Ένα από τα εντυπωσιακότερα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν μέσα στην εβδομάδα στην έκθεση της Γενεύης είναι η Koenigsegg Jesko, το νέο hypercar του Christian von Koenigsegg.

1

Τα τεχνικά του χαρακτηρισιτκά και τα νούμερα του άκρως εντυπωσιακά. Η Jesko αντικαθιστά την Agera RS και φορά τον twin-turbo 5,0-λίτρων V8 κινητήρα που αποδίδει 1.600 άλογα με 1.500 Nm ροπής όταν καταναλώνει E85, άλογα ικανά να του δώσουν τελική ταχύτητα 482 χλμ/ώρα (300 μίλια/ώρα). Με χρήση απλής βενζίνης 95 οκτανίων ο κινητήρας αποδίδει 1.280 άλογα, με το αυτοκίνητο να ζυγίζει 1.420 κιλά.

2

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά μέρη του αυτοκινήτου είναι το νέο 9-τάχυτο αυτόματο 7-σύμπλεκτο κιβώτιο ταχυτήτων που ανέπτυξε η ίδια Koenigsegg. Ονομάζεται Light Speed Transmission (LST) και δεν διαθέτει τα παραδοσιακά δαχτυλίδια συγχρονισμού των κιβωτίων (συγχρονιζέ), επιτρέποντάς του να κάνε “αστραπιαίες” αλλαγές.

3

Ζυγίζει μόλις 90 κιλά και σε σύγκριση με τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, το LST μπορεί να επιλέξει όποια ταχύτητα θέλει ο οδηγός (από 7η σε 4η πχ), ανεξάρτητα με την σχέση που είναι επιλεγμένη. Η αλλαγή γίνεται αστραπιαία λόγω της απουσίας το συγχρονιζέ. Οι αλλαγές γίνονται είτε μέσω των paddles στο τιμόνι, είτε μέσω του επιλογέα ταχυτήτων.

Και τα δύο διαθέτουν έναν double-notch μηχανισμό που επιτρέπει την αλλαγή σχέσεων μια-μια, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, με το δεύτερο notch να ενεργοποιεί την Ultimate Power on Demand λειτουργία, επιλέγοντας άμεσα την βέλτιστη σχέση για μέγιστη επιτάχυνση, ανεξάρτητα από την επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου εκείνη τη στιγμή.

4

Όπως δήλωσε ο Christian von Koenigsegg, το LST κιβώτιο είναι το ελαφρύτερο, το μικρότερο σε διαστάσεις και το ταχύτερο σε αλλαγές αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της αγοράς. Πήραν την απόφαση να το αναπτύξουν μιας και δεν υπήρχε διαθέσιμο κανένα αυτόματο κιβώτιο (είτε μονού, είτε διπλού συμπλέκτη) που μπορούσε να διαχειριστεί 1.500 Nm ροπής. Τα αυτόματα επτατάχυτα κιβώτια που φορούν τα V8 μοντέλα της Ferrari και της McLaren ζυγίζουν σχεδόν 125 κιλά και μπορούν να διαχειριστούν ροπή έως 895 Nm ροπής.

Η Koenigsegg έκανε την έρευνά της και διαπίστωσε πως εάν κατασκεύαζε ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που θα μπορούσε να διαχειριστεί την τεράστια αυτή ροπή, θα ζύγιζε σχεδόν 200 κιλά. Έτσι αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα εντελώς νέο κιβώτιο, το οποίο, παρότι έχει δύο επιπλέον σχέσεις (9 σχέσεις) ζυγίζει μόλις 90 κιλά, συμπεριλαμβανομένου των υγρών, της μίζας, των συμπλεκτών, του σφονδύλου και των αντλιών λαδιού.

5

Το κιβώτιο διαθέτει οκτώ ενεργοποιητές, οκτώ αισθητήρες πίεσης, έναν για κάθε υδραυλικό συμπλέκτη και οκτώ συμπλέκτες, επτά για τις σχέσεις και έναν για το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Οι ενεργοποιητές είναι ένας για την όπισθεν και έξι για τις σχέσεις. Αυτοί βρίσκονται πάνω σε τρεις άξονες, κάτι που σημαίνει πως υπάρχουν δύο συμπλέκτες ανά άξονα, επιτρέποντας να εμπλέκονται τρία ζευγάρια γραναζιών.

6

Το LST κιβώτιο δεν διαθέτει εξωτερικό σφόνδυλο και συμπλέκτη, μιας και όλα βρίσκονται μέσα στο αλουμινένιο κέλυφος του κιβωτίου. Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα όταν έχει επιλεγμένη “νεκρά” να έχει εξαιρετικά μικρή αδράνεια που σε συνδυασμό με τον υπερελαφρύ στροφαλοφόρο άξονα και τις υπερελαφριές μπιέλες και έμβολα, τον επιτρέπουν να μαρσάρει από το ρελαντί όπως ένας κινητήρας της Formula 1, παράγοντας απίστευτο ήχο.