Η Ford έχει έρθει αντιμέτωπη με μηνύσεις, αγωγές, πρόστιμα και αποζημιώσεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 4 δισ. δολάρια, λόγω των προβληματικών αυτόματων εξατάχυτων Powershift κιβωτίων ταχυτήτων τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη που εξοπλίζονται τα Fiesta και Focus.

Σύμφωνα με έρευνα του Detroit Free Press, η Μπλε Οβάλ εταιρία γνώριζε από πριν εμφανιστούν τα προβλήματα, πως το νέο της κιβώτιο δεν ήταν έτοιμο να περάσει στην αγορά. Αυτό αποκαλύπτουν εσωτερικά έγγραφα, e-mails και δικαστικά αρχεία τα οποία αναφέρουν πως μηχανικοί της εταιρίας προειδοποιούσαν τους προϊσταμένους τους πως το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν ήταν έτοιμο να περάσει στη παραγωγή, αλλά η διοίκηση αποφάσισε να το διαθέσει στην αγορά και ήλπιζε πως θα το διορθώσει αργότερα, με κάποια ανάκληση. Να σημειωθεί πως λόγω των προβληματικών κιβωτίων υπήρξαν τουλάχιστον 50 τραυματισμοί.

Ωστόσο αμέσως μετά την διάθεση του κιβωτίου στην αγορά, χιλιάδες ιδιοκτήτες -πάνω από 4.300 έστειλαν καταγγελίες και στην NHTSA- παραπονέθηκαν στην εταιρία πως αντιμετώπιζαν προβλήματα κατά την αλλαγή των ταχυτήτων, προβλήματα αξιοπιστίας με αρκετά κιβώτια να σπάνε, προβλήματα επιτάχυνσης, ακούσια επιλογής “νεκράς” όπως και πρόωρη φθορά.

Η Ford γνώριζε πως τα προβλήματα αυτά οφείλονταν σε θέματα ποιότητας κατά την παραγωγή των οχημάτων, όμως έλεγε στους πελάτες ότι οφείλονται στον τρόπο που οδηγούσαν, ενώ τους προέτρεπε να τα αποδείξουν μπροστά σε κάποιον τεχνικό προκειμένου να αναλάβει την επισκευή του κιβωτίου. Επίσης, η εταιρεία έλεγε στους πελάτες ότι δεν υπήρχε περίπτωση αποζημίωσης ή αντικατάστασης του οχήματος, αθετώντας τους όρους της εγγύησης. Σε περίπου 12.000 περιπτώσεις, η Ford ανέλαβε την επισκευή του κιβωτίου, όμως όσοι πελάτες ζήτησαν αντικατάσταση του οχήματος κλήθηκαν να πληρώσουν 7.000 δολάρια.

Τα έγγραφα αναφέρουν πως η Ford κάποια στιγμή σκέφτηκε να δημιουργήσει ένα εντελώς νέο, διαφορετικό κιβώτιο, αλλά το σχέδιο αυτό δεν προχώρησε λόγω του υψηλού κόστους, η Ford το υπολόγισε σε περισσότερα από 3 δισ. δολάρια, κόστος που δεν μπορούσε να γίνει απόσβεση από τα Fiesta και Focus που έχουν μικρό περιθώριο κέρδους, αλλά και επειδή η κατανάλωση καυσίμου των μοντέλων θα αυξανόταν.

Αξίζει να διαβάσεις την πλήρη έκθεση του Detroit Free Press στην οποία υπάρχουν μαρτυρίες πρώην μηχανικών της Ford, εσωτερικά e-mails, e-mails δικηγόρων της Ford που ζητούσαν από την εταιρία να μην τα βγάλει στην αγορά εάν δεν ήταν 100% σίγουρη πως είναι αξιόπιστα και πλήρως λειτουργικά, προσωπικές εμπειρίες ιδιοκτητών των Focus MY2012-MY2016 και Fiesta MY2011-MY2016, καταγγελίες αντιπροσώπων της Ford που ζητούσαν επιτέλους μια λύση, όπως ακόμη και περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πώς η Ford συνέχισε να προσφέρει τα προβληματικά κιβώτια στην αγορά τα οποία ποτέ δεν ανακάλεσε.