Test Drive: Πρώτη δοκιμή της Toyota Corolla στη Μαγιόρκα

Σχετικά άρθρα

Akio Toyoda και Naoya Ukaku. Αυτοί οι δύο Ιάπωνες πρέπει να πάρουν τα μέγιστα διαπιστευτήρια για τη νέα Corolla. Ο πρώτος, όπως ξέρεις, είναι ο πρόεδρος και CEO της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου και το το Φεβρουάριο του 2014 είχε δηλώσει εμφατικά “no more boring cars from Toyota”, ενώ είχε χαρακτηρίσει τα -μέχρι τότε- μοντέλα της εταιρίας του ως πλυντήρια πιάτων, αναγνωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι μέχρι τότε τα αυτοκίνητα της δεν ήταν ευχάριστα ούτε να τα βλέπεις, ούτε να τα οδηγάς.

Και αυτή η μεταστροφή φαίνεται στην πράξη τα τελευταία χρόνια, με τη νέα Supra, το C-HR, το Yaris GRMN και τη νέα Corolla. Ο δεύτερος, που δεν ξέρεις, είναι ο επικεφαλής σχεδιασμού του project Corolla, και γι’αυτήν ταξιδέψαμε στη Μαγιόρκα της Ισπανίας για να την οδηγήσουμε για πρώτη φορά, μόλις δύο εβδομάδες πριν γίνει επίσημα διαθέσιμη και στην χώρα μας.

Το αυτοκίνητο

Η Toyota παρουσίασε πριν έναν ολόκληρο χρόνο, στην έκθεση της Γενεύης του 2018, το νέο της εκπρόσωπο για το C-segment, το οποίο τότε είχε το όνομα Auris, όντας πρακτικά η τρίτη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου. Έξι μήνες αργότερα, όμως, η εταιρία ανακοίνωσε ότι η νέα γενιά του Auris δεν θα ονομάζεται πλέον έτσι στην Ευρώπη, επαναφέροντας το όνομα Corolla σε όλη τη γκάμα εκδόσεων (Hatchback, Sedan, Wagon), εκμεταλλευόμενη την πολύ πλούσια ιστορία του ονόματος. Η Corolla είναι το best-seller μοντέλο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και έχει πουλήσει περισσότερα από 45 εκατ. αυτοκίνητα από το 1966 -όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε- έως και σήμερα.

Η δωδέκατη γενιά της Corolla εξελίχθηκε από δύο ομάδες μηχανικών, μια στην Ευρώπη και μια στην Ιαπωνία, οι οποίες δούλευαν παράλληλα. Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις αμαξωμάτων, την πεντάθυρη hatchback, την τετράθυρη sedan, και το wagon, ενώ κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου στην παρουσίαση της Corolla επιβεβαιώθηκε ότι θα προστεθεί στο μέλλον η Corolla Cross έκδοση, που θα βασίζεται στην Touring Sports και θα έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Όπως ανέφερα στην εισαγωγή, η σχεδίαση της έγινε στην Ιαπωνία από τον Naoya Ukaku και την ομάδα του, με το νέο σχεδιαστικό κέντρο της Toyota στις Βρυξέλλες να αναλαμβάνει τη σχεδίαση της πρακτικής Touring Sports έκδοσης, βασιζόμενη βέβαια στο πρωταρχικό σχέδιο. Για το sedan αμάξωμα, η Toyota ετοίμασε δύο διαφορετικά πρόσωπα, το πρώτο χαρακτηρίζεται ως premium και με περισσότερο πρεστίζ, ενώ το δεύτερο διαθέτει πιο sport αισθητικές καταβολές. Η πρώτη έκδοση είναι αυτή που επιλέχθηκε να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη και Ρωσία, η δεύτερη είναι αυτή που κυκλοφορεί ήδη στην Αμερική, ενώ στην Ιαπωνία κυκλοφορούν και οι δύο εκδόσεις, η μια ως Corolla και η δεύτερη ως Levin.

Σχεδιαστικά, η σχεδίαση της νέας Corolla hatchback αποτελεί εξέλιξη των φιλοσοφιών σχεδίασης Under Priority Catamaran και Keen Look της Toyota, που πρωτοείδαμε στο C-HR. Κάτω από το καμπυλωτό καπό, υπάρχει μια στενή μάσκα, που ενσωματώνει το λογότυπο της Toyota και στα άκρα της, με τα νέα λεπτά LED φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας να ακολουθούν το σχήμα του καπό και να δίνουν μια πολύ όμορφη και δυναμική εικόνα. Το αυτοκίνητο προσφέρεται μόνο με LED φωτιστικά, κάτι που σημαίνει ότι είναι στον βασικό εξοπλισμό από την αρχική έκδοση, αλλά συνολικά είναι διαθέσιμες τρεις παραλλαγές τους ανάλογα την έκδοση. Στην βάση είναι τα triple LED, ακολουθούν τα Bi-Beam LED και αποκλειστικά για τo hatchback και Touring Sports υπάρχουν στον επιπλέον εξοπλισμό τα LED με adaptive automatic high beam, ή αλλιώς matrix.

Συνεχίζοντας, οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα, η πίσω κολόνα είναι πιο λεπτή, με το σχεδιασμό του πίσω μέρους να είναι πιο στρογγυλεμένος από πριν, ενισχύοντας την οπτική σχέση ανάμεσα στο μπροστινό και το πίσω μέρος του οχήματος. Μία αύξηση την κλίσης του πίσω παρμπρίζ κατά 14 μοίρες και το μυώδες κάτω μέρος συνδυάζονται για να καταστήσουν τη συνολική εμφάνιση πιο συμπαγή, παρά την αύξηση του πίσω προβόλου κατά 20 χλστ. Τέλος, υπάρχει μια διακριτική αεροτομή για όλες τις εκδόσεις, ενώ στην έκδοση με τον 2,0-λιτρο υβριδικό κινητήρα υπάρχουν δύο ψεύτικες χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης.

Ο δυναμικός σχεδιασμός της Corolla τονίζεται περαιτέρω μέσω των προαιρετικών διχρωμιών, οι οποίες συνδυάζουν το χρώμα του αμαξώματος με ένα μαύρο φινίρισμα της οροφής και τις κολόνες, ενώ συνολικά είναι διαθέσιμο με 11 εξωτερικά χρώματα, εκ των οποία τα τέσσερα (Oxide Bronze, Flame Red, Platinum και Mocha Brown) είναι καινούρια.

Ακόμα, εξοπλίζεται με τέσσερις διαστάσεις ζαντών, από 15 – 16- 17 και 18, με ελαστικά 195/65, 205/55, 225/45, και 225/40 αντίστοιχα, με τις πρώτες να είναι σιδερένιες με τάσια. Τέλος, έχει δοθεί μεγάλη προσοχή και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με το μειωμένο ύψος, το χαμηλό ύψος του καπό και τα καλύμματα κάτω από το αμάξωμα να συμβάλλουν στην καλύτερη συμπεριφορά στις μεγάλες ταχύτητες, καθώς και στην οικονομία καυσίμου. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd είναι 0,30.

Πλατφόρμα

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην TNGA πλατφόρμα (Toyota New Global Architecture), η οποία προσφέρει βελτιωμένη θέση οδήγησης, 10 χλστ. χαμηλότερο κέντρο βάρους, 60% μεγαλύτερη ακαμψία, και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων από την βασική έκδοση και ανεξαρτήτως ιπποδύναμης.

Η παραγωγή των hatchback και wagon αμαξωμάτων γίνεται στην Αγγλία και πιο συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Toyota στην πόλη Burnaston στο Derbyshire. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο ξεκίνησε να παράγει τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη στα μέσα του περασμένου Ιανουαρίου, με την sedan έκδοση να συναρμολογείται στην Τουρκία.

Διαστάσεις

Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 40 χλστ., τα οποία έχουν απορροφηθεί από το μεγαλύτερο μεταξόνιο, το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ., ενώ σημαντικό είναι ότι το συνολικό ύψος του νέου ιαπωνικού hatchback έχει μειωθεί κατά περίπου 25 χλστ. Το αποτέλεσμα είναι ένα “ελαφρύτερο” σχήμα και ένα πιο ελκυστικό, χαμηλότερο καπό, το οποίο με τη σειρά του βελτιώνει την ασφάλεια δίνοντας στον οδηγό μια καθαρότερη οπτική προς τα εμπρός.

Το μήκος του hatchback είναι 4.370 χλστ., το πλάτος 1.790 χλστ., και το ύψος 1.435 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.640 χλστ. Ακολούθως, το μήκος της Touring Sports είναι 4.650 χλστ., το πλάτος 1.790 χλστ., και το ύψος 1.435 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 2.700 χλστ. Τέλος, το μήκος του sedan είναι 4.630 χλστ., το πλάτος 1.780 χλστ., και το ύψος 1.435 χλστ., ενώ το μεταξόνιο -όμοιο με του Touring Sports- αγγίζει τα 2.700 χλστ.

Κινητήρες

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας Corolla είναι πως γίνεται το τρίτο μοντέλο της Toyota -μετά το C-HR και το νέο RAV4- που δεν θα έχει στην γκάμα του κανέναν πετρελαιοκινητήρα, με την ιαπωνική εταιρία να μένει πιστή στην κατάργηση τους απ’όλη την γκάμα της. Η νέα Corolla είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη που προσφέρεται με την επιλογή δύο υβριδικών κινητήρων, ενώ συνολικά υπάρχουν τέσσερα σύνολα, τα οποία πληρούν τις τελευταίες νόρμες για τις εκπομπές καυσαερίων, Euro 6d-Temp.

1,2-λίτρων turbo

Στην βάση υπάρχει ο 1,2-λίτρων turbo κινητήρα, ο οποίος τοποθετείται μόνο στην hatchback και στην Touring Sports έκδοση. Η απόδοση του είναι 116 άλογα στις 5.200 σ.α.λ. και 185 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., o οποίος δεν ήταν διαθέσιμος στην παρουσίαση. Ο D-4T διαθέτει 16 βαλβίδες, άμεσο ψεκασμό και υγρόψυκτο intercooler και έχει αναβαθμιστεί κατάλληλα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ έχει αυξηθεί και ο περιοριστής στροφών από τις 5.600 σ.α.λ. στις 6.200 σ.α.λ. Συνδυάζεται είτε με ένα νέο 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με ένα αυτόματο CVT. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 5,2 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές 119 γρ/χλμ. και ρεζερβουάρ καυσίμου στα 50 λίτρα. Με το χειροκίνητο κιβώτιο, χρειάζεται 9,3 δευτ. για τα 0-100 χλμ/ώρα, πιάνοντας τελική 200 χλμ/ώρα, ενώ με το αυτόματο χρειάζεται 10 δευτ. για την ίδια μέτρηση, έχοντας 5 χλμ/ώρα μικρότερη τελική.

Μιλώντας για το iMT (Intelligent Manual Transmission), η Toyota έχει αναπτύξει το νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρινόμενη στις παγκόσμιες ανάγκες, ιδιαίτερα εκείνες στην Ευρώπη. Σε σύγκριση με το προηγούμενο, το βάρος του νέου συστήματος μειώθηκε κατά 7 κιλά, το συνολικό του μήκος κατά 24 χιλιοστά και μπορεί να αντέξει ροπή μέχρι 280 Nm. Αυτό το καθιστά ένα από τα πιο συμπαγή κιβώτια στον κόσμο, με το μικρό του μέγεθος να συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου.

1,8-λίτρων υβριδικός

Συνεχίζοντας, υπάρχει το αναβαθμισμένο υβριδικό σύνολο 1,8-λίτρων, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων της Toyota στο Deeside της Βόρειας Ουαλίας και τοποθετείται και στις τρεις εκδόσεις αμαξώματος. Το υβριδικό σύνολο προέρχεται αυτούσιο από το Prius και το C-HR και αποτελείται από τον ίδιο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που είχε το προηγούμενης γενιάς Prius, αλλά είναι εντελώς ανασχεδιασμένος για καλύτερη οικονομία καυσίμου, έχοντας καλύτερη ροή καυσίμου, καύση και ψύξη, καθώς και πολύ πιο αποτελεσματική χρήση της επανακυκλοφορίας των καυσαερίων.

Ο VVT-i κινητήρας βενζίνης έχει χωρητικότητα 1,8-λίτρων και λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με την Toyota να έχει αναπτύξει ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί τα καυσαέρια, ώστε να επιταχυνθεί η προθέρμανση του ψυκτικού του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι εξοικονομείται καύσιμο, επειδή το υβριδικό σύστημα είναι σε θέση να σταματήσει τον κινητήρα νωρίτερα και πιο συχνά. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η μείωση των απωλειών ενέργειας, εξαιτίας της καλύτερης τριβής, με τον κινητήρα να διαθέτει την καλύτερη θερμική απόδοση κινητήρα μαζικής παραγωγής στον κόσμο , καθώς φτάνει το 40%, όταν ο προηγούμενος είχε 38,5%. Τα παραπάνω συντελούν στο να αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να είναι 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ.

Εντελώς νέος είναι ο ηλεκτροκινητήρας που ταιριάζει με το νέο σύστημα μετάδοσης. Είναι υγρόψυκτος και αποδίδει 53 kW ισχύος και 163 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το αυτοκίνητο αποδίδει 122 άλογα, αλλά λόγω του λογισμικού του και της καλύτερης χρήσης του ηλεκτροκινητήρα, το drivetrain πλέον αποδίδει τη δύναμη του ομαλά και χρηστικά, καθώς το σύστημα χρησιμοποιεί πιο πολύ τον ηλεκτροκινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και φυσική, με τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές σταδιακά και όσο το αυτοκίνητο αυξάνει ταχύτητα.

Επίσης, το νέο λογισμικό επιτρέπει το εύρος στο οποίο ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά, να αυξηθεί κατά 60%, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερη εξάρτηση από τον κινητήρα βενζίνης σε υψηλότερες ταχύτητες, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου. H κίνηση περνάει αποκλειστικά στον εμπρός άξονα, μέσω ενός πλανητικού συστήματος ταχυτήτων. Τέλος, οι μπαταρίες είναι ιόντων-λιθίου για το hatchback και το Touring Sports και υδριδίου νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH). Έχουν χωρητικότητα 1,31 kWh, είναι συμπαγής και τοποθετούνται κάτω από τα πίσω καθίσματα, χωρίς να επηρεάζουν καθόλου τον χώρο των επιβατών ή φόρτωσης, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να έχει χωρητικότητα 43 λίτρα.

Από πλευράς επιδόσεων, η Toyota ανακοινώνει ότι επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 10,9/11,1/11 δευτ. (hatchback, TS, sedan) με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα. Η μικτή κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 3,3/3,3/3,4 λίτρα/100 χλμ. (hatchback, TS, sedan), ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 76/76/77 γρ/χλμ.

2,0-λίτρων υβριδικός

Ο νέος κινητήρας της Toyota τοποθετείται επίσης μόνο στην hatchback και Touring Sports έκδοσή. Υιοθετεί τεχνολογίες καύσης υψηλής ταχύτητας και σύστημα μεταβλητού ελέγχου, έχοντας ως αποτέλεσμα η υβριδική έκδοση να επιτυγχάνει κορυφαία θερμική απόδοση 41%. Έχει κωδική ονομασία M20A-FXS, είναι εξ’ολοκλήρου αλουμινένιος, η χωρητικότητα του είναι 1.987 κ.εκ., και αποδίδει 180 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή στα 190 Nm διαθέσιμη από τις 4.400 σ.α.λ., με τη σχέση συμπίεσης να είναι στο 14:1. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 80 kW (108 άλογα) και 202 Nm ροπής από τις 0 σ.α.λ. Η μπαταρία του είναι νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH).

Εφαρμόζει όλες τις τεχνολογίες που μειώνουν το μέγεθος, το βάρος και τις απώλειες που χρησιμοποιούνται στο Prius τέταρτης γενιάς. Το νέο σύστημα έχει βελτιωμένη απόδοση διατηρώντας παράλληλα εξαιρετική απόδοση καυσίμου. Κατά την επιτάχυνση, το υβριδικό σύστημα μειώνει τις στροφές του κινητήρα, ενώ αντλείται αυξημένη ηλεκτρική ισχύς από την μπαταρία, παρέχοντας έτσι μια γραμμική και σταθερή αίσθηση επιτάχυνσης.

Δεν ανακοινώνεται η χωρητικότητα τους, αλλά επηρεάζουν ελάχιστα τον χώρο αποσκευών, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να έχει χωρητικότητα 43 λίτρα. Πιο συγκεκριμένα, με τον 1.800άρη υβριδικό κινητήρα ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 361 λίτρα για το hatchback, στα 598 λίτρα για το Touring Sports και στα 471 λίτρα για στο sedan, ενώ με τον 2,0-λίτρο υβριδικό τα νούμερα αυτά πέφτουν στα 313 λίτρα στο hatchback και στα 581 λίτρα στο Touring Sports.

Από πλευράς επιδόσεων, η Toyota ανακοινώνει ότι επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 7,9/8,1 δευτ. (hatchback, TS) με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα. Η μικτή κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 3,7/3,7 λίτρα/100 χλμ. (hatchback, TS), ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 85/84 γρ/χλμ.

1,6-λίτρων ατμοσφαιρικός

Τέλος και αποκλειστικά για το sedan αμάξωμα διατίθεται και ένας 1.600άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας, απόδοσης 132 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. και 159 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Χρησιμοποιεί το σύστημα Valvematic, το οποίο είναι μια περαιτέρω εξέλιξη του εξαιρετικά επιτυχημένου συστήματος Dual Variable Valve Timing-Dual VVT-i της Toyota. Το Valvematic προσθέτει έλεγχο ανύψωσης και διάρκειας στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισόδου, που βελτιώνει τον όγκο ροής του αέρα εισαγωγής και τη διαχείριση της ταχύτητας του – και, στη συνέχεια, τη διαχείριση της διαδικασίας καύσης – για να παρέχει 7% περισσότερη ισχύ με μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 8%.

Συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το αυτόματο Multidrive S. Με το χειροκίνητο επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 9,7 δευτ. (10,2 με το αυτόματο), πιάνοντας τελική 200 χλμ/ώρα (190 χλμ/ώρα με το αυτόματο), ενώ η μικτή κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. (5,5 λίτρα/100 χλμ. με το αυτόματο) και οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 130 γρ/χλμ. (125 γρ/χλμ. με το αυτόματο)

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε έκδοσης μπορείς να δεις εδώ.

Εσωτερικό

Η καμπίνα του αυτοκινήτου είναι και αυτή εντελώς καινούρια, ακολουθώντας όμως το σχεδιαστικό μοτίβο του C-HR. Εντύπωση προκαλεί ο μίνιμαλ σχεδιασμός της κονσόλας, καθώς και οι δύο οθόνες, η μια -7 ιντσών- για τον πίνακα οργάνων με τριαδιάστατη απεικόνιση, και η άλλη -8 ιντσών- στο κέντρο της κονσόλας, για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, δίνοντας με αυτό τον τρόπο έμφαση στη ψηφιακή τεχνολογία. Δυστυχώς, όμως, και χωρίς να λάβω καμία τεκμηριωμένη απάντηση, το infotainment δεν είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, κάτι που παρέχεται στην Corolla που κυκλοφορεί στις Η.Π.Α. Υπάρχει, όμως, head-up display, με απεικόνιση στο παρμπρίζ, όπου το είδωλο που σχηματίζεται είναι 10 ιντσών, το μεγαλύτερο στην κατηγορία του.

Έχουν χρησιμοποιηθεί πάρα πολύ ποιοτικά υλικά σε όλα τα σημεία επαφής, με το μαλακό πλαστικό να καλύπτει όλες τις επιφάνειες, και μόνο ελάχιστα σημεία είναι από σκληρά πλαστικά. Οι ραφές στο ταμπλό είναι διαθέσιμες από την βασική έκδοση, ενώ και στο πάνω μέρος των θυρών υπάρχει αφρώδη επένδυση ακόμα και πίσω. Η κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα δεν έχει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, με τους χώρους για τους επιβάτες να είναι αρκετά καλοί, αν και το σχετικά ογκώδες ταμπλό ίσως περιορίσει το χώρο για τα γόνατα του συνοδηγού, αν αυτός είναι αρκετά ψηλός.

Από θέμα χώρων, τα νέα καθίσματα παρέχουν καλύτερη στήριξη και άνεση στο σώμα των επιβατών, αλλά οι πίσω επιβάτες του hatchback παρότι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τον “αέρα” για τα κεφάλια του, ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα δεν είναι κορυφαίος. Συνολικά, όμως, πέντε ενήλικοι επιβάτες με μέσο ανάστημα θα χωρέσουν χωρίς κανένα πρόβλημα.

Το Touring Sports προσφέρει τον μεγαλύτερο χώρο για τους πίσω επιβάτες στη κατηγορία του, με τον χώρο αποσκευών να σχηματίζει ένα επίπεδο πάτωμα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ενώ είναι και η μοναδική έκδοση που προσφέρει ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών.

Διαθεσιμότητα

Από την ερχόμενη εβδομάδα θα ανοίξει το σύστημα παραγγελιών στη χώρα μας, με την κυκλοφορία του να ξεκινά άμεσα, καθώς μερικά αυτοκίνητα βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα. Κατά την παρουσίαση έγιναν γνωστές μόνο οι βασικές τιμές, όπως διάβασες εδώ, και μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα ακολουθήσει ο αναλυτικός τιμοκατάλογος. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχουν όλα τα συστήματα επικοινωνίας και διασύνδεσης, καθώς και το πακέτο TSS (Toyota Safety Sense).

Στον δρόμο

Κατά την παρουσίαση στους εκπληκτικούς δρόμους της Μαγιόρκα, οδήγησα το hatchback με τον 1.800άρη υβριδικό για περίπου 130 χλμ., όπου το trip computer έδειξε κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ., χωρίς καθόλου κίνηση σε αστικό περιβάλλον, όπου και το υβριδικό σύστημα δείχνει τα οφέλη του. Επίσης, οδήγησα για περίπου 80 χλμ. με αρκετά σβέλτο ρυθμό το hatchback με τον νέο 2,0-λιτρο υβριδικό, όπου το trip computer έδειξε κατανάλωση 8,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ τέλος με τον ίδιο κινητήρα για περίπου 70 χλμ. το Touring Sport σε αυτοκινητόδρομο, όπου η μέση κατανάλωση ήταν 6,1 λίτρα/100 χλμ.

Εξαιτίας της νέας πλατφόρμας, η βάση των εμπρός καθισμάτων βρίσκεται 24 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος, και αυτά των πίσω επιβατών κατά 26 χλστ., κάτι που σημαίνει ότι αισθάνεσαι ένα με το αυτοκίνητο. Από την πρώτη στιγμή, οι ιθύνοντες της Toyota μας ανέφεραν ότι πρωταρχικός τους σκοπός είναι να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και κορυφαίων δυναμικών χαρακτηριστικών και μετά την πρώτη επαφή μπορώ να πω ότι τα κατάφεραν.

Από πλευράς ανάρτησης, εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson στα οποία ο άξονας περιστροφής του άκρου είναι διαφορετικός από τον νοητό άξονα του αμορτισέρ, προκειμένου το τιμόνι να περνούν δονήσεις στο τιμόνι. Μιλώντας για αυτό, μεταφέρει με πολύ ακρίβεια τις εντολές σου, αλλά δεν σου παρέχει όσες πληροφορίες θα ήθελα από τον δρόμο.

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με την 2,0-λιτρη έκδοση να εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, τα οποία είναι για πρώτη φορά διαθέσιμα στην Corolla. Αυτά, αλλάζουν τη σκληρότητά τους σε 650 θέσεις, ενώ υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport S, Sport S+ και Custom, όπου αλλάζουν την σκληρότητα τους. Ακόμα και στην Sport S+ ρύθμιση και με τις 18άρες ζάντες, η ρύθμιση τους δεν είναι απαγορευτικά σκληρή, ωστόσο “διαβάζει” αρκετά τις ανωμαλίες του δρόμου.

Αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα, όμως, διαπιστώνεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ότι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πάρα πολύ υψηλά, με το αυτοκίνητο να έχει στιβαρό πάτημα, χωρίς να σε φοβίσει υπό πίεση. Παρότι το ESP είναι πανταχού παρόν, το πίσω μέρος δείχνει να έχει προδιάθεση για παιχνίδι, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πρακτικά αμελητέες.

Συμπέρασμα

Σίγουρα δεν είναι η πιο sport πρόταση της κατηγορίας, αλλά πλέον το πελατολόγιο της Corolla έχει διευρυνθεί, προσελκύοντας κοινό που δεν θέλει μόνο ένα απλό αυτοκίνητο για τις καθημερινές του μετακινήσεις, αλλά ζητάει και ευχαρίστηση κατά την οδήγηση.

Η νέα της Corolla είναι με διαφορά η πιο ενδιαφέρουσα οδηγικά από τις 12 γενιές που έχει κατασκευάσει η Toyota και δείχνει ότι μπορεί να σηκώσει πολλά παραπάνω άλογα. Κατά προσωπική άποψη είναι η πιο όμορφη πρόταση της αγοράς, ενώ η ποιότητα του εσωτερικού, σε συνδυασμό με την οικονομία καυσίμου και την πολύ καλή τιμολόγηση της, την καθιστούν εξαιρετική πρόταση.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr