Τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται όλο και περισσότερο με προηγμένα συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού, που συμβάλουν τόσο στην άνεση, όσο και στη παρεχόμενη ασφάλεια, έχοντας ως στόχο τη μείωση των ατυχημάτων.

Συστήματα υποβοήθησης διατήρησης και αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό cruise control, αυτόματο σύστημα πέδησης, παρακολούθηση τυφλών σημείων και άλλα πολλά είναι τα συστήματα αυτά που εξοπλίζονται με μια σειρά αισθητήρων που βρίσκονται τοποθετημένοι σε σημεία που σπάνε σε περίπτωση ενός ατυχήματος, όπως καθρέπτες, παρμπρίζ και προφυλακτήρες.

Το AAA (American Automobile Association) σε πρόσφατη έρευνά του διαπίστωσε πως το κόστος επιδιόρθωσης τους μπορεί να αυξήσει κατά πολύ το συνολικό κόστος ενός τρακαρισμένου αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα οι αισθητήρες του μπροστινού ραντάρ που χρησιμοποιούν τα συστήματα αυτόματης πέδησης και το ενεργό cruise conrol κοστίζουν από 900 έως 1.300 δολάρια. Οι αισθητήρες του πίσω ραντάρ που χρησιμοποιούνται από τα συστήματα για την παρακολούθηση των τυφλών σημείων και των συστημάτων παρακολούθησης κυκλοφορίας κοστίζουν από 850 έως 2.050 δολάρια.

1Διάβασε επίσης

Τα συστήματα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας θα μπορούσαν να αποτρέψουν 85.000 τροχαία ετησίως

Οι αισθητήρες της μπροστά κάμερας που βρίσκεται στο παρμπρίζ και χρησιμοποιείται για το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, για το ενεργό cruise control και για το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, κοστίζει από 850 έως 1.900 δολάρια. Οι κάμερες που υπάρχουν περιμετρικά του αυτοκινήτου κοστίζουν από 500 έως 1.100 δολάρια, ενώ οι αισθητήρες υπερήχων που χρησιμοποιούνται για τα συστήματα υποβοήθησης παρκαρίσματος κοστίζουν από 500 έως 1.300 δολάρια.