Μετά από περισσότερο από δύο δεκαετίες ετήσιας ανάπτυξης, οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Κίνας τους τελευταίους 14 μήνες, παρουσιάζουν ύφεση και πλέον οι άνθρωποι της αγοράς προβλέπουν ακόμη μεγαλύτερη πτώση, προτού ξεκινήσει η ανάκαμψη.
Τον Αύγουστο οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 6,9%, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2018, μιας και πουλήθηκαν 1,96 εκατ. νέα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Ένωση Βιομηχανιών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM). Επίσης, για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, πτώση παρουσίασαν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών μοντέλων και μοντέλων με κινητήρες υδρογόνου, η οποία έφτασε το 15,8%.
Ο Shi Jianhua, ανώτερος υπάλληλος της Ένωσης, δήλωσε στο Reuters ότι οι πωλήσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα πρέπει να είναι καλύτερες σε σχέση με αυτές του πρώτου εξαμήνου, αλλά δεν είναι σίγουροι πόσο καλύτερες θα είναι, ενώ για το μέλλον είπε:
Ίσως τα επόμενα τρία χρόνια να υπάρξει περαιτέρω πτώση των πωλήσεων. Όλοι ανυπομονούμε να επιταχύνουμε τις πωλήσεις, αλλά είναι φυσιολογικό να μην το καταφέρουμε, αφού οι κυριότεροι λόγοι της κακής αυτής προοπτικής, είναι η επιβράδυνση της οικονομίας, οι περικοπές των κρατικών επιδοτήσεων, τα πρότυπα εκπομπών China VI που ορισμένες επαρχίες της Κίνας τα έχουν θέσει νωρίτερα σε ισχύ και ο εμπορικός πόλεμων μεταξύ της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.
Πριν από τρία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες απολάμβαναν διψήφιο ετήσιο ρυθμό αύξησης στην αγορά της Κίνας, η οποία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως.