Η αγωνιστική χρονιά στο DTM είναι ήδη παρελθόν και μαζί της έκλεισαν δύο πολύ μεγάλοι κύκλοι στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Από τη μια, η Mercedes αποχαιρέτησε μετά από 30 πετυχημένα χρόνια τον θεσμό και από την άλλη, οι V8 ατμοσφαιρικοί κινητήρες των 4 λίτρων, μετά από 18 χρόνια, θα δώσουν τη σκυτάλη στους νέους δίλιτρους, υπετροφοδοτούμενους κινητήρες, με την ιπποδύναμη να ανέρχεται πια στους 620+ ίππ0υς, 70 σχεδόν παραπάνω από τα απερχόμενα κινητήρια σύνολα. Η αλλαγή είναι προφανής, με την αναβίωση της Class One να είναι προ των πυλών, και τους Ιάπωνες να αγωνίζονται ήδη με τους προαναφερθέντες κινητήρες, ενώ το Super Gt θα εναρμονιστεί πλήρως με τους κανονισμούς της νέας κατηγορίας το 2020, αφού θα μιλάμε τότε για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Ένα απ΄τα ερωτήματα που έχουν τεθεί κατά καιρό στον επικεφαλής του DTM, Gerhard Berger, είναι αυτό της υιοθέτησης, εκ μέρους του θεσμού, των υβριδικών κινητήριων συνόλων. Μπορεί στα κορυφαία πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η στροφή στην υβριδική λύση να είναι κοινός τόπος εδώ και πολλά χρόνια με διαρκή εξέλιξη, αλλά στο DTM επέμεναν για σειρά ετών “ατμοσφαιρικά”, αφού από πλευράς ήχου, απόδοσης και θεάματος οι ιθύνοντες του πρωταθλήματος ήταν απόλυτα ικανοποιημένοι. Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Αυστριακός ανέφερε ότι τα υβριδικά συστήματα πρέπει να αποδείξουν ότι “ήρθαν για να μείνουν” , ενώ φαίνεται κάπως δύσπιστος ως προς αυτά.

Την παρούσα στιγμή, πρέπει να αναρωτηθούμε, αν τα υβριδικά συστήματα αξίζουν να χρησιμοποιηθούν εκτός των εμπορικών σκοπών που προσδίδουν.

Αν θα μας δώσουν περισσότερη αξία στην αγωνιστική μας επίδοση, στην αποδοτικότητα και στο γυρολόγιό μας, τότε, ναι, θα μπορούσαμε να τα εισάγουμε στο πρωτάθλημα.

Αλλά αν είναι μόνο για εμπορικούς λόγους και για να αποδείξουμε ότι σκεφτόμαστε οικολογικά μόνο και μόνο να έχουμε ένα υβριδικό σύστημα στα αυτοκίνητά μας, τότε όχι δε θα το χρησιμοποιήσουμε.

Tα αυτοκίνητα θα γίνουν βαρύτερα, περίπου 150 κιλά, το υβριδικό σύστημα θα κοστίσει σίγουρα πολλά χρήματα και λογικά θα μας κάνει πιο αργούς. Δηλαδή, θα έχεις για 10” σε κάθε γύρο, στον υπόλοιπο χρόνο απλά να μεταφέρεις το εν λόγω σύστημα, θα λες στους θεατές ότι σκέφτεσαι οικολογικά, αλλά θα καταναλώνεις περισσότερο καύσιμο διότι θα έχεις βαρύτερο αυτοκίνητο και αυτό δεν είναι καλό για το περιβάλλον.

Ωστόσο, ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Dieter Gass, φαίνεται ότι έχει λίγο διαφορετική γνώμη απ΄τον Berger ως προς το (οικολογικό) μέλλον του DTM ως το κορυφαίο Πρωτάθλημα Τουρισμού και σημείωσε τα εξής:

To DTM παραμένει ακόμα στο κορυφαίο επίπεδο των πρωταθλημάτων τουρισμού. Ανταγωνίζεσαι στην πίστα εταιρείες που με τη σειρά τους, τις ανταγωνίζεσαι στην αγορά. Αυτό θα συνεχιστεί. Η υβριδική τεχνολογία θα είναι ένα σημαντικό στοιχείο. Το DTM πρέπει να “αντανακλά” την αγορά αυτοκινήτου και ηλεκτρικά υποβοηθούμενα powertrains πρέπει να τεθούν επί τάπητος.

Προβλέπω, επίσης, από τεχνικής απόψεως, ότι θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές που πρέπει να συζητήσουμε πιθανώς και πρέπει να εισάγουμε το πρώτο βήμα, τον πιο σύγχρονο κινητήρα (για το 2019), ο οποίος είναι αποδοτικός.

Πρέπει να εξετάσουμε περαιτέρω βήματα, όπως ένα υβριδικό σύστημα στο αυτοκίνητο σε κάποιο σημείο τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να συζητηθεί.