Η ΟΜΑΕ ξεκινά την πιστοποίηση και έκδοση πινακίδων των Ιστορικών οχημάτων

Σχετικά άρθρα

Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ), ως ένας από τους τρεις νέους φορείς πιστοποίησης και έκδοσης πινακίδων των Ιστορικών οχημάτων, είναι πλέον έτοιμη να υποδεχθεί τους πρώτους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω της τριακονταετίας που ενδιαφέρονται να τα χαρακτηρίσουν ως Ιστορικά -ή να διατηρήσουν τον χαρακτηρισμό αυτόν- και να εκδώσουν νέες «Ιστορικές» πινακίδες.

Με βάση την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ με αριθμό 94748-4130) της 4ης Φεβρουαρίου 2019 η διαδικασία χαρακτηρισμού ενός οχήματος σαν Ιστορικού ενδιαφέροντος πιστοποιείται από τα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τη FIA, τη FIM και τη FIVA.

Όπως προκύπτει και από την από 18/3/2019 απαντητική επιστολή της FIA προς το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, στην Ελλάδα εκπρόσωπός της είναι η ΟΜΑΕ (καθώς εκπρόσωπος της FIVA είναι η ΕΟΦΙΛΠΑ και της FIM η ΑΜΟΤΟΕ). Κατά συνέπεια, η ΕΛΠΑ δεν έχει πλέον το δικαίωμα της έκδοσης «Ιστορικών» πινακίδων, ούτε της πιστοποίησης ιστορικότητας.

Ένα όχημα μπορεί να χαρακτηρισθεί σαν Ιστορικού ενδιαφέροντος αν έχει ηλικία άνω των τριάντα ετών, είναι άριστα συντηρημένο και δεν έχει υποστεί μετατροπές από την αρχική του μορφή.

Ένα όχημα που φέρει πινακίδες κυκλοφορίας Ιστορικού επιτρέπεται να κυκλοφορεί μόνο για συμμετοχή σε επίσημα αδειοδοτημένους αγώνες και εκδηλώσεις, όπως επίσης και για αναγκαίες μετακινήσεις συντήρησης και επισκευής. Κυκλοφορεί επίσης ορισμένες ημέρες του μήνα όπως προσδιορίζεται από την προαναφερθείσα ΚΥΑ.

Στόχος της ΟΜΑΕ είναι, μέσω της έγκυρης και αξιόπιστης πιστοποίησης των Ιστορικών οχημάτων, να «θωρακίσει» το θεσμό του Ιστορικού αυτοκινήτου στη χώρα μας και να διευκολύνει το έργο τόσο των ιδιοκτητών των οχημάτων, όσο και των κρατικών υπηρεσιών.

Με την ορθή χρήση της δυνατότητας χαρακτηρισμού ενός οχήματος σαν ιστορικού ενδιαφέροντος, αρχικά προσδίδεται προστιθέμενη αξία λόγω των πιστοποιήσεων, αλλά και προσφέρεται υπηρεσία στον τουρισμό και μηχανοκίνητο αθλητισμό στη χώρα μας, μιας και τα οχήματα της κατηγορίας αυτής θεωρούνται «μνημεία του μηχανοκίνητου πολιτισμού».

Η μεθοδολογία της νομιμοποίησης των Ιστορικών αυτοκινήτων περιλαμβάνει:

  • Την έκδοση Δελτίου Ιστορικού Οχήματος HRCP της FIA (με δεκαετή ισχύ).
  • Την έκδοση Βεβαίωσης Χαρακτηρισμού Οχήματος ως Ιστορικού ενδιαφέροντος (με διετή ισχύ).
  • Το όχημα να διαθέτει κρατικές πινακίδες ή να αποκτήσει πινακίδες Ιστορικού οχήματος.
  • Την έκδοση Πιστοποιητικού Καταχώρησης Ιστορικού Οχήματος, ώστε να έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει μέρος σε αγώνες και εκδηλώσεις αντίστοιχων οχημάτων (με διετή ισχύ).

Οι ενδιαφερόμενοι -είτε διαθέτουν πιστοποίηση και πινακίδες του Ιστορικού τους οχήματος είτε όχι- μπορούν να βρουν όλες τις πληροφορίες, τα έντυπα και τις αιτήσεις για τη διαδικασία χαρακτηρισμού και έκδοσης πινακίδων από την ΟΜΑΕ στην επίσημη ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...

Η ΓΕΚ Τέρνα προσωρινός ανάδοχος στο έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ

Σε προσωρινό ανάδοχο για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναδείχθηκε ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοίνωσε, σε συνέχεια και...

Οι τιμές του ηλεκτρικού Ford Explorer

Διαθέσιμο για παραγγελία είναι από σήμερα το νέο Ford Explorer, με το ηλεκτρικό SUV να προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, τις Style και Premium και...
Autoblog.gr