O Sir James Dyson, ο δισεκατομμυριούχος Βρετανός εφευρέτης της ηλεκτρικής σκούπας χωρίς σακούλα, έχει ανακοινώσει πως η εταιρία του, η Dyson θα βγάλει στην αγορά τρία ηλεκτρικά μοντέλα , αρχής γενομένης το 2021, και γι’αυτό το σκοπό θα κατασκευάσει και μια πίστα δοκιμών προκειμένου να κάνει δοκιμές εκεί.

Για την παραγωγή τους, όμως, ο 71-χρονος επιχειρηματίας επέλεξε την Σιγκαπούρη, έτσι ώστε το εργοστάσιο να είναι κοντά στους πελάτες της Ασίας, στους προμηθευτές της, αλλά και σε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, που δεν βρίσκει στην Ευρώπη. Η Dyson κατασκευάζει ήδη προϊόντα της, όπως στεγνωτήρας μαλλιών, συστήματα καθαρισμού αέρα και τους ανεμιστήρες χωρίς έλικες, στην Ασία, με την εταιρία να δηλώνει ότι το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης θα παραμείνει στην Αγγλία.

Η Σιγκαπούρη είναι μια πυκνοκατοικημένη πόλη-κράτος και ένα από τα πιο ακριβά μέρη στον κόσμο να κατέχει κάποιος ένα αυτοκίνητο, με το βιωτικό επίπεδο να είναι εξαιρετικά υψηλό.

Σύμφωνα με τον Βρετανό εφευρέτη, τα μοντέλα τους θα χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα βασίζεται στις διάσημες σκούπες της εταιρίας, ενώ τόνισε πως θα προσφέρουν έως και 160 χιλιόμετρα μεγαλύτερης αυτονομίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η Dyson θέλει να χρησιμοποιεί τη δική της τεχνολογία μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων, έχοντας δεσμευτεί να ξοδέψει 2 δισ. στερλίνες στην τεχνολογία solid-state μπαταρίας και στον σχεδιασμό των οχημάτων, ενώ παράλληλα πρόσθεσε πως δεν έχει αποφασίσει ακόμα πού θα κατασκευάζει τα οχήματα, αν και έχει αποκλείσει τη συνεργασία με τις ήδη υπάρχουσες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Να σημειωθεί πως η Dyson έχει εξαγοράσει πριν από μερικούς μήνες την Sakti3, μια εταιρία που ειδικεύεται στην τεχνολογία των solid-state μπαταριών, ενώ θέλει να επενδύσει 1 δισ. δολάρια στη κατασκευή του δικού της εργοστασίου παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως έχει ήδη πει ο ίδιος, η εταιρεία του έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή ενός «ριζοσπαστικό και διαφορετικό» ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με μια ομάδα 400 μηχανικών να εργάζεται εδώ και δυόμισι χρόνια στο project. Ο Dyson συμπλήρωσε πως σχεδιάζει να προσλάβει επιπλέον 3.000 μηχανικούς και επιστήμονες μέχρι το 2020 και να συνεργαστούν με περισσότερα από 40 πανεπιστήμια παγκοσμίως.

Ο Βρετανός συμπλήρωσε πως δεν σχεδιάζει να επενδύσει σημαντικά ποσά σε δίκτυο ταχυφορτιστών, αφού θα βασιστεί στις εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν ή ετοιμάζονται. Η πλατφόρμα του μοντέλου θα είναι νέα και θα αναπτυχθεί από την ίδια την Dyson, ενώ και το λογισμικό της αυτόνομης τεχνολογίας θα αναπτυχθεί από την ίδια την εταιρία.