Πίσω το 2005, με το Ford GT να βρίσκεται στην αγορά ήδη 2 χρόνια, η αμερικάνικη εταιρία είχε μια ιδέα για ακόμη ένα γρηγορότερο supercar. Αυτό υλοποιήθηκε με το πρωτότυπο Ford Shelby GR-1 το οποίο δυστυχώς δεν πέρασε ποτέ στη παραγωγή. Φαίνεται, όμως, ότι 14 χρόνια μετά ότι ίσως περάσει στην παραγωγή. Όχι από την ίδια τη Ford, αλλά από την Καλιφορνέζικη εταιρία Superformance.

H τελευταία ιδρύθηκε το 1996, είναι επίσημος εισαγωγέας της Caterham στις Η.Π.Α., ενώ έχει πάρει επίσημη άδεια από τη Ford να κατασκευάζει ρέπλικες γνήσια αντίγραφα του αυθεντικού GT40. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη ότι θέλησαν να πάρουν αυτό το ξεχασμένο πρωτότυπο και να το φέρουν στη ζωή.

Για το GR-1 θα συνεργαστούν με τη Shelby για να τελειοποιήσουν τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου, με τη Superformance να αναφέρει ότι θα υπάρχει μια βενζινοκίνητη ή μια ηλεκτροκίνητη έκδοση. Ανεξάρτητα από τις δύο, η εταιρεία έχει μεγάλα σχέδια θέλοντας να κάνει τα αυτοκίνητα εξαιρετικά γρήγορα, με στόχο να επιταχύνουν για το 0-96 χλμ/ώρα σε 2 δευτερόλεπτα.

Ο CEO της Superformance, Lance Stander, δήλωσε:

Είναι ένα project για το οποίο συνεργάζομαι με τη Ford για περίπου έξι χρόνια. Αρχικά είπαμε ότι θέλουμε να κατασκευάσουμε το GR-1 και αφού μιλήσαμε σε όλους της Ford μας είπαν ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ. Απλώς να το ξεχάσουμε. Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα αντίγραφο, θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα kit car, αλλά αυτό δεν θα ήταν αρκετό για μας. Θέλαμε να πάρουμε την άδεια από τον αρχικό κατασκευαστή και έπρεπε να έχει όλες τις πιστώσεις.

Συνεχίσαμε λοιπόν την επίπονη διαδικασία, και τελικά τα αστέρια ευθυγραμμίστηκαν, οι σωστοί άνθρωποι στη Ford θέλησαν να ακούσουν για αυτό και μερικοί τύποι από το σχεδιαστικό τμήμα της Ford στην Ευρώπη ήθελαν πραγματικά να το δουν να συμβαίνει, και το επόμενο πράγμα που ξέρω είναι ότι η Ford Licensing επικοινώνησε μαζί μου.

Να θυμίσω ότι μηχανικά το πρωτότυπο φορούσε ένα αλουμινένιο V10 6,4-λίτρων κινητήρα απόδοσης 605 ίππων με 679 Nm ροπής και συνδυαζόταν με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Παρουσιάστηκε στην έκθεση του Detroit τον Ιανουάριο του 2005 και έχει εμπνευστεί σχεδιαστικά από την Shelby Daytona. Το πρωτότυπο έχει βασιστεί πάνω σε ένα άλλο πρωτότυπο, στο Ford Shelby Cobra Concept, που φορούσε το αλουμινένιο πλαίσιο του Ford GT, και είχε παρουσιαστεί ένα χρόνο πριν την ίδια έκθεση.

Ωστόσο ο κινητήρας στο πρωτότυπο αυτό έχει τοποθετηθεί μπροστά ενώ διαθέτει πολύ μικρότερες διαστάσεις. Έχει μήκος 4,41 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα και ύψος 1,17 μέτρα. Φορά 19″ ζάντες αλουμινίου διαστάσεων 275/40 μπροστά και 345/30 πίσω. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε λιγότερο από 4 δευτ. με τελική ταχύτητα 320 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο φημολογείται ότι είχε πουληθεί σε ένα συλλέκτη για 2,2 εκατ. δολάρια.