Όταν βγαίνει από το εργοστάσιο, ο ο 2,0-λιτρος TSI κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του Cupra Ateca αποδίδει 300 άλογα και 400 Nm ροπής, επιταχύνοντας το ισπανικό SUV από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 5,4 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χλμ/ώρα.
Ο γερμανικός βελτιωτικός οίκος McChip-DKR θεώρησε ότι έχει “ζουμί” ο εν λόγω κινητήρας και παρουσιάζει τρία πακέτα αναβάθμισης του. Στο πρώτο, Stage 1, με μια απλή επαναχαρτογράφηση του κινητήρα, αυτός αποδίδει 350 άλογα και 440 Nm ροπής, ενώ στο Stage 2 τοποθετεί νέο downpipe και επαναπρογραμματίζει την ECU, κάνοντας τον κινητήρα να αποδίδει 375 άλογα και 455 Nm ροπής.
Τέλος, στο Stage 3 και 4 τοποθετεί επιπλέον του Stage 2 ένα νέο turbo, και πλέον η απόδοση του συνόλου εκτοξεύεται στα 475 άλογα και 510 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive καθώς και το 7-τάχυτο κιβώτιο DSG. Αυτό έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει πιο σπορ διαχείριση και ταχύτερες, ομαλότερες και ακριβέστερες αλλαγές, με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 275 χλμ/ώρα.