Ο σύνδεσμος Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA) έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα νέα δεδομένα που αποδεικνύουν ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς εκπέμπουν χαμηλές εκπομπές ρύπων. Τα δεδομένα αυτά μετρήθηκαν σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης από τους οδηγούς των διαφόρων εθνικών αρχών έγκρισης τύπου.

Περίπου 270 νέοι τύποι πετρελαιοκίνητων οχημάτων του τελευταίου προτύπου Euro 6d-TEMP εισήχθησαν στην ευρωπαϊκή αγορά κατά το περασμένο ημερολογιακό έτος. Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι όλα αυτά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είχαν πολύ χαμηλότερες από το όριο εκπομπές ρύπων στις δοκιμές πραγματικών συνθηκών (RDE), με το όριο να ισχύει για όλους τους νέους τύπους αυτοκινήτων από το Σεπτέμβριο του 2017. Επιπλέον, ήδη τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα παρουσιάζουν αποτελέσματα που είναι κάτω από το αυστηρότερο όριο NOx, το οποίο θα είναι υποχρεωτικό από τον Ιανουάριο του 2020.

Το RDE μετρά τους βασικούς ρύπους, όπως τα NOx και τα σωματίδια, που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα όταν οδηγούνται σε δημόσιους δρόμους σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Επομένως, το RDE εξασφαλίζει ότι τα επίπεδα εκπομπών ρύπων που μετρούνται κατά τη διάρκεια της εργαστηριακής δοκιμής (WLTP) επιβεβαιώνονται στο δρόμο και ότι δεν σημειώνεται υπέρβαση των νόμιμων ορίων κατά την καθημερινή οδήγηση.

Κάθε ένα από τα 270 πετρελαιοκίνητα οχήματα που δοκιμάστηκαν, αντιπροσωπεύουν μια ολόκληρη “οικογένεια” παρόμοιων αυτοκινήτων διαφορετικών εκδόσεων, οπότε στην αγορά διατίθενται πολλά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ADAC, εκτιμά ότι υπάρχουν σήμερα περισσότερα από 1.200 διαφορετικά μοντέλα συμβατά με το RDE, ενώ η διαθεσιμότητά τους αυξάνεται ραγδαία.

Η γερμανική ADAC διενήργησε πρόσφατα ανεξάρτητη δοκιμή πετρελαιοκίνητων οχημάτων συμβατών με RDE, και διαπίστωσε ότι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν κατά 85% λιγότερα NOx από τα Euro 5 αυτοκίνητα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι τελευταίοι πετρελαιοκινητήρες είναι “πολύ καθαροί”. Πρόσθετες δοκιμές κατέδειξαν ότι οι Euro 6 πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές RDE, εκπέμπουν μέχρι και 95-99% λιγότερα NOx από τα οχήματα Euro 5. Αναλυτικά όλα τα αποτελέσματα μπορείς να τα δεις εδώ.