Ο Σεπτέμβριος έγινε ο 15ος συνεχόμενος μήνας που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της Κίνας παρουσίασαν πτώση, μετά από περισσότερο από δύο δεκαετίες ετήσιας ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2019, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 2,2%, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2018, μιας και πουλήθηκαν 2,27 εκατ. νέα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Ένωση Βιομηχανιών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM). Επίσης, για τρίτο συνεχόμενο μήνα, πτώση παρουσίασαν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών μοντέλων και μοντέλων με κινητήρες υδρογόνου, η οποία έφτασε το 34,2%.

Πριν από τρία χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες απολάμβαναν διψήφιο ετήσιο ρυθμό αύξησης στην αγορά της Κίνας, η οποία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως. Για φέτος εκτιμάται πως η αγορά θα κλείσει στα 26 εκατ. αυτοκίνητα, πτώση 8% σε σύγκριση με το 2018.

Ο λόγος για την πτώση των πωλήσεων εξακολουθεί να είναι η επιβράδυνση της συνολικής οικονομίας, οι περικοπές των επιδοτήσεων για την αγορά φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, τα πρότυπα εκπομπών China VI που ορισμένες επαρχίες της Κίνας τα έχουν θέσει νωρίτερα σε ισχύ και η μείωση της κατανάλωσης στις μικρές και μεσαίες πόλεις.