νέα οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η διάταξη της οθόνης έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως οι τεχνολογίες του Safety Shield, η κατάσταση φόρτισης, οι πληροφορίες του συστήματος ήχου και πλοήγησης κλπ. Ακόμα διαθέτει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, στα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με σύστημα πλοήγησης.

8Τεχνολογίες

Το νέο Leaf είναι το πρώτο αυτοκίνητό της Nissan που εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης τεχνολογίας ProPilot, ενώ μοιράζεται την πλατφόρμα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης με το νέο Renault Zoe, με την πίσω ανάρτηση να αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα.

Το ProPilot λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 30 και 100 χλμ/ώρα και μπορεί να κατευθύνει μόνο του το αυτοκίνητο εντός λωρίδας κυκλοφορίας, μπορεί να το ακινητοποιήσει, ενώ έχει τη δυνατότητα και να το παρκάρει σε έναν χώρο στάθμευσης. Επίσης, το νέο Leaf διαθέτει τα συστήματα Intelligent Lane Intervention, Lane Departure Warning, Intelligent Emergency Braking, Blind Spot Warning, Traffic Sign Recognition, Rear Cross Traffic Alert και Intelligent Around View Monitor.

9Κίνηση χωρίς χρήση του φρένου

Το νέο Leaf εφοδιάζεται με το e-Pedal, μια επαναστατική τεχνολογία οδήγησης που ”μεταμορφώνει” τον τρόπο που οδηγούμε, όπως το χαρακτηρίζει η Nissan. Χάρη σε ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, η συγκεκριμένη τεχνολογία μετατρέπει το πεντάλ του γκαζιού σε ένα ηλεκτρονικό πεντάλ, επιτρέποντας στον οδηγό να επιταχύνει, να επιβραδύνει, όπως και να ακινητοποιεί το όχημα, χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

Η τεχνολογία e-Pedal είναι η πρώτη παγκοσμίως λειτουργία σε πεντάλ, που επιτρέπει στους οδηγούς να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο ακόμη και σε δρόμους με κλίσεις (ανωφέρειες και κατωφέρειες) παραμένοντας στην θέση τους. Οι οδηγοί θα μπορούν να καλύψουν το 90% των αναγκών τους με ένα μόνο πεντάλ, καθιστώντας τη διαδικασία οδήγησης πιο συναρπαστική και λιγότερο κουραστική.

10Παραγωγή

Η παραγωγή της νέας γενιάς του Nissan Leaf γίνεται σε τρία εργοστάσια της εταιρίας παγκοσμίως, ένα στην Ιαπωνία, ένα στην Αμερική και ένα στην Ευρώπη, και πιο συγκεκριμένα στο Ssunderland της Αγγλίας. Η ιαπωνική εταιρία έχει λάβει ήδη 25.000 παραγγελίες μόνο στην Ευρώπη, εκ των οποίων οι 13.000 ήταν πριν καν τοποθετηθεί το νέο μοντέλο στις εκθέσεις της Nissan.

  • SAMURAI-66

    Για ηλεκτροκινητο ακριβο δεν ειναι αν το προσεγγισεις με προτυπα ομως στην ελλαδα των μνημονιων η τιμη του μπορεις να πεις οτι φαινεται βουνο.
    Συνολικα εχει καλα χαρακτηριστικα και αυτονομια οπως και συγχρονη εμφανιση μονο που αν θελουν να δουν την οποια επιτυχια του επι ελληνικου εδαφους απο την nissan θα πρεπει επειγοντως να πεισουν με καθε τροπο ωστε να δοθουν κινητρα με προσθετη επιδοτηση απο το κρατος για να κατεβει σε πιο φυσιολογικα τιμολογιακα επιπεδα για το πορτοφολι του μεσου ελληνα πολιτη.

  • Smartass

    Ποια είναι η τιμή του ΙΚΕΑ;
    Για να κάνουμε σύγκριση τιμών.

  • πιστευω η πιο all around επιλογη για καποιον που θελει ηλεκτρικο για καθε μερα !!!
    οκομορφο δεν το λες…φθηνο δεν το λες….αλλα σιγουρο το λες πρακτικο..που αυτο πιστευω ειναι το κυριοτερο που θα σε κανει να το προτιμησεις !!

    παντως διαβασα στο αρθρο” Το νέο Leaf είναι το πρώτο αυτοκίνητό της Nissan που εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης τεχνολογίας ProPilot, ενώ μοιράζεται την πλατφόρμα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης με το νέο Renault Zoe, με την πίσω ανάρτηση να αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα.”

    αραγε θα μιλησουμε για φωτοτυπιες ??? αραγε θα κραξουμε τον ημιακαπτο για ενα αυτοκινητο των 30.000+ ????

    • Mika

      Oχι, απλα θα εκθειασουμε την τεχνολογια του,και μονο!
      :p

    • Giannisk

      Ο ημιάκαμπτος είναι αναγκαίο κακό ώστε να υπάρχει αρκετό χώρος για τις μπαταρίες και τον χώρο αποσκευών. Μην ξεχνάς ότι είναι όχημα ειδικής κατηγορίας και όχι ένα συνηθισμένο μεσαίο. Η εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων είναι ακόμη σε βρεφικό στάδιο και η κοινή χρήση τεχνολογιών είναι απαραίτητη αν θες να παίξεις. Δες όσους δεν μοιράζονται τεχνολογίες που βρίσκονται στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Είναι ανύπαρκτοι.

    • Christos Dimou

      To 308Gti που χρησιμοποιεί πίσω ημιάκαμπτο είναι για τα γκράβαρα;

    • Ahilleas Tsikelis

      Δεν λεει κανεις οτι είναι για τα σκουπιδια.Υλοποιηση με υλοποιηση εχει διαφορα!Αλλα αλλο ημιακαμπτος και αλλο πολλαπλων συνδεσμων ή διπλα ψαλιδια.Οσον αφορα τα κρατηματα ,μονο σε απαιτητικο δρομο θα δεις διαφορα(ο μεσος οδηγος δυσκολο) αλλα ανεση κτλ. απλα δν εχουν επαφη μεταξυ τους οι δυο αναρτησεις.

    • Christos Dimou

      Πάντως η Nissan έχει και την βοήθεια της Renault όσον αφορά το στήσιμο της ανάρτησης. Μία χαρά στο 4Χ2 Qashqai πάει ο ημιάκαμπτος ακόμα και στο σεληνιακό τοπίο των Αθηνών. Το Leaf που έχει και 1650 κιλά μάζα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα;

    • Ahilleas Tsikelis

      Δεν εννοω οτι δεν θα ειναι λειτουργικο.Αν μπεις σε αμαξι με ημιακαμπτο και σε αμαξι πολλαπλων συνδεσμων θα καταλαβεις οτι σε μεγαλες ανωμαλιες το ενα χωροπηδαει,το αλλο οχι.Επισης μεσα σε στροφη οταν υπαρχει ανωμαλια για τον εναν τροχο,δυστυχως συμπαρασυρει και τον αλλον.Το μονο πλεονεκτημα που βρισκω είναι οτι ακόμα και βασικη εκδοση να είναι το αμαξι,γερνει λιγοτερο στις στροφες,ασχετα αν δεν είναι τοσο αποτελεσματικο.Γενικα είναι μια φθηνή λυση.Η πολλαπλων συνδεσμων πισω μπορει να σου προσφερει πολλα.Σωστες γωνίες και μεγαλο ευρος κινησης(βασικα ιδανικες σου προσφερει) μεχρι και παθητικη τετραδιευθυνση σου δίνει.

    • Christos Dimou

      Συμφωνώ σε όλα που λες για την ανωτερότητα της πίσω ανάρτησης με πολλαπλους και μπορώ να βεβαίωσω ότι στην Ελλάδα τουλάχιστον τη νιώθεις τη διαφορά .

      Αλλά μιλάμε για αμάξι με τελική ταχύτητα όσο ένα smart και με τόσο βάρος που στρώνει το δρόμο.

      Στο 99% των περιπτώσεων το torsion beam will do. Αυτός που θα το βάλει στην πίστα θα χάσει μισό δευτερόλεπτο. 😂

    • Ahilleas Tsikelis

      Ε καλα στο εν λογω αυτοκινητο δεν νοιαζεται κανεις.Απλα οπως και στην Α κλαςς λες ‘30.000ευρω και ημιακαμπτο?’

    • συμφωνα με αυτα που εχω διαβασει εδω μεσα…σιγουρα!!! φτηνη λυση !!!
      δες παντως….αμα στα ιδια λεφτα..ειχα την επιλογη να προτιμησω ημικαπτο και πολλαπλους συνδεσμους….θα προτιμουσα το δευτερο….αλλα αμα δεν ειχα την επιλογη…..και απλα μου αρεσε το αυτοκινητο…..θα μου ηταν αδιαφορο……

  • Mitsos Ribopaido

    Σε ενα ρευματοδοτη του σπιτιου ποσα kw ισχυ ζηταει ; Ξερει κανεις ;

    • DJ_D

      ~2,4kW

  • LefterisKa.Ch

    Πολύ τίμια τιμή για ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να πω την αμαρτία μου αν επερνα αυτοκίνητο μπορεί και να το κοίταζα όχι λόγω της ομορφιάς του γιατί είναι αδιαφορο αλλά λόγω της τεχνολογίας που κουβαλαει!

  • tcdrifter

    Μπορεί να συνοδεύεται απο την ανυπαρξία υποδομών στην Ελλάδα αλλά αν κάποιος έχει κλειστό γκαράζ και την οικονομική άνεση να το πάρει και να έχει και ένα δεύτερο αμαξι στην οικογένεια για τα ταξίδια του τότε είναι μια σύγχρονη και αποδοτική λύση. Εικάζω πως θα πουλήσει κάμποσα κομμάτια και στην Ελλάδα στους έχοντες χρήμα να δώσουν. το λες και Tesla του φτωχού βέβαια!

  • Christos Dimou

    33,000€ είναι απίστευτη τιμή για όχημα με 40kWh μπαταρία που μόνον αυτή στοιχίζει πάνω από 9000$ στη Nissan.

  • Κατ’αρχάς, η τιμολογιακή πολιτική και νομοθεσία το σκοτώνουν. 33 χιλιάρικα για ένα προϊόν το οποίο είναι επί της ουσίας ένα οικονομικό ηλεκτροκίνητο που θα βοηθούσε ιδιαίτερα στα κέντρα των πόλεων. Όχι μόνο δεν υπάρχει ουδεμία πρόβλεψη για σταθμούς φόρτισης, το κράτος δεν επιδοτεί ούτε σέντσι! Σε άλλα κράτη πλέον διακόπτουν τις επιδοτήσεις γιατί έδωσαν αρκετά και εδώ ούτε καν τις έχουν αρχίσει για κάτι που είναι πολύ χρήσιμο για όλους. Ιδανικό προϊόν για μετακινήσεις εντός λεκανοπεδίου και το σκοτώνουν κάνοντας το ελιτίστικη επιλογή για λίγους.

    20 χιλιάρικα θα έπρεπε να το δίνουν με επιδότηση. να αρχίσει να διαδίδεται. Να ξεμυρίσει λίγο η κλανίλα των χαλασμένων καταλυτών και των χαλασμένων ντήζελ στο κέντρο.

    Κατά δεύτερον, προσωπικά δε θα έλεγα ότι το e-pedal θα κάνει την οδήγηση πιο …συναρπαστική. Πιο εύκολη ναι, αλλά συνάμα και πιο βαρετή. ένα πεντάλ, τίποτα άλλο. και το τιμόνι. ύπνος. σε τέτοια προϊόντα που είναι κατά βάση μεταφορικά οχήματα και όχι σπορ κατασκευές, σούπερ μίνι κλπ όλες οι ευκολίες με κοιμίζουν.

    • Bon Viveur

      Θα αστειεύεσαι μου φαίνεται… Ξέρεις πόσα λεφτά βγάζουν απο τους φόρους που έχουν πάνω στο πετρέλαιο? Είναι δυνατόν να προωθήσουν τα ηλεκτρικά ειδικά η παρούσα κυβέρνηση του λαού, όταν σου χρεώνει μέχρι και τον αέρα που αναπνέεις? Ξέρεις πόσα λεφτά θα χάσουν; Πώς θα συντηρήσουν τον κομματικό στρατό των δημοσίων υπαλλήλων;; με επιδότηση στα ηλεκτροκίνητα;

    • Ahilleas Tsikelis

      Κομματικος στρατος δημοσιων υπαλληλων το 2018?!Τελικα ο ιδιωτικος τομεας δεν καταλαβε κατι,οτι οταν γ@@@@νε μισθολογικα το δημοσιο ταυτοχρονα θα μειωθει η πελατεια του αφου απο αυτους ζει…….Ελληνικη λογικη……

    • Bon Viveur

      Δημόσιος υπάλληλος ε; Αυτά τα παραμύθια σας λένε να λέτε στα κορόιδα του ιδιωτικού τομέα που σας ταΐζουν;; παραιτησου και βγες έξω στην αληθινή ζωή να ψάξεις δουλειά στον ιδιωτικό τομέα να δεις την γλυκά της Ελληνικής λογικής..

    • Ahilleas Tsikelis

      Δεν ειμαι δημοσιος υπαλληλος ,σπουδαζω,αλλα θα εργαστω στον ιδιωτικο τομεα.Οταν επιλεγεις τον ιδιωτικο τομέα(τον καιρο που ρεει χρημα) βγαζεις πολλα περισσοτερα απο εναν δημοσιο υπαλληλο.Αντιθετα σε καιρο κρισης μπορει να φθασεις πολυ χαμηλα.Επιλογες ειναι ολες αυτες!Οσον αφορα το τι εγινε στην Ελλαδα:Μειωση μισθων στο δημοσιο,επρεπε να μειωθει το κοστος υπηρεσιων τουιδιωτικου τομεα,δν εγινε ποτε αλλα αντιθετα αυξηθηκαν οι τιμες(το λαθος το ξεκινησε ο ιδιωτικος τομεας),οι μισθοι μειωθηκαν στον ιδιωτικο τομέα και επειδη η φαση @@@@ ηρθε και η φορολογια.Απλη οικονομικη λογικη ειναι.
      Οσον αφορα την καραμελα των πολλων δ.υπαλληλων ,το νουμερο ήταν ψευτικο ,σαν το ελλειμα,ΤΩΡΑ που ο δημοσιος τομεας αδειασε,δεν μπορεις να εξυπηρετηθεις,ΔΟΥ ,ΙΚΑ και αλλες υπηρεσιες εκλεισαν σε πολεις των 20.000 κατοικων και πρεπει να μετακινηθεις.
      Ο Ελληνας ειναι παντα κλαψας,τους καλους καιρους εβγαζε και ελεγε ‘χαχαχα δες τους υπαλληλακους με ενα μισο’ και τωρα ‘οι μ@@@@@ παιρνουν 1000ευρω’ …….Σε ΟΛΑ τα μερη του κοσμου ο ιδιωτικος τομεας μπορει να προσφερει πολλα αλλα και λιγα,ενω ο δημοσιος τομεας απλα ενα σταερο μισθο….Επιλογες ειναι,δν μας φταινε παντα οι αλλοι.

    • Christos Dimou

      Η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος έχει μία σειρά από τέλη και χρεώσεις και στην Ελλάδα χρησιμοποιείται στο διασυνδεδεμένο Λιγνίτης + Φυσικό Αέριο (κατά κύριο λόγο) ενώ στο μη διασυνδεδεμένο Πετρέλαιο.

      Η ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων αν συνδυαστεί με ένα πακέτο μέτρο χρησιμοποίησης των συσσωρευτών για μετατόπιση φορτίου θα μπορούσε να αυξήσει το ποσοστό διείσδυσης των ΑΠΕ χωρίς να πρέπει να πληρώνεις ένα σκασμό χρήματα στους μηχανισμούς ευστάθειας του συστήματος.

    • DJ_D

      Πιστεύεις ότι μια χρεοκοπημένη χώρα μπορεί να δώσει τόσο μεγάλη επιδότηση, €13000, νούμερο που δεν δίνει καμιά σχεδόν άλλη χώρα της Ευρώπης, ακόμα και οι πιο καλές οικονομικά;

    • Christos Dimou

      Μία επιδότηση σε αυτό το επίπεδο δεν παίζει. Υπάρχει όμως επιδότηση καθώς το Leaf δεν πληρώνει Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης καθώς εξαιρείται.

      Θα μπορούσε να εξαιρεθεί από ένα ποσοστό του ΦΠΑ; Πιθανά. Αλλά δεν είναι αυτό το ζήτημα. :)

  • Dentdim

    Το βασικό μοντέλο στην Αγγλία ξεκιναει από 26500£ δηλ. 30.192€. Περαιτέρω στην Αγγλία επιδοτείται το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με 4500£ =5127€.Έτσι φτάνουμε σε μια διαφορα τιμής περίπου 8000€.Παρακάτω υποθέτοντας ότι έχεις χώρο θα πρεπει να προχωρήσεις σε αγορά κ εγκατάσταση οικιακού σταθμού φόρτισης .θα ρθουν οι ειδικοί θα ελέγξουν, θα προτείνουν την μελέτη και μετά η εγκατάσταση.Και άλλα σημαντικότατα έξοδα εκει .Και μετά ξεκινάς να δεις το κόστος κάθε φόρτισης που μετα τις 2000kw συνολικής κατανάλωσης ρεύματος αυξάνει αρκετά.Προσθέστε εδώ κ την αυτονομία του που όπως λεει η ιδια εταιρία είναι 275 χλμ ,την απουσία ταχυφορτιστων στο εθνικό δικτυο (αρα ξεχναμε τα ταξιδια) και βγαίνει το συμπέρασμα οτι θέλει δουλειά ακομα για να γίνει χρηστικό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Μπράβο παντως στην Nissan που τολμάει .Καθε αρχή κ δύσκολη …

    • αν εισαι απο αυτπυς που κανουν τακτικρα ταξιδια η καθημερινα χιλιομετρα πανω απο 250…τοτε απλα δεν εισαι για ενα τετοιο αυτοκινητο…ακομα!!!

    • Christos Dimou

      Θα έλεγα ότι ίσως είναι. Σε αντίθεση με τα οχήματα με κινητήρα ΚΕΚ τα ηλεκτρικά όσο περισσότερο τα χρησιμοποιείς τόσο μεγαλύτερη μακροζωία έχει η μπαταρία τους (το self-discharge και ειδικά η διαφορά ρυθμού της αποφόρτισης μεταξύ των κελιών προκαλεί προβλήματα εξισορρόπησης της συστοιχίας).

      Για την Ελλάδα όμως και το Leaf ειδικά έχω μία σειρά από αντιρρήσεις. Η μπαταρία (για λόγους κόστους) παραμένει αερόψυκτη και αυτό σε συνδυασμό με θερμοκρασίες που θυμίζουν σε ορισμένες περιοχές Νότιες Πολιτείες της Αμερικής θα προκαλέσει προβλήματα.

      Τώρα δεν ξέρω τι έχουν πετύχει οι συνεργάτες της NISSAN σε αυτό το θέμα.

      Όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα και δεν θέλει να έχει το range anxiety τότε ας κοιτάξει το Ampera ή το e-Ampera (τα Volt και Bolt αντίστοιχα). Το πως θα τα φέρει στην Ελλάδα είναι ένα ζήτημα αλλά αν υπάρχει θέληση υπάρχει και τρόπος.

    • πως λες οτι ισως να ειναι…αφου αν κανει ταξιδια μεγαλα (ανω των 300 χιλιομετρων) ….η αυτονομια δεν επαρκει ????

      στα υπολοιπα μας βρισκω συμφωνους !!! :-D

    • Christos Dimou

      300 χιλιόμετρα δεν τα κάνεις μονορούφι. Σταματάς. Οπότε αν υπήρχε δίκτυο δεν θα είχες θεμα να προχωρήσεις είτε σε φόρτιση την ώρα που είσαι στο γραφείο (που σημαίνει 8 ώρες χρήσης του αυτοκινήτου και ως μηχανισμό τοπικής Ευσταθειας), είτε να χρησιμοποιήσεις έναν ταχυφορτιστη.

      Αντίθετα στα ηλεκτρικά είναι το ζητούμενο να κάνουν δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο ώστε να καλυφθεί η αρχική δαπάνη όσο το δυνατόν πιο σύντομα και να έχει ο πελάτης κέρδος.

      Για κάποιον με 8000 χιλιόμετρα το χρόνο το ηλεκτρικό δεν θα συμφέρει ούτε το 2030.

    • Dentdim

      Μπάμπη ,αν είναι να δώσεις τόσα χρήματα για να κάνεις τόσα λίγα χιλιόμετρα ,πότε και πως θα αποσβέσεις την διαφορά στο κόστος?

    • μα ενα αυτοκινητο με αναλογους χωρους…δεν εχει καμια 25.000 ???
      εγω που πλεον κανω καμια 8.000χιλιομετρα τον χρονο…δινω 1000+ σε βενζινες..σκεψου οτι δινω και τελη καθε χρονο…ενω αυτο δεν εχει…..
      οποτε γιατι να μην συμφερει ????

    • Ahilleas Tsikelis

      Εγω θα φοβομουν την μπαταρία και το κοστος της.Επισης την επομενη 5ετια οσοι αγορασουν ηλεκτρικο θεωρω οτι θα εχουν πεταξει τα λεφτα τους αφου στην 5ετια οι μπαταριες δεν θα εχουν επαφη με τις σημερινες καθως και τα χαρακτηριστικα+η πλατφορμα που α βασιζεται το αυτοκινητο.

    • Dentdim

      Μπάμπη δεν εχω βγάλει άκρη ακόμη ποιο είναι το κόστος μιας φόρτισης,ειναι πολλοί οι παρανομαστες που δυσκολεύουν την απάντηση,αρα δεν μπορω να σου πω αν συμφέρει η οχι σε πραγματικο κοστος.Αυτο που ξέρω ειναι οτι δεν μπορω να δώσω τοσα χρηματα και να το παίζω κορώνα γράμματα αν θα με πάει κ θα με φερει πχ Σέρρες. Αλλο αυτοκίνητο για ταξιδια κ άλλο(αξίας 33χλ ) για αστικές μετακινήσεις??

    • απο τα χιλιαδες αυτοκινητα των 25-35.000 που κυκλοφορουν αναμεσα μας….ολα πιστευεις πως ειναι για ταξιδια ????

    • Dentdim

      Και με ένα i10 των 10.000ευρώ πηγαίνεις ταξίδι Μπάμπη

    • ασφαλως !!!! οπως και με smart κανεις ταξιδι !!!
      το ζητημα ειναι οτι οι πιο πολλοι που αγοραζουν οικογενειακο πχ AVENSIS…το θελουν και αυτο για μεσα στην πολη…..γιατι απλα θελουν χωρους..

    • Christos Dimou

      Το αντίστοιχο ΦΠΑ στο ΗΒ είναι 20% και το αυτοκίνητο πρέπει να ταξιδέψει ως εδώ. Οπότε αυτό δικαιολογεί τη διαφορά κόστους.

      Το μεγάλο κόστος για την ευρεία αποδοχή των ηλεκτρικών είναι η ανάπτυξη του δικτύου ταχυφορτιστών. Όπως και στην περίπτωση των οχημάτων με Φυσικό Αέριο όπου η απουσία πρατηρίων πρακτικά έχει καθηλώσει την αγορά αυτών των οχημάτων εδώ και χρόνια.

    • Dentdim

      Αν και υπάρχει διαφορά στην τελική τιμή ακόμα και αν αφαιρέσεις ,όπως σωστά έγραψες , την διαφορά στους συντελεστές ΦΠΑ και τα μεταφορικά,περισσότερο ήθελα να τονίσω την απουσία παροχής κινήτρων αγοράς τέτοιων αυτοκινήτων από πλευράς Ελληνικού κράτους σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης που επιδοτούν σημαντικό τμήμα της αξίας αγοράς τους

    • Christos Dimou

      Αν εννοείς την Νορβηγία ή την Ολλανδία νομίζω ότι η γενναία εκεί επιδότηση είναι υπό τη μορφή μείωσης φόρων.

      Να δώσω χρήμα ώστε να πέσει η τιμή αγοράς κάτω από την αξία Cif δεν το βλέπω πολιτικά εύκολο εκτός και αν το συγκεκριμένο προϊόν θα καλύψει μια άλλη κρατική / εθνική ανάγκη.

      Θα μπορούσε να γυρίσει μέρος του ΦΠΑ αλλά αν λάβουμε υπόψη και την εξαίρεση από τα τέλη κυκλοφορίας (που είναι μια άμεση επιδότηση του ηλεκτρικού αυτοκίνητου) τότε το ποσό δεν είναι μικρό. :-D

  • Ahilleas Tsikelis

    Απλα ΟΧΙ!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο το νέο LEAF, ξεχωριστό και με υψηλή τεχνολογία με εντυπωσιάζει για όλα αυτά που έχει. Η τιμή του θα την έλεγα πιο ελκυστική σίγουρα από τα άλλα ηλεκτρικά που είναι ακριβότερα, και φαίνεται πιο αποδεκτή πιο προσιτή και λογική. Ένα καλό ηλεκτρικό με αρκετά δυναμική εμφάνιση σε αρκετά καλή τιμούλα και επιτέλους είναι εδώ.