Ήταν Σεπτέμβριος του 2015, όταν η Renault παρουσίασε την τέταρτη γενιά του Megane και σήμερα η γαλλική εταιρία μας δείχνει την ανανεωμένη έκδοση του, ώστε να τονώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον και να προσθέσει μια plug-in υβριδική έκδοση. Το ντεμπούτο του Megane facelift θα γίνει στην έκθεση της Γενεύης, με τις πωλήσεις του να ξεκινήσουν στην Ευρώπη από το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται από το φθινόπωρο του 2020.

1

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, οι σχεδιαστές της Renault δεν επενέβησαν σημαντικά στο παρουσιαστικό του μοντέλου, καθώς οι αλλαγές περιορίζονται στα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι τεχνολογίας LED από την βασική έκδοση. Ομοίως, τα φώτα ομίχλης, αλλά και τα πίσω φώτα -τα οποία διαθέτουν νέα γραφικά- είναι LED από την βασική έκδοση του μοντέλου.

2

Συνεχίζοντας, συναντάμε ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος ενσωματώνει εκτροπείς αέρα για καλύτερη αεροδυναμική και νέα μάσκα, η οποία είναι χρωμιωμένη από την τρίτη έκδοση εξοπλισμού, όπως επίσης και τα φώτα ομίχλης. Ακόμα, υπάρχουν νέα σχέδια για τις ζάντες, διαστάσεων 16 έως 18 ιντσών, και τρία νέα χρώματα, τα: Solar Copper, Baltic Grey και Highland Grey, δίνοντας σου την ευκαιρία να επιλέξεις μεταξύ 10 χρωμάτων.

3

Επιπλέον, η Renault προσφέρει την RS Line έκδοση για το Megane, η οποία αντικαθιστά την GT-Line έκδοση του pre-facelift. H νέα έκδοση διαθέτει νέους προφυλακτήρες, νέα μάσκα, πλαϊνές ποδιές, ειδικές 17άρες και 18άρες ζάντες, και διπλές απολήξεις της εξάτμισης, ενώ στο εσωτερικό έχουν τοποθετηθεί νέα sport καθίσματα, carbon-look ένθετα, sport δερμάτινο τιμόνι και αλουμινένια πεντάλ.

4

Περνώντας στον εσωτερικό, τα νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του Megane facelift διευκολύνουν την οδήγηση και αποτελούν μέρος ενός ολοένα και πιο κομψού και εξελιγμένου περιβάλλοντος. Για πρώτη φορά, το Megane διατίθεται με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, μέσω μιας οθόνης 10,2 ιντσών, ο οποίος -μεταξύ άλλων- μπορεί να απεικονίσει και τους χάρτες του συστήματος πλοήγησης.

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει μια νέα οθόνη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με διαγώνιο 9,3 ίντσες, η οποία προστίθεται σε αυτή των 7 ιντσών. Η πρώτη είναι διπλάσια σε μέγεθος σε σχέση με την δεύτερη, αλλά και οι δύο ενσωματώνουν Android Auto και Apple CarPlay. Μικρές αλλαγές υπάρχουν και στους διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, όντας πλέον πιο μοντέρνοι και πιο upmarket, ενώ -τέλος- υπάρχει εσωτερικός ηλεκτροχρωματικός καθρέφτης χωρίς πλαίσιο, από την τρίτη έκδοση εξοπλισμού.

5

Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, η φαρέτρα του Megane διαθέτει το Highway & Traffic Jam Companion, το Stop & Go adaptive speed control feature, το Active Emergency Braking System, το Blind Spot Warning, το Lane Departure Warning and Lane Guard System, το Driver drowsiness detection, κλπ.

6

Μηχανικά, στο ανανεωμένο Megane κάνει το ντεμπούτο του το plug-in υβριδικό σύνολο, με τη Renault να επεκτείνει τις επιλογές, μετά τις αντίστοιχες προτάσεις για τα νέα Clio και Captur. Αρχικά, τo Megane E-Tech Plug-in θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην Estate έκδοση αμαξώματος, και κάτω από το καπό υπάρχει ένας 1.600αρης βενζινοκινητήρας, απόδοσης 90 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας απόδοσης 70 ίππων και ένας 30. Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 160 άλογα, με τους ηλεκτροκινητήρες να αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία 9,8 kWh.

7

Αυτή -σε μεικτές συνθήκες- του δίνει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. με ταχύτητες μέχρι 135 χλμ/ώρα , και περίπου 65 χλμ. για χρήση σε αστικό κύκλο, πάντα σύμφωνα με μετρήσεις WLTP. Ακόμα, η μπαταρία περιορίζει ελαφρώς τον χώρο αποσκευών, ο οποίος πλέον ανέρχεται σε 434 λίτρα, και φτάνει μέχρι τα 1.247 λίτρα. Σύμφωνα με την Renault, το αυτοκίνητο θα ξεκινά με ηλεκτρική ενέργεια και θα διαθέτει ένα δυνατό σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η εταιρία αναφέρει ότι κινούμενος στην πόλη το 80% του χρόνου θα είναι με τον ηλεκτροκινητήρα, χαρίζοντας σου ένα κέρδος στην κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 40% , σε σύγκριση με το αντίστοιχο συμβατικό βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης σε αστικό κύκλο.

8

Εκτός του παραπάνω, το ανανεωμένο Megane εφοδιάζεται με τον 1.3 TCe κινητήρα, διαθέσιμο με απόδοση 115, 140 και 160 ίππων, ενώ θα υπάρχει η επιλογή της Eco έκδοσης, που αποδίδει 100 άλογα. Οι δύο ασθενέστερες επιλογές θα συνδυάζονται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, η επιλογή των 140 ίππων συνδυάζεται και με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC), ενώ η ισχυρότερη επιλογή των 160 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC).

9

Συνεχίζοντας, το γαλλικό μοντέλο εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.500άρη dCi πετρελαιοκινητήρα, απόδοσης 95 και 115 ίππων, με την πρώτη να συνδυάζεται με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η δεύτερη με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (EDC).

10

Κλείνοντας, το ανανεωμένο Megane RS αποδίδει 300 άλογα από την “απλή” έκδοση, ήτοι μια αύξηση της τάξης των 20 ίππων, ενώ η ροπή αυξήθηκε κατά 30 Nm, φτάνοντας τα 420 Nm, για τα μοντέλα που εξοπλίζονται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, καθώς για το χειροκίνητο αυτή περιορίζεται στα 400 Nm (+10 Nm). Το Megane RS Trophy διαθέτει νέα Recaro καθίσματα και μηχανική βαλβίδα για την ηχητική μελωδία της εξάτμισης.