Έχει πλέον καταστεί σαφές πως τα diesel είναι το μαύρο πρόβατο της αυτοκίνησης και όλες οι επενδύσεις γίνονται στην κατεύθυνση της ηλεκτροποίησης. Δυστυχώς (κατά την γνώμη του γράφοντα) όλα αυτά λίγο έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και την υγεία μας, αν και ίσως οι πόλεις καθαρίσουν αν μειωθούν τα ντιζελοκίνητα οχήματα σε αυτές.

Το πρόβλημα της ρύπανσης είναι πολύπλευρο και είναι εντελώς αφελές να δαιμονοποιούμε το διοξείδιο του άνθρακα, που είναι βασικό στοιχείο της ζωής. Τελικά όμως αυτό έγινε κι έτσι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μονοπωλούν το ενδιαφέρον σε θέματα αέριας ρύπανσης. Έτσι πριν από 10-15 χρόνια τα diesel παρουσιάστηκαν σαν την χρυσή λύση, αφού οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, κατά τις εργαστηριακές μετρήσεις, ήταν αρκετά χαμηλότερες σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Οι κατασκευαστές “σχεδόν” αναγκάστηκαν να επεκτείνουν την ντιζελοκίνηση στην γκάμα τους, αφού έπρεπε ο στόλος του να πιάσει τους στόχους για χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Το dieselgate έδειξε πως ο βασιλιάς είναι γυμνός, ή σύμφωνα με άλλους το κόστος των diesel ήταν αρκετά μεγάλο κι επέλεξαν να προωθήσουν μια νέα μόδα, την ηλεκτροκίνηση. Τα ηλεκτρικά αφού δεν παράγουν ρύπους έχουν μεγάλο πλεονέκτημα φόρων και σαφώς μικρότερο κόστος εξέλιξης αφού η εξέλιξη δεν γίνεται στους ηλεκτροκινητήρες αλλά στις μπαταρίες. Όπως ξέρεις το μεγαλύτερο κόστος εξέλιξης μπαταριών το έχουν επωμισθεί οι κατασκευαστές κινητών.

Κι εδώ όμως ο βασιλιάς είναι γυμνός κι ευτυχώς αρκετοί το επισημαίνουν από νωρίς. Στις χώρες του ΟΟΣΑ το 60,8% της ηλεκτροπαραγωγής είναι από υδρογονάνθρακες (κάρβουνο και φυσικό αέριο), 18,0% είναι από πυρηνική ενέργεια, 12,9% είναι υδροηλεκτρική και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παράγουν μόλις 8,2% της ηλεκτρικής ενέργειας, με αρκετά μεγάλο μέρος αυτής να είναι χάρη στην γεωθερμία.

Σύμφωνα με έρευνα της Berylls Strategy Advisors για λογαριασμό του Bloomberg, στην Γερμανία μόνο οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα αυξηθούν κατά 74% εξαιτίας και μόνο της παραγωγής μιας μπαταρίας μισού τόνου, σε σχέση με την δημιουργία ενός συμβατικού θερμικού αυτοκινήτου. Βέβαια από την άλλη εκτιμάται πως σε τρία χρόνια ή 50.000 χλμ θα έχει γίνει απόσβεση αυτού, αλλά το τελικό συμπέρασμα είναι πως η λύση των υβριδικών είναι για την ώρα η βέλτιστη λύση, αφού χρησιμοποιεί τα καλύτερα χαρακτηριστικά των δύο λύσεων, οι κατασκευαστές όμως φαίνεται να θέλουν περάσουν μια ώρα νωρίτερα στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης και οι κυβερνήσεις για την ώρα φαίνεται να το επικροτούν.