Τους τελευταίους μήνες έχεις διαβάσει δηλώσεις από διάφορους εκπροσώπους των δύο εταιρειών να λένε ότι είτε θα υπάρξει, είτε δεν θα υπάρξει η δεύτερη γενιά των GT86 και BRZ. Μόλις πριν λίγα λεπτά, όμως, οι ιαπωνικές μάρκες με κοινό δελτίο τύπου επιβεβαιώνουν επισήμως ότι η δεύτερη γενιά του σπορ μοντέλου θα γίνει πραγματικότητα, με το project να βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

1

Αυτό είναι ένα από τα προϊόντα της νέας επιχειρηματικής και μετοχικής συμμαχίας μεταξύ των Toyota και Subaru, καθώς η νέα συνεργασία τους περιλαμβάνει την εξέλιξη νέων τετρακίνητων μοντέλων. Ακόμα, η Subaru θα έχει μεγαλύτερη ελευθερία να κάνει χρήση της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, μετά τη χρήση της τελευταίας στο XV Hybrid. Επιπλέον, η νέα συνεργασία τους θα επικεντρωθεί και στους τομείς της αυτόνομης οδήγησης και των συνδεδεμένων αυτοκινήτων.

2

Η ανανεωμένη συμμαχία μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών περιλαμβάνει επίσης την αύξηση των μετοχών της Toyota στη Subaru, που από το 16,83% αυξάνεται σε τουλάχιστον 20%. Από την πλευρά της, η Subaru θα αγοράσει μετοχές της Toyota αξίας έως και 80 δισ. γιέν (741 εκατ. δολαρίων).

Τα νέα GT86 και BRZ φημολογούνται πως θα βασίζονται στην TNGA πλατφόρμα της Toyota, επειδή η SGP πλατφόρμα (Subaru Global Platform) δεν μπορεί να φιλοξενήσει πισωκίνητα μοντέλα. Σύμφωνα με τον Tetsuya Tada, αρχιμηχανικό της Toyota, το νέο GT86 θα έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά από τη νέα Supra, με την TNGA πλατφόρμα να συμβάλει στην εξοικονόμηση βάρους και στην βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας των δύο νέων αυτοκινήτων.

3

Σύμφωνα με τις αναφορές, το GR HV Sports concept που παρουσιάστηκε το 2017 μας δείχνει κάτι από τα επόμενα GT86 και BRZ. Παλαιότερες αναφορές θέλουν την Toyota και την Subaru να αναπτύσσουν από κοινού έναν νέο 2,4-λίτρων κινητήρα για την επόμενη γενιά των GT86 και BRZ. Η λογική λέει πως ο κινητήρας αυτός θα βασίζεται στον 2,4-λίτρων FA24 της Subaru που στο Ascent αποδίδει 260 άλογα με 375 Nm ροπής. Ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο εάν ο κινητήρας θα είναι turbo όπως στο Ascent ή θα είναι ατμοσφαιρικός.