Η Lotus ξεκίνησε φτιάχνοντας kit cars με το Lotus 7 και έκτοτε το στοιχείο αυτό παραμένει σε κάθε Lotus καθώς σε όλες είναι πρόδηλο πως δεν είναι όπως τα άλλα εργοστασιακά αυτοκίνητα. Η περίπτωση της Lotus Elise είναι χαρακτηριστική. Τα engine swaps δίνουν και παίρνουν και μέχρι τώρα έχουν φορεθεί ευρέως μοτέρ από Rover, Toyota, Honda, Ford, Audi. Αλλά αυτά είναι για όσους έχουν σχετικά χαμηλές φιλοδοξίες.

Αν και ικανότατα μοτέρ δεν μπορούν να σταθούν απέναντι σε πραγματικά supercars. Η Hennessey τόλμησε να κάνει αυτό που πολλοί συζητούσαν αλλά κανείς δεν τολμούσε, να βάλει ένα πραγματικά δυνατό μοτέρ στην Elise και να την ανεβάσει κατηγορία. Αυτό προϋπέθετε όμως και μετατροπές στο υποπλαίσιο αφού το υποπλαίσιο του εργοστασίου έχει σχεδιαστεί για μικρούς τετρακύλινδρους κινητήρες.

Η ιδέα ώστε φαίνεται άρεσε και στον Dustin Anthony και αποφάσισε να το κάνει κι αυτός, μόνος του, στο γκαράζ του σπιτιού του, δίνοντας άλλη διάσταση στο DIY. Ο Dustin Anthony παρουσιάζεται ως ιδιοκτήτης της Monivetti Automotive, αλλά αυτή δεν φαίνεται να υπάρχει “κανονικά”, οπότε μάλλον είναι ο τίτλος που ήθελε να δώσει στο project του.

Το μοτέρ που φόρεσε είναι ένας V10 από BMW, ένα μοτέρ με χαρακτήρα και αρετές. Για να τον χωρέσει στο πίσω μέρος της Elise σχεδίασε και δημιούργησε καινούριο υποπλαίσιο που αύξησε κατά πολύ το μήκος και πλάτος του αυτοκινήτου, έτσι στην συνέχεια δημιούργησε και το αντίστοιχο αμάξωμα. Κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποίησε ένα από 911 GT2 και πρωτότυπο συμπλέκτη. Για να ταιριάξει το κιβώτιο στο μοτέρ χρειάστηκε κι εκεί “πατέντα” βεβαίως, αλλά από τις φωτογραφίες φαίνεται πως έγινε καλή δουλειά.

Το κόστος των υλικών έφτασε 60.000 ευρώ περίπου και χρειάστηκε 3 χρόνια σκληρής δουλειάς για να φτάσει σε αυτό το σημείο που βλέπεις. Αν κάποιος έπρεπε να τον πληρώνει για να το κάνει το κόστος του engine swap θα ξεπερνούσε τις 200.000 ευρώ, αλλά η Singer χρεώνει πολύ περισσότερα για τις μετατροπές των 911. Προσωπικά διαφωνώ με τέτοια engine swaps, αν και αναγνωρίζω πως ο κύριος Dustin Anthony έχει ικανότητες και γνώσεις που σπανίζουν στις μέρες. Για μένα το Rover K Series ήταν αυτό που της ταίριαζε πιο πολύ, μικρό, ελαφρύ και βρετανικό. Εσύ με τι μοτέρ θα ήθελες να δεις την Lotus Elise;

  • Γιώργος Εμπέρ

    Aπο gtr 35! Αλλα για ποιο “ηπια” πραγματα μοτερ απο evo 9 η 10!

  • Γιώργος Εμπέρ

    Aπο gtr 35! Αλλα για ποιο “ηπια” πραγματα μοτερ απο evo 9 η 10!

  • Roadie Wheels

    Renesis rx8 cosmo τον σιχαίνομαι αυτόν τον κινητήρα άλλα όταν δουλεύει σωστά Χωρίς προβλήματα δεν τον ξεπερνάει τίποτα.

  • xtra

    ωραιο αλλα μακρυνε πολυ ρε παιδι μου !
    Η σκονισμενη σημαια της lotus , ΟΛΑ τα λεφτα…

  • Scooby r22b

    Είμαι ενάντια στα κόψε-ράψε και γενικότερα προτιμώ τα οχήματα εργοστασιακά με ήπιες βελτιώσεις.
    Παρ’ όλα αυτά σέβομαι τους “ακραίους” του είδους για την υπομονή, τις γνώσεις τους και κυρίως το μεράκι τους, γι’αυτό πολλά μπράβο στον Dustin Anthony για την μετατροπή και την επιλογή του μοτέρ.

  • gv

    δε πολυτρελαινομαι για engine swaps ή για να ακριβολογησω σε μερικες μαρκες και μοντελα ειμαι οκ σε αλλες οχι..
    αν ηταν να επιλεξω εδω,για να μη τη μακρυνω και τη βαρυνω πολυ θα εβαζα ενα 5κυλινδρο..

  • πφφφφφ μισες δουλειες !! πετα του και δυο τουρμπο να εισαι κομπλε !!!!
    υ.γ στην τελικη ηθελε ενα venom gt !!!!
    υ.γ προσωπικα θα του εβαζα οσο πιοπολυ carbon μπορουσα……και ενα μοτερ που να στροφαρει 10.000rpm και ας βγαζει μονο 200hp !!!