Η Volkswagen ανακοίνωσε σήμερα πως οι διαπραγματεύσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού με εκπροσώπους προστασίας των καταναλωτών κατέρρευσαν, λόγω των αδικαιολόγητων αιτημάτων ύψους 50 εκατ. ευρώ που ζητούσαν οι δικηγόροι των εναγόντων, αλλά επιθυμία της είναι να δώσει αποζημιώσεις 830 εκατ. ευρώ στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της.

Όπως θα θυμάσαι η Volkswagen είχε ξεκινήσει συζητήσεις για έναν διακανονισμό με περίπου 460.000 Γερμανούς ιδιοκτήτες οχημάτων της, μέσω της Ομοσπονδίας Γερμανών Καταναλωτικών Οργανισμών (VZBV), με τους ιδιοκτήτες να είχαν κάνει αγωγή εναντίον της VW λόγω του Dieselgate.

Η Volkswagen προτείνει να δώσει 830 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της που εξοπλίζονταν με το παράνομο λογισμικό, αλλά δεν συμφωνεί να δώσει επιπλέον 50 εκατ. ευρώ ως πληρωμές στους δικηγόρους της VZBV. Οι νομικοί σύμβουλοι της ομοσπονδίας κλήθηκαν πολλές φορές για να δικαιολογήσουν επαρκώς το ποσό αυτό, αλλά δεν το έπραξαν, με την VW να συμπληρώνει πως οι δικηγόροι αρνούνται επίσης να επιτρέψουν σε ανεξάρτητο τρίτο φορέα να επανεξετάσει το αίτημά τους.

Ο κ. Hiltrud Werner, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την ακεραιότητα και τις νομικές υποθέσεις της Volkswagen, δήλωσε:

Είπαμε από την αρχή ότι μια δίκαιη και πρακτική λύση για τους πελάτες μας ήταν κορυφαία προτεραιότητα στις διαπραγματεύσεις αυτές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τώρα θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τους όρους διακανονισμού που είχαν προηγουμένως διαπραγματευτεί. Το απαράδεκτο αίτημα των δικηγόρων για 50 εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση ήταν απαράδεκτο.

Παρόλα αυτά, πιστεύουμε ότι η λύση του διακανονισμού ύψους 830 εκατ. ευρώ είναι προς το συμφέρον των πελατών μας. Θα λάβουν την εφάπαξ πληρωμή τους εύκολα και γρήγορα. Οι επιχειρηματικές πρακτικές των δικηγόρων των ενάγοντων δεν πρέπει να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στους πελάτες.

Η Volkswagen εργάζεται προς το παρόν για να αναπτύξει μια πλατφόρμα ώστε από τα τέλη Μαρτίου, οι ιδιοκτήτες που δικαιούνται πληρωμές διακανονισμού να είναι σε θέση να λάβουν εύκολα και γρήγορα την προσφορά για μια εφάπαξ πληρωμή που έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτούς. Μέχρι να ολοκληρωθεί η πλατφόρμα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εγγραφούν στο vergleich.volkswagen.de προκειμένου να λαμβάνουν ενημερωτικά e-mails που θα αναφέρουν πληροφορίες σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις που σχετίζονται με τον διακανονισμό της VW.

Ο κάθε ιδιοκτήτης θα πάρει ποσό αποζημίωσης που θα κυμαίνεται από 1.350 ως 6.200 ευρώ, πολύ χαμηλότερα δηλαδή από τις αποζημιώσεις που κατέβαλε η Volkswagen στις ΗΠΑ, που κυμαίνονταν μεταξύ 12.000 και 44.000 δολαρίων το 2016, έναν χρόνο αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο.

Η VZBV διαπραγματευόταν κατά την διαδικασία με τη Volkswagen εξ’ονόματος περίπου 460.000 ενάγοντων εναντίον της, οι οποίοι διεκδικούσαν αποζημίωση. Οι αγοραστές αυτοκινήτων θεωρούν τους εαυτούς τους εξαπατημένους εξαιτίας της χειραγώγησης του λογισμικού των εκπομπών ντίζελ. Με αναγωγή το ποσόν των 830 εκατομμυρίων ευρώ αντιστοιχεί σε αποζημίωση 1.800 ευρώ ανά ενάγοντα.

Το 2015 η VW παραδέχτηκε πως είχε εφοδιάσει περισσότερα από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα με diesel κινητήρες με λογισμικό σχεδιασμένο για να εξαπατώνται οι ελεγκτικοί φορείς ως προς τις εκπομπές ρύπων τους, ώστε να φαίνεται ότι ήταν πολύ χαμηλότερες από τις πραγματικές. Λόγω αυτού έχει πληρώσει ήδη περισσότερα από 30 δισ. ευρώ σε δικαστικά κόστη, πρόστιμα και αποζημιώσεις, κυρίως στις ΗΠΑ.

Η VZBV διέψευσε την VW πως οι δικηγόροι της ζήτησαν 50 εκατ. ευρώ ως επιπλέον αμοιβές, ενώ μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της VZBV χαρακτήρισε αινιγματική την συμπεριφορά της Volkswagen.

Κάναμε ό, τι περνούσε από το χέρι μας για να διασφαλίσουμε μια καλή και δίκαιη συμφωνία,

λέει η Ομοσπονδία, που δια του διευθυντή της Κλάους Μουέλερ σημείωσε δηκτικά:

Η αιφνίδια κατάρρευση των διαπραγματεύσεων από την Volkswagen ταιριάζει με την παράδοση της απάτης του Dieselgate.

Σύμφωνα με τους Financial Times η προσπάθεια της Volkswagen να καταβάλει τις αποζημιώσεις ατομικά, έχει ως στόχο να μειώσει το διαπραγματευτικό χαρτί της συλλογικής μήνυσης σε βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Κρίστοφερ Ρόθερ, εκπρόσωπος 12.000 ιδιοκτητών Volkswagen, υποστηρίζει πως η κίνηση έρχεται προκειμένου να μειώσει τον αντίκτυπο της δικαστικής απόφασης σε βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα αντιμετωπίσει την γερμανική δικαιοσύνη τον Μάιο.

Ο κ. Ρόθερ, που βρέθηκε πίσω από την διεκδίκηση ιδιοκτητών σε βάρος της Volkswagen και στις ΗΠΑ, σημειώνει πως η εταιρία του προτίθεται να λανσάρει μια επιθετική καμπάνια προκειμένου να αποτρέψει τους καταναλωτές να παραλάβουν ο καθένας ατομικά την αποζημίωση που προσφέρει η εταιρία. Δηλώνει δε διατεθειμένος να καταβάλει ακόμη και προκαταβολικά τις αποζημιώσεις, αντί της εταιρίας, προκειμένου να βρεθούν όσο περισσότεροι από τους 460.000 ενάγοντες στο δικαστήριο εναντίον της Volkswagen.