Επίσημο: Porsche Taycan με 761 άλογα

Σχετικά άρθρα

Η Porsche μετά από μήνες teasing, παρουσιάζει την Taycan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο. Το τετράπορτο σπορ σεντάν μοντέλο, αρχικά θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, τις Taycan Turbo και Taycan Turbo S.

Η Porsche θέλησε η Taycan να είναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο επιδόσεων, κάνοντας το μοντέλο να έχει άμεσο σύστημα διεύθυνσης και μεγάλα επίπεδα πρόσφυσης, ενώ παράλληλα έκανε τις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες ανθεκτικούς στη θερμότητα, δημιουργώντας έτσι ένα σύνθετο κύκλωμα ψύξης, προκειμένου να εξασφαλίσει πως η απόδοση του αυτοκινήτου θα παραμείνει σταθερή και επαναλαμβανόμενη.

Ηλεκτροκινητήρες

Οι τετρακίνητες Taycan Turbo S και η Taycan Turbo διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον μπροστά και έναν στον πίσω άξονα που συνδυάζονται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων 2 σχέσεων που έχει αναπτυχθεί από την Porsche και βρίσκεται τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Η πρώτη σχέση δίνει στην Taycan γρήγορη επιτάχυνση από στάση, ενώ η δεύτερη, με μεγάλη σχέση μετάδοσης, εξασφαλίζει υψηλή απόδοση ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν την υψηλότερη πυκνότητα ισχύος (kW ανά λίτρο χώρου συσκευασίας) σε σύγκριση με όλους τους άλλους ηλεκτροκινητήρες που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά.

Η Taycan εξοπλίζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης και φέρει το Porsche 4D-Chassis Control που αναλαμβάνει να αναλύσει και να συγχρονίσει σε πραγματικό χρόνο, όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του πλαισίου του αυτοκινήτου, όπως η ενεργή αερανάρτηση PASM, οι ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές PDCC Sport και το Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Σύστημα ανάκτησης ενέργειας

Το αυτοκίνητο μάλιστα διαθέτει το πιο προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που μέχρι τα 265 kW, η ισχύς ανάκτησης είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συστήματα των ανταγωνιστών της.

Τα φρένα της Taycan αποτελούνται από 10-πίστονες δαγκάνες μπροστά με δίσκους 415 mm και τετραπίστονες δαγκάνες πίσω με δίσκους 365 mm. Υπάρχουν διαθέσιμοι και carbon-κεραμικοί δίσκοι διαστάσεων 420 και 410 mm αντίστοιχα. Τα φρένα διαθέτουν μάλιστα και επιφανειακή επικάλυψη βολφραμίου-καρβιδίου και σύμφωνα με την Posche θα μπορούσαν να έχουν διάρκεια ζωής 20 με 30 χρόνια, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, με αυτό του μπροστινού άξονα να μπορεί να εφαρμόσει έως και 300 Nm ροπής ανάκτησης, ενώ αυτό του πίσω άξονα έως και 550 Nm.

Απόδοση

Η Taycan Turbo S αποδίδει έως και 761 άλογα στην Overboost λειτουργία με το Launch Control και έως 1.050 Nm ροπής, ενώ η Taycan Turbo έως και 680 άλογα με 850 Nm ροπής. Η πρώτη κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα, τα 0-160 χλμ/ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα, ενώ η δεύτερη κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και τα 0-200 χλμ/ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα.

Η Turbo S έχει αυτονομία έως και 412 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, ενώ η Turbo 450 χλμ. Η τελική ταχύτητα και των δύο τετρακίνητων μοντέλων ανέρχεται στα 260 χλμ/ώρα.

Διαστάσεις

H Taycan ζυγίζει 2.295 κιλά και έχει μήκος 4.963 mm, πλάτος 1.966 mm (2.144 mm μαζί με τους καθρέπτες), ύψος 1.378 mm, μεταξόνιο 2.900 mm, μπροστά μετατρόχιο 1.690 mm και πίσω μετατρόχιο 1.655 mm.

H Turbo φορά ζάντες 20″ με ελαστικά 245/45 μπροστά και 285/40 πίσω, ενώ η Turbo S ζάντες 21″ με ελαστικά 265/35 μπροστά και 305/30 πίσω.

800V

Η Taycan είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα παραγωγής που διαθέτει σύστημα 800V, αντί για σύστημα 400V. Αυτό της δίνει το πλεονέκτημα της ταχείας φόρτισης και μέσα σε 5 λεπτά μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 100 χιλιομέτρων.

Με χρήση ταχυφορτιστή 270 kW, η μπαταρία των 93,4 kWh μπορεί να φορτίσει από το 5 το 80% μέσα σε μόλις 22,5 λεπτά, με την μπαταρία να μπορεί να φορτίσει και μέσω απλής οικιακής πρίζας με φορτιστή 9,6 kW μέσα σε 11 ώρες. Με ταχυφορτιστή 150 kW η μπαταρία φορτίσει από το 5% στο 80% μέσα σε 36 λεπτά, ενώ με φορτιστή 50 kW απαιτούνται 93 λεπτά.

Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα, κάνοντας την Taycan να έχει χαμηλότερο κέντρο βάρος ακόμη και από την 911.

Σχεδίαση

Η Taycan διατηρεί αρκετά από τα χαρακτηρισιτκά του Mission E Concept, με την Porsche να καταφέρνει να την κάνει άκρως αεροδυναμική, αφού έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,22 Cd.

Φέρει LED φωτιστικά σώματα και αντλεί στοιχεία τόσο από την 911, όσο και από την 918 Spyder.

Εσωτερικό

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού ξεχωρίζει κυρίως λόγω της ύπαρξης των 5 ψηφιακών οθονών, αφού συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας το οποίο είναι συνεχώς συνδεδεμένο στο internet και έχει την δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων, μια μικρότερη οθόνη για τις ρυθμίσεις του κλιματισμού, μια μικρή οθόνη για το σύστημα κλιματισμού των πίσω επιβατών και μια προαιρετική οθόνη μπροστά από το κάθισμα του συνοδηγού, μέσω της οποίας αυτός μπορεί να αλλάζει εύκολα διάφορες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου χωρίς να “ενοχλεί” τον οδηγό. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη οθόνη μπορούν να προβάλλονται και ταινίες ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 16,8″, είναι κοίλος, έχει μικρά bezels και πραγματικό πολωτικό γυαλί με αντι-ανακλαστικές ιδιότητες. Έχει τέσσερα διαφορετικά modes λειτουργίας: Classic, Map, Full Map, Pure και στο τελευταίο δείχνει μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Η Taycan έχει εγκατεστημένο εξαρχής το Apple Music και μέσω του Porsche Voice Assistant, οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε μοναδικά playlists, in-car streaming data με επιπλέον έως 6 μήνες δωρεάν πρόσβαση σε πάνω από 50 εκατομμύρια τραγούδια κλπ.

Δεξιά και αριστερά από τον πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο μικρές επιφάνειες αφής που ρυθμίζουν διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως τα φώτα, η ανάρτηση και το traction control. Η κεντρική οθόνη έχει διαγώνιο 10,9″ και έχει και έναν ψηφιακό βοηθό που ενεργοποιείται με την φράση “Hey Porsche”. Κάτω από την κεντρική οθόνη συναντάμε δύο αεραγωγούς, που όπως και οι υπόλοιποι είναι ηλεκτρικά ελεγχόμενοι, και μέσω του Virtual Airflow Control, προσφέρει διάφορες επιλογές σχετικά με την ένταση και την ροή του αέρα μέσα στην καμπίνα.

Από κάτω τους υπάρχει μια ορθογώνια οθόνη 8,4″ με απτική ανάδραση, μέσω της οποίας ρυθμίζεται το σύστημα κλιματισμού και τα κλιματιζόμενα μπροστινά καθίσματα. Η οθόνη διαθέτει τεχνολογία αναγνώρισης γραφής, επιτρέποντας έτσι στους χρήστες να εισάγουν εύκολα διευθύνσεις στο σύστημα πλοήγησης. Η οθόνη για το σύστημα κλιματισμού των πίσω επιβατών έχει διαγώνιο 5,9″ και εξοπλίζεται και αυτή με απτική ανάδραση.

Η Taycan προσφέρεται με δύο διαφορετικά τιμόνια, το βασικό και το GT Sport που φέρει και τον διακόπτη αλλαγής προγραμμάτων οδήγησης. Αυτά είναι τα Range, Normal, Sport, Sport Plus και Individual.

Οι ιδιοκτήτες της Taycan μπορούν να παραμετροποιήσουν πλήρως το εσωτερικό, επιλέγοντας ανάμεσα σε διάφορα δέρματα, ενώ για τους ακτιβιστές των δικαιωμάτων των ζώων προσφέρει και μια επιλογή χωρίς δέρμα, αφού υπάρχει διαθέσιμο το υλικό Race-Tex που είναι κατασκευασμένο εν μέρει από ανακυκλωμένες ίνες πολυεστέρα. Από ανακυκλωμένο υλικό Econyl είναι κατασκευασμένη τόσο η επένδυση του δαπέδου, όσο και τα πατάκια.

Το εσωτερικό της Taycan προσφέρεται και στα exclusive χρώματα Atacama Beige, Blackberry, Black-Lime Beige, Meranti Brown, με τους πελάτες να μπορούν να επιλέξουν ξύλινα, carbon, αλουμινένια και υφασμάτινα διακοσμητικά.

Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν είτε σε ποσοστό 40/60, είτε σε ποσοστό 40/20/40.

Δύο χώροι αποσκευών

Η Porsche έχει εξοπλίσει την Taycan με δύο χώρους αποσκευών, με αυτόν στο μπροστινό τμήμα να είναι χωρητικότητας 81 λίτρων και αυτόν στο πίσω μέρος να έχει χωρητικότητα 366 λίτρων.

Nurburgring

Η Taycan έχει καταφέρει να πετύχει χρόνο 7:42.34 στο Nurburgring Nordschleife. Ο χρόνος σημειώθηκε στην διαδρομή των 20,6 χιλιομέτρων και οδηγός του αυτοκινήτου ήταν ο Lars Kern. Ο χρόνος αποτελεί νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου στο ‘Ring από ένα τετράπορτο ηλεκτρικό μοντέλο.

Τιμή

Η Porsche ξεκινά από σήμερα να δέχεται παραγγελίες για τις Taycan Turbo S και Taycan Turbo στη Γερμανία, με αρχική τιμή τις 185.456 ευρώ και 152.136 ευρώ αντίστοιχα.

Μπορείς να δημιουργήσεις την δική σου Taycan μέσω του online configurator που ήδη έχει ετοιμάσει η Porsche. Από αυτόν βλέπουμε πως η Taycan προσφέρεται σε 10 εξωτερικά χρώματα, τα Carmine Red, Mamba Green Metallic, Frozen Blue Metallic, Gentian Blue Metallic, Dolomite Silver Metallic, Volcano Grey Metallic, Carrera White Metallic, White, Black και Jet Black Metallic.

Παραλλαγές

Η Porshe θα βγάλει στην αγορά αρκετές παραλλαγές της Taycan. Πρώτη θα είναι η Taycan Cross Turismo στα τέλη του 2020, ενώ θα ακολουθήσουν η coupe και η cabriolet έκδοση, με την εταιρία να επενδύει 500 εκατ. για τον σκοπό αυτό.

Μέχρι το 2022 η γερμανική εταιρία θα έχει επενδύσει περισσότερα από 6 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνητη, ενώ περίπου 1 δισ. ευρώ θα επενδυθεί στην ηλεκτροδότηση και υβριδοποίηση της υφιστάμενης γκάμας της.

Παραγωγή

Η Taycan θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Porsche στο Zuffenhausen της Στουτγάρδης, με την γερμανική εταιρία να επένδυσε σε αυτό 700 εκατ. ευρώ για να αναβαθμιστεί, ενώ προσέλαβε περισσότερους από 1.400 νέους υπαλλήλους, που θα αναλάβουν την παραγωγή του.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανακαλούνται 7.458 Porsche Taycan λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Η Porsche προχωρά στην ανάκληση 7.458 Taycan, παραγωγής μεταξύ 2018 και 2024 εξαιτίας πιθανού προβλήματος στις μπαταρίες τους που θα μπορούσε να οδηγήσει σε...