Η BMW παρουσιάζει τις νέες X5 Μ και X6 M που προσφέρονται και με το Competition πακέτο, με την ιπποδύναμή τους να φτάνει έως και τα 625 άλογα.

1Σχεδίαση

Οι BMW X5 Μ και X6 M διαθέτουν επιθετικό bodykit, ζάντες 21″ με ελαστικά διαστάσεων 295/35 μπροστά και 315/35 πίσω. Ξεχωρίζουν από την μαύρη γρίλια, τους επιθετικούς προφυλακτήρες, την αεροτομή, τον διαχύτη και τις τετραπλές απολήξεις των εξατμίσεων, με το πακέτο M Carbon Exterior να προσθέτει αρκετές carbon λεπτομέρειες.

2Κινητήρας

Κάτω από το καπό, τα αυτοκίνητα φορούν τον twin-turbo V8 4,4-λίτρων κινητήρα που στις βασικές εκδόσεις αποδίδει 600 άλογα με 750 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 3,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρικά στα 250 χλμ/ώρα, αλλά με το M Driver’s πακέτο αυτή ανεβαίνει στα 290 χλμ/ώρα.

3Competition εκδόσεις

Οι Competition εκδόσεις διαθέτουν πιο επιθετικό bodykit, τετραπλές απολήξεις εξατμίσεων, carbon μέρη, ζάντες 21″ μπροστά με ελαστικά διαστάσεων 295/35 και 22″ πίσω με ελαστικά διαστάσεων 315/30, και carbon διακοσμητικά στο εσωτερικό.

Φορούν τον ίδιο κινητήρα, αλλά στη περίπτωσή τους αποδίδει 625 άλογα με 750 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνουν σε 3,8 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη), αλλά με το M Driver’s πακέτο αυτή ανεβαίνει στα 290 χλμ/ώρα.

4M xDrive

Το βάρος των αυτοκινήτων ανέρχεται στα 2.295 κιλά, με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, με το σύστημα τετρακίνησης να προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από την M5, αλλά δεν διαθέτει την λειτουργία που θα έκανε τα μοντέλα πισωκίνητα, μιας και η BMW έκρινε πως κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει με την φιλοσοφία των X μοντέλων της.

Φέρουν M ενεργό διαφορικό, M ενεργή ανάρτηση, ενεργές αντιστρεπτικές και M Servotronic σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ έχουν τρία modes λειτουργίας (Comfort, Sport, Sport +).

5Brake by wire

Όπως η M8, έτσι και οι X5 Μ και X6 M διαθέτουν το brake by wire σύστημα φρεναρίσματος που συνδυάζει την ενεργοποίηση των φρένων, την ενίσχυση της πέδησης και τις λειτουργίες ελέγχου του φρεναρίσματος. Το πόσο δυνατά ή απαλά πρέπει να πατήσει ο οδηγός το πεντάλ του φρένου εξαρτάται από το πρόγραμμα φρεναρίσματος που έχει επιλέξει (Comfort και Sport).

Οι δίσκοι είναι διαμέτρου 395 mm μπροστά με 6πίστονες δαγκάνες και 380 mm πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα.

6M Mode

Η BMW έχει εξοπλίσει τα αυτοκίνητα με το M Mode που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας Road, Sport και Track, τα οποία αλλάζουν τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Στο Track Mode όλες οι λειτουργίες άνεσης και ασφαλείας απενεργοποιούνται, ακόμη και το ραδιόφωνο, προκειμένου να μειωθούν οι περισπασμοί του οδηγού.

7

Κάτω από το κουμπί M Mode, υπάρχει το Setup κουμπί, μέσω του οποίου ο οδηγός αλλάζει 5 παραμέτρους του αυτοκινήτου, αυτές του συστήματος διεύθυνσης (Comfort, Sport), του κινητήρα (Efficient, Sport, Sport Plus), της ανάρτησης (Comfort, Sport, Sport Plus), των φρένων (Comfort, Sport) και του M xDrive συστήματος τετρακίνησης (4WD, 4WD Sport).

8Εσωτερικό

Στο εσωτερικό συναντάμε σπορ καθίσματα επενδυμένα με δέρμα, μαύρα και αλουμινένια διακοσμητικά, M τιμόνι, M πίνακα οργάνων, με τα Competition μοντέλα να έχουν τα M Sport καθίσματα και carbon διακοσμητικά.

Επίσης υπάρχει το Live Cockpit Professional, η τελευταία έκδοση του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας iDrive, με την κεντρική οθόνη να έχει διαγώνιο 12,3″.

9Πωλήσεις

Η εμπορική πορεία των BMW X5 M και X6 M θα ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2020, ενώ επίσημο ντεμπούτο θα κάνουν στην έκθεση του Λος Άντζελες τον επόμενο μήνα.