Ο Sir James Dyson έδωσε μια σειρά videos και φωτογραφιών από το ηλεκτρικό SUV που ετοίμαζε, το οποίο τελικά δεν θα περάσει στη παραγωγή, αφού η εταιρία διαπίστωσε πως το μοντέλο δεν ήταν εμπορικό βιώσιμο, μιας και αυτό θα έπρεπε να πωλείται σε τιμή κοντά στις 150.000 λίρες (170.000 ευρώ).

Συγκεκριμένα ο Dyson είπε:

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά στην κατασκευή τους. Η μπαταρία, τα συστήματα διαχείριση της μπαταρίας, τα ηλεκτρονικά και η ψύξη είναι πολύ πιο ακριβά από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι πολυτελείς αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi , η BMW, η Mercedes και η Jaguar Land Rover έχουν τεράστιες απώλειες από κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλούν, αλλά τις αντισταθμίζουν με τις πωλήσεις των μοντέλων τους με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πωλούν ηλεκτρικά μοντέλα μόνο για μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 και NO2, βοηθώντας τους να συμμορφωθούν με τη νομοθεσία της ΕΕ. Η Tesla έχει τα δισεκατομμύρια του Elon Muk. Εμείς δεν θα το κάνουμε.

Το αυτοκίνητο είχε κωδική ονομασία N526 και ήταν ένα επταθέσιο SUV με μήκος περίπου 5 μέτρων, πλάτος 2 μέτρων και ύψος 1,7 μέτρων, με την απόσταση από το έδαφος να μειώνεται όταν το αυτοκίνητο κινούνταν πάνω από κάποια ταχύτητα, προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική του, ενώ σε εκτός δρόμου διαδρομές, η απόσταση θα μπορούσε να αυξηθεί.

Βασιζόταν πάνω σε μια επίπεδη πλατφόρμα που δημιούργησε η Dyson, στην οποία η εταιρία θα κατασκεύαζε αργότερα και άλλα μοντέλα. Το μοντέλο θα είχε αυτονομία 1.000 χλμ ανά φόρτιση και θα εξοπλίζονταν με μπαταρίες στερεάς κατάστασης που έχει σχεδιάσει η εταιρία, και οι οποίες μπορούν να διατηρήσουν τις ιδιότητες τους ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.

Παρότι το βάρος του αυτοκινήτου θα άγγιζε τους 2,6 τόνους, για το 0-100 χλμ/ώρα θα χρειαζόταν 4,8 δευτ., ενώ η τελική θα ξεπερνούσε για λίγο τα 200 χλμ./ώρα. Το SUV θα διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα, απόδοσης 200 kW ο καθένας, ή 544 άλογα και 650 Nm ροπής, συνδυαστικά.

Η κλίση του παρμπρίζ του αυτοκινήτου ήταν πιο απότομη από ότι σε ένα μοντέλο της Ferrari, ενώ οι τροχοί θα ήταν οι μεγαλύτεροι από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής στην αγορά.

Το εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV, θυμίζει φουτουριστικό concept, με τον Dyson να αναφέρει ότι έτσι θα ήταν η έκδοση παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν λεπτά καθίσματα που διαθέτουν τμηματοποιημένα μαξιλάρια και στρογγυλά προσκέφαλα, σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχουν την καλύτερη οσφυϊκή υποστήριξη. Ο οδηγός είχε ένα πολύ “καθαρό” ταμπλό μπροστά του, χρησιμοποιώντας το head-up display, με όλες τις πληροφορίες να “αιωρούνται” μπροστά από το πρόσωπό του σαν ολόγραμμα.

Ο Dyson δήλωσε πως προσπάθησε να βρει αγοραστεί για το project, αλλά δεν βρέθηκε κάποιος ενδιαφερόμενος. Ωστόσο ξεκαθαρίζει πως θα συνεχίσει να εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη των solid state μπαταριών. Ο Dyson ξόδεψε 500 εκατ. λίρες προτού αποφασίσει να σταματήσει την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Η προσωπική περιουσία του Dyson ανέρχεται στα 16,2 δισ. λίρες.