Το φθινόπωρο του 2015 η εταιρία του Sir James Dyson ξεκίνησε ένα side project, καθώς θέλησε να μπει στον χώρο του αυτοκινήτου, εξελίσσοντας και κατασκευάζοντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το 2018, η Dyson έκανε τζίρο σχεδόν 5 δισ. ευρώ, τα οποία προήλθαν από τον σχεδιασμό και την κατασκευή ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, όπως σκούπες, στεγνωτήρες χεριών, ανεμιστήρες χωρίς έλικες, θερμαντήρες κλπ.

Για να τρέξει το project του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η εταιρία εξασφάλισε χρηματοδότηση από την κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας ύψους 174 εκατ. λιρών (€224,5 εκατ.), δημιουργώντας 500 νέες θέσεις εργασιών, και αργότερα επιπλέον 16 εκατ. λίρες (€20,64 εκατ.) προκειμένου να αναπτύξει το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, αλλά και ένα εργοστάσιο μπαταριών.

Τον Απρίλιο του 2017, η εταιρία παραιτήθηκε από την άδεια των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας για τις solid-state μπαταρίες που είχε κατοχυρώσει, χωρίς να γίνεται γνωστός ο λόγος που η βρετανική εταιρία προχώρησε σε κάτι τέτοιο. Τα συγκεκριμένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας επέτρεπαν την δημιουργία solid-state (στερεάς κατάστασης) μπαταριών που θα είχαν διπλάσια χωρητικότητα σε σχέση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Προχωρώντας, στα τέλη του ίδιου χρόνου ο δισεκατομμυριούχος Βρετανός εφευρέτης της ηλεκτρικής σκούπας χωρίς σακούλα, έχει ανακοινώσει πως η Dyson θα εξελίσσει μόνη της το project των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα έβγαλε στην αγορά τρία ηλεκτρικά μοντέλα , αρχής γενομένης το 2021. Γι’αυτό το σκοπό ήθελε να κατασκευάσει και μια πίστα δοκιμών προκειμένου να κάνει δοκιμές εκεί.

Ο 71-χρονος επιχειρηματίας είχε δηλώσει ότι τα ηλεκτρικά του αυτοκίνητα θα προσφέρουν κάτι το ριζοσπαστικό και διαφορετικό, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, και για την παραγωγή τους είχε επιλέξει την Σιγκαπούρη, έτσι ώστε το εργοστάσιο να είναι κοντά στους πελάτες της Ασίας, στους προμηθευτές της, αλλά και σε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, που δεν βρίσκει στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον Dyson, τα μοντέλα τους θα χρησιμοποιούσαν τεχνολογία που θα βασίζονταν στις διάσημες σκούπες της εταιρίας, και θα προσέφεραν έως και 160 χλμ. μεγαλύτερης αυτονομίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η Dyson ήθελε να χρησιμοποιεί τη δική της τεχνολογία μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων, και ακριβώς πριν ένα χρόνο διέρρευσαν τα σκίτσα αυτά που αποκάλυπταν τον σχεδιασμό του ηλεκτρικού της μοντέλου.

Δυστυχώς, όμως, τον Οκτώβριο του 2019 η Dyson ανακοίνωσε επίσημα πως εγκαταλείπει το project για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, επειδή έκρινε τελικά πως αυτό δεν ήταν εμπορικά βιώσιμο.

Χθες, ο Sir James Dyson έδωσε στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες του πρώτου ολοκληρωμένου πρωτοτύπου, ενώ έκανε γνωστές και αρκετές λεπτομέρειες αυτού. Η κωδική του ονομασία ήταν “N526”, και θα ήταν επταθέσιο, έχοντας μια επιβλητική αυτονομία 1.000 χλμ. ανά φόρτιση. Αυτό θα οφείλετο σε μεγάλο βαθμό στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης που είχε σχεδιάσει η εταιρία, και οι οποίες θα μπορούσαν να διατηρήσουν τις ιδιότητες τους ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.

Παρότι το βάρος του αυτοκινήτου θα άγγιζε τους 2,6 τόνους, για το 0-100 χλμ/ώρα θα χρειαζόταν 4,8 δευτ., ενώ η τελική θα ξεπερνούσε για λίγο τα 200 χλμ./ώρα. Το SUV θα διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα, απόδοσης 200 kW ο καθένας, ή 544 άλογα και 650 Nm ροπής, συνδυαστικά. Το αυτοκίνητο θα είχε μήκος 5 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και ύψους 1,7 μέτρα, με τον Dyson να το είχε οδηγήσει σε μυστική τοποθεσία. Σύμφωνα με τον ίδιο, η κλίση του παρμπρίζ του ήταν πιο απότομη από ότι σε ένα μοντέλο της Ferrari, ενώ οι τροχοί θα ήταν οι μεγαλύτεροι από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής στην αγορά.

Το εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV, θυμίζει φουτουριστικό concept, με τον Dyson να αναφέρει ότι έτσι θα ήταν η έκδοση παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν εκπληκτικά λεπτά καθίσματα, που διαθέτουν τμηματοποιημένα μαξιλάρια και στρογγυλά προσκέφαλα, σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχουν την καλύτερη οσφυϊκή υποστήριξη. Ο οδηγός είχε ένα πολύ “καθαρό” ταμπλό μπροστά του, χρησιμοποιώντας το head-up display, με όλες τις πληροφορίες να “αιωρούνται” μπροστά από το πρόσωπό του σαν ολόγραμμα.

Σύμφωνα με τη λίστα των πλουσίων της Μεγάλης Βρετανίας των Sunday Times, η προσωπική περιουσία του Dyson ανέρχεται στα 16,2 δισ. λίρες, με τον Βρετανό να αναφέρει πως έβαλε από την τσέπη του για το project 500 εκατομμύρια λίρες, προτού σταματήσει την εξέλιξη του.

Σύμφωνα με τον επιχειρηματία, σε αντίθεση με άλλες παραδοσιακές μάρκες αυτοκινήτων, η Dyson δεν διαθέτει στόλο αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου για να αντισταθμίσει τις “τεράστιες απώλειες” κάθε ηλεκτρικού όχημα που θα κατασκεύαζε, και έτσι το κόστος του ηλεκτρικό της Dyson θα έπρεπε να είναι £150.000 για να μην έχει ζημιές.