Περίπου 1,9 εκατομμύρια ιδιοκτήτων Ford Focus (2012-2016) και Fiesta (2011-2016) παγκοσμίως είναι η αιτία που η Ford είναι αντιμέτωπη με διακανονισμό ύψους 4 δισ. δολαρίων λόγω των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.

Ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αναφέρουν στην μήνυσή τους πως το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που εξοπλίζονται τα μοντέλα τους είναι επιρρεπής σε πολλά προβλήματα (θόρυβοι, πρόωρη φθορά, μη σωστές αλλαγές ταχυτήτων, καθυστερήσεις στα κατεβάσματα των ταχυτήτων, καθυστερήσεις στην επιτάχυνση κτλ). Δεν είναι η πρώτη φορά που ιδιοκτήτες των μοντέλων της Ford παραπονιούνται για τα κιβώτια ταχυτήτων της Μπλε Οβάλ εταιρίας.

Η υπόθεση βρίσκεται πλέον στο εφετείο με την Ford να επιχειρεί να μειώσει τον διακανονισμό στα 35 εκατ. δολάρια. Η απόφαση του δικαστηρίου θα παρθεί πιθανόν τον ερχόμενο Δεκέμβριο. Το ποσό για την Ford θα μπορούσε να φτάσει τα 4 δισ. δολάρια εάν όλοι οι ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων θα κινηθούν νομικά εναντίον της.

Να θυμίσω πως για τον ίδιο λόγο, τον Απρίλιο του 2018 η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) μετά από χιλιάδες καταγγελίες για προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων Powershif της Ford, κινήθηκε νομικά εναντίων της Μπλε Οβάλ εταιρείας και το δικαστήριο αποφάσισε η Ford να πληρώσει 10 εκατομμύρια δολάρια, που είναι και το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί ποτέ σε εταιρεία αυτοκινήτων από την Αυστραλία.

Το πρόβλημα στην Αυστραλία αφορούσε περίπου 75.000 Fiesta, Focus και EcoSport που πωλήθηκαν στην Χώρα μεταξύ 2011 και 2016 και είναι εξοπλισμένα με το κιβώτιο ταχυτήτων Powershift. Το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είχε ως στόχο την καλύτερη απόδοση και την μικρότερη κατανάλωση, με ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Τελικά, απεδείχθη ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, η απόδοση του κιβωτίου μπορεί να επηρεαζόταν από κατασκευαστικά λάθη που σχετίζονταν με διαρροή υγρών στο συμπλέκτη.

Χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων έκαναν παράπονα στη Ford για απότομη έλλειψη ισχύος και έντονο θόρυβο κατά διαστήματα. Σύμφωνα με τον Rod Sims, πρόεδρο της ACCC, η Ford γνώριζε πως τα προβλήματα αυτά οφείλονταν σε θέματα ποιότητας κατά την παραγωγή των οχημάτων, όμως έλεγε στους πελάτες ότι οφείλονται στον τρόπο που οδηγούσαν, ενώ τους προέτρεπε να τα αποδείξουν μπροστά σε κάποιον τεχνικό προκειμένου να αναλάβει την επισκευή του κιβωτίου. Επίσης, η εταιρεία έλεγε στους πελάτες ότι δεν υπήρχε περίπτωση αποζημίωσης ή αντικατάστασης του οχήματος, αθετώντας τους όρους της εγγύησης. Σε περίπου 12.000 περιπτώσεις, η Ford ανέλαβε την επισκευή του κιβωτίου, όμως όσοι πελάτες ζήτησαν αντικατάσταση του οχήματος κλήθηκαν να πληρώσουν 7.000 δολάρια.

Η Ford από τη μεριά της αναγνωρίζει ότι καθυστέρησε πολύ να εντοπίσει το πρόβλημα, δέχθηκε να πληρώσει το πρόστιμο και δεσμεύθηκε να διορθώσει την κατάσταση σε συνεννόηση με τους πελάτες της.