Αυτή τη στιγμή, σε 165 χώρες του κόσμου τα αυτοκίνητα κινούνται στην δεξιά πλευρά του δρόμου -όπως στην Ελλάδα- έχοντας το τιμόνι στην αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου, ενώ σε 75 χώρες ακολουθούν το αντίθετο, δηλαδή οδηγούν στην αριστερή πλευρά, με το τιμόνι να βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου. Οι περισσότερες από αυτές ήταν μέλη της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, αν και μερικές δεν ήταν, όπως η Ιαπωνία, η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία και το Σουρινάμ.

Oι 75 χώρες δεν είναι αμελητέο νούμερο, και συνολικά ο πληθυσμός που οδηγεί ένα δεξιοτίμονο αυτοκίνητο αυτή την στιγμή ανέρχεται στα 2.737.187.023, όταν ο συνολικός πληθυσμός της γης είναι 7.760.818.378.

1

Κατά την παρουσίαση της Corvette C8, η Chevrolet είχε κάνει γνωστό ότι το νέο κεντρομήχανο sportscar θα είναι διαθέσιμο και με το τιμόνι στην “λάθος” πλευρά του αυτοκινήτου, την δεξιά. Αλλά η παρουσία της GM σε χώρες εκτός Αμερικής είναι περιορισμένη, γι’αυτό σε πρόσφατο podcast ο επικεφαλής μηχανικός της Corvette, Tadge Juechter, παραδέχτηκε ότι η σχεδίαση του εσωτερικού αλλά και των μηχανικών μερών C8 για την υποστήριξη μιας δεξιοτίμονης διαμόρφωσης δεν ήταν εύκολη, καθώς η εταιρία έπρεπε να εξασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο θα παραμείνει οικονομικά προσιτό.

2

Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα λόγω της ασύμμετρης σχεδίασης καμπίνας του αυτοκινήτου, με τον Juechter να δηλώνει:

Αν κοιτάξετε τις περισσότερες εταιρίες που προσφέρουν δεξιοτίμονα και αριστεροτίμονα αυτοκίνητα, έχουν εσωτερικούς χώρους, που το καθιστά ευκολότερο. Οι θήκες στις πόρτες μπορεί να είναι οι ίδιες και η κονσόλα απόλυτα συμμετρική. Έχετε δει πόσο μοναδική είναι η κάθε πλευρά για εμάς, έτσι -ειλικρινά- έπρεπε να βρούμε κάποιους πολύ έξυπνους τρόπους, μερικές έξυπνες λύσεις, καθώς θα είναι σχετικά μικρός όγκος πωλήσεων, επειδή υπάρχουν σχετικά λίγες αγορές εκτός Αμερικής.

3

Μια τέτοια θα είναι η Αυστραλία, με τον Juechter να μην είναι απόλυτα σίγουρος για το πόσο καλές πωλήσεις θα έχει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της Chevrolet στην χώρα, λέγοντας:

Δεν έχουμε πουλήσει ποτέ τη Corvette στην Αυστραλία. Γνωρίζουμε ότι έχουμε παθιασμένους οπαδούς εκεί, αλλά πραγματικά δεν έχουμε αίσθηση του όγκου των πωλήσεων. Έτσι, έπρεπε να εξετάσουμε νέους τρόπους κατασκευής για να μπορούμε το φτιάξουμε το ίδιο εξάρτημα ανεστραμμένο ώστε να το τοποθετήσουμε στο δεξιοτίμονο αυτοκίνητο, και όλο αυτό να το κάνουμε να έχει λογική επιχειρηματική βάση. Έτσι, ρισκάρουμε. Δεν είμαστε σίγουροι για την δεξιοτίμονη Corvette και θα δούμε πώς θα πάει. Ας ελπίσουμε ότι θα πάει πολύ καλά.