Χωρίς καμία έκπληξη -τουλάχιστον στην LMP1 κατηγορία- έπεσε η καρό σημαία και για τον φετινό 24ωρο αγώνα στο Le Mans, με την Toyota -όπως αναμενόταν- να πετυχαίνει την δεύτερη νίκη στην ιστορία της στο θεσμό, καθώς δεν είχε δυνατό ανταγωνισμό.

Τα highligts

Πιο συγκεκριμένα, οι υπόλοιπες έξι συμμετοχές στη μεγάλη κατηγορία του αγώνα δεν έδειξαν ποτέ την δυνατότητα να απειλήσουν την κυριαρχία της εργοστασιακής ιαπωνικής ομάδας, με τα δύο TS050 Hybrid να είναι σαφέστατα ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο αγωνιστικό. Τα δύο πρωτότυπα της Toyota έπρεπε απλά να είναι αξιόπιστα και να τερματίσουν, καθώς ήταν έξι γύρους μπροστά από την τρίτη συμμετοχή, αυτή της SMP Racing.

Η ιστορία θα γράψει ότι πρώτοι είδαν την καρό σημαία οι Fernando Alonso, Sebastien Buemi και Kazuki Nakajima με το #8 μονοθέσιο, κερδίζοντας και το πρωτάθλημα. Στη δεύτερη θέση και με διαφορά 16 δευτ. βρέθηκε το άλλο αγωνιστικό της Toyota Gazoo Racing, με # 7 και οδηγούς τους Conway, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez, το οποίο έχασε τη νίκη εξαιτίας ενός κλαταρισμένου πίσω ελαστικού την τελευταία ώρα του αγώνα.

Και ενώ δεν υπήρχε ενδιαφέρον για το ποιος θα κερδίσει στην LMP1 κατηγορία, δεν θα μπορούσα να πω το ίδιο και για τις υπόλοιπες τρεις (LMP2, LM GTE Pro, LM GTE Am), όπου οι μάχες ήταν σώμα με σώμα και με μικρές διαφορές μεταξύ των πληρωμάτων.

Έτσι, στην LMP2 κατηγορία, τη νίκη πήρε η γαλλική ομάδα Signatech Alpine Matmut με το μονοθέσιο Alpine A470-Gibson και αριθμό #36, των Nicolas Lapierre, Andre Negrao και Pierre Thiriet. Στη δεύτερη θέση, ένα γύρο πίσω και στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, βρέθηκε το Oreca 07-Gibson και αριθμό #38 της κινεζικής ομάδας Jackie Chan DC Racing, με οδηγούς τους Ho-Pin Tung, Stéphane Richelmi και Gabriel Aubry.

Πρώτο στην LM GTE Pro κατηγορία και στην 20η θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισε η Ferrari 488 GTE EVO με αριθμό #51 της ιταλικής ομάδας AF Corse, και οδηγούς τους Alessandro Pier Guidi, James Calado και Daniel Serra. Κλείνοντας, πρώτο στην LM GTE Am και 32ο στη γενική βρέθηκε το Ford GT της αμερικανικής ομάδας Keating Motorsports με αριθμό #85, των Ben Keating, Jeroen Bleekemolen και Felipe Fraga. 

Ανανέωση: Το Ford GT της Keating Motorsports πήρε ποινή 55,2 δευτερολέπτων επειδή η αντλία καυσίμου τροφοδοτούσε με περισσότερο καύσιμο, μόλις 0,1 λίτρο, από το επιτρεπτό όριο των 96 λίτρων ανά pit stop. Έτσι η ομάδα βρέθηκε στην δεύτερη θέση.

Συνολικά ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από καλό σχετικά καιρό, αλλά έπεσαν κατά διαστήματα ελάχιστες σταγόνες βροχής, κυρίως την τελευταία ώρα διεξαγωγής του. Κλείνοντας, υπήρξαν έντεκα εγκαταλείψεις στον αγώνα από διάφορα προβλήματα.