Αυτή είναι η νέα BMW Σειράς 3 που θα παρουσιαστεί επίσημα αύριο στο περιθώριο της έκθεσης του Παρισιού. Οι φωτογραφίες μας δείχνουν διάφορες εκδόσεις της νέας 3αρας, όπως η 340i με το Μ Sport πακέτο αλλά και με το Sport Line.

Η εμφάνιση της νέας Σειράς 3, με κωδική ονομασία G20, είναι πιο επιθετική από την προηγούμενη γενιά, έχοντας έντονα φωτιστικά σώματα ενώ συνολικά υιοθετεί μια πιο σπορ σχεδίαση με έντονες ακμές. Έχει εντυπωσιακά μικρό αεροδυναμικό συντελεστή, μόλις 0,23 Cd και έτσι γίνεται ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα παραγωγής που κατασκευάστηκαν ποτέ και είναι κατά τι λιγότερο αεροδυναμική σε σχέση με τη νέα A-Class Sedan που έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,22 Cd, ενώ το Volkswagen XL1 έχει 0,19 Cd.

Στο εσωτερικό συναντάμε τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ φέρει μια σειρά από μηχανικές και τεχνολογικές αλλαγές, με την 7η γενιά της 3άρας να είναι ελαφρύτερη έως και κατά 55 κιλά, μιας και κάνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και CFRP (carbon fiber reinforced plastic), ενώ θα εξοπλίζεται με τεχνολογίες όπως ημι-αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτρικών κινητήρων.

Η νέα πλατφόρμα εκτός του ότι ρίχνει το βάρος, διατηρεί τα γνωστά δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Η CLAR πλατφόρμα υποστηρίζει τη χρήση ανθρακονημάτων στις κολώνες του σασί, στα πλαίσια των θυρών και στο τούνελ μετάδοσης, με τους Βαυαρούς να δηλώνουν πως η νέα 3αρα πάει κατευθείαν στην κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά τα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Το αυτοκίνητο έχει ιδανική κατανομή βάρους (50:50), με την πλατφόρμα CLAR να συμβάλει στη σημαντική βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας. Η ανάρτηση του μοντέλου είναι νέα, με τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης να είναι σχεδιασμένα ώστε να βελτιστοποιούν την άνεση και τη δυναμική απόδοση. Σε αυτό συμβάλουν τα μεγαλύτερα μετατρόχια κατά 3 εκατοστά και οι νέοι άξονες. Το κέντρο βάρους της νέας Σειράς 3 έχει μειωθεί κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με τη τωρινή γενιά, με την δομή του αμαξώματος να προσφέρει αυξημένη ακαμψία.

Η νέα Σειρά 3 εφοδιάζεται με ενεργή ανάρτηση που ρυθμίζεται αυτόματα και προοδευτικά συνεχώς, με την M Sport ανάρτηση να προσφέρεται σε συνδυασμό με το Variable Sports Steering για να ανταποκρίνεται με περισσότερη ακρίβεια στις παραμικρές κινήσεις του συστήματος διεύθυνσης. Η M Sport ανάρτηση μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά, με τα μοντέλα που την φορούν να εξοπλίζονται με ζάντες διαστάσεων 18″.

Διαθέσιμο και ένα M Sport διαφορικό με ενεργό κλείδωμα που κατανέμει την ροπή επιλεκτικά ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς.

Διαθέσιμη με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, η νέα Σειρά 3 θα προσφέρεται σε εκδόσεις από 136 έως 380 ίππων, με τους κινητήρες να συνδυάζονται με 6-τάχυτο μηχανικό και 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που θα στέλνουν την κίνηση είτε στους πίσω, είτε σε όλους τους τροχούς.

Όπως αναφέρει η BMW, η νέα 3άρα θα εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα που έχει τοποθετήσει ποτέ σε μοντέλο παραγωγής της. Αποδίδει 265 άλογα και 400 Nm ροπής και συνδυάζεται με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic, ενώ παράλληλα είναι κατά 5% λιγότερο ρυπογόνος από τον κινητήρα που αντικαθιστά, μιας και πληροί τα πρότυπα εκπομπών Euro 6d-TEMP.

Η νέα Σειρά 3 θα προσφέρεται στις ακόλουθες εκδόσεις:

Η BMW παράλληλα ετοιμάζει και τις plug-in υβριδικές εκδόσεις 325e και 330e απόδοσης 230 και 265 ίππων αντίστοιχα.

Η νέα γενιά της BMW M3 αναμένεται να είναι ελαφρύτερη και γρηγορότερη, ακόμη και από την τωρινή M3 CS. Με τη νέα Σειρά 3 να χρησιμοποιεί την CLAR πλατφόρμα που κάνει χρήση αλουμινίου, χάλυβα υψηλής αντοχής και carbon στις κολώνες του σασί, στα πλαίσια των θυρών και στο τούνελ μετάδοσης, η νέα M3 θα ζυγίζει λιγότερο από τα 1.585 κιλά της M3 CS, μιας και θα διαθέτει ακόμη περισσότερο carbon.

Η M3 θα φορά τον S58 κινητήρα, την εξέλιξη του 3,0-λιτρου S55 εξακύλινδρου turbo κινητήρα που συναντάμε στις τωρινές M3/M4. Θα είναι απόδοσης 475 ίππων και 600 Nm ροπής και θα συνδυάζεται τόσο με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Επίσης, η νέα γενιά της M3 θα διαθέτει σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική μεταβλητή υποβοήθηση, ενεργή ανάρτηση και brake-by-wire σύστημα πέδησης. Οι ζάντες θα είναι διαστάσεων 19″ και 20″, με το αυτοκίνητο να έχει μεγαλύτερο πλάτος και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Τέλος η νέα 3άρα θα προσφέρεται και σε ηλεκτρική έκδοση.