Η BMW παρουσίασε σήμερα επίσημα το Vision M Next Concept, που μας δίνει μια πρώτη γεύση από το τι να περιμένουμε από το τμήμα M τα επόμενα χρόνια.

Το δίπορτο coupe πρωτότυπο με gullwing πόρτες, που ενδεχομένως μας δείχνει το πως θα μοιάζει το επόμενο i8, είναι δίχρωμο, σε γκρι και πορτοκαλί αποχρώσεις, με τις πίσω ζάντες να είναι και αυτές πορτοκαλί. Φέρει λέιζερ φωτιστικά σώματα.

Κίνηση παίρνει από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρες, συνολικής απόδοσης 600 ίππων. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα. Μάλιστα, το πρωτότυπο διαθέτει λειτουργία “Boost” που προσθέτει για κάποια δευτερόλεπτα επιπλέον δύναμη, ενώ μπορεί να κινηθεί για 100 χλμ αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες του.

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί αναγνώριση προσώπου και ξεκλειδώνει αυτόματα τις πόρτες όταν πλησιάσει ο οδηγός, αποκαλύπτοντας ένα μινιμαλιστικό εσωτερικό που καταλαμβάνεται μόνο από καθίσματα ντυμένα με αφρώδες υλικό που θυμούνται το σώμα του επιβάτη. Υπάρχει ιδιαίτερο τιμόνι και ολογραφικές οθόνες αντί για πίνακας οργάνων. Επίσης όλο το παρμπρίζ μετατρέπεται σε οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας. Η BMW δηλώνει πως θα μπορούσε να περάσει στη παραγωγή το πρωτότυπο, εάν υπάρξει η απαιτούμενη ζήτηση.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης της παρουσίασης του Vision M Next Concept, η BMW ανακοίνωσε παράλληλα πως επιταχύνει το ρυθμό του προγράμματος επέκτασης της ηλεκτροκίνησης. Η εταιρία θα πετύχει το στόχο των 25 ηλεκτροκίνητων μοντέλων που είχε θέσει για το 2025 δύο χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 2023.

Χάρη στις ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων που υποστηρίζουν ποικίλα συστήματα κίνησης – πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και με κινητήρα καύσης – η εταιρία μπορεί να ανταποκρίνεται άμεσα στις μεταβολές της αγοράς. Τα μισά και πλέον από τα 25 μοντέλα θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Ο Harald Kruger, Πρόεδρος της BMW δήλωσε:

Επιταχύνουμε τη μεταμόρφωση της εταιρίας στο δρόμο για τη βιώσιμη μετακίνηση, ώστε να πληροί τα πρότυπα του μέλλοντος: Την τελευταία διετία, παίρνουμε συνεχώς πολλές αποφάσεις και τώρα έφτασε η ώρα να τις υλοποιήσουμε. Μέχρι το 2021, θα έχουμε διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων μας συγκριτικά με το 2019.

Η γκάμα μας θα περιλαμβάνει 25 ηλεκτροκίνητα οχήματα ήδη από το 2023 – δύο χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Αναμένουμε μία απότομη καμπύλη ανάπτυξης οδεύοντας προς το 2025: Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων μας θα αυξάνονται κατά 30% περίπου κάθε χρόνο.

Η BMW προσφέρει στην αγορά αναβαθμισμένες, plug-in υβριδικές εκδόσεις εκτεταμένης ηλεκτρικής αυτονομίας των Σειράς 3, Σειράς 7 και X5, οι οποίες παρουσιάστηκαν δίπλα στην plug-in υβριδική X3 στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Μερικές εβδομάδες αργότερα, η αναβαθμισμένη plug-in υβριδική έκδοση της X1 Long Wheelbase που παράγεται τοπικά για την Κινεζική αγορά, παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης. Αργότερα φέτος το καλοκαίρι, θα κυκλοφορήσουν επίσης plug-in υβριδικές εκδόσεις της Σειράς 5 και Σειράς 2 Active Tourer με τεχνολογία επόμενης γενιάς και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Τον επόμενο χρόνο, θα ακολουθήσουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των X1 και Σειράς 3 Touring. Plug-in υβριδικό M μοντέλα θα δούμε και από το τμήμα M.

Η BMW τονίζει πως εκτός από τις παγκόσμιες πρεμιέρες νέων μοντέλων, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ανάδειξη των τελευταίων τεχνολογικών εξελίξεων από τους τομείς D+ACES: Design (Σχεδίαση), Autonomous Driving (Αυτόνομη Οδήγηση), Connectivity (Συνδεσιμότητα), Electrification (Εξηλεκτρισμός), Services (Υπηρεσίες).

Παράλληλα, η BMW παρουσίασε και το Power BEV concept, μια ειδική τροποποιημένη Σειρά 5 που εξοπλίζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες πέμπτης γενιάς, ένας τοποθετημένος στον μπροστά άξονα και δύο στον πίσω, συνολικής απόδοσης 720 ίππων. Αυτοί επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Το BMW iX3 θα γίνει το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα αποκτήσει τέτοιο κινητήρα.