Η Seat μόλις παρουσίασε στα νέα κεντρική γραφεία της Cupra το νέο Cupra Leon, με την ισπανική εταιρία να μας δείχνει τόσο την hatchback, όσο και την Sportstourer έκδοση αμαξώματος του. Η τέταρτη γενιά του Leon είναι η πρώτη που φέρει το λογότυπο της Cupra, με την γρήγορη έκδοση του ισπανικού μοντέλου να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της στην έκθεση της Γενεύης, που ανοίγει τις πύλες της στις 3 Μαρτίου, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Αισθητικά, το νέο Cupra Leon ξεχωρίζει από τους νέους προφυλακτήρες (εμπρός/πίσω), τις πλαϊνές ποδιές, νέες αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου με χάλκινες λεπτομέρειες 18 ή 19 ιντσών, και από τον μεγάλο διαχύτη που ενσωματώνει τις απολήξεις της εξάτμισης. Το Cupra Leon προσφέρεται σε πέντε μεταλλικά χρώματα (Candy White, Magnetic Tech, Midnight Black and Urban Silver), δύο ειδικές αποχρώσεις (Desire Red και Graphene Grey) καθώς και δύο χρώματα αποκλειστικά για την γρήγορη έκδοση, τα Magnetic Tech Matte και Petrol Blue Matte.

Ομοίως, και στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περιορισμένες, και εντοπίζονται στο νέο τιμόνι και επίπεδο το κάτω τμήμα του, νέα sport καθίσματα, νέα πεντάλ και διάφορα διακοσμητικά σε χάλκινη απόχρωση. Ακόμα, όπως και το απλό Leon, φέρει ψηφιακό πίνακα οργάνων με 10,25 ιντσών οθόνη, και μια οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με το Apple CarPlay.

Μηχανικά, κάτω από το καπό υπάρχει ο 2,0-λιτρος TSI κινητήρα, ο οποίος προσφέρεται με τρεις ιπποδυνάμεις. Στην βάση υπάρχει η έκδοση με 245 άλογα και 370 Nm, ακολουθεί η έκδοση με 300 άλογα και 400 Nm, ενώ η πιο δυνατή έκδοση των 310 ίππων και 400 Nm ροπής είναι διαθέσιμη στην Sportstourer έκδοση αμαξώματος. Στις δύο πρώτες η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ενώ στην τελευταία η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος 4Drive. Αυτή χρειάζεται μόλις 4,8 δευτ. για τα 0-100 χλμ/ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά.

Ακόμα, προσφέρεται και ως plug-in υβριδικό, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να αποδίδει 150 άλογα και τον ηλεκτροκινητήρα 115 άλογα. Συνολικά, η απόδοση του ανέρχεται σε 245 άλογα και 400 Nm. Υπάρχει μπαταρία 13 kWh, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ. στον κύκλο του WLTP, και χρειάζεται 3,5 ώρες για να φορτίσει από οικιακή πρίζα. Τέλος, το Cupra Leon, ανεξαρτήτου έκδοσης, συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Μαζί με το παραπάνω Leon, η Cupra έκανε γίνουν τα αποκαλυπτήρια του αγωνιστικού Cupra Leon Competicion για το πρωτάθλημα TCR, αλλά και του αγωνιστικού CUPRA e-Racer. Το δεύτερο αποδίδει 680 ηλεκτρικά άλογα με 960 Nm ροπής, κάνοντας το 0-100 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτ., με την τελική να ορίζεται στα 270 χλμ/ώρα.

Το πρώτο φέρει 3D-printed μέρη και φορά έναν 2,0-λιτρο βενζινοκινητήρα, απόδοσης 340 ίππων στις 6.800 σ.α.λ. και 410 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο σειριακό κιβώτιο. Το 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,5 δευτ., με την τελική να ανέρχεται σε 260 χλμ/ώρα.