Επίσημο: Ford Focus ST με 280 άλογα

Σχετικά άρθρα

Παρότι η Ford δεν θα βρεθεί στην έκθεση της Γενεύης, αποκάλυψε σήμερα το νέο Focus ST, ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε από τη Ford Performance προκειμένου να προσφέρει τις έντονες συγκινήσεις ενός hot-hatchback, χωρίς να κάνει υποχωρήσεις στην κομψότητα, την άνεση και την πρακτικότητα.

https://youtu.be/EqGiTaUWrto

Το νέο Focus ST θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2019 και θα προσφέρεται τόσο στην πεντάθυρη hatchback, όσο και στην wagon έκδοση αμαξώματος. Η νέα πλατφόρμα C2, στην οποία βασίζεται το νέο Focus, έχει αναβαθμιστεί στην ανάρτηση, στην πέδηση και στην κίνηση, με την εταιρία να αναφέρει ότι έχει δημιουργήσει το ταχύτερο αλλά και πιο απολαυστικό Focus ST που κατασκευάστηκε ποτέ, τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και στην πίστα.

Κινητήρας βενζίνης

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, όπως ξέρεις υπάρχει πανηγυρική επιβεβαίωση για ακόμα μια φορά των αποκλειστικών πληροφοριών του Autoblog.gr για το μηχανικό σύνολο του νέου Focus ST. Τους προηγούμενους μήνες έχουν γραφτεί πολλά για τη νέα sport έκδοση του Focus και ότι αυτή θα φοράει μια αναβαθμισμένη έκδοση του 1.500άρη κινητήρα του Fiesta ST ή μια αντίστοιχα βελτιωμένη εκδοχή του 2,0-λιτρου κινητήρα που φορούσε το προηγούμενο Focus ST. Εμείς, όμως, είχαμε γράψει από την πρώτη στιγμή της παρουσίασης της τέταρτης γενιάς του Focus, ότι η ST έκδοση του θα κινείται με έναν 2,3-λίτρων τετρακύλινδρο turbo κινητήρα.

Η νέα γενιά του αλουμινένιου 2.3-λίτρων EcoBoost κινητήρα της Ford είναι η ισχυρότερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο Focus ST. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420 Nm από τις 3.000 μέχρι και τις 4.000 σ.α.λ. Αυτός είναι ο πιο εύστροφος στην ιστορία του μοντέλου και επιταχύνει το μοντέλο από τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δευτ., χωρίς να ανακοινώνεται το ακριβές νούμερο.

Στην άμεση απόκριση του κινητήρα συνεισφέρει ένας χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής twin-scroll, που εκμεταλλεύεται πιο αποτελεσματικά την ενέργεια των καυσαερίων διαθέτοντας ανεξάρτητους αυλούς εισαγωγής προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αλληλεπίδραση των παλμών πίεσης των καυσαερίων. Η ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου της υπερπλήρωσης (waste-gate) βελτιστοποιεί τον έλεγχο πίεσης και κατά συνέπεια τις επιδόσεις. Επιπλέον, ένα μοναδικό σύστημα εξαγωγής που μειώνει το back-pressure των καυσαερίων, μαζί με μια ειδικά εξελιγμένη πολλαπλή εισαγωγής κι ένα αναβαθμισμένο σε απόδοση intercooler, συντελούν στην καλύτερη αναπνοή του κινητήρα.

Ακόμα, το σύστημα anti-lag που αναπτύχθηκε για τα Ford GT και F-150 Raptor χρησιμοποιείται και στο Focus ST με αισθητά τα οφέλη στα προφίλ οδήγησης Sport και Track. Το anti-lag διατηρεί το γκάζι ανοιχτό όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την καλύτερη και ταχύτερη “ανάπτυξη” της πίεσης υπερπλήρωσης, ανάλογα με τις ανάγκες.

Κινητήρας πετρελαίου

Εκτός του παραπάνω, η Ford τοποθετεί στο Focus ST και τον 2,0-λιτρο EcoBlue κινητήρα πετρελαίου, απόδοσης 190 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm σταθερά από τις 2.000 έως και 3.000 σ.α.λ.. -από αυτά τα 360 Nm είναι διαθέσιμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ..

Ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας είναι ο ισχυρότερος που έχει εγκατασταθεί στο Ford Focus, μιας και διαθέτει έναν υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ατσάλινα έμβολα για μικρότερη διαστολή λόγω θερμοκρασίας και ενσωματωμένο σύστημα εισαγωγής με καινοτόμους αυλούς για βελτιστοποιημένη καύση.

Μετάδοση

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, με την Ford να τοποθετεί στο νέο Focus ST ένα καινούριο 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, τελευταίας γενιάς. Η κλιμάκωση των σχέσεων έχει διαφοροποιηθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, ενώ το σύστημα Adaptive Shift Scheduling -που βελτιστοποιεί τους χρόνους αλλαγών μετά από αξιολόγηση κάθε οδηγικού στυλ- παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητα προσαρμογής ανάλογα με τη χρήση. Φυσικά υπάρχουν paddles στο τιμόνι, όπου μπορείς να αλλάξεις σχέσεις.

Στον βασικό εξοπλισμό, όμως, υπάρχει το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο σπορ αίσθηση χάρη στις πιο κοντές διαδρομές του επιλογέα κατά 7%, συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Διαθέτει τεχνολογία rev-matching, το οποίο όμως αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack στις χειροκίνητες εκδόσεις. Τέλος, υπάρχει ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσης χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα για να ανεβάζει στιγμιαία στροφές (ξερογκαζιά) όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση, συγχρονίζοντας έτσι τις στροφές του με αυτές της επιλεγόμενης σχέσης.

Ανάρτηση/σύστημα διεύθυνσης

Το Focus ST διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με τους μηχανικούς της Ford να έχουν χρησιμοποιήσει τα ίδια ελατήρια με σκληρότερη όμως απόσβεση αμορτισέρ κατά 20% μπροστά και 13% πίσω, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 χλστ., προς όφελος του κρατήματος και της απόκρισης στη σπορ οδήγηση.

Το πετρελαιοκίνητο Focus ST υιοθετεί την τεχνολογία Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό. Ακόμα, το νέο Focus ST κλέβει από το Fiesta ST το στέμμα στον τομέα της ταχύτερης απόκρισης του τιμονιού, καθώς διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση κατά 15% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Focus, απαιτώντας μόλις 2 στροφές από τέρμα σε τέρμα.

Προγράμματα οδήγησης

Το νέο Focus ST εφοδιάζεται με τα προγράμματα Slippery/Wet, Normal, και Sport, ενώ όσα μοντέλα εφοδιάζονται με το Performance Pack διαθέτουν επιπλέον το πρόγραμμα Track. Το καθένα προσαρμόζει τα συστήματα eLSD (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό), CCD (τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης), EPAS, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση του αυτόματου κιβωτίου, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το ηλεκτρονικό σύστημα αναβάθμισης του παραγόμενου ήχου (ESE) και τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού σύμφωνα με το εκάστοτε πρόγραμμα οδήγησης. Από το διακόπτη Sport στο τιμόνι επιλέγεται το αντίστοιχο mode, ενώ ένα ακόμα κουμπί επιτρέπει στους οδηγούς να κάνουν γρήγορο scroll στα προφίλ οδήγησης.

Τέλος, το νέο Focus ST εφοδιάζεται στις εκδόσεις που εξοπλίζονται με το Performance Pack και με σύστημα Launch Control.

Εμφάνιση

Το Focus ST διαθέτει διακριτικές, λειτουργικές λεπτομέρειες και μοναδικά σχέδια ζαντών αλουμινίου. Υπάρχει νέα μάσκα, που φέρει αλλαγές για βελτιστοποίηση της ψύξης με τα πτερύγιά της να διοχετεύουν τον αέρα σε αεραγωγούς air-curtain για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.

Μία μεγαλύτερη και περισσότερο κεκλιμένη αεροτομή στο πίσω μέρος αυξάνει την αεροδυναμική πίεση, ενώ η διπλή απόληξη της εξάτμισης πλαισιώνει το δυναμικό πίσω διαχύτη, και βρίσκεται στο πλάι, σε αντίθεση με εκείνη της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου, η οποία ήταν τοποθετημένη στο κέντρο στερώντας από το όχημα τη δυνατότητα ρυμούλκησης. Με το Performance Pack οι δαγκάνες των φρένων βάφονται κόκκινες.

Μιλώντας για το σύστημα πέδησης, οι διαστάσεις των εμπρός δίσκων έχουν αυξηθεί στα 330 χλστ. x 27 χλστ. χρησιμοποιώντας διπίστονες δαγκάνες, ενώ οι πίσω είναι μονοπίστονες και έχουν διάσταση 302 χλστ. x 11 χλστ..

Το Focus ST διατίθεται τα χρώματα Ford Performance Blue και Orange Fury, μαζί με τα Frozen White, Magnetic Grey, Race Red, Ruby Red και Shadow Black. Τέλος, οι ζάντες αλουμινίου είναι 18 ιντσών, προαιρετικά υπάρχει και 19 ιντσών.

Εσωτερικό

Έχοντας εξελιχθεί για να είναι άνετο, αλλά συγχρόνως και απολαυστικό στην οδήγηση, το νέο Focus ST διαθέτει τους πολύ καλούς χώρους του απλού μοντέλου, αλλά υπάρχει νέος πίνακας οργάνων, ο οποίος έχει αποκτήσει πιο μοντέρνα ταυτότητα, εμπνευσμένη από το Ford GT. Ψηφιακοί δείκτες για την πίεση του turbo, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, απεικονίζονται τώρα στην TFT 4,2 ιντσών.

Φοράει Recaro bucket καθίσματα, με τους μηχανικούς της Ford Performance να έχουν βελτιώσει τη θέση των εμπρός καθισμάτων. Το νέο Focus ST διαθέτει την τεχνολογία ESE, που ενισχύει τον ήχο του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής στα προφίλ Sport και Track, παρέχοντας ένα πρόσθετο feedback στους λάτρεις των επιδόσεων.

Αισθητικά, το σπορ εσωτερικό του νέου Focus ST χαρακτηρίζεται από το σπορ τιμόνι, τα καθίσματα Recaro που διατίθενται σε απόχρωση Ebony με υψηλής ποιότητας υφασμάτινη, δερμάτινη ή ημιδερμάτινη ταπετσαρία και υλικά Miko Dinamica, την αλουμινένια λαβή του επιλογέα και το λογότυπο ‘ST’ που υπάρχει στα μαρσπιέ, τα αλουμινένια πεντάλ, τα μεταλλικά διακοσμητικά στοιχεία, στα ένθετα στο εσωτερικό των θυρών και στις μαλακές πλαϊνές επενδύσεις στην κεντρικής κονσόλας.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr