Η Honda είναι γνωστή για τ’αυτοκίνητά της, ή τις μοτοσυκλέτες της, αναλόγως ποιον θα ρωτήσεις. Και στους δύο αυτούς βιομηχανικούς κλάδους τα προϊόντα της big H έχουν κερδίσει επάξια μια αξιοσέβαστη θέση, χάρη στον συνδυασμό επιδόσεων, αξιοπιστίας και χαμηλού κόστους, όλα απόρροια του υψηλού επιπέδου τεχνικών γνώσεων που έχουν στην Ιαπωνία, της εμμονής στην τελειότητα και στο φθηνό νόμισμα. Η Honda όμως παράγει κι άλλα προϊόντα, πάντα στα ίδια υψηλά στάνταρ, όπως γεννήτριες, αγροτικά μηχανήματα, εξωλέμβιες μηχανές, ποδήλατα και από το 2015 αεροσκάφη και συγκεκριμένα business jets.

Η αγορά των business jets αναπτύσσεται ραγδαία, όπως και η αγορά των πολύ ακριβών αυτοκινήτων, συνέπεια της αύξησης των πολυεκατομμυριούχων, ειδικά στην Ασία. Η Honda ξεκίνησε από την μικρή και σχετικά παρθένα αγορά των Very Light Jets, αεροσκαφών δηλαδή που έχουν μέγιστο βάρος απογείωσης κάτω από 4,5 τόνους και χωράνε 4 με 8 επιβάτες. Οι τιμές τους είναι γύρω στα 4 εκατομμύρια ευρώ και γίνονται προσπάθειες να μειωθούν κι άλλο, ώστε να προσελκύσουν και τους “ολιγοεκατομμυριούχους”. Το HondaJet HA-420 μπήκε στην παραγωγή μόλις το 2015 και το 2017 ήταν ήδη ηγέτης στην κατηγορία των Very Light Jets, κάνοντας τις περισσότερες πωλήσεις εκθρονίζοντας έτσι το CitationJet της Cessna, εταιρίας με βαρύ όνομα στον χώρο της αεροπορίας.

Με το HondaJet HA-420, η Honda τόλμησε να παρουσιάσει ένα σχέδιο αρκετά διαφορετικό από τα συνήθη, αλλά συνάμα ευφυές. Το πλεονέκτημα βρίσκεται στην θέση των κινητήρων, που όντας προσαρμοσμένοι στις πτέρυγες έχουν πολύ απλούστερο σύστημα τροφοδοσίας, αφού τα καύσιμα αποθηκεύονται στα φτερά κι αυτά. Το απλούστερο σύστημα τροφοδοσίας σημαίνει και μικρότερη ανάγκη για συστήματα ασφαλείας κτλ. Επίσης το ότι οι κινητήρες δεν είναι προσαρμοσμένοι στην άτρακτο σημαίνει λιγότερος θόρυβος και κραδασμοί στην καμπίνα επιβατών, κάτι ιδιαιτέρως σημαντικό όταν θες να πουλήσεις κάτι σε τέτοιες κατηγορίες.

Την περασμένη Κυριακή 27 Μαΐου παρουσίασε στα πλαίσια της European Business Aviation Convention and Exhibition (EBACE), το HondaJet Elite, μια αναβαθμισμένη έκδοση του αεροσκάφους που παρέχει αυξημένη εμβέλεια φτάνοντας στα 2.661 χλμ από 2.234 χλμ, αυξημένη ταχύτητα, 782 χλμ/ώρα έναντι 669 χλμ/ώρα που ήταν ως τώρα, 120 μέτρα μικρότερη απαιτούμενη διαδρομή απογείωσης, μέγιστο ύψος πτήσης που ξεπερνάει τα 13 χιλιόμετρα και γενικότερα επιδόσεις που το καθιστούν καλύτερο από κάθε ανταγωνιστή, έχοντας συνάμα βελτιώσει και την κατανάλωση καυσίμου. Βελτιώσεις έχουν γίνει σε όλους τους τομείς έχοντας συστήματα ελέγχου ευστάθειας, κάτι σαν ESP για τον αέρα και στην καμπίνα των επιβατών για να αυξηθεί η άνεση και η αίσθηση πολυτέλειας και κυρίως να αυξηθεί η πρακτικότητα και οι χώροι αποσκευών (ιαπωνικό γαρ). Ένα αρκετά ενδιαφέρον νέο χαρακτηριστικό του HondaJet Elite είναι πως έχει ζώνη ασφαλείας στο αποχωρητήριο, όσοι έχουν επισκεφτεί αποχωρητήριο αεροσκάφους αντιλαμβάνονται την χρησιμότητά της.