H Kia παρουσίασε πριν λίγα λεπτά την τρίτη γενιά του funky compact crossover, η οποία κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της στην έκθεση του Los Angeles. Το νέο μοντέλο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Kia στην πόλη Gwangju της Ν.Κορέας, και θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο του 2019, με επίσημο όνομα το e-Soul. Η Kia πιστεύει ότι το e-Soul δεν θα κανιβαλίσει τις πωλήσεις του e-Niro (και αντίθετα), καθώς και τα δύο αυτοκίνητα θα σου προσφέρουν κάτι διαφορετικό, όσον αφορά τις τεχνολογίες, το σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα τους.

Κατά την εξέλιξη του e-Soul, η Kia είχε ως σημεία αναφοράς το Hyundai Kona Electric, το Nissan Leaf και το BMW i3. Από το 2014 που ξεκίνησε να διατίθεται το Soul EV στην Ευρώπη, η Kia έχει πουλήσει πάνω από 21.000 αυτοκίνητα, και με το νέο μοντέλο να διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο η εταιρία ευελπιστεί ότι το νούμερο αυτό θα αυξηθεί σημαντικά.

1Ηλεκτροκινητήρας

Ξεκινώντας από τα μηχανικά, το νέο e-Soul κάνει χρήση του ηλεκτροκινητήρα του e-Niro. Αυτός έχει απόδοση 150 kW (204 ίππων) και ροπή 395 Nm, με την εταιρία να μην ανακοινώνει ακόμα τις λεπτομέρειες σχετικά με την αυτονομία του. Αυτή θα γίνει γνωστή λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου, με την Kia να αναφέρει ότι η μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh θα του προσφέρει άκρως ικανοποιητική αυτονομία.

Το νέο e-Soul διαθέτει μια νέα αερόψυκτη μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου, με μειωμένο μείγμα κοβαλτίου και νέα χημεία κυττάρων NCM 8:1:1 (80% νικέλιο, 10% κοβάλτιο, 10% μαγγάνιο). Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών και με ταχυφορτιστή 100 kW, το 80% της μεγάλης μπαταρίας χρειάζεται 54 λεπτά για να φορτίσει. Η μπαταρία είναι χωρισμένη σε τρία μέρη, με το ένα να βρίσκεται κάτω από το κάθισμα, και τα άλλα δύο στο πάτωμα. Φυσικά, η Kia προσφέρει το e-Soul με εγγύηση 7 χρόνων/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία.

Η Kia υπόσχεται πως έως το 2025 θα προσφέρει στην αγορά 16 ηλεκτροκίνητα μοντέλα όπου ανάμεσά τους θα συναντάμε 5 υβριδικά, 5 plug-in υβριδικά, 1 κυψελών υδρογόνου και 5 αμιγώς ηλεκτρικά.Έως το 2030 σχεδιάζει να προσφέρει στην αγορά μια νέα γενιά συνδεδεμένων αυτοκινήτων.

2Σχεδιασμός

Είτε τροφοδοτείται με κινητήρα βενζίνης, είτε με ηλεκτροκινητήρα, η Kia υπερηφανεύεται για τον ολοκαίνουριο εξωτερικό σχεδιασμό του, που παραμένει πιστός στις ρίζες του αυτοκινήτου. Έτσι, βλέπουμε ένα ξεχωριστό μοντέλο γεμάτο με μοναδικό στυλ, με το e-Soul να έχει ένα εξελικτικό σχέδιο, το οποίο όμως κάνει τον funky χαρακτήρα του να είναι άμεσα αναγνωρίσιμος. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές αλλαγές, που το καθιστούν πιο μοντέρνο και σύγχρονο.

Σχεδιαστικά, το e-Soul διαθέτει διαφορετικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, και “κλειστή” μάσκα για πιο ομαλή και αεροδυναμική εμφάνιση, με την θύρα φόρτισης να βρίσκεται από την πλευρά του οδηγού. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου είναι full-LED και ενσωματώνονται εντυπωσιακά στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου. Ακόμα, το “πρόσωπο” της ηλεκτρικής έκδοσης του Soul διαθέτει μοναδικά φώτα ομίχλης, ενώ στο προφίλ το Soul με μηδενικές εκπομπές διακρίνεται με δικές του ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Το μήκος του αγγίζει τα 4.196 χλστ., όντας 56 χλστ πιο μακρύ σε σχέση με τον προκάτοχο του. Το πλάτος του έχει παραμείνει απαράλλαχτο και είναι 1.800 χλστ., όπως επίσης και το ύψος του στα 1.600 χλστ. Αντιθέτως, το μεταξόνιο του έχει επίμηκυνθεί κατά 30 χλστ. και πλέον φτάνει τα 2.601 χλστ.

3Εσωτερικό

Το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με τα υλικά να είναι υψηλότερης ποιότητας, ενώ το e-Soul εξοπλίζεται με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας που διαθέτει η κορεάτικη εταιρία. Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές είναι ο ολοκαίνουργιος περιστροφικός επιλογέας στο κέντρο της κονσόλας, ενώ το σύστημα ψυχαγωγίας του Soul βασίζεται σε μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών, που μεταξύ άλλων προσφέρει κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα καθοδήγησης στάθμευσης.

To infotainment υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και από την ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, ενώ το ηχοσύστημα συνδυάζεται -προαιρετικά- με 10 ηχεία της Harman Kardon και χειριστήρια τοποθετημένα στο τιμόνι.

4Προγράμματα οδήγησης

Το νέο e-Soul έρχεται με τέσσερα προγράμματα οδήγησης, το Eco, το Comfort, το Sport και το Eco+. Αυτά ρυθμίζουν αυτόματα την ισχύ του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα ελέγχουν το επίπεδο της ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση. Επίσης, τα προγράμματα προσφέρουν διαφορετικές ρυθμίσεις για τον κλιματισμό, και σου επιτρέπουν να ρυθμίζεις τα όρια ταχύτητας και να σε βοηθούν στη διαχείριση της αποδοτικότητας λειτουργίας σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.

Τέλος, το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση λειτουργεί μέσω paddles πίσω από το τιμόνι, παρέχοντας σου τη δυνατότητα να επιβραδύνεις το αυτοκίνητο και να μετατρέψεις περισσότερη κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, προσθέτοντας επιπλέον αυτονομία. Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα επίπεδα φρεναρίσματος (0 έως 3), ανάλογα με την επιθυμητή ομαλότητα οδήγησης, απόλαυση και αποδοτικότητας.

6Κινητήρες βενζίνης

Στην Αμερική, το νέο Soul θα προσφέρεται και με δύο κινητήρες βενζίνης. Ο πρώτος είναι ένας 2-λιτρος ατμοσφαιρικός της οικογένειας Nu, απόδοσης 150 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και 179 Nm ροπής στις 4.700 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ή με ένα συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (IVT).

Η έκδοση Soul GT-Line, όμως, κινείται με τον 1.600αρη τετρακύλινδρο turbo κινητήρα, απόδοσης 204 ίππων με 265 Nm ροπής και συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είτε με ένα 7-τάχυτο διπλόδισκο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που στέλνουν τη κίνηση στον μπροστά άξονα.