Η Honda είναι γνωστή για τ’αυτοκίνητά της, ή τις μοτοσυκλέτες της, αναλόγως ποιον θα ρωτήσεις. Και στους δύο αυτούς βιομηχανικούς κλάδους τα προϊόντα της big H έχουν κερδίσει επάξια μια αξιοσέβαστη θέση, χάρη στον συνδυασμό επιδόσεων, αξιοπιστίας και χαμηλού κόστους, όλα απόρροια του υψηλού επιπέδου τεχνικών γνώσεων που έχουν στην Ιαπωνία, της εμμονής στην τελειότητα και στο φθηνό νόμισμα. Η Honda όμως παράγει κι άλλα προϊόντα, πάντα στα ίδια υψηλά στάνταρ, όπως γεννήτριες, αγροτικά μηχανήματα, εξωλέμβιες μηχανές, ποδήλατα και από το 2015 αεροσκάφη και συγκεκριμένα business jets.

Η αγορά των business jets αναπτύσσεται ραγδαία, όπως και η αγορά των πολύ ακριβών αυτοκινήτων, συνέπεια της αύξησης των πολυεκατομμυριούχων, ειδικά στην Ασία. Η Honda ξεκίνησε από την μικρή και σχετικά παρθένα αγορά των Very Light Jets, αεροσκαφών δηλαδή που έχουν μέγιστο βάρος απογείωσης κάτω από 4,5 τόνους και χωράνε 4 με 8 επιβάτες. Οι τιμές τους είναι γύρω στα 4 εκατομμύρια ευρώ και γίνονται προσπάθειες να μειωθούν κι άλλο, ώστε να προσελκύσουν και τους “ολιγοεκατομμυριούχους”. Το HondaJet HA-420 μπήκε στην παραγωγή μόλις το 2015 και το 2017 ήταν ήδη ηγέτης στην κατηγορία των Very Light Jets, κάνοντας τις περισσότερες πωλήσεις εκθρονίζοντας έτσι το CitationJet της Cessna, εταιρίας με βαρύ όνομα στον χώρο της αεροπορίας.

Με το HondaJet HA-420, η Honda τόλμησε να παρουσιάσει ένα σχέδιο αρκετά διαφορετικό από τα συνήθη, αλλά συνάμα ευφυές. Το πλεονέκτημα βρίσκεται στην θέση των κινητήρων, που όντας προσαρμοσμένοι στις πτέρυγες έχουν πολύ απλούστερο σύστημα τροφοδοσίας, αφού τα καύσιμα αποθηκεύονται στα φτερά κι αυτά. Το απλούστερο σύστημα τροφοδοσίας σημαίνει και μικρότερη ανάγκη για συστήματα ασφαλείας κτλ. Επίσης το ότι οι κινητήρες δεν είναι προσαρμοσμένοι στην άτρακτο σημαίνει λιγότερος θόρυβος και κραδασμοί στην καμπίνα επιβατών, κάτι ιδιαιτέρως σημαντικό όταν θες να πουλήσεις κάτι σε τέτοιες κατηγορίες.

Την περασμένη Κυριακή 27 Μαΐου παρουσίασε στα πλαίσια της European Business Aviation Convention and Exhibition (EBACE), το HondaJet Elite, μια αναβαθμισμένη έκδοση του αεροσκάφους που παρέχει αυξημένη εμβέλεια φτάνοντας στα 2.661 χλμ από 2.234 χλμ, αυξημένη ταχύτητα, 782 χλμ/ώρα έναντι 669 χλμ/ώρα που ήταν ως τώρα, 120 μέτρα μικρότερη απαιτούμενη διαδρομή απογείωσης, μέγιστο ύψος πτήσης που ξεπερνάει τα 13 χιλιόμετρα και γενικότερα επιδόσεις που το καθιστούν καλύτερο από κάθε ανταγωνιστή, έχοντας συνάμα βελτιώσει και την κατανάλωση καυσίμου. Βελτιώσεις έχουν γίνει σε όλους τους τομείς έχοντας συστήματα ελέγχου ευστάθειας, κάτι σαν ESP για τον αέρα και στην καμπίνα των επιβατών για να αυξηθεί η άνεση και η αίσθηση πολυτέλειας και κυρίως να αυξηθεί η πρακτικότητα και οι χώροι αποσκευών (ιαπωνικό γαρ). Ένα αρκετά ενδιαφέρον νέο χαρακτηριστικό του HondaJet Elite είναι πως έχει ζώνη ασφαλείας στο αποχωρητήριο, όσοι έχουν επισκεφτεί αποχωρητήριο αεροσκάφους αντιλαμβάνονται την χρησιμότητά της.

  • σε type r πότε βγαίνει

    • Γιώργος Εμπέρ

      Χαχαχα

  • Γιώργος Εμπέρ

    Δεν μπορω να καταλαβω πως αυτη η εταιρια που φτιαχνει jet αεροσκαφοι δεν μπορει να φτιαξει αξιοπιστο power unit για την F1 αλλα βγαζει σκυλια αμαξια!

    • bonamin

      Είναι πολύ απλό.

      Δεν εργάζονται οι ΊΔΙΟΙ άνθρωποι πάνω σε κάθε τομέα που δραστηριοποιείται η Honda. Άλλοι φτιάχνουν το CBR, άλλοι Τι RCV του MotoGP, άλλοι το Civic, άλλοι το NSX, και άλλοι βρίσκονται στην F1.

      Σε κάθε τομέα έχει τους ανάλογους “τεχνικούς” οι οποίοι είναι τόσοι στον αριθμό τους, στην εμπειρία τους ή τις ικανότητές τους, όσα και τα χρήματα τα οποία έχει σκοπό να διαθέσει η ίδια η Honda για την εν λόγω δραστηριότητα.

      Επειδή λοιπόν η Honda νοιάζεται ΠΟΛΎ περισσότερο για το Civic που θα αγοράσει ο Αντρέας απ’την Καλλιθέα, παρά για το αν θα πάρει αύριο ένα κύπελο, ρίχνει ΠΟΛΎ μεγαλύτερο βάρος στο R&D του Civic πάρα στην F1.

      Ένας από τους ΠΟΛΎ σημαντικούς λόγους για τους οποίους η Honda είναι ΧΑΛΑΡΆ το καλύτερο σύνολο σαν οντότητα στον χώρο της μηχανοκίνησης με τραγική διαφορά.

      Όταν μου πει κάποιος με το χέρι στην καρδιά ότι προτιμώ να έπαιρνε η Honda πρωτιές στην F1 και το Type R να μην πήγαινε ούτε βήμα, παρά την σημερινή κατάσταση με ομολογουμένως κατώτερη επίδοση απ’τους ανταγωνιστές στην F1 και ανώτερη κατά αστεία επίπεδα επίδοση στα αμάξια δρόμου, τότε θα πάω πάσο.

    • Γιώργος Εμπέρ

      O γνωστός Bonamin?

  • SAMURAI-66

    Δειγμα του ποσο ψηλα μπορουν να φτασουν τα εμπειρα μυαλα του μεγαλου ιαπωνα κατασκευαστη χτυπωντας με την πρωτη εμφανιση του κορυφη στον κοσμο των μικρων αεροσκαφων!
    Στο βιντεο αποκαλυπτονται ευκρινως τα στοιχεια του.
    …..https://youtu.be/8QD_FWowNc0

  • Scooby r22b

    Ο προκάτοχός του είχε αγαπηθεί ιδιαίτερα απο τους πιλότους της πολιτικής αεροπορίας, τιμώντας το ιδιαιτέρως στην ψηφοφορία world business jet.
    Κάποιοι από τους κορυφαίους πιλότους του είδους προσελήφθησαν απο την Honda για να εξελιχθεί το “παλιό” HondaJet HA-420 δημιουργώντας το “νέο” HondaJet elite, όπου εκτός του ότι έχει βελτιωθεί σε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά, θα διαθέτει και το πιο hi-tech πιλοτήριο της κατηγορίας.

    Μόνο μπράβο στην Honda για αυτό το αριστούργημα των αιθέρων.